abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31082220
Ik zit nu in de 4e klas vmbo en zoals jullie misschien weten moet je dan een Praktische Opdracht maken. Ik dus natuurkunde gekozen want dan mag je lekker kloten met spul enzo. Eerst wouden we een brandstof raket gaan maken. Hadden al plannen en tekeningen gemaakt. Dat ingeleverd was het te gevaarlijk ofzo Nah goed, omdat we al zo veel werk hadden gedaan aan die raket kregen we een opdracht van de docent:

"Ontwerp iets zodat je met behulp van een stofzuiger aan het plafond kunt hangen"

Hij had dit ooit op tv gezien en hij zou het wel "mooi" vinden als zijn leerlingen zoiets zouden maken. Ik heb al wat in mijn hoofd dat volgens mij wel gaat werken.
Een plaat van 40x40 met een goed afgedicht gat waar de stofzuiger slang aan komt. 2 handvaten, en rond om gewoon zo'n tocht strip.

Dit is allemaal niet zo heel moeilijk dus. Maar omdat mijn docent die ooit heeft gezien dacht ik van misschien word dit ook wel vaker gedaan als opdracht. Op internet kon ik er niets van vinden
Mischien heeft een van jullie dit ooit gedaan of ooit wat van gevonden op internet.

Mijn dank zou groot zijn
pi_31082525
Ik zou voor een ronde plaat gaan, meeste oppervlak, kleinste zijkant.(vanwege lekkages)
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:13:12 #3
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31084790
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:40 schreef thijsje123 het volgende:

Hij had dit ooit op tv gezien en hij zou het wel "mooi" vinden als zijn leerlingen zoiets zouden maken. Ik heb al wat in mijn hoofd dat volgens mij wel gaat werken.
Een plaat van 40x40 met een goed afgedicht gat waar de stofzuiger slang aan komt. 2 handvaten, en rond om gewoon zo'n tocht strip.
Het klinkt als een omgekeerde hovercraft. .
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:19:29 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31084950
Ik heb een link gevonden in het Engels, ik hoop dat dat geen probleem is. .

http://www.geocities.com/davidvwilliamson/hover.html

Ongeveer halfweg in de tekst, onder "ceiling robot".
pi_31087980
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 12:51 schreef longinus het volgende:
Ik zou voor een ronde plaat gaan, meeste oppervlak, kleinste zijkant.(vanwege lekkages)
Hoe bedoel je dat? (Ja ja vmbo )Als je die strip toch gewoon goed laat aan sluiten dan heb je toch ook weinig kans op lekkages?
pi_31088178
Berekenen van zuigkracht stofzuiger, oppervlakte bepalen aan de hand van het te hangen gewicht, Rendementverhogende aanpassingen en testen. Een rond oppervlakte is niet echt nodig maar wel het gunstigst in verhouding gewicht/oppervlakte.
quote:
"Ontwerp iets zodat je met behulp van een stofzuiger aan het plafond kunt hangen"
Alternatieve oplossing van het gegeven vraagstuk:
Schroef een haak in het plafond, hang de stofzuiger eraan en ga aan de slang hangen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:42:11 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31090409
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:09 schreef thijsje123 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? (Ja ja vmbo )Als je die strip toch gewoon goed laat aan sluiten dan heb je toch ook weinig kans op lekkages?
Een ronde plaat van 1 m2 oppervlak heeft een straal van zo'n 56 cm, dit geeft een omtrek van 3,54 meter.

Een vierkante plaat van 1 m2 oppervlak heeft een omtrek van 4 meter. Je hebt voor een ronde plaat van dezelfde oppervlakte dus minder tochtstrip nodig. Hoe langer de tochtstrip, hoe groter de kans op lekkage. NB: je moet dan wel een tochtstrip hebben die goed rond te leggen is. Anders kun je beter een vierkante plaat gebruiken.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:44:12 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_31090481
Iets waar je wel aan moet denken is de sterkte van het plafond. . Ik denk dat niet elk plafond het kan hebben als er 80 kg aan gehangen wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')