abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31180413
Ok ik ben net terug uit oostenrijk ik ben wezen "zomerskieen", alleen ik zit met een probleem in me maag.

Ik heb vorig jaar 2de hands ski's gekocht, k2's (weet ff niet welk type) ben er niet echt super tevreden mee, ze waren ook maar 70 euro, ze klapperen nogal veel als ik wat harder ga, en ik draai er voor me gevoel niet echt lekker op, nou heb ik afgelopen week in oostenrijk een keer op die van me pa gestaan die zijn zowieso veel korter, en voor me gevoel ging het makkelijker.

Ok nu wil ik voor me ski vakantie gewoon een paar goeden ski's hebben, ik d8 zelf aan carve ski's, echter welke ? .. ik ben geen ervaren skieer, maar ook geen beginner denk ik, ik blijf meestal gewoon op de piste's .. hoewel poeder ook wel leuk is .. nou ja iemand een idee welk type welke merk ? .. is hier misschien al een vergelijkbare topic ( ik kon niks vinden ) ?
pi_31336242
Volkle maakt zeer goede skies, zeker de energy lijn is zeer goed voor de gemiddelde skier. Let op dat je niet een ski bover je eigen niveau neemt want dan kom je nog voor verrasingen te staan. Zelf heb ik de 7 24 serie van volkle. Dit zijn stuggere ski's die welliswaar pijlsnel zijn maar voor een goede handling heel wat techniek vergen. Heb je de techniek niet in huis dan gaan de ski's er gewoon met je vandoor.
Overigens ben ik van mening dat volkle en atomic wel zo'n beetje de beste ski;s maken die er momenteel op de markt zijn

gr martijn
pi_31528829
Ik heb zelf 2 paar Salomon ski's, 1 paar racings voor het snelle piste werk en 1 paar allround ski's:

Salomon Crossmax 10

Deze ski's zijn uitermate geschikt voor mensen die net iets meer willen dan alleen op de piste skiën maar toch ook op de piste lekker willen blijven carven. De crossmax serie is echt super. Ze hebben ook een crossmax 8 en 9, die zijn iets minder stijf (en goedkoper dan de 10).

De andere ski's die ik heb zijn de Salomon Equipe 10, mooie ski's maar vooral geschikt voor de piste en dan met name het snelle carven. Met deze ski's kan je echt extreem strakke bochten draaien. Maar dit lijkt me voor een beginnende/minder gevorderde skiër een minder aantrekkelijke ski...

pi_31722709
Atomic is best goed, alleen zijn ze wel pokkeduur.

ik ski zelf niet maar weet dat van een tante. die gaat altijd skiën in Oostenrijk.

ik heb hier oude Rossignol ski's staan (voor als het sneeuwt in Belgie)
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_31734850
Als je nieuwe ski's wil kopen laat je dan goed voorlichten door een goede wintersportzaak. Alleen een merk zegt niks. Merk X kan best hele goede ski's maken, maar als jij dan een model neemt dat niet bij je skistyle of niveau past heb je er echt helemaal niks aan.
TIP: test je ski's eerst op een indoorbaan voordat je ze koopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')