abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31169006
Is het trouwens bluf van die organisaties? Of hebben ze ook een wettelijke basis?
pi_31169257
Dat blijft altijd een issue. Natuurlijk slaat het nergens op want ze kunnen niet zeggen dat jij het ook daadwerkelijk doet, voor hetzelfde geld wil je backup copieen draaien van je legale CD-verzamelkast.

Maar goed, wie heeft er zin om een rechtzaak voor te beginnen ? Een korte briefwisseling met een advocaat kost je al meer dan je in je hele leven aan heffingen zal betalen.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_31169400
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:23 schreef UnleashMitch het volgende:
Maar goed, wie heeft er zin om een rechtzaak voor te beginnen ? Een korte briefwisseling met een advocaat kost je al meer dan je in je hele leven aan heffingen zal betalen.
Ja precies, begin maar gewoon met de burger naaien, ze durven toch niks

Maar ik denk dat je wel een punt hebt hoor, op praktische gronden. Ik trek mijn conclusies en verzin wel wat anders Dit is gewoon te gek om los te lopen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_31169565
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:23 schreef UnleashMitch het volgende:
Probeer het via een belangenvereniging zoals de Consumentenbond. Die hebben hier vast wel oren naar. Of start een stichting van gedupeerden voer een rechtzaak en vorder alle heffingen terug.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 11:46:37 #30
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_31169957
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 10:19 schreef SocialDisorder het volgende:
haal ze in Deutschland, veel goedkoper, geen kopieerheffing (als het in de buurt is)
Samen met de collegae, grote partij, geen verzendkosten, iedereen blij.

Laatst nog een aanbieding 600 Platinum DVD's voor 200 Euro. Da's 30 cent per stuk, of de helft van de vergoeding
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_31170206
Ik heb laatst 100 DVD's voor 27,50 + 4,50 verzendkosten gekocht

0,32 euro per DVD, reken uit je winst Dat is nog minder dan de heffing
pi_31171189
quote:
De Stobi meent dat Stichting de Thuiskopie ten onrechte ook schade door internetpiraterij vereffent in de kopieerheffing. Directeur A. Beemsterboer van de Thuiskopie ontkent dat. Hij zegt dat de geldende vergoedingen in een aantal gevallen zelfs al onvoldoende financiële compensatie bieden voor het massaal privé-kopiëren.
God, de arme ziel Met andere woorden, er is een vergoeding, ergens voor, maar het is weer niet genoeg, die gierige graaierds willen MEER MEER MEER.
pi_31171237
ook een leuke:
quote:
"Nergens staat dat de heffing in verhouding moet staan met de kostprijs", zegt Beemsterboer over het tarief.
Oftewel: eis maar gewoon een bak geld, doe wat je leuk vind, en vergeet vooral niet achteraf te gaan janken dat het nog niet genoeg is.
pi_31176282
Geweldige quote:
"Volgens stichting De Thuiskopie, die de heffingen vaststelt en int, is er niets aan de hand. De omvang van de zwarte markt berust volgens de stichting uiteraard op schattingen, en kan net zo goed veel kleiner zijn dan de Stobi aanneemt"

Ja de zwarte markt is veel kleiner maar het illegaal kopieren is waarschijnlijk veel groter dan onze schattingen Er loopt trouwens een rechtzaak tegen de eikels van Thuiskopie vanwege de hoogte van de heffingen. Daarnaast is Stichting Thuiskopie ook een erkend heler
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 15:42:15 #35
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31176941
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 11:07 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga zo in mijn pauze kijken of ik stichting thuiskopie kan bereiken.

Dat ik binnenkort een singel wil gaan verkopen via marktplaats.nl. En dat ik dan ook een beetje van die heffing wil

En dat ik die singel op een CD-R ga branden, en dat ik daar ook weer de heffing van terug wil

Trouwens, Reprorecht is ook al zo'n naaibende:
[..]

WTF
Ook zoiets ja, alvast copyright gaan betalen aan 'schrijvers' terwijl je je eigen tekening 20 keer gaat kopieren. Heel erg logisch allemaal.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_31177282
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 15:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ook zoiets ja, alvast copyright gaan betalen aan 'schrijvers' terwijl je je eigen tekening 20 keer gaat kopieren. Heel erg logisch allemaal.
en ga je nu een "bom" leggen bij Stichting de Thuiskopie? ga toch wieberen man
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_31179554
koop uit Duitsland, dan heb je geen kosten qua kopieerheffing,
of je koopt ze hier:
http://www.inkoopactie.net/ia/dttm68cq
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 17:36:20 #38
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31180056
-laat maar-

[ Bericht 96% gewijzigd door Yildiz op 04-10-2005 17:48:50 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')