abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 april 2006 @ 10:28:19 #51
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_36633391
Killing Joke heeft echt een meesterlijke bijrol in de film The Year of the Devil.
Jaz Coleman heeft me werkelijk onder tafel gekregen van het lachen.

Als je de kans krijgt om hem nog ergens te huren, doe het!!!
Non possumus non loqui
pi_36635556
Darkness Before Dawn en Pssyche vind ik ook erg fijne liederen.
pi_36646239
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 10:28 schreef Knip het volgende:
Killing Joke heeft echt een meesterlijke bijrol in de film The Year of the Devil.
Jaz Coleman heeft me werkelijk onder tafel gekregen van het lachen.

Als je de kans krijgt om hem nog ergens te huren, doe het!!!
Klinkt idd. als een rol waar Coleman helemaal voor geknipt is!

Binnenkort maar eens kijken als ik de kans ertoe krijg.
  donderdag 6 april 2006 @ 09:46:51 #54
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_36699368
Killing Joke brings back memories, we have joy, the wait, complications, werlednummers.
mijn cdbak maar weer eens binnenstebuiten keren, op zoek naar die lelijke hoesjes
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  woensdag 12 april 2006 @ 14:50:49 #55
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36887688
Is het iedereen, net als mij, ontgaan dat ze zondag in Paradiso staan? 20 euro en een druk weekend. Ik weet nog niet of ik ze weer ga zien.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_36897977
Ik ben er weer bij zondag . In de Melkweg waren ze geweldig, dus ik heb hoge verwachtingen. Ik ben benieuwd of ze nog nummers van het nieuwe album zullen spelen, ik hoop het wel.
KJ is toch wel een van mijn favo bands, zeer interessante en afwisselende muziek. Erg jammer dat veel mensen niet meer kennen dan Love Like Blood, wat ikzelf niet hun beste nummer vind. Vooral de eerste paar albums spreken mij aan, maar elk album heeft zijn goede nummers en de nieuwe stijl van KJ kan ik ook zeker waarderen .
Zin in zondag!
Ceterum censeo Carthaginem delendam esse
pi_36960129
Zag vanmiddag een nieuw album van ze in de winkels liggen, iemand al gehoord?!
  vrijdag 14 april 2006 @ 18:19:50 #58
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_36960735
Nee, nog niet. Ik heb me wel laten vertellen dat het goed klinkt, maar heb het zelf nog niet geluisterd.
pi_36965305
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 17:56 schreef Kolkus het volgende:
Zag vanmiddag een nieuw album van ze in de winkels liggen, iemand al gehoord?!
Jep, Hosanna's From The Basement Of Hell. Ik heb het slechts een keer geluisterd, maar enkele nummers maakten al indruk. Het is een voortzetting van de stijl die ze ook op Killing Joke (2003) hadden, iets rauwer misschien.
pi_36967355
Almost Red, Wardance, Unspeakable, Inside The Termite Mound en Requim

Zit het weer eens te luisteren jeee wat hebben ze toch mooie nummers gemaakt
pi_37167266
Ik heb me weer vermaakt op het concert . Mooie, ruime zaal en het geluid was goed. De keyboards waren deze keer beter hoorbaar dan in de Melkweg. Alleen was Coleman af en toe wat minder hoorbaar, maar dat stoorde niet.
Van de nummers die ze speelden van het nieuwe album vond ik Hoasanna's de beste, de andere twee waren toch wat minder. Verder heb ik nu een Limited Edition van het nieuwe album op vinyl .
  maandag 24 april 2006 @ 22:14:20 #62
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_37260836
Voor de mensen die de nieuwe cd graag willen luisteren, deze is te vinden in de Luisterpaal op www.3voor12.nl.
pi_37286392
Zo op het eerste gehoor ligt de nieuwe behoor in het verlengde van het vorige album, maar daar is weinig mis mee!
  dinsdag 25 april 2006 @ 18:19:29 #64
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_37286498
Zeker niks mis mee. Weer eens iets anders dan Outside the gate (om maar eens iets te noemen).

Ik vergeet trouwens regelmatig dat ik ook Revelations nog heb liggen. Volgens mij niet meer dan 3 keer geluisterd ofzo en toch zeker al ruim een jaar in mijn bezit (volgens Google Groups zelfs al sinds november 2004). Ik zet 'm nu maar eens op.
pi_37291760
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 18:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Zeker niks mis mee. Weer eens iets anders dan Outside the gate (om maar eens iets te noemen).

Ik vergeet trouwens regelmatig dat ik ook Revelations nog heb liggen. Volgens mij niet meer dan 3 keer geluisterd ofzo en toch zeker al ruim een jaar in mijn bezit (volgens Google Groups zelfs al sinds november 2004). Ik zet 'm nu maar eens op.
Heel verstandig, want dat is een heel fijn album . Ik heb em zelf op cd en na de aankoop heeft de cd de hele avond in de cd speler gezeten .
pi_37292537
Ik zag ze voor het eerst op de eerste Parkpop, in 1981 dacht ik. De wereld ging drie kwartier ten onder. Na afloop gigantisch matten tussen punks en skinheads. Maar mooi dat Ranking Roger van de Beat, die na Killing Joke speelde, een Killing Joke-shirt droeg. De eerste twee platen hebben hun stempel gedrukt op metal (bands als Prong) en industrial.
pi_37304964
Raven heeft ook nog een tijdje in Prong gespeelt en vooral in sommige nummers op Cleansing kun je de invloeden duidelijk horen.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_37355560
Het optreden in Paradiso is te zien op fabchannel
pi_38551329
Zit nu weer eens te luisteren, briljant toch
pi_38551825
  vrijdag 14 juli 2006 @ 17:59:38 #71
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_39827692
Hosannas from the Basement of Hell.

Daarnet weer eens geluisterd, en nu maar nog eens opgezet. Geweldige cd.
  maandag 19 maart 2007 @ 17:44:45 #72
172358 oddman
Introspecteur
pi_47442407
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 09:51 schreef bartrid het volgende:
zowel nighttime als brighter than a thousand suns zijn niet echt sterke albums vind ik....
Ach, smaken verschillen.
Ik vind dat juist wèl hele briljante albums. Zeker als je weet dat zo ook andere dingen kunnen.

Feit blijft: Killing Joke is en blijft goed, ondergewaardeerd, en te onbekend bij Nirvana fans.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_47442486
quote:
Op maandag 19 maart 2007 17:44 schreef oddman het volgende:

[..]

Ach, smaken verschillen.
Ik vind dat juist wèl hele briljante albums. Zeker als je weet dat zo ook andere dingen kunnen.

Feit blijft: Killing Joke is en blijft goed, ondergewaardeerd, en te onbekend bij Nirvana fans.
Dat feit blijft, maar die albums klinken mij veel te eighties en glad vergeleken bij hun oudere EN nieuwere werk. En laat Nirvana fans maar lekker wegblijven
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:01:44 #74
172358 oddman
Introspecteur
pi_52324229
Ha! Ik was kennelijk al wel een keer in dit topic geweest.
Sindsdien wel wat meer research gedaan naar onze Noordengelse (oude spelling) vrienden.

Ook wat meer albums op de kop getikt. Pandemonium, hoewel héél anders dan Brighter Than A Thousand Suns, ook erg goed. Hosannahs From The Basement Of Hell, hoewel nog ruiger, zeker ook de moeite waard.

Grappig om te zien hoe één band zo veel verschillende dingen kan.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_52327355
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 11:01 schreef oddman het volgende:
Ha! Ik was kennelijk al wel een keer in dit topic geweest.
Sindsdien wel wat meer research gedaan naar onze Noordengelse (oude spelling) vrienden.

Ook wat meer albums op de kop getikt. Pandemonium, hoewel héél anders dan Brighter Than A Thousand Suns, ook erg goed. Hosannahs From The Basement Of Hell, hoewel nog ruiger, zeker ook de moeite waard.

Grappig om te zien hoe één band zo veel verschillende dingen kan.
Heb je Nighttime en het debuut al??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')