abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 november 2001 @ 21:56:27 #73
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2085619
quote:
Op zondag 04 november 2001 21:54 schreef Doc het volgende:

[..]

..dus doe jij even dom?

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  zondag 4 november 2001 @ 22:00:32 #74
17965 Jomanda
We are all together now...
pi_2085673
quote:
Op zondag 04 november 2001 19:56 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Ja hoor dat is zo, droom maar lekker verder. Blaat maar lekker met de meute mee. Daaaag.

De enige die met de meute meeblaat ben jij hier.

[Dit bericht is gewijzigd door Jomanda op 04-11-2001 22:02]

Straalt u via uw beeldscherm in! Kom maar, en breng uw hoofd dicht bij het beeldscherm!
  zondag 4 november 2001 @ 22:01:36 #75
17965 Jomanda
pi_2085687
quote:
Op zondag 04 november 2001 21:54 schreef Doc het volgende:

[..]

..dus doe jij even dom?

Ik pas me aan aan mijn gesprekspartner.
Zou je ook eens moeten proberen.
Straalt u via uw beeldscherm in! Kom maar, en breng uw hoofd dicht bij het beeldscherm!
  zondag 4 november 2001 @ 22:02:13 #76
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_2085699
waar maken jullie je in godsvredesnaam druk over?
Ik ga naar huis.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2001 @ 22:12:13 #77
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2085852
quote:
Op zondag 04 november 2001 22:01 schreef Jomanda het volgende:

[..]

Ik pas me aan aan mijn gesprekspartner.
Zou je ook eens moeten proberen.

Bedoel je dat als mijn gesprekspartner onzinnige uitspraken doet ik me aan moet passen en ook onzin moet gaan uitkramen?

Dat is wat jij in ieder geval deed met jouw aanpassing aan de eerste poster...

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 4 november 2001 @ 22:20:30 #78
17965 Jomanda
pi_2086003
quote:
Op zondag 04 november 2001 22:12 schreef Doc het volgende:

[..]

Bedoel je dat als mijn gesprekspartner onzinnige uitspraken doet ik me aan moet passen en ook onzin moet gaan uitkramen?

Dat is wat jij in ieder geval deed met jouw aanpassing aan de eerste poster...

Voor een man kan je ongenadig stom zeuren, wist je dat?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2001 @ 22:23:02 #79
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2086040
quote:
Op zondag 04 november 2001 22:20 schreef Jomanda het volgende:

[..]

Ach, ik dacht, ik pas me eens aan aan m'n gesprekspartner
pi_2086056
quote:
Op zondag 04 november 2001 22:20 schreef Jomanda het volgende:

[..]

Als je niks hebt bij te dragen aan het topic, zeg dan gewoon niks.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zondag 4 november 2001 @ 22:31:21 #81
17965 Jomanda
pi_2086193
quote:
Op zondag 04 november 2001 22:23 schreef Doc het volgende:

[..]

Ach, ik dacht, ik pas me eens aan aan m'n gesprekspartner

Zie jouw post hierboven daarvoor, jij Kelly geval.
  zondag 4 november 2001 @ 22:31:51 #82
17965 Jomanda
pi_2086200
quote:
Op zondag 04 november 2001 22:23 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

zondag 4 november 2001 @ 22:32:24 #83
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_2086210
Ik discrimineer niet op basis van geloof, echter wel op basis van intelligentie.
Als iemand een domme opmerking/statement/overtuiging plaatst, dan zal iemand anders best ongenuanceerd(lees: bot) uit de hoek kunnen komen.
Dat je je meteen aangesproken voelt op basis van je geloof is jouw probleem.

Een paar mensen met een ietwat radicale mening vallen jou aan op basis van je geloof. Jij bent dan zo paranoïde over dit onderwerp dat je meteen denkt dat iedereen tegen je is en dat er een ware hetze ontketend is tegen het 'christenras' (want daar heb je het dan over als je spreekt over racisme, op zich al een enge opvatting, maargoed) met jezelf als onschuldige vertegenwoordiger van alle christenen op de voorgrond.

Mijn advies: Get over it. Er zijn nu eenmaal zat mensen(praktisch iedereen) die alles graag over één kam scheren.
De hele wereld draait niet om jou (maar jóuw wereld misschien wel)en je misplaatste paranoia over je religie.
En als je vind dat iedereen op Fok racistisch is en je loopt te discrimineren... dat is het risico dat je loopt, zéker als je jezelf profileert als iemand die een bepaalde religie aanhangt, dat roept altijd reacties op.

Things to meat, people to do, places to kill.
pi_2086330
quote:
Op zondag 04 november 2001 22:31 schreef Jomanda het volgende:

[..]

Deze reactie zegt genoeg over jouw niveau. En dan nog anderen beschuldigen van napraten... tssss..

PLONK

quote:
Penance schreef:
Dat je je meteen aangesproken voelt op basis van je geloof is jouw probleem.
Dat vat het wel zo'n beetje samen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_2086496
Ik ben het wel eens met Postduif. Er zit op Fok! een vrij groot aantal mensen dat zich continu dom uitlaat over geloof, allochtonen en dat soort onderwerpen. Opvallend dat dat soort mensen sinds de aanslagen en het in het nieuws komen van Pim Fortuyn steeds meer van zich laten horen. Niet zo mooi, het verpest de sfeer nogal.

En maar zeiken over 'intolerante geloven' die 'oorlogen veroorzaken'. Donder op. De mensen die voor haat zorgen zijn precies het soort mensen dat op Fok! interessant loopt te doen met anti-religie, anti-allochtoon en 'linkse fatsoensrakkers'-geblaat. Ik respecteer Postduifs mening over homo's.

It is much easier to be critical than to be correct.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 november 2001 @ 22:51:56 #86
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2086563
quote:
Op zondag 04 november 2001 22:31 schreef Jomanda het volgende:

[..]

Zie jouw post hierboven daarvoor, jij Kelly geval.

...zei de man die zich Jomanda noemde.
  FOK!fossiel zondag 4 november 2001 @ 22:59:51 #87
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2086699
quote:
Op zondag 04 november 2001 22:48 schreef Meneer_Aart het volgende:
En maar zeiken over 'intolerante geloven' die 'oorlogen veroorzaken'. Donder op. De mensen die voor haat zorgen zijn precies het soort mensen dat op Fok! interessant loopt te doen met anti-religie, anti-allochtoon en 'linkse fatsoensrakkers'-geblaat.
Hoe ontstaan dan de meeste oorlogen? IMHO vloeien de meeste oorlogen/ ruzies voort uit godsdienstige verschillen.
  zondag 4 november 2001 @ 23:07:34 #88
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_2086809
Ik ben het niet eens met iedereen die het wel eens is met Postduif!

En daarmee zijn we bij een ander aspect: humor, om bijv. te relativeren.

Daar niet iedereen hetzelfde soort humor heeft (of überhaupt gevoel daarvoor), kan een opmerking in de ogen van degene die hem plaatst erg grappig zijn, maar in de ogen van iemand anders aanstootgevend zijn.
Mensen die dan geen weerwoord hebben, of de grap totaal niet begrijpen, en eventueel al een zwakke plek hebben (bv. geloof/ras/enz) beginnen dan meteen al over discriminatie en andere narigheid.
Oh ja, even voor de zekerheid, dit is niet tegen jou persoonlijk hoor Postduif, ik generaliseer gewoon alle mensen die NIET mijn gevoel voor humor hebben

Things to meat, people to do, places to kill.
pi_2086852
quote:
Op zondag 04 november 2001 23:07 schreef Penance het volgende:
Daar niet iedereen hetzelfde soort humor heeft (of überhaupt gevoel daarvoor), kan een opmerking in de ogen van degene die hem plaatst erg grappig zijn, maar in de ogen van iemand anders aanstootgevend zijn.
Mensen die dan geen weerwoord hebben, of de grap totaal niet begrijpen, en eventueel al een zwakke plek hebben (bv. geloof/ras/enz) beginnen dan meteen al over discriminatie
Dat is waar, ik moet regelmatig lachen om opmerkingen van sommige mensen die hier zo irritant lopen te doen. Maar ik denk niet dat Postduif dat bedoelt, maar meer zo'n topic van Jeromar in FLS.
It is much easier to be critical than to be correct.
  zondag 4 november 2001 @ 23:26:37 #90
10188 links234
pi_2087053
quote:
Op zondag 04 november 2001 22:59 schreef cptmarco het volgende:

[..]

Hoe ontstaan dan de meeste oorlogen? IMHO vloeien de meeste oorlogen/ ruzies voort uit godsdienstige verschillen.

Nope, IMHO onstaan de meeste oorlogen door politieke verschillen of hebzucht (landjepik). Geloof is echter vaak de grootste gemene deler van een volk en dus prima bruikbaar als middel om de bevolking voor zo'n zaak te winnen.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  zondag 4 november 2001 @ 23:38:58 #91
10188 links234
pi_2087175
Maar ontopic: Ja, d'r zijn een flink aantal racisten aanwezig op dit forum. Sommigen weten het nog een beetje beschaafd te houden, andere n niet. De laatste dagen valt me echter iemand op die pure fascistische prietpraat post. Eng figuur vind ik dat.
  FOK!fossiel zondag 4 november 2001 @ 23:41:21 #92
8443 cptmarco
it's captain...
pi_2087202
quote:
Op zondag 04 november 2001 23:26 schreef links234 het volgende:

[..]

Nope, IMHO onstaan de meeste oorlogen door politieke verschillen of hebzucht (landjepik). Geloof is echter vaak de grootste gemene deler van een volk en dus prima bruikbaar als middel om de bevolking voor zo'n zaak te winnen.

hmmm, ergens heb je wel gelijk. Misschien is het iets te zwart/wit van mij om het puur op het geloof te gooien.
pi_2087414
We zijn nu precies 7 uur verder, en als ik de reactie's doorlees lijkt het wel of ik opeens als racistisch aangesproken wordt, omdat ik in dit topic alleen als voorbeeld gaf dat ik tegen het homohuwelijk als product ben.

1. dit is niet racistisch
2. zo zien we maar weer dat Fok over het algemeen niet tolerant is tegenover mensen met meningen die voortkomen uit zijn of haar geloofsovertuiging

En dat is nou precies wat ik bedoel, en waarvoor ik dit topic gestart ben.
Hebben jullie het zelf niet door?
Na 7 uur zijn we dus precies bij de essentie aangekomen.

maandag 5 november 2001 @ 00:06:53 #94
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2087452
quote:
Op maandag 05 november 2001 00:03 schreef Postduif het volgende:
We zijn nu precies 7 uur verder, en als ik de reactie's doorlees lijkt het wel of ik opeens als racistisch aangesproken wordt, omdat ik in dit topic alleen als voorbeeld gaf dat ik tegen het homohuwelijk als product ben.

2. zo zien we maar weer dat Fok over het algemeen niet tolerant is tegenover meningen die voortkomen uit een geloofsovertuiging van iemand

En wat jij na al die uren blijkbaar niet door hebt, is dat racisme en discriminatie 2 totaal andere begrippen met een andere strekking zijn.
Geloofskwesties kan en mag je niet vergelijken met rassenkwesties en/of discriminatie.

Overigens is zowel discriminatie als racisme bij wet verboden, dus als Fok! dat al zou zijn, dan had Fok! al lang niet meer bestaan.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_2087469
quote:
Op maandag 05 november 2001 00:06 schreef golfer het volgende:

[..]

En wat jij na al die uren blijkbaar niet door hebt, is dat racisme en discriminatie 2 totaal andere begrippen met een andere strekking zijn.
Geloofskwesties kan en mag je niet vergelijken met rassenkwesties en/of discriminatie.

Overigens is zowel discriminatie als racisme bij wet verboden, dus als Fok! dat al zou zijn, dan had Fok! al lang niet meer bestaan.

zucht....discriminatie tegen een groep is racisme.
pi_2087477
quote:

2. zo zien we maar weer dat Fok over het algemeen niet tolerant is tegenover mensen met meningen die voortkomen uit zijn of haar geloofsovertuiging

Als ik nog eens even mijn favoriete zangeres mag quoten:
"Just what God needs, one more victim".

Er zijn wel mensen in dit topic die jouw mening respecteren en die jouw standpunt ook proberen te begijpen, maar daar lees je blijkbaar overheen?

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  maandag 5 november 2001 @ 00:10:25 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2087489
quote:
Op maandag 05 november 2001 00:08 schreef Postduif het volgende:

zucht...nee!

En beiden zijn bij wet verboden.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_2087501
quote:
Op maandag 05 november 2001 00:09 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Als ik nog eens even mijn favoriete zangeres mag quoten:
"Just what God needs, one more victim".

Er zijn wel mensen in dit topic die jouw mening respecteren en die jouw standpunt ook proberen te begijpen, maar daar lees je blijkbaar overheen?

Nee zeker niet, en mijn dank gaat ook uit naar degenen
Waaronder Meneer Aart, Links234 en wie ik verder nog allemaal vergeten ben
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 november 2001 @ 00:12:54 #99
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2087503
quote:

1. Natuurlijk ben je daardoor niet racistisch. Racisme heeft betrekking op "rassenwaan" en heeft helemaal niets met geloof te maken...

2. Er is een redelijk aantal Fok!kers dat sowieso niet tollerant tegen over de meeste mensen die anders zijn dan zij... (als het niet het geloof is dan is het wel de afkomst, sexuele geaardheid of voetbal club die anders is en die reden tot neerbuigendheid is)

maandag 5 november 2001 @ 00:14:32 #100
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_2087516
quote:
Op zondag 04 november 2001 23:38 schreef links234 het volgende:
De laatste dagen valt me echter iemand op die pure fascistische prietpraat post. Eng figuur vind ik dat.
uh-hu...
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 november 2001 @ 00:14:53 #101
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2087520
quote:

[..]

NEE.

Lees daar het woorden boek maar op na.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 november 2001 @ 00:16:12 #102
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2087528
quote:

[..]

en discriminatie tegen een individu noem je zeker fascisme...
  maandag 5 november 2001 @ 00:18:07 #103
10188 links234
pi_2087542
quote:
Op maandag 05 november 2001 00:14 schreef Doc het volgende:

[..]

NEE.

Lees daar het woorden boek maar op na.

En lees jij het woordenboek eens na over de spelling van dat woord.
pi_2087547
quote:
Op maandag 05 november 2001 00:16 schreef Doc het volgende:

[..]

en discriminatie tegen een individu noem je zeker fascisme...

Wat probeer je hier te doen? Mij op mijn taalgebruik te attenderen of een zinnige bijdrage te leveren aan de discussie?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 november 2001 @ 00:22:08 #105
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2087570
quote:
Op maandag 05 november 2001 00:18 schreef Postduif het volgende:

[..]

Wat probeer je hier te doen? Mij op mijn taalgebruik te attenderen of een zinnige bijdrage te leveren aan de discussie?

Als je eerdere posts van me gelezen zou hebben dan zou je mijn mening in de discussie kennen:

1. Gebruik het woord racisme eens goed. Het heeft niets te maken met godsdienst.

2. Ja er is redelijk wat intollerantie en generalisatie hier op Fok. En jij maakt je daar ook schuldig aan.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 november 2001 @ 00:22:34 #106
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_2087574
quote:
Op maandag 05 november 2001 00:18 schreef links234 het volgende:

[..]

En lees jij het woordenboek eens na over de spelling van dat woord.

racist!
  maandag 5 november 2001 @ 00:24:55 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_2087592
quote:
Op maandag 05 november 2001 00:22 schreef Doc het volgende:
intollerantie
Brrrrrr
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_2087593
quote:
Op maandag 05 november 2001 00:22 schreef Doc het volgende:

[..]

Als je eerdere posts van me gelezen zou hebben dan zou je mijn mening in de discussie kennen:

1. Gebruik het woord racisme eens goed. Het heeft niets te maken met godsdienst.

2. Ja er is redelijk wat intollerantie en generalisatie hier op Fok. En jij maakt je daar ook schuldig aan.

pfft dan maak je er toch als moderator Fok is intollerant ofzo van als je het je irriteert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')