ik ken dit alleen bij mensen die een beroerte hebben meegemaakt...quote:Op donderdag 29 september 2005 23:55 schreef Viking84 het volgende:
Weer zo'n eigenaardig trekje van mij, volgens mijn beste vriend: als ik heel hard moet lachen, moet ik direct daarna huilen. Het is net alsof het lachen het tranenkanaal vrijmaakt voor huilen. En ik voel me ook echt droevig, geheel zonder aanleiding (geen directe aanleiding althans)Erg vreemd. Hebben meer mensen dit?
manisch depressief...quote:Op donderdag 29 september 2005 23:55 schreef Viking84 het volgende:
Weer zo'n eigenaardig trekje van mij, volgens mijn beste vriend: als ik heel hard moet lachen, moet ik direct daarna huilen. Het is net alsof het lachen het tranenkanaal vrijmaakt voor huilen. En ik voel me ook echt droevig, geheel zonder aanleiding (geen directe aanleiding althans)Erg vreemd. Hebben meer mensen dit?
dat is een interessante theoriequote:Op vrijdag 30 september 2005 15:57 schreef Alicey het volgende:
Het zijn waarschijnlijk associaties die je ergens mee legt wanneer je bemerkt dat je huilt van het lachen.. Weet je welke associaties dat zijn, en waar je aan denkt/welke gevoelens er door je heen gaat op het moment dat het van lachen naar huilen gaat? Waar je dan aan denkt is iets wat je nog moet zien te verwerken.
Je zou dat echter ook van het tegendeel kunnen zeggen. Wat is er zo zinvol aan niet lachen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 22:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat is een interessante theorie
Ik heb het er een paar jaar geleden ook wel eens met een vriend over gehad, en toen verwezen we altijd naar 'All Apologies' van Nirvana: "I wish I was like you, easily amused". Dan besefte je heel even hoe zinloos het was waarom je zo moest lachen, zo oppervlakkig dat het treurig werd.
quote:Dus wellicht speelde dat meeheel interessant hoor, alicey
ik weet alweer waarom jij ook alweer één van m'n favo Fok!kers bent
Volgens mij is dit het mechanisme idd, deze kick ik nog maar even onder de aandacht.quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:00 schreef kenz het volgende:
Een berichtje van de online psych:
Als je hard lacht, laat je de remmen op je gevoel een beetje vieren. En dan is er dus ook ruimte voor andere (onverwerkte) gevoelens om naar boven te komen.
Grote kans dat je huilt omdat je een gemis ervaart. Je voelt je dan zo lekker bij dat lachen en dat gevoel raakt aan een gemis van zo'n gevoel.
Heel erg herkenbaar!!!! Als ik zo'n bui heb dan duurt dat ook meestal wel even.quote:Op donderdag 29 september 2005 23:55 schreef Viking84 het volgende:
quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:53 schreef Razztwizzle het volgende:
Wel eens gehad, alleen in periodes dat er op de achtergrond iets speelde waar ik heel erg gestresst van raakte. Dat je heel erg moet lachen, daardoor komen er tranen en dan ineens komt dat nare gevoel weer boven en moet je huilen.
Maar meestal ging dat na een tijdje weer over
Misschien zegt dit meer over je beste vriend dan over jouw emotionele status op dat momentquote:Op donderdag 29 september 2005 23:55 schreef Viking84 het volgende:
Weer zo'n eigenaardig trekje van mij, volgens mijn beste vriend..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |