Ja, de beste van ZIJN werkgever...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 14:30 schreef Innisdemon het volgende:
Geen enkele adviseur is onafhankelijk. Ze krijgen allemaal commissie, en bij de een meer dan bij de ander, dus zullen ze je in die richting duwen.
Wat dat betreft kun je beter naar een bank gaan. Daarvan weet je dat de adviseur je een hypotheek van z'n eigen organisatie aanbiedt, en is daar ook eerlijk in.
Met dat uit de weg, zal hij je altijd de beste adviseren!
Het beste is gewoon om een deal met je hypotheekadviseur te sluiten: ik ga met jou in zee, maar dan wil ik wel de helft van de commissie die je daar voor krijgt.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:19 schreef Five_Horizons het volgende:
Onafhankelijk tussenpersonen zijn niét onafhankelijk, klaar. Net zo min als bankadviseur (of zoals ik zelf). De één omdat 'ie bij de ene bank 1% krijgt en bij de andere 2% (tot 6% doorlopend op de levensverzekering !!) en de ander, omdat hij werkt voor zijn eigen bank/verzekeraar.
Volgens mij is vertrouwen en voldoen aan jouw(!!) wensen het belangrijkst.
De meeste "shoppers" willen de goedkoopste en niet persé de beste. (al sluit het één het ander niet persé uit), dat kan dan wel eens verkeerd uitpakken.
Vraag voor de grap je adviseur eens om zijn EHA-inschrijving![]()
Dan weet je tenminste zeker dat 'ie naar de bank gaat met de hoogste provisiequote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het beste is gewoon om een deal met je hypotheekadviseur te sluiten: ik ga met jou in zee, maar dan wil ik wel de helft van de commissie die je daar voor krijgt.
Preciesquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:52 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan weet je tenminste zeker dat 'ie naar de bank gaat met de hoogste provisie
Ik denk dan ook (hopelijk ben je het met me eens) dat het beste resultaat bereikt wordt als je van te voren al een goed beeld hebt van wat je wilt: rentevast periode, wat voor soort verzekering (beleggings/spaar) of aflossingsvrij, evt de looptijd van de hypotheek, wat te doen met eventuele eigen middelen (hoe hoog wil je bijvoorbeeld je hypotheek hebben), vind je een overlijdensrisico verzekering belangrijk?, flexibiliteit (hoeveel mag je per jaar aflossen). Als je daar gewoon al een heel duidelijk beeld van hebt dan praat het vaak een stuk makkelijker met de adviseur. Op basis van deze condities kun je dan proberen uiteraard wel gewoon af te gaan op de goedkoopste (op basis van de condities is dat trouwens automatisch degene met de laagste rente, want de constructie van de hypotheek heb je al bedacht).quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:19 schreef Five_Horizons het volgende:
De meeste "shoppers" willen de goedkoopste en niet persé de beste. (al sluit het één het ander niet persé uit), dat kan dan wel eens verkeerd uitpakken.
Het valt me op dat de meesten direct met een certificering aan komen zetten maar dat deze vaak nogal uiteenlopen. Eerlijk gezegd heb ik hier niet heel veel verstand van maar het geeft me meestal niet zo veel vertrouwen als je iedere keer een ander logo wordt getoond.quote:Vraag voor de grap je adviseur eens om zijn EHA-inschrijving![]()
Eensquote:Op maandag 3 oktober 2005 09:41 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik denk dan ook (hopelijk ben je het met me eens) dat het beste resultaat bereikt wordt als je van te voren al een goed beeld hebt van wat je wilt: rentevast periode, wat voor soort verzekering (beleggings/spaar) of aflossingsvrij, evt de looptijd van de hypotheek, wat te doen met eventuele eigen middelen (hoe hoog wil je bijvoorbeeld je hypotheek hebben), vind je een overlijdensrisico verzekering belangrijk?, flexibiliteit (hoeveel mag je per jaar aflossen). Als je daar gewoon al een heel duidelijk beeld van hebt dan praat het vaak een stuk makkelijker met de adviseur. Op basis van deze condities kun je dan proberen uiteraard wel gewoon af te gaan op de goedkoopste (op basis van de condities is dat trouwens automatisch degene met de laagste rente, want de constructie van de hypotheek heb je al bedacht).
Het ligt vaak wel een beetje aan de adviseur of hij je alsnog probeert de kant op te drukken waar hij je het liefste hebben wilt.
quote:Het valt me op dat de meesten direct met een certificering aan komen zetten maar dat deze vaak nogal uiteenlopen. Eerlijk gezegd heb ik hier niet heel veel verstand van maar het geeft me meestal niet zo veel vertrouwen als je iedere keer een ander logo wordt getoond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |