abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31152596
Sturen mensen in andere culturen of landen hun vrienden/familie etc. ook een kaart bij een verjaardag of is dit iets typisch Westers/Nederlands?

Op een of andere manier zie ik b.v. een Rus ofzo niet zo snel een kaart sturen. Raar eigenlijk, maar zo'n gevoel heb ik gewoon
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:40:31 #2
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_31153235
Volgens mij wel... ik bedoel, Hallmark is toch Amerikaans? Daar doen ze het dus sowieso..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_31155313
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 19:40 schreef AgLarrr het volgende:
Volgens mij wel... ik bedoel, Hallmark is toch Amerikaans? Daar doen ze het dus sowieso..
Klopt, maar daarom zeg ik ook: is dit normaal in andere landen of culturen. De VS is een Westers land, net als Nederland, dus waarschijnlijk is het wel normaal in de Westerse cultuur.

Misschien is het niet zo normaal in de niet-Westerse cultuur, denk aan Rusland, Japan, China etc.
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 02:11:49 #4
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_31165238
Hm, best aardige vraag. Ik zal het aan mijn Russische contacten vragen.

Overigens vind ik het net zoiets als "gezondheid" zeggen wanneer iemand niest. Doen we in NL/B, ze doen het in D/CH/A en de doen het in GB/IE, maar toen ik op Bali was en ik "bless you" of gewoon "gezondheid" (ze leren de taal maar eens hoor ), dan was het concept hen gewoon vreemd. Grappig.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')