abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31179555
Hallo,

Ik heb in september een gesprek gehad met mijn manager over mijn contract.
Ik krijg een vast contract.
Mijn huidige contract loopt tot 18 oktober.

Maar nu mag ik op 2 e gesprek bij een ander bedrijf als het wat wordt zou ik hier graag willen werken.

Maar nu weet ik dus niet of ik bij mijn huidige werkgever op 18 oktober weg mag gaan omdat hij mij mondeling een vast contract heeft aangeboden ik heb niks ondertekend.

Wie kan mij hier iets meer over vertellen??
Ik ben ik. Niets meer, niets minder.
pi_31179658
In beginsel zul je je aan je opzegtermijn moeten houden, maar over het algemeen zal het geen probleem opleveren wanneer jij aangeeft toch niet na de 18e willen werken.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_31180083
Wanneer je een tijdelijk contract hebt kan je in principe weg aan het eind van het contract. Het is ten slotte tijdelijk. Dat neemt niet weg dat je bij je huidige baas wel een uitwerkperiode kan afspreken (uit coulance). Wanneer je vanuit een tijdelijk contract bij een baas "door groeit" naar een vast contract heb je als ik me niet vergis geen proeftijd meer. Je zit dan gewoon aan een opzegtermijn vast.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 17:44:17 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31180248
Als je 17 oktober besluit dat je een andere baan hebt, is dat prima. Als je nog geen nieuw contract hebt tenminste! Hetzelfde geldt voor je baas: die kan dan ook besluiten je geen nieuw contract te geven. Tenslotte loopt het contract af!
Iets netter is om er vooraf over te praten, maar als je dat 2e gesprek nog moet krijgen, zou ik het er nog niet over hebben...
censuur :O
pi_31180751
Ik moet inderdaad dat 2 e gesprek nog krijgen,
Deze werkgever zoekt per 24 oktober iemand.
Ik heb dus tot 18 oktober een tijdelijk contract, maar mijn manager heeft aangegeven dat ik een vast contract krijg. ik heb alleen nog niks binnen.

Dus als ik het goed begrijp kan ik per 18 oktober gewoon weg bij mijn baas aangezien ik nog niksheb getekend het was alleen mondeling:)
pi_31182664
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 18:05 schreef miss-shiva het volgende:
Dus als ik het goed begrijp kan ik per 18 oktober gewoon weg bij mijn baas aangezien ik nog niksheb getekend het was alleen mondeling:)
Dat begrijp je verkeerd c.q. wordt verkeerd uitgelegd: ook een mondelinge overeenkomst is bindend, alleen lastiger te bewijzen.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 19:21:22 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_31182971
TS heeft gezegd dat ze een mondeling contract kreeg aangeboden, niet dat ze heeft toegezegd...
censuur :O
pi_31183229
Jawel het ging zo...Zo wat wil je dat ik doe??...ik zeg contract verlenging hij zei toen nee je krijgt een vast contract.

Hmmm ik moet me fijn voelen dat ik op 2e gesprek moet maar tevens ben ik bang dat ik straks problemen met mijn huidige werkgever krijg
pi_31183527
Heb je al een definitief ja of nee op het voorstel van je baas gegeven? Indien ja, dan zit je er aan vast, tenzij je met je huidige baas tot een overeenstemming kan komen.
Heb je nog niets geantwoord, maar een bedenktijd gevraagd, dan kan je altijd nog nee zeggen.

Succes.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_31187787
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 19:29 schreef miss-shiva het volgende:
Jawel het ging zo...Zo wat wil je dat ik doe??...ik zeg contract verlenging hij zei toen nee je krijgt een vast contract.

Hmmm ik moet me fijn voelen dat ik op 2e gesprek moet maar tevens ben ik bang dat ik straks problemen met mijn huidige werkgever krijg
In het slechtste geval, waarbij je al een nieuw contract hebt getekend, kun je natuurlijk ook gewoon weer opzeggen. Je hebt immers een maand opzegtermijn. Dus opzeggen eind oktober, en je kunt per 1 december elders beginnen.
pi_31200421
Ik heb een opzegtermijn van 2 perioden ,en bij de andere baan zoeken ze iemand per 24 oktober.
Dus dat opzeggen en 2 perioden uitwerken heeft geen zin voor mij, want dan heb ik de andere baan niet.

Ik heb een e-mail naar mijn manager gestuurd of het mogelijk is om eventueel per 18 oktober weg te gaan. vanmiddag bel ik hem daar over op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')