abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31116962
Ik zit met het volgende probleem: Ik wil mijn huis aande achterkant uitbreiden en de bijkeukenbijtrekken bij de woonkamer.
Het probleem hierbij is dat de unit van de vloerverwarming in de bijkeuken is geplaatst en die zal verplaatst moeten worden naar de ernaast gelegen garage, waar ik een nieuwe bijkeuken zal creeren.

Dit houdt in dat ik de unit zo'n meter moet verplaatsen.

Vraag: heeft iemand hier ervaring mee?
Kan ik de slangen verlengen en daarna in de cementdekvloer wegwerken zonder problemen?

Groet,

Anton
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:36:06 #2
85634 Arti
sjok sjok
pi_31117690
Het is te doen, alleen dan krijg je koppelingen in de vloer, wat een vergrote kans geeft op problemen, maar koppelingen goed afwerken zodat er geen zand tussen evt koppelingen kunnen komen en dan is de kans dat er wat gebeurt vrij klein.

Er zijn vele soorten vloerverwarmingsleidingen, dus het is afhankelijk welk merk je er nu in hebt en hoe makkelijk een paar stukjes extra te krijgen zijn. De meeste leidingen zijn alleen te verkrijgen bij de installateur i.v.m. specifiek benodigd gereedschap om de koppelingen er op te zetten. Meestal staat er wel een tekst op de buis en anders is er aan de hand van de kleur ook nog wel één en ander te achterhalen

succes!
Signature? daar doe ik niet aan.
  zondag 2 oktober 2005 @ 16:39:26 #3
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_31117785
Ik ben zelf in het bezit van vloerverwarming.
Als je alles natuurlijk goed aansluit (dan je geen lekkage krijgt) moet je hem rustig kunnen verplaatsen. Je vloerverwarming is gewoon een ondergrondse radiator van speciale slang.
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  zondag 2 oktober 2005 @ 22:05:38 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31127361
Maar hoe maak je dan de kopelingen met de bestaande slangen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_31136614
door een koppeling te gebruiken die op de buis past, als de topicstarter informatie over de buis heeft dan wil ik wel voor hem uitzoeken welke koppeling daar bij hoort. Alles is mogelijk.
pi_31154065
De slangen zijn groen met de text: Thermolex zuurstofdicht 16X2 evoh

Is dit voldoende informatie?

Ze komen nu trouwens uit de cementdekvloer uit de grond. Kan ik die voorzichting loshakken of beschadig ik daar de slangen mee?
pi_31155344
Ik zal even kijken of ik wat informatie over de slang kan achterhalen. Je kunt het voorzichtig loshakken, de leiding gaat niet zomaar kapot, maar doe het wel met beleid. Als ik meer weet dan laat ik het wel even weten
pi_31236874
heb nog niks kunnen vinden, staat er niet ergens aangegeven wie het aangelegt heeft, dan kun je dat bedrijf bellen of zij weten waar het te krijgen is.
pi_31276924
Dat is alweer een tijdje geleden, maar ik zal eens kijken of ze nog bestaan en zo.

In ieder geval bedankt voor de moeite.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')