Deel 1 van dit project is af; de kastruimte zelf dus. Stiekem ben ik best wel een beetje trots - eerste keer dat ik zoiets heb gedaan. OK, niet te vergelijken natuurlijk met een heleboel andere projecten op dit forum, maar toch ben ik tevreden.
Ik heb zeven poten gebruikt op een totale afstand van 460 cm; dus een tussenruimte telkens van net iets meer dan 70 cm. Uiteindelijk ben ik er iets van 12 à 15 uur mee bezig geweest; waarvan een heleboel tijd met de eerste poot; deze had ik helemaal klaar voordat ik 'm plaatste, een nogal tijdrovend karwei. Daarna heb ik de poten telkens op de plaats opgebouwd: Achterpoot zagen op 75,6 cm, één inkeping erin. Tegen de achtermuur plaatsen en vastschroeven. Dan de voorpoot zagen, twee inkepingen erin, en vastschroeven tegen de dakbalk. Vervolgens de twee dwarsbalken ertussen en hop, klaar, volgende poot.
Lege ruimte...
![]()
De eerste poten staan er. De balkjes zijn 44x44 geschaafd vuren (FSC natuurlijk
![]()
), zitten met twee schroeven tegen de achterwand en met een ijzeren 'hoekje' tegen de dakbalk. De vloer is van beton en aangezien ik geen goede boor hier heb ga ik er maar vanuit dat het systeem stabiel van zichzelf is. Ik heb de verticale balken ingekeept om de dwarsbalken steviger vast te kunnen zetten.
![]()
Klaar! En al gelijk in gebruik.
[ Bericht 23% gewijzigd door DzjieDub op 23-10-2005 22:29:27 ]
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door