abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:45:22 #51
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31175261
De meeste motorrijders zitten een x of 5 per jaar op de motor. Dus wat mij betreft kunnen ze die onzin net zo goed helemaal verbieden. Moet je kijken wat dat scheelt!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:52:11 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31175478
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:45 schreef PLAE@ het volgende:

De meeste motorrijders zitten een x of 5 per jaar op de motor. Dus wat mij betreft kunnen ze die onzin net zo goed helemaal verbieden. Moet je kijken wat dat scheelt!
Oftewel diegene die nu motorrijden kunnen aansluiten in de file? Kijken hoe je er over denkt als ze net voor jou in de file staan!

Motorrijders zijn goed voor het fileprobleem in NL!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:53:37 #53
65960 sanger
pi_31175525
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:42 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Ik zou zeggen maak er een verklaring van en leg dat in je auto Je hebt het inderdaad niet gepost maar ik geloof er geen hol van dat je (of wie dan ook) achteraf zegt "ow wacht ik had geen gordel om, hier ziekenhuis maak ik 20.000,- naar je over omdat t m'n eigen fout was" en over zulke bedragen praat je toch zeker als je jezelf goed tegen een boom parkeert.
Misschien gewoon maar bij de notaris laten vastleggen samen met mijn testament.

Enne of ik nou zeg of ik me gordel omhad of niet, ze komen er toch achter

Enne over die bedragen, eigen schuld dikke bult
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:53:38 #54
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_31175526
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Motorrijders zijn goed voor het fileprobleem in NL!
psst... motorrijders zijn goed -tegen- het fileprobleem in NL
  FOK!fotograaf dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:55:18 #55
13368 NiGeLaToR
pi_31175586
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:53 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Als iedereen nou een beetje doorrijd op een motor, schiet het voor mij in m'n auto tenminste ook lekker op
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 14:55:49 #56
65960 sanger
pi_31175600
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:53 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Jij begrijpt wat ik bedoel.
pi_31175698
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:03 schreef QuietGuy het volgende:
overigens is het veel belangrijker om te weten wàt dan als beschermende kleding wordt gezien. Een spijkerbroek is op zich op de motor nog best stevig, katoen absoluut niet, leer is het best geloof ik. Als ze spijkerbroeken toestaan maar gewoon korte broeken verbieden is het nog niet eens zo'n probleem. Zelfde geldt voor de top. Een spijkerjastje ipv. een t-shirt lijkt me ook geen probleem.
Spijkerstof is dus echt niet beschermend he, daar zit al een gat in als je flink valt tijdens rennen, kun je nagaan wat er gebeurt als je motorrijdt met alleen al 80 km per uur... Daar blijft dus echt geen hol van over.

Ik vind het een prima regeling. Eigen verantwoordelijkheid allemaal leuk en aardig, maar soms moet je mensen tegen hun eigen onwetendheid beschermen...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_31175703
ik ben ook voor in elke auto een rolkooi en 4 punts gordel + strutbars
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:03:07 #59
65960 sanger
pi_31175807
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:58 schreef Waterkipje het volgende:
Kijk voor dit soort maatregelen ben ik dus bang. Het gaat op een gegeven moment te ver doorslaan. Kijk maar naar het voorstel een verbod in te stellen voor losse spullen in de auto.
pi_31175849
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 14:58 schreef Waterkipje het volgende:
]

Lekkere vergelijking ook.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_31175904
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:03 schreef sanger het volgende:
Kijk voor dit soort maatregelen ben ik dus bang. Het gaat op een gegeven moment te ver doorslaan. Kijk maar naar het voorstel een verbod in te stellen voor losse spullen in de auto.
Dat was dankzij overijverigheid van de ambtenaren. Het ging in eerste instantie alleen maar over gehandicaptenvervoer, maar goed.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:10:36 #62
65960 sanger
pi_31176038
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:06 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Dat was dankzij overijverigheid van de ambtenaren. Het ging in eerste instantie alleen maar over gehandicaptenvervoer, maar goed.
Ik geef ook maar een voorbeeld. Als ze nu dit gaan verplichten, wat is dan het volgende? Verplicht een H.A.N.S. in de auto?

Ben op zich wel voorstander van de producten c.q. beschermingsmiddelen, maar ben tegen de opdringerigheid en verplichtzucht van de overheid. Helemaal als dit alleen maar hogere prijzen met zich meebrengt. De overheid vind het wel lekker, de consument verplichten meer dingen te kopen en de BTW ook opstrijken. Ik zou er een groter voorstander van zijn als de overheid de BTW op dit soort producten (maar ook bv. ABS/Airco/Carkits/Airbags etc) zou afschaffen. Daarmee toont de regering aan dat het daadwerkelijk om beschermingsproducten gaat en niet alleen bedoeld is om de staatskas te spekken.
pi_31176130
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik geef ook maar een voorbeeld. Als ze nu dit gaan verplichten, wat is dan het volgende?
Wat een drogreden zeg. Iets niet verbieden (ook al ben je het er mee eens) omdat later dan misschien nog meer dingen verboden gaan worden Kom dan in opstand als ze te ver gaan volgens jou, maar niet van te voren
Dus...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:15:15 #64
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_31176187
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik geef ook maar een voorbeeld. Als ze nu dit gaan verplichten, wat is dan het volgende? Verplicht een H.A.N.S. in de auto?
Een B.O.P. wordt wel aanbevolen sorry kon 'm niet laten

