Ik ga me der eens in verdiepenquote:Op woensdag 2 november 2005 10:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Konfabulator is inderdaad een stuk makkelijker, maar ik vond het toch een groot nadeel dat je vastzit aan creaties van anderen, terwijl ikzelf graag speel met de lay-out.
En als je even de relevante tutorials doorloopt snap je het programma toch vrij snel.
En er is een tv-gids!![]()
To zo ver lukt het me, maar daarnaquote:Op dinsdag 1 november 2005 18:20 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Tv-Gids
gooi deze dutchTV.vbs in de scripts directory, open de samurize config editor, en voeg een active script toe.
Klik op het tabblad source en selecteer het dutchTV script (kies ook de functie generatelisting)
Dit snap ik niet echt, kan je dit misschien stap voor stap uitleggen.quote:Daarna moet je een textfile toevoegen aan je config (4e van onderen, dus niet gewone text) Selecteer zijn source (verwijs naar de Dutchtv.txt) , pas eventueel het aantal regels aan (read line en number of lines), en je bent klaar
Thanks ben al een stukje verderquote:Op woensdag 2 november 2005 17:18 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
@ Fillipe
de dutchTV.vbs (dat 'active scriptje' dus) maakt een tekstbestand aan in dezelfde directory met de naam DutchTV.txt. In dat bestandje staat de tv-programmering.
Nu moet je een nieuwe 'meter' toevoegen. Specifieker, een 'textfile' die dus dat DutchTV.txt bestand leest. Binnen die textfile meter kun je dan weer verder spelen met de te lezen regels.
Succes.
Tsja.. als nu eens iemand die wat verstand heeft van XML en Java een tvgids widget voor Konfabulator in elkaar zou flansen...quote:Op woensdag 2 november 2005 10:31 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Konfabulator is inderdaad een stuk makkelijker, maar ik vond het toch een groot nadeel dat je vastzit aan creaties van anderen, terwijl ikzelf graag speel met de lay-out.
En als je even de relevante tutorials doorloopt snap je het programma toch vrij snel.
En er is een tv-gids!![]()
Bedankt ga het zo gelijk uitproberen!quote:Op donderdag 3 november 2005 10:28 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Dat kun je doen door gewoon meer 'meters' toe te voegen die allemaal verwijzen naar het DutchTV.txt bestandje. Bij één van de tabbladen van de 'meter' kun je aangeven welke regels en hoeveel regels je uit het bestand wilt lezen.
Voor mijn layout heb ik dus tien 'meters' toegevoegd die allemaal verwijzen naar een ander gedeelte van het tekstbestand. De namen van de zenders heb ik niet gebruikt maar vervangen door de logo's.
Uiteraardquote:Op donderdag 3 november 2005 15:05 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Wel even het resultaat laten zien hè
Nu wel, dat txt bestandje komt nu wel overeen met wat ik op m'n desktop zie.quote:Op donderdag 3 november 2005 22:17 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
En staat in dat txt bestandje wel de juiste programmering?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |