Ik hoop dat ik hier een duidelijk verhaal neer kan zetten en dat iemand ons kan helpen. Als dit niet in het goede gedeelte is neergezet kan iemand dat dan aanpassen?
2,5 jaar geleden is mijn buurmeisje (L) naar turkije op vakantie gegaan en heeft daar haar vakantielover (K) gevonden, terug in nederland nog steeds verliefd, contact gehouden en heeft hem 3 x opgezocht in turkije in 4 maanden tijd.
Helemaal hoteldebotel dus en samen zijn ze overeen gekomen dat hij naar nederland zou komen om hier met haar een toekomst op te bouwen. Iedereen had hier zijn bedenkingen over maarja......
Uiteindelijk alle papieren rompslompin orde gemaakt, november 2003 kon hij officieel naar nederland komen.
Hier meteen begonnen aan inburgeringscursus, werk gevonden in de kassen (fulltime zonder ook maar 1 dag van uitkering te genieten of wat dan ook), avondschool. Al met al een serieuze gozer waar iedereen zich dus onwijs in vergist heeft, het is gewoon een wereldgozer, een eerlijke en werkelijk hardwerkende gozer, 5 dagen in de week van 0600 tot 1700 in de kassen werken en dat nu al 2 jaar non-stop bij de zelfde werkgever.
Alleen de problemen begonnen ongeveer een half jaar geleden met zijn vriendin, ze begon hem zat te worden en te gebruiken voor alles en nog wat. Hij moest zijn geld afstaan, (kreeg van haar sigaretten en benzinegeld) moest ALLES in het huishouden doen, en verder alles wat haar hartje haar begeert.
Nu zul je denken damn waar is hij mee bezig,maarja hij was onwijs verliefd op haar, zag er de erg niet van in en hoopte dat het zou veranderen.
Nu ben ik er 4 maanden geleden achtergekomen dat ZIJ dus vreemdgaat met een collega (D) van haar werk. Ik heb haar de keus gegeven het binnen een bepaalde periode er met hem over tepraten anders doe ik me mond open. Zij heeft hier niet op gereageerd en aangezien het toch een hele goede vriend van mij was geworden heb ik hem hierover ingelicht. Hij was werkelijk gebroken, viel af als een gek, kon nergens meer met zijn hoofd bij en wasde weg kwijt.
Maar hij en ik konden niks bewijzen en ook zij ontkende alles ten stelligste. Dus hebben we het op een andere manier aangepakt. Hij heeft haar msn-gesprekken (die zij met haar lover heeft) stiekem opgeslagen op decomputer en alles op cd gebrand, ook heeft hij 3 mp3 spelers (onder de bank, onder bed en in keuken) verstopt die 17 uur lang gesprekken op kunnen nemen. Ook heeft hij de webcam van hun computer een keer aanlaten staan en beeldscherm uitgedaan en de cam gericht op hun bed.
Op de msnlogs was te lezen dat zijn dus al meer dan een jaar vreemd gaat met die collega (haar moeder (DI) die daar onderdirectrice is gaat trouwens ook vreemd met de directeur (H) daar en dat staat ook op de logs) op de mp3 spelers was te horen dat zij sex hadden en werd ook naar voren gehaald dat niemand ooit achter hun relatie mag komen of die van haar moeder met de directeur. En op de webcam was te zien hoe zij sex hadden op hun bed.
Wij hebben dit alles op cdrom gezet en hier kopieen van gemaakt.
In der tijd heeft zij 2 telefoonabbo's afgesloten op zijn naam, voor hun beide 1. Haar rekeningen werden wel betaald, zijn rekeningen niet, zij heeft het laatste jaar nooit ziekefonds betaald, comfortcard op ZIJN naam met 3000 eurie schuld voor kleding voor haar ook nooit betaald, levensverzekering en ga zo maar door, terwijl alles wat haar betreft wel betaald is en hij dus met alle shit zit.
Ook werd mij duidelijk dat zij sinds een paar maanden hem duidelijk maakt dat als het haar niet bevalt dat zij hem bang maakt dat ze wel "even" de IND belt en verteld dat hij haar slaat en de relatie voorbij is zodat hij meteen naar turkije terugmoet.
Nu gaan zij dus uitelkaar (pfff eindelijk) alleen wil hij niet terug naar turkije. Hij heeft daar alles moeten opgeven om hier naar toe te komen en nu is hij hier en zou hij alles wat hij hier opgebouwd heeft weer moeten verlaten.
Zij wil daar het huis uit en gaat dus verhuizen maar hij mag niet mee verhuizen. Het enige wat van haar mag is dat hij ingeschreven bij haarmag staan zodat hij evt in Nederland kan blijven MAAAAAR dan moet hij haar wel maandelijks 300 euro betalen omdat als hij daar ingeschreven staat loopt zij huur subsidie mis :S:S:S (ze is 21 en heeft absoluut geen recht op huursubsidie, dat weet iedereen om haar heen maar dat maakt zij hem wijs. Buiten alle schulden die zij op ZIJN naam heeft gemaakt kan hij dat gewoon niet betalen, als hij zelf nog wil kunnen leven.
Wat me ook te binnen schiet is dat ze eens ruzie hadden en zij gooide in huis met alles wat los en vast zat en dus wilde ik kijken wat er aan de hand was. Toen ik kwam kijken zag ik door het raam dat zij borden kapotsloeg op haar EIGEN hoofd. Ik draaide me om en heb hun met rust gelaten. De volgende dag beweerde zij bij mijn vriendin dat HIJ haar had bekogeld met servies :S Dat heeft zij overal rondbazuint en dus iedereen had meteen een vooroordeel van hem. Tot ik me tot haar wendde en vertelde wat ik gezien had. Zij beweerde dat ik dat niet goed gezien had en dat zij alleen borden probeerde te ontwijken :S:S:S
Ook heeft hij 2 dagen geleden een ruzie opgenomen met die mp3 speler waarin zij een glas stuk slaat en het gebroken stuk glas op zijn keel zet en hem verteld dat zij blij was dat ze al een jaar een ander had, dat zij heerlijk genoten heeft van zijn schulden en dat als zij een manier wist om hem uit de weg te ruimen zij dat zou aanpakken. Ook heeft zij gedeigd zichzelf wat aan te doen en dan aangifte te doen van verkrachting en mishandeling want wie zou nou een stomme turk geloven volgens haar.
In zijn nek heeft hij een behoorlijke snee zitten al gevolg van het stuk glas wat zij op zijn keel heeft gezet, Hier heb ik foto's van gemaakt met datum.
Hij heeft inmiddels haar in kennisgesteld van die cdrom waar alles op staat en heeft haar ook gesprekken laten horen van alle sexscenes en bedeigingen. Zij schrok zich dood en begon hem weer aan te vallen en te bedreigen. Zij heeft de cd gepakt en deze vernietigd. Hij vertelde geen kopieen daarvan te hebben (maar we hebben er 10 hahahaha). Zij heeft meteen haar lover op de hoogte gesteld en hij wilde met hem gaan praten.
Want hij is als de dood dat die cdrom uitkomt want dan:
-Is zijn huwelijk voorbij en zijn baan als manager bij de taxicentrale
-Is het huwelijk voorbij van haar moeder en haar baan kwijt als onderdirectrice bij de taxi
-Is het huwelijk voorbij van de directeur van de taxicentrale
-Is zij ook haar werk kwijt als telefoniste bij de taxicentrale
Het enige wat in dat gesprek naar voor kwam wat dat die vriend van mij wilde dat ZIJ hem met rust liet, niet AL zijn geld inpikte en hij wilde geen huursusbsidie betalen waar ze toch geen recht op heeft, verder wil hij gewoon alle schulden betalen die op zijn naam staan (door hem gemaakt of niet) en wil hij die 3 jaar hier in nederland doorstaan om straks niet meer afhankelijk te zijn van haar dus zijn eigen paspoort.
Die gozer (D) zou met (L) praten en haar proberen op andere gedachtes te zetten. Zij schijnt nu aardig bijgedraait te zijn alleen is het natuurlijk niet voor lang.
Om een lang verhaal kort te maken dus: Wat zijn middelen voor hem om hier te kunnen blijven znder dat zij enige verbintenis heeft met hem? Hij heeft 2 jaar lang non-stop werk, volgt nog steeds nederlandse cursussen, woont nu bijna 2 jaar en 2 maanden in nederland.
Als er nog informatie ontbreekt please laat het me weten middels dit forum zodat ik aan ontbrekende informatie kan komen. Welke instanties kunnen aangesproken worden, wat moet er gebeuren???