abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 02:26:57 #1
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31077377
quote:
Dierenrechtenactivisten leggen bom bij huis van topman GlaxoSmithKline
The Times / The Daily Telegraph
28 september 2005

Onbekenden van de extremistische dieren-rechtenorganisatie Animal Liberation Front (ALF) hebben eergisteren de verantwoorde-lijkheid opgeëist voor het plaatsen van een bom bij de voordeur van het huis van Paul Blackburn, sedert april 2005 Senior Vice President / Finance Controller bij het Britse GlaxoSmithKline. De feiten deden zich voor laat op de avond van 7 september ll. Blackburn zelf vertoefde toen in het buitenland, maar zijn echtgenote en kind waren wel thuis.

De melding werd gemaakt op de website van Bite Back, een magazine van het ALF dat viermaal per jaar verschijnt (niet te verwarren met de Belgische dierenrechtenorganisatie Bite Back). De actievoerders claimen een bom te hebben gemaakt met 2 liter brandstof en 4 pond explosieven, maar volgens een woordvoerder van de farmareus werd er nauwelijks schade aangericht. Voor de reden van de actie wordt verwezen naar de banden die GSK heeft met Huntingdon Life Sciences (HLS), één van de grootste dierproefcentra ter wereld en dus een belangrijke partner van geneesmiddelenfabrikanten.

In hun mededeling zeggen de daders het volgende : "Wij hebben een bom geplaatst omdat GSK klant is bij Huntingdon Life Sciences. Wij beseffen dat dit wellicht niet voldoende is om jullie samenwerking met HLS te doen beëindigen en deze actie is dan ook nog maar een begin. Wij hebben verschillende van jullie senior executives en leden van de junior staff geïdentificeerd en getraceerd, alsook deze van andere klanten van HLS. Verbreek de banden met HLS of jullie zullen de gevolgen moeten dragen. Wij komen terug, voor alle dieren in het HLS."

De Association of the British Pharmaceutical Industry liet vorige maand weten ongerust te zijn over de verhoogde brutaliteit van sommige acties, ondanks het feit dat het aantal incidenten daalt. "Als dit zo verder gaat dan valt er vroeg of laat een gewonde of dode," aldus een woordvoerder.
Bron: http://farma-misdaad.blogspot.com/

Op de FP loopt nu ook een topic over andere dierenrechtencriminele groepen: : http://frontpage.fok.nl/nieuws/58176 en Nederland heeft natuurlijk Volkert van der Graaf gehad, die zich samen met zijn hoer ook bezig hield met dierenrechtencriminaliteit en hiervoor volgens eigen zeggen Pim Fortuyn doodschoot. Ook zijn de idioten bekend die de medewerkers van het proefdierencentrum in Rijswijk al jarenlang bedreigen.

Mijns inziens is het extremer worden van milieu- en dierenrechtengroeperingen een nog steeds voortschrijdend proces, en zullen hier in de toekomst nog meer doden bij gaan vallen. Milieugroeperingen zijn opgericht door een intellectuele voorhoede die zag dat fossiele brandstoffen eindig waren, en dat er bij niet milieubewuste fabricageprocessen, grote gevaren voor het leefmilieu ontstonden en dat er verschillende manieren zijn om de relatie tussen mens en dier te beschouwen.

Het gevolg was dat een grote groep labielo's en andere (lichte) gekken zich door het veel te simplistische: "Dieren / Natuur / milieu is goed" aangetrokken voelen (zonder ooit een kosten-baten analyse te willen maken of ooit tot enige concessie in het denken bereid te zijn), waarvan de enkele met een gevaarlijke hersenkronkel zelfs zijn/haar toevlucht tot geweld neemt om de tegenstanders van in dit geval dieren uit te schakelen.

Wanneer worden de bedreigers van de medewerkers van het proefdierencentrum eens opgepakt? Of moeten deze bedreigers ook eerst bommen gaan plaatsen voor er wat gebeurt?
Of is er - net als in het denken over allochtonen - eerst een "leading man" nodig om in het politieke denken over dergelijke natuur / milieu / dierenrechten criminele groepen een breuk te forceren.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_31077706
Engelse activisten zijn over het algemeen genomen een stuk fanatieker
dan hun collega's in Europa.
De nieuwsberichten van de laatste jaren spreken voor zich. Schandelijk.
De activisten hebben de tacktiek om het op de persoon te spelen
met als voorlopig dieptepunt imo het opgraven EN verstoppen van een lijk.

Je moet je onderhand gaan afvragen of dit soort groeperingen niet staatsgevaarlijk
zijn en/of zo behandeld zouden moeten worden.

De democratie zoals wij die kennen graaft zijn eigen graf als tegen dit soort
mensen niet keihard wordt opgetreden.
Eigenlijk jammer, hun streven is nobel,wie houdt er nou niet van dieren.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:08:49 #3
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31077744
degenen die ze treffen dus niet.
tja soms moet je overgaan tot extreme midellen omdat men anders toch naar je lacht en doorgat met destructieve levenstijlen , dan maar dezen ...

je moet je eens inleven in de denkwijze van deze mensen.
tis best te begrijpen hoor.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_31077800
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 03:08 schreef BaajGuardian het volgende:
degenen die ze treffen dus niet.
tja soms moet je overgaan tot extreme midellen omdat men anders toch naar je lacht en doorgat met destructieve levenstijlen , dan maar dezen ...

je moet je eens inleven in de denkwijze van deze mensen.
tis best te begrijpen hoor.
Geweld tegen mensen, onschuldige gezinnen van mensen, kun je hoe
dan ook niet goedpraten. Dat zijn fascistoide methoden.
Is voor mij NIET te begrijpen.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 03:18:02 #5
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31077838
ik praat het niet goed ik leef me in , in de gedachtegang van activisten vanwege onverschillige dierenbeulen die het met een handje met groene papiertjes altijd goed praten.
pi_31078282
Worden dit soort terroristen nou ook aangepakt of hoe zit dat? Men heeft de mond vol over Al Qaeda en dergelijke maar dit gebeurt recht onder onze neus. Als ik documentaires zie of verhalen lees over hoe dat ALF er aan toe gaat, dan gaat mijn bloed echt koken. Complete gezinnen ontwrichten, mensen hun leven onmogelijk maken, auto's aan een stuk door vernielen, mensen bedreigen en in elkaar slaan. Te walgelijk voor woorden. Wat ik die 'dierenliefhebbers' wel niet toewens, dat kan ik maar beter voor me houden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31078290
Ik zeg altijd maar zo..... het vlees/vis dat een vegetarier/veganist/dierenactivist laat liggen, daarvoor eet ik altijd 1 of meerdere stukken vlees/vis. Als alle vlees/vis-eters dat nou zouden doen, dan zouden die vegetarier/veganist/dierenactivist geen reden tot bestaan meer hebben. <<BOEM>>
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_31078751
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 07:10 schreef JohnDope het volgende:
Ik zeg altijd maar zo..... het vlees/vis dat een vegetarier/veganist/dierenactivist laat liggen, daarvoor eet ik altijd 1 of meerdere stukken vlees/vis. Als alle vlees/vis-eters dat nou zouden doen, dan zouden die vegetarier/veganist/dierenactivist geen reden tot bestaan meer hebben. <<BOEM>>
Jij bent echt tof dope
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 09:43:41 #9
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_31078816
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 03:18 schreef BaajGuardian het volgende:
ik praat het niet goed ik leef me in , in de gedachtegang van activisten vanwege onverschillige dierenbeulen die het met een handje met groene papiertjes altijd goed praten.
Waar leef je je nog meer in in? In zielige pedofielen die niets met hun seksuele gevoelens kunnen? In verkrachters wiens verwrongen vrouwbeeld ook maar uit hun jeugd afkomstig is en dus volkomen verklaarbaar is?
In diegenen die in Irak een bus laten ontploffen tussen wachtende bouwvakkers / politie-agenten, hun strijd om de macht is immers volkomen verklaarbaar! In Duitsers die Joden vergassen, de Endlosung was binnen hun wereldbeeld immers een volkomen passend concept?

Zo zie je maar, als je maar goed zoekt, is er een wereld vol zielige mensen! Het onderscheid tussen wat kan en niet kan, maak je in mijn visie op basis van bepaalde principes. Daar stel je een grens en moet je je niet willen inleven. Helaas heeft niet iedereen principes.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 09:57:20 #10
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31078932
Dergelijk eco-terrorisme is simpelweg de zoveelste fundamentalistische uitwas van radicalisme. Lieden die een bepaald doel voor ogen hebben, en totaal geen mensenlevens of andere opvatingen respecteren.

Dat dit tegengegaan moet worden lijkt me evident, maar het gevaar bij een tegenreactie schuilt in het in een hoek dringen van mensen die weliswaar eenzelfde soort doel voor ogen hebben als de fundamentalisten, maar dit op een beschaafde en/of vredelievende wijze willen bereiken. Door het generaliseren van mensen met dezelfde belangen kun je wel eens een hele tak van belangengroepen tegen je in het harnas jagen.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:26:30 #11
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31088412
princiepes zijn muren in het gevoel .

natuurlijk heb ik ook princiepes , maar ik bekijk het van bovenaf , je hoeft het niet eens te zijn met iets om het te kunnen begrijpen. , het is een vorm van empathie , mischien een psychologische variant.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:28:27 #12
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_31088463
Extreem links is minstens net zo gevaarlijk als extreem rechts... Wanneer dringt dat nou 'ns door??
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 16:29:36 #13
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31088491
je nickname .
pi_31088884
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:26 schreef BaajGuardian het volgende:
princiepes principes zijn muren in het gevoel .

natuurlijk heb ik ook princiepes principes , maar ik bekijk het van bovenaf , je hoeft het niet eens te zijn met iets om het te kunnen begrijpen. , het is een vorm van empathie , mischien een psychologische variant.
Nee, je hoeft het inderdaad niet eens te zijn met iemand om het te kunnen begrijpen. Echter, voor mensen van dit soort (niet de eerste keer dat ze in het nieuws zijn, lijken opgraven vinden ze ook helemaal leuk) hoef je geen empathie te hebben. Ze zijn gewoon totaal geschift.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:01:32 #15
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31089252
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 16:28 schreef Xtreem het volgende:
Extreem links is minstens net zo gevaarlijk als extreem rechts... Wanneer dringt dat nou 'ns door??
Extreem links = Extreem rechts
Alleen hebben ze dat zelf niet door.

Ik had altijd nog gehoopt dat er een soort 'oorlog' tussen dit tuig zou uitbreken.
Jammer dat dat niet gebeurd.

Lijkt mij ook leuk hoe de media dan reageerd.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:02:43 #16
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_31089279
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:01 schreef Knarf het volgende:

[..]

Extreem links = Extreem rechts
Alleen hebben ze dat zelf niet door.
leg uit?
Thucydides
pi_31089311
gaat een beetje te ver denk je niet? bom leggen? al is het wel de perfecte manier om in de media te komen (of gewoon een tas met ballon natuurlijk)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:03:55 #18
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_31089320
extreem is extreem.

links en rechts is ookk maar perceptie.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:05:47 #19
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31089365
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:02 schreef Xtreem het volgende:

[..]

leg uit?
De middelen die ze gebruiken zijn hetzelfde.
Hun gedachten zijn hetzelfde (ik heb gelijk, want anders.................)
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:07:52 #20
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_31089410
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:05 schreef Knarf het volgende:

[..]

De middelen die ze gebruiken zijn hetzelfde.
Hun gedachten zijn hetzelfde (ik heb gelijk, want anders.................)
Ze hebben allebei nogal fascistoide trekjes ja, maar inhoudelijk zijn ze compleet verschillend... toch?
Thucydides
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 17:14:52 #21
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31089603
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 17:07 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ze hebben allebei nogal fascistoide trekjes ja, maar inhoudelijk zijn ze compleet verschillend... toch?
Vertel, wat zijn de verschillen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')