Ik ben 80% rechts, met mijn linkerhand kan ik weinig tot niks. Ik stem GroenLinks en uit baldadigheid druk ik het knopje wel eens in met mijn rechterwijsvinger. Mijn zusje van 18 is 70% links. Dat is meer links, maar minder rechts dan ik. Ze heeft nog nooit gestemd.
In België zijn 26,1% van de mensen extreemrechts. Extreem rechts is meer dan 100% rechts, met links kunnen die mensen niks. Ze stemmen dus waarschijnlijk met hun rechterwijsvinger op Het Vlaams Belang. Hoewel het ook hun rechterduim zou kunnen zijn.
Het Vlaams Belang behartigt in België de belangen van de extreem-niet-linksen, oftewel Het Vlaams Blok, dat niet meer bestaat onder die naam, maar tegenwoordig Het Vlaams Belang heet. Vooral Eigen Belang dus.
De Belgen zijn dus 73,9% linkser dan extreemrechts en dat is linkser dan m'n zusje. Gelukkig bestaat het Nederlands Belang nog niet, maar het komt allemaal wel eng dichtbij. M'n zusje schrok hier ook van, gelukkig was ze zo vriendelijk mij wat 'extra links' te leren en zelf nog wat meer rechts af te leren. Wat ik wilde zeggen? Dit is mijn eerste links-getypte stukje. Gaat best goed toch?
Koning van de toren.