abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31199690
Hoi allemaal,

ik met voor iemand uitzoeken wat beslaglegging precies betekend en waarje overal beslaglegging op kunt leggen etc.

ik heb momenteel mijn wetbundels niet bij de hand en google is vandaag ook niet mijn vriend.

zou iemand me kunnen helpen hierbij?
Islam=facisme
pi_31199798
en dat heb je nodig voor ?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 5 oktober 2005 @ 11:56:56 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31200161
dat er beslag gelegd wordt op de eigendommen van een bepaald persoon. In principe kan op alles beslag gelegd worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31200163
die kennis wil beslagleggen op inventaris van een wanbetaler die zijn winkel huurt
Islam=facisme
pi_31200209
Ze kunnen beslag leggen op alles in je bezit. Simpel. Als dingen niet van jou zijn maar wel in je woning staan moet je kunnen aantonen dat de artikelen inderdaad niet van jou zijn. Is er al een taxateur geweest, zo niet verwijder dan de meest kostbare dingen tot na de beslaglegging uit je woning (lees: de dingen waar je geen afstand van kan doen)

Over het algemeen zullen ze dingen als foto's en dergelijke niet vorderen.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_31200252
In dit geval dus, laat die vriend van je foto's van de winkel maken zodat later is aan te tonen dat er eventueel dingen missen bij inbeslagname. Hou er rekening mee dat de gelden uit verkoop na beslaglegging lang niet altijd dragend zijn voor de gemaakte kosten en achterstallige betaling maar dat je na deze verkoop naar de rest van het geld kunt fluiten.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_31200274
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 11:57 schreef DarkDancer het volgende:
die kennis wil beslagleggen op inventaris van een wanbetaler die zijn winkel huurt
Dat is mogelijk met een vonnis in handen. Is er nog geen sprake van een vonnis, zou hij een advocaat kunnen inschakelen om via de voorzieningenrechter verlof te krijgen om conservatoir beslag te leggen. Conservatoir beslag op inventaris is mogelijk, maar vergeet niet om dan ook beslag te leggen op bankrekeningen.
pi_31200292
Belangrijkste wat jouw kennis moet weten is dat 'ie eerst toestemming van de voorzitter van de rechtbank nodig heeft om (conservatoir) beslag te mogen leggen, of een executabel vonnis.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31200305
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:00 schreef SadKingBilly het volgende:
In dit geval dus, laat die vriend van je foto's van de winkel maken zodat later is aan te tonen dat er eventueel dingen missen bij inbeslagname.
Daar heb je pas iets aan nadat er beslag gelegd is.
pi_31200609
We leggen in eerste instantie beslag op inkomen, salaris / uitkering omdat dat een maandelijkse inkomstenbron is waar we vaak verzekerd van zijn dat we daar tussen kunnen komen. Daarnaast is het mogelijk om beslag te leggen op goederen in alle soorten en maten. We zoeken het liefst dingen die snel te verkopen zijn - een bankstel van 20 jaar oud laten we vaak staan, tenzij het om een ontruiming van een pand gaat.

Je krijgt een lijst met daarop alle spullen die in beslag genomen zijn en een kopie van het vonnis van de rechter. Je kennis kan dus nooit zelf beslag leggen trouwens. (Anders zouden wij ook zonder werk zitten) Neem contact op met bv interim justitia *hint* of een ander incasso bureau.
pi_31200687
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:16 schreef rwr-xr-x het volgende:
We leggen in eerste instantie beslag op inkomen, salaris / uitkering omdat dat een maandelijkse inkomstenbron is waar we vaak verzekerd van zijn dat we daar tussen kunnen komen. Daarnaast is het mogelijk om beslag te leggen op goederen in alle soorten en maten. We zoeken het liefst dingen die snel te verkopen zijn - een bankstel van 20 jaar oud laten we vaak staan, tenzij het om een ontruiming van een pand gaat.
'In eerste instantie' leg je helemaal nergens beslag op. Je zult eerst een titel of verlof moeten hebben.
quote:
Je krijgt een lijst met daarop alle spullen die in beslag genomen zijn en een kopie van het vonnis van de rechter. Je kennis kan dus nooit zelf beslag leggen trouwens. (Anders zouden wij ook zonder werk zitten) Neem contact op met bv interim justitia *hint* of een ander incasso bureau.
Laatste keer dat ik keek heette die ruk-toko 'intrum justitia'. En voor het overige ook een slecht advies. Wil je beslag leggen dan heb sowieso een gerechtsdeurwaarder nodig en die kan, als je dat zelf niet kunt, ook alle rechtbankformaliteiten voor je afhandelen.

Maar het goedkoopste is zelf de dagvaarding opstellen en alleen het betekenen door de deurwaarder laten doen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31200918
Ja, en wees alert. Een sculptuur van zo op het oog enkele duizende euro´s kan best voor nog geen tientje bij IKEA (je weet wel, die Zweedse kunstgallerie) zijn gekocht.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 12:42:00 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31201284
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:28 schreef Argento het volgende:
Ja, en wees alert. Een sculptuur van zo op het oog enkele duizende euro´s kan best voor nog geen tientje bij IKEA (je weet wel, die Zweedse kunstgallerie) zijn gekocht.
Volgens mij kijk jij veel teveel televisie
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')