Wel een beetje gemakkelijk om Unibet af te breken op VDB en Omloop en om dan even voor het gemak mannen als Garcia Quesada, Castresana, Dominguez, Van de Wouwer en Baden Cooke (ooit groene trui of zoiets gewonnen?) te vergeten.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:38 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dit vind ik een beetje een vreemd verhaal. Als het gerecht dopinggebruik kan aantonen bij Liberty, dan willen ze Vinokourov kopen? Het lijkt me eerder het geval dat als het gerecht doping gebruik kan aantonen, dat Vinokourov dan gewoon een schorsing krijgt van 2 jaar, en zeker niet naar de Tour gaat. Ik vraag me sowieso af of de Tour wel zit te wachten op een ploeg met VDB, Omloop.. die bijna Bruylandts kochten, en nu dus blijkbaar ook interesse hebben in Vinokourov. Ik snap die reacties ook niet dat dit 'sneu' zou zijn voor Vino, het lijkt me niet dat Saiz met 60.000 euro wat doping ging kopen voor de knechten uit de ploeg, en de kopman clean ging laten rijden.
Je begrijpt me verkeerd. Unibet heeft op sportief gebied zeker genoeg renners om een toevoeging te zijn. Maar VDB is toch 1 van de bekendste doping gebruikers, Omloop was laatst in opspraak, ze waren van plan Bruylands een contract te geven. De tour-organisatie gaat hier altijd erg spastisch mee om, het is erg twijfelachtig of ze een wildcard krijgen van de tourorganisatie, zeker omdat Vinokourov toch de kopman is van de ploeg die het middelpunt lijkt te zijn van potentieel 1 van de grootste dopingzaken in het wielrenner. Een paar jaar geleden mocht Saeco niet starten als Di Luca mee ging, ik vraag me sterk af of een ploeg met liberty renners straks een wildcard krijgt.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 14:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Wel een beetje gemakkelijk om Unibet af te breken op VDB en Omloop en om dan even voor het gemak mannen als Garcia Quesada, Castresana, Dominguez, Van de Wouwer en Baden Cooke (ooit groene trui of zoiets gewonnen?) te vergeten.
En nee, dat is niet de ploeg die alles kapot zal gaan rijden, maar ze kunnen wel even veel betekenen als Euskaltel, Comunidad Valenciana, AG2R of Bouygues. Of zelfs de doorsnee Italiaanse ploeg als die zonder toppers (Cunego, Di Luca, Petacchi) rijden.
Omdat Omloop 'in opspraak' was hoeft die nog niet gebruikt te hebben, enkel VDB is betrapt op doping, andere ploegen hebben wel wat meer (ex-)dopinggebruikers in hun rangen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Je begrijpt me verkeerd. Unibet heeft op sportief gebied zeker genoeg renners om een toevoeging te zijn. Maar VDB is toch 1 van de bekendste doping gebruikers, Omloop was laatst in opspraak, ze waren van plan Bruylands een contract te geven. De tour-organisatie gaat hier altijd erg spastisch mee om, het is erg twijfelachtig of ze een wildcard krijgen van de tourorganisatie, zeker omdat Vinokourov toch de kopman is van de ploeg die het middelpunt lijkt te zijn van potentieel 1 van de grootste dopingzaken in het wielrenner. Een paar jaar geleden mocht Saeco niet starten als Di Luca mee ging, ik vraag me sterk af of een ploeg met liberty renners straks een wildcard krijgt.
Ja, maar daar trekt de Tour organisatie zich weinig van aan, een verdenking is voor hun vaak al genoeg om een wildcard te weigeren.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:26 schreef Postlezer het volgende:
[..]
Omdat Omloop 'in opspraak' was hoeft die nog niet gebruikt te hebben, enkel VDB is betrapt op doping, andere ploegen hebben wel wat meer (ex-)dopinggebruikers in hun rangen.
Riis was dan ook monsieur 60+quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:28 schreef Ericr het volgende:
Bij Gewiss reed o.a. ook nog de 'oude' Let Ugrumov die het Indurain in de Tour van 1994 nog knap lastig maakte. Eigenlijk net zo'n vreemde klassering als Riis die vanaf 1995 in eens klassementsrenner bleek te zijn.
De Giro is op een of andere manier altijd al de ronde geweest met de meeste dopingschandalen, ik vraag me nu wel sterk af het dat aan de renners ligt, of aan de betere controle.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:40 schreef Ericr het volgende:
Ook een nono buiten de Giro's die hij ooit won die Ivan Gotti, een veel winnaar was het niet. Toch tekenend dat een man als Gotti de winst mocht binnen halen in 1999 omdat Pantani uit koers werd gezet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |