abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31150361
Ik doe nu Technische Geneeskunde aan de UTwente, maar het technische aspect bevalt me eigenlijk niet erg.

Nu heb ik gehoord dat het mogelijk is over te stappen naar geneeskunde. Wanneer of hoe het moet weet ik niet. Het kan zijn dat ik eerst mijn propedeuse moet halen.

Heeft iemand een idee hoe ik hier achter moet komen?
pi_31150397
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:04 schreef Woutey het volgende:
Ik doe nu Technische Geneeskunde aan de UTwente, maar het technische aspect bevalt me eigenlijk niet erg.

Nu heb ik gehoord dat het mogelijk is over te stappen naar geneeskunde. Wanneer of hoe het moet weet ik niet. Het kan zijn dat ik eerst mijn propedeuse moet halen.

Heeft iemand een idee hoe ik hier achter moet komen?
Even informeren bij je studieadviseur (meestal op afspraak) of misschien kan het ook bij het secretariaat van je studie.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_31150488
Jah dat was ik ook al van plan. Maar die studieadviseur is ook van de UT. Straks willen ze me graag daar houden en geven ze me valse informatie.

Ik heb gehoord namelijk dat meer mensen van TG die het 1e jaar afgemaakt hebben, overgestapt zijn naar geneeskunde.
pi_31150551
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:08 schreef Woutey het volgende:
Jah dat was ik ook al van plan. Maar die studieadviseur is ook van de UT. Straks willen ze me graag daar houden en geven ze me valse informatie.
Waarom zouden ze? Ze hebben geen interesse in ongemotiveerde studenten want dat kost ze alleen maar geld.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_31150624
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:11 schreef Blokhut het volgende:

[..]

Waarom zouden ze? Ze hebben geen interesse in ongemotiveerde studenten want dat kost ze alleen maar geld.
Daar heb je een punt.

Zal mailen met verscheidene uni's werken? Naja ik ga sowieso van de week even langs de studieadviseur.
pi_31150649
Maar straks is het niet mogelijk, of zal ik opnieuw moeten loten. Dan hebben ze wel meteen een beeld van me dat niet erg positief te noemen is.
pi_31150713
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:14 schreef Woutey het volgende:
Maar straks is het niet mogelijk, of zal ik opnieuw moeten loten. Dan hebben ze wel meteen een beeld van me dat niet erg positief te noemen is.
Als je nou eerst eens informeert hoe alles in zijn werk gaat, of je als je je P hebt meteen in kan stromen zonder loting etc. En dat verkeerde beeld zal wel meevallen, zo belangrijk ben je niet.
pi_31150839
Jah dat wil ik ook doen. En die studieadviseur kan mij daar bij helpen?
pi_31150937
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:21 schreef Woutey het volgende:
Jah dat wil ik ook doen. En die studieadviseur kan mij daar bij helpen?
Ik neem aan dat hij/zij wel weet wat de mogelijkheden zijn. Maar reken er wel op dat ze je proberen over te halen om te blijven. En als ze je die informatie niet kunnen geven moet je bij de universiteit waar je de studie wil volgen wat info opvragen, ze kunnen je vast wel vertellen of je zonder loting kan instromen als je je P hebt.
pi_31150984
ah super, daar ga ik dus woensdag even langs.
bedankt

als meer mensen nog ervaringen hier mee hebben, zal het mij erg helpen als men deze post.
pi_31151139
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:25 schreef Woutey het volgende:
ah super, daar ga ik dus woensdag even langs.
bedankt

als meer mensen nog ervaringen hier mee hebben, zal het mij erg helpen als men deze post.
Succes.
pi_31151176
ik had vandaag dus nieuwe leerling in de klas, toen zei directrice (die haar introduceerde): "ze had nog net mazzel, je mag je op hbo's en universiteiten maar tot 1 oktober aanmelden, dit deed ze nog net op tijd (30 september)

dus ik hoop dat je het red maar gok er niet op
pi_31151403
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 18:31 schreef ILCILA het volgende:
ik had vandaag dus nieuwe leerling in de klas, toen zei directrice (die haar introduceerde): "ze had nog net mazzel, je mag je op hbo's en universiteiten maar tot 1 oktober aanmelden, dit deed ze nog net op tijd (30 september)

dus ik hoop dat je het red maar gok er niet op
klopt, en anders kan je proberen in februari in te stromen. Op de HU (voorheen HvU) kan dat iedergeval -> TI -> I
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:41:47 #14
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_31151497
Je kan niet instromen zonder loting. Er is een wettelijk maximum aan het aantal plaatsen voor geneeskundestudenten. Wel kan het via een decentrale loting. Dit kan in Amsterdam en Rotterdam. In Leiden en Utrecht kun je met een vooropleiding een kortere opleiding doen (Utrecht) of instromen in t 3de jaar (Leiden), maar daar kom jij hoogstwaarschijnlijk niet voor in aanmerking. Dus je moet gewoon loten en in t eerste jaar beginnen. Mogelijk dat je enige vrijstelling krijgt, maar daarmee zul je waarschijnlijk de volle 6 jaar moeten doen, vanwege praktijk/communicatieonderwijs.

Dus je moet je gewoon aanmelden volgend jaar, met een beetje geluk word je ingeloot en krijg je een beetje vrijstelling. Maar reken niet op meer.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_31151674
Maar hoe zit het dan met de loting? Gaan dan volgend jaar mijn VWO cijfers nog tellen of telt dan mijn P (mocht ik hem halen).

en hoeveel kans heb je met zo'n decentrale loting?
  maandag 3 oktober 2005 @ 18:57:05 #16
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_31151875
Je vwo-cijfers tellen mee. Decentrale loting hang er vanaf hoe goed je bent. Kijk voor meer info: Geneeskunde [deel 4]

PS: Propedeuse bestaat niet meer in het BaMa-systeem. En wat voor gemiddelde had je?
pi_31151928
jah slecht dus

dat gaat me nooit lukken, is er geen andere manier?

Ik heb gehoord dat mensen via Technische Geneeskunde bij geneeskunde beland zijn. En met dat doel ook TG gedaan hebben. Ik weet alleen niet meer hoe het zit.

Maar langs de studieadviseur lijkt me sowieso een ding wat ik moet gaan doen.
  maandag 3 oktober 2005 @ 19:05:16 #18
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_31152089
Ik denk dat diegenen via Utrecht/Leiden/Groningen zijn toegelaten via decentraal. Maar dit is waarschijnlijk na 2 of 3 jaar TG. Anders via centrale loting. Ik raad je aan om volgend jaar proberen mee te loten en decentraal in A'dam of in R'dam. Mocht t niet lukken, kun je het het jaar daarna weer proberen in utrecht/leiden/groningen. Mocht t dan weer niet lukken, kun je het jaar daarna weer proberen in utrecht/leiden/groningen. Ik weet van utrecht dat je daar 2x mee mag doen met decentraal.

In elk geval succes met loten enz.
pi_31152299
ah oke thanks.
Als er geen andere manier is dan ga ik het idd zo proberen. Volgens het wie niet waagt wie niet wint principe.

maar toch, retourtje studieadviseur kan geen kwaad toch?
pi_31154876
Woutey, het lijkt alsof je twijfels over een studieadviseur nog niet weggenomen zijn. Waarom blijf je twijfelen? Ze bijten niet, ze helpen je zoeken naar wat het beste is voor je en hoogstwaarschijnlijk zal je via die weg een duidelijke oplossing vinden voor je probleem.
Ik zou gewoon gaan, weet je meteen wat de mogelijkheden zijn voor in de nabije toekomst.

Sterkte!
pi_31155086
Trouwens gohan16, de mensen over wie toegelaten zijn studeerden in Nijmegen. Dit waren mensen die het 1e jaar TG gedaan hebben en daarna overgestapt. 5 stuks.

Ordovicium: nee heb geen twijfels nou, woensdag ga ik er langs voor een afspraak en/of gesprek.
pi_31155206
Goed! Ik hoop serieus dat je er wat wijzer uit kunt worden en dat je alsnog kunt doen wat je graag zou willen. Zo niet nu, dan maar later. Ben benieuwd!
pi_31155282
Hoop ik ook Maar ik ga er niet van uit dat het dit jaar nog wordt. Ik hoop volgend jaar, het gaat me er nu puur om wat de mogelijkheden zijn en hoe ik alles moet gaan aanpakken.

En mocht het niet mogelijk zijn, dan kijk ik of ik bij deze studie blijf of een studie in een andere stad ga proberen.
pi_31155879
Misschien kan je inderdaad niet meer instromen op dit moment. Dat is jammer, maar ik denk dat je ook flink wat kunt leren van de studie die je nu volgt. Daarbij heb je alle tijd om eens goed uit te zoeken wat je nu werkelijk wilt. Nooit weg, lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')