in een zone 60 zijn drempels ook overdone.. zeker wanneer je er met 20max overheen moetquote:Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Klonk het volgende:
naar mijn weten mogen er geen drempels in een zone 80 liggen, mischien een zone 60 ?
Nee, heb er op gelet, gewoon einde bebouwde kom. Maar misschien gaan ze er nog een zone 60 van maken. Probleem opgelost, nietwaar?quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Klonk het volgende:
naar mijn weten mogen er geen drempels in een zone 80 liggen, mischien een zone 60 ?
Last stond, in een klein stukje in de hoek, in de krant dat steeds meer nieuwe auto's niet door hun eerste APK komen. De RDW weet het aan de drempels. Maar hoe bewijs je zoiets?quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:50 schreef foton het volgende:
Er zijn wel richtlijnen over welke vorm en hoogte een drempel mag hebben, maar elke wegbeheerder mag eigenlijk gewoon doen wat 'ie wil, omdat die richtlijnen niet een wettelijke verplichting zijn. Als je schade hebt en je kunt aantonen dat die door een slechte drempel is ontstaan (en je dus niet te hard hebt gereden enzo) dan maak je een goede kans dat de eigenaar van de drempel aansprakelijk is voor jou schade.
allemaal massaal aan de SMquote:Op zondag 2 oktober 2005 22:51 schreef yup het volgende:
Een ding:
Koop maar een Citroen of een ander gebakje met luchtvering
Kan je hard zat over drempels.
Serieus: dat dit zo was wist ik allang, niemand gaat er wat aan doen, get used to it. NL = hypocriet, wel over milieu lullen, maar die drempels zijn zeker wel milieuvriendelijk eerst naar 2, daarna weer gassen naar om over te schakelen naar 3.
jep... drempels zijn echt enorm slecht voor het milieu..quote:Al die bullshit milieu organisaties zouden eens naar die drempels moeten kijken. Alleen waar het echt moet (scholen etc.)...
nou ik zal je even zeggen dat ze onze wijk een klein jaar geleden ook omgetoverd hebben tot 30 zone... en noch ik noch mn ouders zijn er blij meequote:Op zondag 2 oktober 2005 22:52 schreef foton het volgende:
Het is trouwens ook zó hypocriet dat iedereen wel een drempel voor zijn deur wil hebben, zodat niemand te hard voorbij komt rijden, maar tegelijk iedereen drempels haat als hij zelf in een andere straat rijdt.
Niet iedereen willen drempels voor de deur hebben. Drempels veroorzaken namelijk meer lawaai, en ik heb al mensen gehoord die scheurtjes hadden in hun huis vanwege trillingen van vrachtwagens die over drempels reden.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:52 schreef foton het volgende:
Het is trouwens ook zó hypocriet dat iedereen wel een drempel voor zijn deur wil hebben, zodat niemand te hard voorbij komt rijden, maar tegelijk iedereen drempels haat als hij zelf in een andere straat rijdt.
Als dat zo is neem ik de wethouder van verkeer een keer mee voor een tochtje in onze bus. Of nog beter, in de lijnbus. En als hij het niet snapt neem ik een advocaat mee. Heb je een bron, toevallig?quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:45 schreef Youp het volgende:
er staat ook geschreven dat elke in nederland toegestane auto met de snelheid die geldt op een bepaald stuk over een drempel op dat stuk moet kunnen rijden zonder schade... tenminste dat is wat ik gehoord heb...
en dan niet van die verlaagde gebakjes, maar bijvoorbeeld wel een ferrari
.. en voor je rug, als je veel op de weg zit.quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:54 schreef Youp het volgende:
[..]
allemaal massaal aan de SM
[..]
jep... drempels zijn echt enorm slecht voor het milieu..
helaas, heb geen bron voor je.. heb dat eens ergens gehoord/gelezen... lang geleden..quote:Op zondag 2 oktober 2005 22:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet iedereen willen drempels voor de deur hebben. Drempels veroorzaken namelijk meer lawaai, en ik heb al mensen gehoord die scheurtjes hadden in hun huis vanwege trillingen van vrachtwagens die over drempels reden.
[..]
Als dat zo is neem ik de wethouder van verkeer een keer mee voor een tochtje in onze bus. Of nog beter, in de lijnbus. En als hij het niet snapt neem ik een advocaat mee. Heb je een bron, toevallig?
Jammer. Ik denk dat ik morgen eens wat wetten bij elkaar ga zoeken, en eens kijken wat eigenlijk allemaal mag en wat niet, voordat we nog verder gaan speculeren.quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:01 schreef Youp het volgende:
[..]
helaas, heb geen bron voor je.. heb dat eens ergens gehoord/gelezen... lang geleden..
ook ik heb wel eens ideeen gehad om eens een ferrari te huren een dagje en dan mooi op video op te nemen hoe je de hele auto aan gort rijdt over een drempel met nog minder dan de toegestane snelheid
wel erg leuke auto... zeldzaam enz.quote:
Dat is ook een goed punt ja. Is er al ooit een studie geweest die de voor-en nadelen van drempels eens tegen elkaar heeft uitgezet? Wie bepaald waarom er drempels komen, en waarom gebeurt dat? En waarom klagen, inderdaad, het ambulancepersoneel of busmaatschappijen of transportbedrijven niet over deze wildgroei aan drempels?quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:12 schreef Impry het volgende:
Wat denk je van ambulances (waar blijft die gek met z'n foto's?) die mensen met rugklachten o.i.d. met spoed moeten vervoeren. Zal lekker gaan.
Ik woon zelf aan de 6-heuvelen-weg van Sprang-Capelle. Iedereen in de omgeving kent deze straat, je mag zelf raden waarom. Je wordt er gewoon niet goed van! En wat te denken van die 'druppels'
Die auto heb ik een keer hier door de straat zien gaan, reed denk ik een kilometer of 60 per uur over alle drempels. Terwijl normale auto's de drempels hier met max. 25 á 30 kunnen nemenquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:17 schreef bas-beest het volgende:
[..]
wel erg leuke auto... zeldzaam enz.
[afbeelding]
of bedoelde je die andere uitleg van de afkorting?
En hoe weet jij dat?quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:17 schreef bas-beest het volgende:
Het kan trouwens ook anders qua drempels. Niet al tever bij mij vandaan ligt er eentje op een 50km-gedeelte van een verder 80km-weg (vanwege afslag naar een bedrijf), daar kun je makkelijk met 140 km/u overheen
SuperMotardquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:17 schreef bas-beest het volgende:
[..]
[afbeelding]
Het kan trouwens ook anders qua drempels. Niet al tever bij mij vandaan ligt er eentje op een 50km-gedeelte van een verder 80km-weg (vanwege afslag naar een bedrijf), daar kun je makkelijk met 140 km/u overheen
whehehe, helemaal niet aan gedacht... dat is idd. ook een goeie. Zo van 'Liggen er hier drempels? Waar precies? 'quote:
mjah je merkt er wel wat van.. en als je niet gaat staan word je van je moto afgepleurt.. daarbij komt dat je wel een metertje of wat door de lucht zweeft afhankelijk van hoe steil de drempel is..quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:37 schreef bas-beest het volgende:
[..]
whehehe, helemaal niet aan gedacht... dat is idd. ook een goeie. Zo van 'Liggen er hier drempels? Waar precies? '
quote:
quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:44 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
[afbeelding]
Na een dag of 2 in de kettingen te hebben gehangen kan ik je vertellen dat die drempels alleen maar lastiger zijn geworden!!
![]()
![]()
Als ze daar nog even doorgaan met drempels aanleggen dan kun je de gemeente wel bellen vanwege de gaten in de wegquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:18 schreef -moi- het volgende:
drempels zijn zo kut. Bij ons hebben ze nu ook 4 drempels op een weg van 200 meter gelegd. Enneh, de allereerste is zo hoog, dat je met 10 km/uur er overheen moet gaan, anders is het echt niet goed voor je auto. Echt gewoon niet normaal meer
Of voor je nek, of voor het interieur van je auto als je avondeten er weer uit vliegt..quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:26 schreef Metro2005 het volgende:
Drempels zijn inderdaad enorm kut, vooral die korte hoge en drempels op plaatsen waar ze helemaal niet thuishoren (80km wegen met drempels!!)
Bij mij in de straat zijn de drempels zo hoog dat je er met goed fatsoen niet harder dan met 5km overheen kan kruipen (met een citroën zelfs!)
Althans, harder kan wel maar dan krijg je zo'n klap dat kan nooit goed zijn voor je wagen.
Die zijn inderdaad heel erg ja. Daar KUN je echt niet normaal overheen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 10:38 schreef jp84 het volgende:
deze zijn dodelijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
vooral in die nieuwe vinex () wijken wordt je er mee doodgegooid, hier in de buurt heb je gewoon stoepranden als drempel, wordt er goed gek van
Zoiets hebben we maar daarmee duurt 't zo lang voor we bij de patient zijn...quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:43 schreef 1299 het volgende:
Keertje een tank huren en dan ff draaien op die drempels.
Helaas binnenkort noodzakelijkquote:Op maandag 3 oktober 2005 12:00 schreef Farao het volgende:
[..]
Zoiets hebben we maar daarmee duurt 't zo lang voor we bij de patient zijn...
[afbeelding]
Wat een actiequote:Op maandag 3 oktober 2005 10:48 schreef Geqxon het volgende:
Ik weet nog wel dat ik een keer een politieagent gepest heb mbt drempels
Bij 1 drempel ben ik volledig tot stilstand gekomen, heb ik mijn bromfiets over de drempel getild, en ben ik verder gereden. En dat terwijl er een politiewagen achter me stond
quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:27 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat een actie![]()
Die agent had ze er natuurlijk neergelegd![]()
![]()
![]()
ondertussen klaag je zeker ook over agenten die gefrustreerd brommers controleren nietwaar?
die versmallingen zijn inderdaad een beter idee, ook al is het ook niet prettig als je er 3 achter elkaar hebt. maar ook dan is het beter dan die drempels. zeker voor ambulances ja. maar dat komt er toch nooit. kost ongetwijfeld teveel geld om eerst alle drempels weg te halen en dan die versmallingen aan te leggenquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:52 schreef Farao het volgende:
Degene die de 't verzonnen heeft overal drempels neer te leggen moest maar 's met rugletsel achterin bij ons in de wagen komen liggen, 's kijken hoe hij er dan over denkt.
Maar ook zonder patient is 't een en al ellende, probeer maar 's snel bij 'n reanimatie te komen als je over zo'n weg met om de 5 meter een drempel heen moet.
Collega's hier hebben 'n tijd geleden een wagen kapot gereden op een drempel (iets met een of andere gebroken as ofzo) op weg naar een spoedmelding.
Het is ons tot nu toe 1 keer gelukt om de gemeente geplaatste drempels (die voor ons echt enorm vervelend waren) weg te halen. Maar meestal trekken ze zich er toch niet zo veel van aan.
Wij zien veel liever gewoon een versmalling van de weg, waardoor er maar 1 auto tegelijk doorheen kan. Maar dan wel met dat bordje met die rode en witte pijl erbij, anders gaan beide auto's zo hard mogelijk op die smalle doorgang rijden om er als eerst door te zijn. Voor ons is dat misschien weer gunstig want dan hebben we ook weer wat te doenmaar voor de slachtoffers toch minder.
Kortom, drempels![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 3 oktober 2005 12:27 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Wat een actie![]()
Die agent had ze er natuurlijk neergelegd![]()
![]()
![]()
ondertussen klaag je zeker ook over agenten die gefrustreerd brommers controleren nietwaar?
smerige dingen iddquote:Op maandag 3 oktober 2005 10:38 schreef jp84 het volgende:
deze zijn dodelijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
vooral in die nieuwe vinex () wijken wordt je er mee doodgegooid, hier in de buurt heb je gewoon stoepranden als drempel, wordt er goed gek van
Erg mooi en snel ook met het Maserati motorblok maar ja die kan je nergens veilig parkeren zijn altijd wel kanslozers die er een kras op willen zettenquote:Op zondag 2 oktober 2005 23:17 schreef bas-beest het volgende:
[..]
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |