abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31191184
Ik heb dus een auto van de zaak sinds maart dit jaar. Daar ik ook nog een eigen auto had ben ik geen privekilometers gaan rijden met de auto van de zaak.

Nu wil eigenlijk toch de auto van de zaak ook prive gaan rijden en de priveauto verkopen. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Ik heb alle zakelijke kilometers netjes bijgehouden.
pi_31195786
Wachten tot 1 januari. Als je nu met dezelfde auto alsnog privé gaat rijden, heb je bijtelling vanaf maart, ondanks dat je aan kunt tonen dat je pas vanaf oktober privé er mee hebt gereden.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 07:19:38 #3
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_31195893
Sowieso overleggen met je bedrijf. Je zal waarschijnljk een verklaring hebben getekend dat je 500 of minder prive km's zou gaan rijden. Het staat me bij dat op het moment dat je daar niet meer aan voldoet, je sowieso het volle pond moet gaan betalen.

Wellicht kan de belastingdienst je ook wel helpen..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_31197324
zowiezo 1 jan beginnen inderdaad!

Ik neem aan dat je van je werk prive mag rijden?

tot 1-1 gewoon kilometers bijhouden, het is wel mogelijk om te switchen maar voor die twee manden is het iets te veel rompslomp.

Gewoon op 1 jan aan de werkgever (moet tegenwoordig) opgeven dat je prive gaat rijden, en dan komt alles goed. Vanaf 1-1-2006 gaat de werkgever namelijk de bijtelling inhouden.
Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
pi_31197545
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 09:39 schreef overhyped het volgende:
Gewoon op 1 jan aan de werkgever (moet tegenwoordig) opgeven dat je prive gaat rijden, en dan komt alles goed. Vanaf 1-1-2006 gaat de werkgever namelijk de bijtelling inhouden.
Gelukkig houdt 'ie alleen maar de belasting over de bijtelling in
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31208981
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 09:39 schreef overhyped het volgende:
zowiezo 1 jan beginnen inderdaad!

--- Klopt ik heb even gebeld met de belastingdienst. Deze hebben mij verteld dat je beter 1 jan. kunt beginnen omdat je anders vanaf maart al de bon op gaat.

Ik neem aan dat je van je werk prive mag rijden?

--- idd dat is toegestaan

tot 1-1 gewoon kilometers bijhouden, het is wel mogelijk om te switchen maar voor die twee manden is het iets te veel rompslomp.

switchen kan dus wel maar inhoudende dat je dus bijtelling betaald vanaf het moment dat je de auto kreeg.

--- heb ik ook iets van gehoord....... zal me er eens in verdiepen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')