abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31084503
Ik ben van plan een huis te gaan kopen en ben dus op zoek naar informatie over hypotheken. Nou heb ik het gevoel dat als ik advies in ga winnen bij een bank ik nooit onafhankelijk advies ga krijgen. Ik wil dus naar een adviseur die zo onafhankelijk mogelijk is. Wie heeft er tips over goede adviseurs (al dan niet verenigd) in de regio Rotterdam/Drechtsteden. Positieve en negatieve verhalen zijn beide welkom.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  Redactie Frontpage zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:30:57 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_31085247
Geen enkele adviseur is onafhankelijk. Ze krijgen allemaal commissie, en bij de een meer dan bij de ander, dus zullen ze je in die richting duwen.

Wat dat betreft kun je beter naar een bank gaan. Daarvan weet je dat de adviseur je een hypotheek van z'n eigen organisatie aanbiedt, en is daar ook eerlijk in.
Met dat uit de weg, zal hij je altijd de beste adviseren!
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_31085694
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:30 schreef Innisdemon het volgende:
Geen enkele adviseur is onafhankelijk. Ze krijgen allemaal commissie, en bij de een meer dan bij de ander, dus zullen ze je in die richting duwen.

Wat dat betreft kun je beter naar een bank gaan. Daarvan weet je dat de adviseur je een hypotheek van z'n eigen organisatie aanbiedt, en is daar ook eerlijk in.
Met dat uit de weg, zal hij je altijd de beste adviseren!
Ja, de beste van ZIJN werkgever...

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er bij andere banken geen veel betere is.
pi_31087096
Daarom moet je ook gewoon met meerdere aanbieders gaan praten..
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:39:03 #5
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_31087169
Als je lid bent van de vereninging Eigen Huis dan zou ik hun hypotheekservice proberen.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:41:56 #6
33558 Mighty
Brains & Steel
pi_31087246
Het is inderdaad het beste om bij meerdere banken te gaan kijken en na die gesprekken, als eenmaal duidelijk is wat je precies wil, nog enkele offertes op te vragen via internet (Bank of Scotland oid).
�I look back on my life with regrets. All those wasted years. All that time spent awake.� - Garfield
[Fotoboek!]
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:14:44 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_31089597
www.hypotheekonline.nl heb ik me hypotheek afgesloten. Op hun site staat dat ze 100% onafhankelijk zijn, en die indruk kreeg ik ook. Verder goede uitleg, soms wel tot in den treuren (toen mijn vriendin het niet echt snapte). ook kun je een reeds gekregen berekening c.q. offerte meenemen dan leggen ze de verschillen uit.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_31089723
Onafhankelijk tussenpersonen zijn niét onafhankelijk, klaar. Net zo min als bankadviseur (of zoals ik zelf). De één omdat 'ie bij de ene bank 1% krijgt en bij de andere 2% (tot 6% doorlopend op de levensverzekering !!) en de ander, omdat hij werkt voor zijn eigen bank/verzekeraar.

Volgens mij is vertrouwen en voldoen aan jouw(!!) wensen het belangrijkst.

De meeste "shoppers" willen de goedkoopste en niet persé de beste. (al sluit het één het ander niet persé uit), dat kan dan wel eens verkeerd uitpakken.
Vraag voor de grap je adviseur eens om zijn EHA-inschrijving
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_31090273
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:19 schreef Five_Horizons het volgende:
Onafhankelijk tussenpersonen zijn niét onafhankelijk, klaar. Net zo min als bankadviseur (of zoals ik zelf). De één omdat 'ie bij de ene bank 1% krijgt en bij de andere 2% (tot 6% doorlopend op de levensverzekering !!) en de ander, omdat hij werkt voor zijn eigen bank/verzekeraar.

Volgens mij is vertrouwen en voldoen aan jouw(!!) wensen het belangrijkst.

De meeste "shoppers" willen de goedkoopste en niet persé de beste. (al sluit het één het ander niet persé uit), dat kan dan wel eens verkeerd uitpakken.
Het beste is gewoon om een deal met je hypotheekadviseur te sluiten: ik ga met jou in zee, maar dan wil ik wel de helft van de commissie die je daar voor krijgt.
pi_31090717
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het beste is gewoon om een deal met je hypotheekadviseur te sluiten: ik ga met jou in zee, maar dan wil ik wel de helft van de commissie die je daar voor krijgt.
Dan weet je tenminste zeker dat 'ie naar de bank gaat met de hoogste provisie
pi_31091298
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dan weet je tenminste zeker dat 'ie naar de bank gaat met de hoogste provisie
Precies
pi_31094658
1 voordeel heb je, vanaf volgend jaar als de WFD (wet financiele dienstverlening) ingaat is elke adviseur verplicht om inzage te geven aan het bedrag dat hij aan 'jou' verdient. Je ziet zijn provisie dus.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 20:21:21 #13
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_31095278
Op dit forum kan je veel info afhalen http://www.prikpagina.nl/list.php?f=662 .
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_31137382
http://www.hypotheek-co.nl Betrouwbaar kantoor vind ik. (Dordrecht)
"The only way to get rid of a temptation is to yield to it." - Oscar Wilde (1854-1900)
pi_31137777
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:19 schreef Five_Horizons het volgende:

Ik denk dan ook (hopelijk ben je het met me eens) dat het beste resultaat bereikt wordt als je van te voren al een goed beeld hebt van wat je wilt: rentevast periode, wat voor soort verzekering (beleggings/spaar) of aflossingsvrij, evt de looptijd van de hypotheek, wat te doen met eventuele eigen middelen (hoe hoog wil je bijvoorbeeld je hypotheek hebben), vind je een overlijdensrisico verzekering belangrijk?, flexibiliteit (hoeveel mag je per jaar aflossen). Als je daar gewoon al een heel duidelijk beeld van hebt dan praat het vaak een stuk makkelijker met de adviseur. Op basis van deze condities kun je dan proberen uiteraard wel gewoon af te gaan op de goedkoopste (op basis van de condities is dat trouwens automatisch degene met de laagste rente, want de constructie van de hypotheek heb je al bedacht).

Het ligt vaak wel een beetje aan de adviseur of hij je alsnog probeert de kant op te drukken waar hij je het liefste hebben wilt.
quote:
Het valt me op dat de meesten direct met een certificering aan komen zetten maar dat deze vaak nogal uiteenlopen. Eerlijk gezegd heb ik hier niet heel veel verstand van maar het geeft me meestal niet zo veel vertrouwen als je iedere keer een ander logo wordt getoond.
pi_31137815
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 09:41 schreef DRA het volgende:

[..]

Ik denk dan ook (hopelijk ben je het met me eens) dat het beste resultaat bereikt wordt als je van te voren al een goed beeld hebt van wat je wilt: rentevast periode, wat voor soort verzekering (beleggings/spaar) of aflossingsvrij, evt de looptijd van de hypotheek, wat te doen met eventuele eigen middelen (hoe hoog wil je bijvoorbeeld je hypotheek hebben), vind je een overlijdensrisico verzekering belangrijk?, flexibiliteit (hoeveel mag je per jaar aflossen). Als je daar gewoon al een heel duidelijk beeld van hebt dan praat het vaak een stuk makkelijker met de adviseur. Op basis van deze condities kun je dan proberen uiteraard wel gewoon af te gaan op de goedkoopste (op basis van de condities is dat trouwens automatisch degene met de laagste rente, want de constructie van de hypotheek heb je al bedacht).

Het ligt vaak wel een beetje aan de adviseur of hij je alsnog probeert de kant op te drukken waar hij je het liefste hebben wilt.
Eens
quote:
Het valt me op dat de meesten direct met een certificering aan komen zetten maar dat deze vaak nogal uiteenlopen. Eerlijk gezegd heb ik hier niet heel veel verstand van maar het geeft me meestal niet zo veel vertrouwen als je iedere keer een ander logo wordt getoond.

Er is maar 1 certificering (EHA, erkend hypotheek adviseur) die er toe doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')