Ik zit nu in de 4e klas vmbo en zoals jullie misschien weten moet je dan een Praktische Opdracht maken. Ik dus natuurkunde gekozen want dan mag je lekker kloten met spul enzo. Eerst wouden we een brandstof raket gaan maken. Hadden al plannen en tekeningen gemaakt. Dat ingeleverd was het te gevaarlijk ofzo
![]()
Nah goed, omdat we al zo veel werk hadden gedaan aan die raket kregen we een opdracht van de docent:
"Ontwerp iets zodat je met behulp van een stofzuiger aan het plafond kunt hangen"
Hij had dit ooit op tv gezien en hij zou het wel "mooi" vinden als zijn leerlingen zoiets zouden maken. Ik heb al wat in mijn hoofd dat volgens mij wel gaat werken.
Een plaat van 40x40 met een goed afgedicht gat waar de stofzuiger slang aan komt. 2 handvaten, en rond om gewoon zo'n tocht strip.
Dit is allemaal niet zo heel moeilijk dus. Maar omdat mijn docent die ooit heeft gezien dacht ik van misschien word dit ook wel vaker gedaan als opdracht. Op internet kon ik er niets van vinden
Mischien heeft een van jullie dit ooit gedaan of ooit wat van gevonden op internet.
Mijn dank zou groot zijn