bronquote:Artikel 3 Bestedingslimiet
3.1 International Card Services stelt het bedrag vast dat de Card-houder maximaal periodiek met de Visa Card mag besteden (hierna te noemen bestedingslimiet). International Card Services is te allen tijde gerechtigd de bestedingslimiet, na schriftelijke kennisgeving aan de Card-houder, te verlagen.
3.2 Na goedkeuring door International Card Services kan, op verzoek van de Card-houder, de bestedingslimiet verhoogd worden.
3.3 De bestedingslimiet wordt automatisch, gedurende de periode dat de Card-houder een positief saldo op de Visa Card heeft, (tijdelijk) verhoogd met het betreffende positieve saldo. Indien dit saldo hoger is dan ¤ 450,- vergoedt International Card Services creditrente aan de Card-houder over het totale saldo. Het positieve saldo wordt aangehouden bij Fortis Bank (Nederland) N.V., gevestigd te Rotterdam.
3.4 De bestedingslimiet wordt automatisch verhoogd met het totale bedrag dat de Card-houder aan International Card Services verschuldigd is uit hoofde van een krediet en/of geldlening anders dan genoemd in artikel 1.5, met als uitsluitend doel de aflossing door de Card-houder van dit krediet en/of deze geldlening.
3.5 Voorzover een Extra Card is uitgegeven, geldt voor beide Cards (Hoofd en Extra Card) één gezamenlijke bestedingslimiet.
Wij willen dus pertinent géén verhoging, dus wij gooien zo een brief altijd meteen weg, zonder hem helemaal uit te lezen. Na dit akkefietje lezen we de brieven dus wel goedquote:De heer ***************
*********** **
Diemen, 11 november 2003
Meer financiële vrijheid?
Geachte heer **********,
De feestelijke decembermaand kan soms een flinke aanslag op uw budget zijn. Extra financiële armslag is dan een uitkomst. Met een hogere bestedingslimiet op uw Visa Card hoeft u zich nergens zorgen over te maken. Op ieder moment van de dag heeft u voor vrijwel elke uitgave geld achter de hand. Een prettige gedachte.
Wij hebben uw bestedingslimiet verhoogd met ¤ 1000,-. Zonder kosten en formaliteiten. Een hogere bestedingslimiet verplicht u tot niets maar geeft een prettig en zeker gevoel. Uw nieuwe limiet staat vermeld op het volgende rekeningoverzicht.
Wilt u uw bestedingslimiet met meer dan ¤ 1000,- verhogen, dan is dat natuurlijk ook mogelijk. Wij regelen het graag voor u. Belt u dan gratis naar 0800 - 235 84 72 (tot en met 25 november 2004 bereikbaar op werkdagen van 09.00 - 21.00 uur). Via dit nummer kunt u ook kenbaar maken als u géén prijs op de verhoging.
Wij wensen u prettige feestdagen met veel betaalgemak en vooral zekerheid van uw Visa Card.
Met vriendelijke groet,
International Card Services BV/Visa Card Services
J.J.B. Bosch van Rosenthal
Adjunct-directeur Commerciële Zaken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:50 schreef RubberenRobbie het volgende:Ik heb wel het idee dat ze zoiets mogen doen: in art 3.1 van de algemene voorwaarden staat het al. Ze moeten (mogen?) de limiet wijzigen, dus ook verhogen.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:03 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. Er staat dat ze te allen tijde de limiet mogen verlagen na schriftelijke kennisgeving, niet dat ze hem te allen tijde mogen verhogen.
Ze stellen hem vast. Er staat niet dat zoiets alleen in het begin gebeurt. Ik lees hier niet dat ze na verloop van tijd de bestedingslimiet niet meer mogen aanpassen (dan wel naar boven dan wel naar beneden).quote:3.1 International Card Services stelt het bedrag vast dat de Card-houder maximaal periodiek met de Visa Card mag besteden (hierna te noemen bestedingslimiet). International Card Services is te allen tijde gerechtigd de bestedingslimiet, na schriftelijke kennisgeving aan de Card-houder, te verlagen.
Neem geen credit card als je er niet mee om kan gaan. Hoe hoog de limiet ook is.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:01 schreef clementien het volgende:
Ik dacht dat ze met artikel 3.1 bedoelde dat ze alleen de 1e keer een limiet vaststellen, niet dat ze die zomaar moeten verhogen.
Ook al zou dat wel zo zijn, dan vind ik het nog steeds raar dat we wel moeten tekenen (voor een nieuwe overeenkomst "Gespreide Betaling") als het bedrag teruggezet wordt naar de oude limiet en niet als Visa hem tot 3x toe met 1000 euro verhoogd
In ieder geval bedankt voor de reacties tot nu toe, en meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom!
Waarom denk je dat we geen verhoging van het bestedingslimiet willen?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:17 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Neem geen credit card als je er niet mee om kan gaan. Hoe hoog de limiet ook is.
Waarom heb je dan een credit card als je er uberhaupt al niet mee om kan gaan.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 17:04 schreef clementien het volgende:
[..]
Waarom denk je dat we geen verhoging van het bestedingslimiet willen?![]()
Nee, maar volgens mij is het punt van TS dat zij zelf actie moet ondernemen om de huidige limiet in stand te houden. Nu wordt de limiet verhoogd, terwijl daar niet om is gevraagd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 22:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je bent toch niet verplicht gebruik te maken van de verhoogde limiet?
Als je niet om kunt gaan met een hogere limiet dan kun je ook maar beter een creditcard achterwege laten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:14 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Nee, maar volgens mij is het punt van TS dat zij zelf actie moet ondernemen om de huidige limiet in stand te houden. Nu wordt de limiet verhoogd, terwijl daar niet om is gevraagd.
Ik vind het overigens wel te ver gaan om te stellen dat zij nu niet met een creditcard om zou moeten gaan. Dat moet iedereen voor zich zelf weten.
Ik wil het wel even uitleggenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
We hebben niet veel geld, dus moeten we af en toe gebruik maken van de Visa. Die redenatie volg ik niet helemaal. Mag je me uitleggen.
Ik zou dat ding verknippen als een hogere limiet je in de problemen kan brengen. Je betaalt ook een krankzinnige rente.
Ik lees nu elke brief zorgvuldig door en laat het gewoon steeds terugzetten, mocht het weer gebeurenquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 23:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Wil je dit soort dingen niet, dan moet je die kaart kapotknippen.
Lees het topic nog eens goed doorquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:11 schreef MainMan het volgende:
Jullie verdienen zeker flink wat als je 5000,-- gaat uitgeven met een cc in het buitenland, en een maand later die rekening weer op 0 zet
Een creditcard met een bestedingslimiet van 0 euro heb je ook zoveel aan.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 00:02 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb dat ook wel eens gehad, ik bel dan gewoon op dat ik de limit weer wil verlagen. Ik heb een limit van 500 euro, zou van mij ook 0 mogen zijn. meer hoef ik niet en meer wil ik niet. Als ik meer wil besteden zorg ik dat er een hoger positief saldo op de kaart staat. Groot nadeel van een hoge limit is dat je potentieel voor een groter bedrag een risico loopt bij criminaliteit. lage credietlimit=laag risico.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:19 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Lees het topic nog eens goed door
Wat jij stelt, staat namelijk nergens
quote:tijde van de invoering van de euro veranderd in 2269,- euro.
Plotseling is het limiet tot 2x toe met 1000 euro verhoogd!
quote:Het limiet was verhoogd omdat we hem bijna bereikt hadden
jawel, want er veranderd niks, je zorgt alleen voor een positief saldo. alle voordelen van makelijk betalen, etv. etv.. blijceen staan. een cc is niet bedoeld voor mensen met geldproblemen,maar voor het overal handig kunnen betalen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 09:20 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Een creditcard met een bestedingslimiet van 0 euro heb je ook zoveel aan.
Ach, ik laat ze gewoon incasseren van mijn rekening. Er staat toch ruim voldoende op. Ik vind een creditcard handig als administratie achteraf en om gewoon overal mee te betalen of als borg te gebruiken bij het huren van een auto. Achteraf wordt er geďncasseerd en dat lukt altijd prima ineens.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
jawel, want er veranderd niks, je zorgt alleen voor een positief saldo. alle voordelen van makelijk betalen, etv. etv.. blijceen staan. een cc is niet bedoeld voor mensen met geldproblemen,maar voor het overal handig kunnen betalen.
Hoeveel is die rente tegenwoordig?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 10:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik krijg altid een afrekening van visa eens in de zoveel tijd met een acceptgiro. ik schrijf dan gewoon bijvoorbeeld 1000 euro bij, terwijl ik niks hoef te betalen, dan krijg je dus een rentedragend posiief saldo met een beetere rente dan de meeste internetspaarrekeningen.
Het hangt er volgens mij ook vanaf door wie de creditcard wordt uitgegeven. Bij International Card Services is het mogelijk (het staat in de voorwaarden, dat een evt. creditsaldo wordt aangehouden bij Fortis Bank), maar ik heb niet het idee dat ze het promoten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Waar wordt dat gepromoot zelfs? Ik heb er nooit wat over gelezen in de folders van mijn CC.
het moet niet gekker worden..quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 11:00 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wijze woorden, BHFH.
Valt nog mee in Nederland. In Amerika gooien ze gewoon je rentepercentage naar 28% als ze daar zin in hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 18:50 schreef RubberenRobbie het volgende:
Of jij en ik het moreel juist vinden, dat is een ander verhaal. Ik zou het juist vinden als ze je de mogelijkheid boden om je limiet, zonder kosten en formaliteiten, te verhogen door even dat nummer te bellen i.p.v. ongevraagd de limiet verhogen en een nummer bellen om er vanaf te komen.
Hoeveel is die rente dan?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |