Klopt... het is idd 192.168.1.1 maar niet te bereiken vanaf mij pc/modem. Mijn modem heeft hetzelfde IP adres alleen eindigend op 254 ! Geen idee wat ik hier verder mee moetquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:18 schreef BB1 het volgende:
hallo, je kunt het best je router ressetten, en ipadres uithandleiding gebruiken, waarschijnlijk 192.168.1.1.
Je zult moeten kijken dat je modem en router niet in dezelfde iprange zitten.
Welk modem heb je met wel ip adres ?
Succes
Volgens het boekje eerst modem met inet verbinding starten,.... dan setup draaien..... router (linksys) aansluiten en dan setup voorzetten.quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:28 schreef GBCHEATER het volgende:
Heb je de handleiding gevolgt?
Ik geloof eerst router aan pc, daarna pas modem er op aan, of andersom.
Verder is het ip idd 192.168.1.1
Dan gebruiken beide netwerken van de router inderdaad dezelfde IP reeks, en dan is het niet zo gek dat je de router niet kunt bereiken.quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:19 schreef Chocobo het volgende:
Klopt... het is idd 192.168.1.1 maar niet te bereiken vanaf mij pc/modem. Mijn modem heeft hetzelfde IP adres alleen eindigend op 254 ! Geen idee wat ik hier verder mee moet
Dus de Linksys switch direct op mijn netwerkkaart van mijn pc aansluiten. Ik heb dan geen internet dus, maar dat maakt niet uit. En (leek isquote:Op maandag 3 oktober 2005 08:39 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dan gebruiken beide netwerken van de router inderdaad dezelfde IP reeks, en dan is het niet zo gek dat je de router niet kunt bereiken.
Zoals iemand al eerder aangaf, zou ik de router loskoppelen van je modem, voor de zekerheid resetten, en aansluiten op je PC. Je zult zien dat je hem dan wel kunt bereiken. Wijzig vervolgens het derde getal van het IP adres van je router, bijv. 192.168.2.1, en sluit hem daarna aan op het modem. Als het goed is moet alles dan werken.
Als jij de Linksys router direct aan je pc hangt kun je via de webinterface oa. het ipadres aanpassen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 09:36 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Dus de Linksys switch direct op mijn netwerkkaart van mijn pc aansluiten. Ik heb dan geen internet dus, maar dat maakt niet uit. En (leek is) hoe pas ik dan dat IP adres aan. Via de webinterface van de Linksys?
Daarna weer het modem terug op pc aansluiten en aan het modem de Linksys hangen? Klinkt logisch.
Ja maar via de cd wilt die eerst inet en dan de router maar dan kom ik op mijn oorspronkelijk probleem.quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:06 schreef _Yapser_ het volgende:
Er zit als het goed is een CD bij. Daarmee zou je vrijwel altijd 'in' je router moeten kunnen om hem te configgen. Dat was iig bij m'n WAP54G zo.
Internetquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 12:39 schreef chibibo het volgende:
Heb je de PC op de LAN of WAN aansluiting van je router geprikt?
Als alles draait moet de WAN aansluiting van de Linksys inderdaad in het LAN van je internet modem/router.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:31 schreef Chocobo het volgende:
Ok,... dus mijn internet verbinding draait. Mijn internet modem/router laat uit LAN 2 (gewoon een uitgang) verbinding naar beneden gaan, naar mijn Linksys.... daar ook in LAN stoppen dus....
Klinkt logisch.... zal het eens proberen. En als ik hem direct op de PC aansluit? Dus netwerkcard naar Linksys puur om dat ook te proberen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 13:40 schreef chibibo het volgende:
Je kunt het logisch beredeneren: je wilt zo'n Linksys vanaf je PC kunnen configureren, maar als hij aan het Internet hangt, wil je natuurlijk niet dat Gijs en alleman op je router kunnen komen om allerlei instellingen te vernaggelen! Daarom staat een router standaard zo ingesteld, dat hij alleen vanaf de LAN-kant te configureren is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |