abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:38:07 #1
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_31128494
Eerst zag je ze alleen in woonwijken, en dan meestal op kruispunten. Daar werkte het ongetwijfeld, en dat soort snelheidsbeperkingen vind ik prima op zulke plekken. Daarna kwamen ze ook op doorgaande wegen in de bebouwde kom. En tegenwoordig ligt hier in de buurt zelfs bijna iedere doorgaande weg buiten de bebouwde kom vol drempels. En dan vraag ik me af, overdrijven ze niet een beetje?

Een tijdje geleden, in de ANWB-kampioen, een artikel over drempels, die een grote ergernis voor automobilisten zijn geworden. Problemen: ze worden lukraak geplaatst en er is geen eenduidige vorm. De ANWB adviseerde de zogenaamde sinusdrempels, en dan nog met mate toepassen. Waarom is er nog geen eenduidige wetgeving over die dingen? Als ik nu een drempel tegen kom kan ik de eerste keer nauwelijks inschatten hoe hard ik er over een kan zonder blijvende schade voor mijn medepassagiers. Nog erger is het voor bussen (vrijwel alle bussen hier in de buurt rammelen tegenwoordig, en zo oud zijn ze echt nog niet) of vervoerders. Als alles vol drempels ligt, hoe moet je dan als boer nog je eieren weg brengen?

Heel wat jaren geleden zag ik ergens in een consumentenprogramma een man met een lage sportauto. Hij kon geen drempels nemen en baalde dan ook flink toen de laatste drempelvrije weg in zijn woonwijk van een drempel werd voorzien; hij kon er niet uit. Toen bleek dat volgens de wet het mogelijk moet zijn om een plek zonder drempels te bereiken. De gemeente moest de drempel weghalen. Is die wet er nog steeds, en zo ja, waarom lijkt niemand er aandacht aan te besteden?

Voorbeeld: zo juist haalde ik mijn zusje op op een feest waarbij ik op 5 kilometer 14 drempels tegen kwam. 5 daarvan buiten de bebouwde kom, op een weg waar je 80 mag. En dat zijn drempels waar ik bij lange niet met 80 overheen kon. Bij de 4e was ik erachter dat 50 acceptabel is.

Is er ooit aangetoond dat drempels op zo'n weg zin hebben? Als ik al die mensen 80 zie rijden, afremmen, over de drempel stuiteren, en weer snel naar de 80 gaan denk ik dat een drempel daar juist slecht is voor de veiligheid (ze remmen hard), voor het milieu (optrekken en remmen kost meer brandstof dan constant 80 rijden), voor de omwonenden (dat optrekken en het over de drempel rijden maakt meer lawaai dan een auto die met 80 langs rijd) en ik denk zelfs dat het niet goed is voor de houding van de automobilist (zo'n weg rijd gewoon niet fijn meer, en als iemand een weg tegen komt zonder drempels denkt ie 'nu mag ik racen ook.) Tot slot vraag ik me af of een wegbeheerder naast regels voorschrijven niet zelf ook wat plichten heeft. Moet een weg niet zo onderhouden worden dat de maximumsnelheid, of niet al te ver daaronder, een reële snelheid is? Wat heeft een maximum snelheid van 80 voor zin als je vervolgens de weg zo aanpast dat je maar 60 kan halen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_31128656
ik rij een SUV en heb er geen last van
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:43:55 #3
109577 2609
Paris (L)
pi_31128684
schandalig

met mn ferrari zou ik er bijna langer over doen om ergens te komen dan andere autos maar gelukkig maak ik mn tijdverlies goed op de rest van de weg
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:45:41 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_31128736
naar mijn weten mogen er geen drempels in een zone 80 liggen, mischien een zone 60 ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_31128740
er staat ook geschreven dat elke in nederland toegestane auto met de snelheid die geldt op een bepaald stuk over een drempel op dat stuk moet kunnen rijden zonder schade... tenminste dat is wat ik gehoord heb...

en dan niet van die verlaagde gebakjes, maar bijvoorbeeld wel een ferrari
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:50:30 #6
64019 crew  foton
__--*--__
pi_31128909
Er zijn wel richtlijnen over welke vorm en hoogte een drempel mag hebben, maar elke wegbeheerder mag eigenlijk gewoon doen wat 'ie wil, omdat die richtlijnen niet een wettelijke verplichting zijn. Als je schade hebt en je kunt aantonen dat die door een slechte drempel is ontstaan (en je dus niet te hard hebt gereden enzo) dan maak je een goede kans dat de eigenaar van de drempel aansprakelijk is voor jou schade.
pi_31128929
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Klonk het volgende:
naar mijn weten mogen er geen drempels in een zone 80 liggen, mischien een zone 60 ?
in een zone 60 zijn drempels ook overdone.. zeker wanneer je er met 20max overheen moet
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:51:36 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_31128949
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Klonk het volgende:
Nee, heb er op gelet, gewoon einde bebouwde kom. Maar misschien gaan ze er nog een zone 60 van maken. Probleem opgelost, nietwaar?

En nee, ik heb geen Ferrari maar reed gewoon in het busje van mijn ouders. En eigenlijk valt zelfs dat nog mee, maar in de lijnbus kun je echt niet meer rustig zitten. En wat die SUV betreft, goed punt: aan de ene kant wil 'men' iets aan SUVs doen maar ik denk dat die wildgroei aan drempels ze alleen maar populairder maakt.

Overigens hebben ze hier zelfs drempels op het fietspad liggen dus ik verbaas me nergens meer over
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_31128958
Een ding:

Koop maar een Citroen of een ander gebakje met luchtvering

Kan je hard zat over drempels.

Serieus: dat dit zo was wist ik allang, niemand gaat er wat aan doen, get used to it. NL = hypocriet, wel over milieu lullen, maar die drempels zijn zeker wel milieuvriendelijk eerst naar 2, daarna weer gassen naar om over te schakelen naar 3.

Al die bullshit milieu organisaties zouden eens naar die drempels moeten kijken. Alleen waar het echt moet (scholen etc.)...
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:52:56 #10
64019 crew  foton
__--*--__
pi_31128985
Het is trouwens ook zó hypocriet dat iedereen wel een drempel voor zijn deur wil hebben, zodat niemand te hard voorbij komt rijden, maar tegelijk iedereen drempels haat als hij zelf in een andere straat rijdt.
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:53:56 #11
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_31129029
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:50 schreef foton het volgende:
Er zijn wel richtlijnen over welke vorm en hoogte een drempel mag hebben, maar elke wegbeheerder mag eigenlijk gewoon doen wat 'ie wil, omdat die richtlijnen niet een wettelijke verplichting zijn. Als je schade hebt en je kunt aantonen dat die door een slechte drempel is ontstaan (en je dus niet te hard hebt gereden enzo) dan maak je een goede kans dat de eigenaar van de drempel aansprakelijk is voor jou schade.
Last stond, in een klein stukje in de hoek, in de krant dat steeds meer nieuwe auto's niet door hun eerste APK komen. De RDW weet het aan de drempels. Maar hoe bewijs je zoiets?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_31129059
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:51 schreef yup het volgende:
Een ding:

Koop maar een Citroen of een ander gebakje met luchtvering

Kan je hard zat over drempels.

Serieus: dat dit zo was wist ik allang, niemand gaat er wat aan doen, get used to it. NL = hypocriet, wel over milieu lullen, maar die drempels zijn zeker wel milieuvriendelijk eerst naar 2, daarna weer gassen naar om over te schakelen naar 3.
allemaal massaal aan de SM
quote:
Al die bullshit milieu organisaties zouden eens naar die drempels moeten kijken. Alleen waar het echt moet (scholen etc.)...
jep... drempels zijn echt enorm slecht voor het milieu..
pi_31129110
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:52 schreef foton het volgende:
Het is trouwens ook zó hypocriet dat iedereen wel een drempel voor zijn deur wil hebben, zodat niemand te hard voorbij komt rijden, maar tegelijk iedereen drempels haat als hij zelf in een andere straat rijdt.
nou ik zal je even zeggen dat ze onze wijk een klein jaar geleden ook omgetoverd hebben tot 30 zone... en noch ik noch mn ouders zijn er blij mee
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:56:51 #14
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_31129145
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:52 schreef foton het volgende:
Niet iedereen willen drempels voor de deur hebben. Drempels veroorzaken namelijk meer lawaai, en ik heb al mensen gehoord die scheurtjes hadden in hun huis vanwege trillingen van vrachtwagens die over drempels reden.
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Youp het volgende:
er staat ook geschreven dat elke in nederland toegestane auto met de snelheid die geldt op een bepaald stuk over een drempel op dat stuk moet kunnen rijden zonder schade... tenminste dat is wat ik gehoord heb...

en dan niet van die verlaagde gebakjes, maar bijvoorbeeld wel een ferrari
Als dat zo is neem ik de wethouder van verkeer een keer mee voor een tochtje in onze bus. Of nog beter, in de lijnbus. En als hij het niet snapt neem ik een advocaat mee. Heb je een bron, toevallig?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:57:37 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31129189
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:54 schreef Youp het volgende:

[..]

[..]

jep... drempels zijn echt enorm slecht voor het milieu..
.. en voor je rug, als je veel op de weg zit.
Vampire Romance O+
pi_31129338
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 22:56 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Niet iedereen willen drempels voor de deur hebben. Drempels veroorzaken namelijk meer lawaai, en ik heb al mensen gehoord die scheurtjes hadden in hun huis vanwege trillingen van vrachtwagens die over drempels reden.
[..]

Als dat zo is neem ik de wethouder van verkeer een keer mee voor een tochtje in onze bus. Of nog beter, in de lijnbus. En als hij het niet snapt neem ik een advocaat mee. Heb je een bron, toevallig?
helaas, heb geen bron voor je.. heb dat eens ergens gehoord/gelezen... lang geleden..

ook ik heb wel eens ideeen gehad om eens een ferrari te huren een dagje en dan mooi op video op te nemen hoe je de hele auto aan gort rijdt over een drempel met nog minder dan de toegestane snelheid
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:04:02 #17
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_31129457
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:01 schreef Youp het volgende:

[..]

helaas, heb geen bron voor je.. heb dat eens ergens gehoord/gelezen... lang geleden..

ook ik heb wel eens ideeen gehad om eens een ferrari te huren een dagje en dan mooi op video op te nemen hoe je de hele auto aan gort rijdt over een drempel met nog minder dan de toegestane snelheid
Jammer. Ik denk dat ik morgen eens wat wetten bij elkaar ga zoeken, en eens kijken wat eigenlijk allemaal mag en wat niet, voordat we nog verder gaan speculeren.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_31129792
Wat denk je van ambulances (waar blijft die gek met z'n foto's? ) die mensen met rugklachten o.i.d. met spoed moeten vervoeren. Zal lekker gaan.

Ik woon zelf aan de 6-heuvelen-weg van Sprang-Capelle. Iedereen in de omgeving kent deze straat, je mag zelf raden waarom. Je wordt er gewoon niet goed van! En wat te denken van die 'druppels'
pi_31129994
quote:

[..]

wel erg leuke auto... zeldzaam enz.

of bedoelde je die andere uitleg van de afkorting?

Het kan trouwens ook anders qua drempels. Niet al tever bij mij vandaan ligt er eentje op een 50km-gedeelte van een verder 80km-weg (vanwege afslag naar een bedrijf), daar kun je makkelijk met 140 km/u overheen
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:17:55 #20
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_31130004
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:12 schreef Impry het volgende:
Wat denk je van ambulances (waar blijft die gek met z'n foto's? ) die mensen met rugklachten o.i.d. met spoed moeten vervoeren. Zal lekker gaan.

Ik woon zelf aan de 6-heuvelen-weg van Sprang-Capelle. Iedereen in de omgeving kent deze straat, je mag zelf raden waarom. Je wordt er gewoon niet goed van! En wat te denken van die 'druppels'
Dat is ook een goed punt ja. Is er al ooit een studie geweest die de voor-en nadelen van drempels eens tegen elkaar heeft uitgezet? Wie bepaald waarom er drempels komen, en waarom gebeurt dat? En waarom klagen, inderdaad, het ambulancepersoneel of busmaatschappijen of transportbedrijven niet over deze wildgroei aan drempels?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_31130031
drempels zijn zo kut. Bij ons hebben ze nu ook 4 drempels op een weg van 200 meter gelegd. Enneh, de allereerste is zo hoog, dat je met 10 km/uur er overheen moet gaan, anders is het echt niet goed voor je auto. Echt gewoon niet normaal meer
Strawberry Flavour..
pi_31130058
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:17 schreef bas-beest het volgende:

[..]

[afbeelding]
Die auto heb ik een keer hier door de straat zien gaan, reed denk ik een kilometer of 60 per uur over alle drempels. Terwijl normale auto's de drempels hier met max. 25 á 30 kunnen nemen
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:22:15 #23
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_31130128
quote:

Het kan trouwens ook anders qua drempels. Niet al tever bij mij vandaan ligt er eentje op een 50km-gedeelte van een verder 80km-weg (vanwege afslag naar een bedrijf), daar kun je makkelijk met 140 km/u overheen
En hoe weet jij dat?

Nu is dat voor jullie vast leuk, maar dat is precies een van de problemen: er zijn zoveel verschillende drempels dat je nergens weet hoe hard je er over heen mag. Wist jij de eerste keer dat je eroverheen reed dat je er zo hard over kon? En zou jij als je een volgende keer zo'n drempel ziet er gewoon met 80 overheen rijden om er vervolgens achter te komen dat het net een andere was? En dan heb ik het nog niet eens over nepdrempels (alleen de strepen op de weg schilderen) of fout geschilderde strepen (eerst de strepen, dan pas de echte verhoging)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_31130137
nog nooit drempels op een 80weg meegemaakt -gelukkig-. maar lijkt me inderdaad overdreven. hier in de buurt zijn ook allemaal drempels in de 30 zone. maar tussen die drempels rijden de meeste mensen 40.. dus erg onzuinig ja. zo'n drempel is te doen met 30, maar dat is een heel erg onprettig gevoel. echt prettig is het pas bij <20 km/u. en voor die ambulances is het zeker erg.
en op de 50weg hier zijn er geloof ik ook twee, maar die kun je gemakkelijk aan met 50-55. maar kan me voorstellen dat het niet prettig is in een verlaagde auto.
"Trust can kill you, or set you free"
pi_31130138
quote:

[..]

[afbeelding]

SuperMotard

zo'n ding dus
pi_31130708
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:22 schreef Youp het volgende:

[..]

SuperMotard

[afbeelding]

zo'n ding dus
whehehe, helemaal niet aan gedacht... dat is idd. ook een goeie. Zo van 'Liggen er hier drempels? Waar precies? '
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_31130899
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:37 schreef bas-beest het volgende:

[..]

whehehe, helemaal niet aan gedacht... dat is idd. ook een goeie. Zo van 'Liggen er hier drempels? Waar precies? '
mjah je merkt er wel wat van.. en als je niet gaat staan word je van je moto afgepleurt.. daarbij komt dat je wel een metertje of wat door de lucht zweeft afhankelijk van hoe steil de drempel is..

maar t is gewoon een sport ipv een ergernis

ja ik heb een SM
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:44:45 #28
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_31130994
quote:

[..]

Na een dag of 2 in de kettingen te hebben gehangen kan ik je vertellen dat die drempels alleen maar lastiger zijn geworden!!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_31131035
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:44 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

[afbeelding]

Na een dag of 2 in de kettingen te hebben gehangen kan ik je vertellen dat die drempels alleen maar lastiger zijn geworden!!

pi_31131084
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:18 schreef -moi- het volgende:
drempels zijn zo kut. Bij ons hebben ze nu ook 4 drempels op een weg van 200 meter gelegd. Enneh, de allereerste is zo hoog, dat je met 10 km/uur er overheen moet gaan, anders is het echt niet goed voor je auto. Echt gewoon niet normaal meer
Als ze daar nog even doorgaan met drempels aanleggen dan kun je de gemeente wel bellen vanwege de gaten in de weg
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:26:19 #31
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31138740
Drempels zijn inderdaad enorm kut, vooral die korte hoge en drempels op plaatsen waar ze helemaal niet thuishoren (80km wegen met drempels!! )
Bij mij in de straat zijn de drempels zo hoog dat je er met goed fatsoen niet harder dan met 5km overheen kan kruipen (met een citroën zelfs!)
Althans, harder kan wel maar dan krijg je zo'n klap dat kan nooit goed zijn voor je wagen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:27:52 #32
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_31138774
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:26 schreef Metro2005 het volgende:
Drempels zijn inderdaad enorm kut, vooral die korte hoge en drempels op plaatsen waar ze helemaal niet thuishoren (80km wegen met drempels!! )
Bij mij in de straat zijn de drempels zo hoog dat je er met goed fatsoen niet harder dan met 5km overheen kan kruipen (met een citroën zelfs!)
Althans, harder kan wel maar dan krijg je zo'n klap dat kan nooit goed zijn voor je wagen.
Of voor je nek, of voor het interieur van je auto als je avondeten er weer uit vliegt..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_31139031
deze zijn dodelijk:

vooral in die nieuwe vinex ( ) wijken wordt je er mee doodgegooid, hier in de buurt heb je gewoon stoepranden als drempel, wordt er goed gek van
pi_31139220
Ik weet nog wel dat ik een keer een politieagent gepest heb mbt drempels

Bij 1 drempel ben ik volledig tot stilstand gekomen, heb ik mijn bromfiets over de drempel getild, en ben ik verder gereden. En dat terwijl er een politiewagen achter me stond
  maandag 3 oktober 2005 @ 10:56:39 #35
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31139396
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:38 schreef jp84 het volgende:
deze zijn dodelijk:

[afbeelding]
[afbeelding]

vooral in die nieuwe vinex ( ) wijken wordt je er mee doodgegooid, hier in de buurt heb je gewoon stoepranden als drempel, wordt er goed gek van
Die zijn inderdaad heel erg ja. Daar KUN je echt niet normaal overheen.
het remt wel af, dat wel
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31140430
Keertje een tank huren en dan ff draaien op die drempels. Trek je met je rupsbandjes dat asfalt naar de hoeren.
  maandag 3 oktober 2005 @ 11:52:48 #37
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_31140678
Degene die de 't verzonnen heeft overal drempels neer te leggen moest maar 's met rugletsel achterin bij ons in de wagen komen liggen, 's kijken hoe hij er dan over denkt.

Maar ook zonder patient is 't een en al ellende, probeer maar 's snel bij 'n reanimatie te komen als je over zo'n weg met om de 5 meter een drempel heen moet.
Collega's hier hebben 'n tijd geleden een wagen kapot gereden op een drempel (iets met een of andere gebroken as ofzo) op weg naar een spoedmelding.

Het is ons tot nu toe 1 keer gelukt om de gemeente geplaatste drempels (die voor ons echt enorm vervelend waren) weg te halen. Maar meestal trekken ze zich er toch niet zo veel van aan.

Wij zien veel liever gewoon een versmalling van de weg, waardoor er maar 1 auto tegelijk doorheen kan. Maar dan wel met dat bordje met die rode en witte pijl erbij, anders gaan beide auto's zo hard mogelijk op die smalle doorgang rijden om er als eerst door te zijn. Voor ons is dat misschien weer gunstig want dan hebben we ook weer wat te doen maar voor de slachtoffers toch minder.

Kortom, drempels
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:00:00 #38
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_31140871
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:43 schreef 1299 het volgende:
Keertje een tank huren en dan ff draaien op die drempels.
Zoiets hebben we maar daarmee duurt 't zo lang voor we bij de patient zijn...

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:05:13 #39
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31141046
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:00 schreef Farao het volgende:

[..]

Zoiets hebben we maar daarmee duurt 't zo lang voor we bij de patient zijn...

[afbeelding]
Helaas binnenkort noodzakelijk
  maandag 3 oktober 2005 @ 12:27:03 #40
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31141628
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:48 schreef Geqxon het volgende:
Ik weet nog wel dat ik een keer een politieagent gepest heb mbt drempels

Bij 1 drempel ben ik volledig tot stilstand gekomen, heb ik mijn bromfiets over de drempel getild, en ben ik verder gereden. En dat terwijl er een politiewagen achter me stond
Wat een actie

Die agent had ze er natuurlijk neergelegd

ondertussen klaag je zeker ook over agenten die gefrustreerd brommers controleren nietwaar?
Vampire Romance O+
pi_31141672
Niks mis met rollerbanken hoor

Maar ik vind het altijd wel grappig om agenten binnen de wet te pesten. stapvoets rijden op een 50km/h weg, lekker fors remmen vlak voor rood e.d.

Je moet wat he
pi_31141871
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:27 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Wat een actie

ondertussen klaag je zeker ook over agenten die gefrustreerd brommers controleren nietwaar?
!
pi_31142464
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef Farao het volgende:

Degene die de 't verzonnen heeft overal drempels neer te leggen moest maar 's met rugletsel achterin bij ons in de wagen komen liggen, 's kijken hoe hij er dan over denkt.

Maar ook zonder patient is 't een en al ellende, probeer maar 's snel bij 'n reanimatie te komen als je over zo'n weg met om de 5 meter een drempel heen moet.
Collega's hier hebben 'n tijd geleden een wagen kapot gereden op een drempel (iets met een of andere gebroken as ofzo) op weg naar een spoedmelding.

Het is ons tot nu toe 1 keer gelukt om de gemeente geplaatste drempels (die voor ons echt enorm vervelend waren) weg te halen. Maar meestal trekken ze zich er toch niet zo veel van aan.

Wij zien veel liever gewoon een versmalling van de weg, waardoor er maar 1 auto tegelijk doorheen kan. Maar dan wel met dat bordje met die rode en witte pijl erbij, anders gaan beide auto's zo hard mogelijk op die smalle doorgang rijden om er als eerst door te zijn. Voor ons is dat misschien weer gunstig want dan hebben we ook weer wat te doen maar voor de slachtoffers toch minder.

Kortom, drempels
die versmallingen zijn inderdaad een beter idee, ook al is het ook niet prettig als je er 3 achter elkaar hebt. maar ook dan is het beter dan die drempels. zeker voor ambulances ja. maar dat komt er toch nooit. kost ongetwijfeld teveel geld om eerst alle drempels weg te halen en dan die versmallingen aan te leggen
"Trust can kill you, or set you free"
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:04:01 #44
70795 GiSH
waiting for sun
pi_31145802
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 12:27 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Wat een actie

Made love to an Angel, but her wings are in the way
pi_31149424
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 10:38 schreef jp84 het volgende:
deze zijn dodelijk:

[afbeelding]
[afbeelding]

smerige dingen idd
pi_31150176
Kutdrempels inderdaad. Nouja ik boek met 60 over drempels op m'n scooter... Moet alleen wel opstaan, ander vlieg ik er af
pi_31150436
boeken? scooters?
pi_31151630
quote:

[..]

[afbeelding]

Erg mooi en snel ook met het Maserati motorblok maar ja die kan je nergens veilig parkeren zijn altijd wel kanslozers die er een kras op willen zetten
pi_31151662
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:22 schreef Youp het volgende:

[..]

SuperMotard

[afbeelding]

zo'n ding dus
Neem dan een echte enduro dus noppenbanden en grotere wielen

Of een Duc monster
pi_31152658
btw, bijna overal zijn die dingen te hoog.

Ik dacht dat ze maximaal 8 of 10cm mogen zijn

Hier in de wijk liggen er een paar van 12 tot 15, daar kan ik dus ook niet overheen
Liefde is niet blind, het is achterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')