Sommige maatregelen kunnen idd nogal ver gaan, maar opzich zouden veel regels overbodig zijn als men zijn/haar gezond verstand zou gebruiken.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:17:46 #65
65960 sanger
pi_31176264
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:13 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

Wat een drogreden zeg. Iets niet verbieden (ook al ben je het er mee eens) omdat later dan misschien nog meer dingen verboden gaan worden Kom dan in opstand als ze te ver gaan volgens jou, maar niet van te voren
Zoals gezegd ben ik het eens met de beschermingsmiddelen maar niet met de bemoeizucht v/d overheid.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:44:06 #66
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_31176997
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Zoals gezegd ben ik het eens met de beschermingsmiddelen maar niet met de bemoeizucht v/d overheid.
Tja, als er niet zulke eigenwijzen als TS rondliepen, was dat niet nodig. Maar ja, we leven nu eenmaal niet in een perfecte wereld...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_31177001
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Ok duidelijk
Dus...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:53:40 #68
65960 sanger
pi_31177258
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:44 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Tja, als er niet zulke eigenwijzen als TS rondliepen, was dat niet nodig. Maar ja, we leven nu eenmaal niet in een perfecte wereld...
Al ben ik het met TS eens dat als je iemand achterop mee wilt nemen het wel lastig kan zijn. Stel je hebt iedere week een andere scharrel? Dan moet je je scharrels (lees date) dus selecteren op kledingmaat?! OIf erg rijk zijn.

Sorry, ik ga niet met je motorrijden want je hebt geen maatje 36
pi_31177530
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:53 schreef sanger het volgende:
Dan moet je je scharrels (lees date) dus selecteren op kledingmaat?! OIf erg rijk zijn.
Iedereen weet toch dat vrouwen een dure hobby zijn
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:10:47 #70
65960 sanger
pi_31177730
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:03 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Iedereen weet toch dat vrouwen een dure hobby zijn
Ja maar dat je voor iedere week (lees nieuwe date) een nieuw pak moet kopen is wel heel erg duur denk je niet? Dan zijn de hoeren op een gegeven moment goedkoper denk ik.
pi_31177994
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Ja maar dat je voor iedere week (lees nieuwe date) een nieuw pak moet kopen is wel heel erg duur denk je niet? Dan zijn de hoeren op een gegeven moment goedkoper denk ik.
Kijk, dat je het niet eens bent met de bemoeizucht van de overheid ok, kan ik met je eens zijn voor een deel. Maar dit is wel een uitermate zwak argument voor je stelling
Elke week een andere date die je op de motor mee wil nemen en dat het dan erg duur wordt. Denk dat ze in Den Haag hier niet zo gevoelig voor zijn
Dus...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 16:52:42 #72
545 dop
:copyright: dop
pi_31178897
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 16:10 schreef sanger het volgende:

[..]

dat was 55 jaar geleden ook het argument om geen helm te hoeven dragen
inmiddels weten we wel beter
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_31179802
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:56 schreef dvdk het volgende:

[..]

Zorgverzekering betaalt het wel, waar ik premie voor betaal ja
Waar IEDEREEN premie voor betaald ja. Een vergeet niet als je erdoor in de ziektewet of WAO komt, mag de gemeenschap ook voor opdraaien alleen omdat jij geen zin had een broek en jas aan te trekken....

Gordels in de auto zijn toch ook verplicht, beschermende kleding op de motor lijkt mij ook geen overbodige luxe.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 18:09:43 #74
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_31180871
't zal wel een hoax zijn.

Helaas....
Jawohl Herr Kaloin!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 23:21:44 #75
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_31190554
Ik zou 't ook helemaal niet erg vinden als die kleding verplicht zou worden gesteld.
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 13:59 schreef _The_General_ het volgende:
Of ga eens praten met iemand die zwaar gewond is geraakt na een val? Of met degene die de troep mogen wegspuiten als je schedel uit een klapt op de weg ?
En nu kan die 2e groep er meestal wel prima tegen, die zijn dat gewend.
Maar vaak is de tegen partij (en dan maakt 't niet eens uit of die al dan niet schuldig is) ook hevig geschokkeerd, en soms getraumatiseerd voor de rest van z'n leven.

En voor eventuele omstanders geld 't zelfde. Wij zijn ooit naar 'n zwaar verkeersongeval gestuurd waarbij ook een motorrijder was betrokken, en die gast droeg ook enkel een tshirtje, jeans en 'n paar nikes
En als je dan met 80 km/h tegen het asfalt vliegt, en daarbij niet alleen tig botten breekt (veel open fracturen) maar ook je hele huid wegschraapt, vlak voor een school die net uit was, met dus een heleboel kinderen en ouders buiten dan kan je je wel voorstellen hoe die daarop reageren.
Daar had bureau slachtofferhulp dus nog een zware kluif aan.

En daarnaast natuurlijk ook de gevolgen direct na het ongeval, de operatie's, de behandeling en opname in het ziekenhuis, de revalidatie.
En dat allemaal omdat die motorrijder geen zin had om fatsoenlijke motorkleding te kopen.

Dus van mij mogen ze het verplichten, nog liever vandaag als morgen.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')