Dat zeg ik dus... als je zo gaat beginnen, "het hangt ervan af.. blablabla" krijg je dus een onduidelijke en onwerkbare situatie. Verder heb je niet gereageerd op mijn voorbeeld. Het is toch idioot om bijvoorbeeld een gezin uit elkaar te rukken omdat één van de kinderen een keer een mars pikt bij de supermarkt?quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:15 schreef boyv het volgende:
[..]
Dat hangt er natuurlijk vanaf of je een zak chips jat of een complete afdeling met nieuwe telefoons leeghaalt.
Het is helemaal niet hard. Als je van tevoren weet dat je het land uit wordt geflikkerd als je een t.v. jat, denk je wel twee keer na. En anders is het je eigen schuld, dus als dat hard is is het dom.quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:21 schreef MouseOver het volgende:
Gelijk eruit knikkeren voor 1 winkeldiefstal is idd wel erg hard. Bij herhaaldeljk gedrag moet het wel kunnen omdat er dan toch echt duidelijk iets mis is.
Feit blijft dat het discriminatie is als je anders om gaat met een zelfde geval waar het enige verschil de afkomst is:quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is helemaal niet hard. Als je van tevoren weet dat je het land uit wordt geflikkerd als je een t.v. jat, denk je wel twee keer na. En anders is het je eigen schuld, dus als dat hard is is het dom.
Mounir komt dan ook uit het rifgeberte, en kan daar weer naartoe, wat als straf gezien kan worden. Hij is immers liever hier. Je mag best eisen dat men daar wat voor over heeft, en niet stelen vind ik geen hele rare voorwaarde.quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Feit blijft dat het discriminatie is als je anders om gaat met een zelfde geval waar het enige verschil de afkomst is:
- Marokkaanse Mounir steelt Philips Matchline TV>>>>> Linea recta Rif gebergte!
- Nederlandse Anton steelt Hans van der Tocht>>>> 3 dagen Center Parks.
Oneerlijk als je het mij vraagt en dus discriminatie.²
YEAHquote:Op donderdag 29 september 2005 23:55 schreef McCarthy het volgende:
superplan
allochtonen die hier al wonen moeten ook uitgezet kunnen worden vind ik
Het onderscheid tussen vreemdelingen en nederlanders is een wettelijk geoorloofd onderscheid.quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Feit blijft dat het discriminatie is als je anders om gaat met een zelfde geval waar het enige verschil de afkomst is:
Het gaat hier om niet-Nederlanders, dus om mensen die de Nederlandse nationaliteit niet bezitten. Naar anologie van jouw voorbeeld: Mounir kan als hij de Nederlandse nationaliteit bezit niet worden uitgezet wegens zijn diefstal.quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk kan dat niet. Je kunt een Nederlander niet uitzetten, uitzonderingen hierop zijn echt minimaal.quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:44 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het gaat hier om niet-Nederlanders, dus om mensen die de Nederlandse nationaliteit niet bezitten. Naar anologie van jouw voorbeeld: Mounir kan als hij de Nederlandse nationaliteit bezit niet worden uitgezet wegens zijn diefstal.
Daar gaat het niet eens om. Het gaat erom om strafbaar begane feiten het meest effectief te straffen (ja, ik weet dat het rechtssysteem hier soms een lachertje bij isquote:Op vrijdag 30 september 2005 00:39 schreef Meh7 het volgende:
racisten zijn zeker aanwezig hier op het forum, dat staat vast.
Ik ben waarschijnlijk net zo allochtoon als jij, maar ben het wel met dit voorstel eens. Veel negatieve publiciteit wordt veroorzaakt door nieuwkomers die misbruik maken van de belachelijk lage strafmaat in Nederland. Door dit soort tuig worden 'de allochtonen' veelvuldig in een kwaad daglicht gezet. Nu kun je wel de schuld aan de media en de Nederlanders geven, maar je kunt ook de oorzaak aanpakken ....quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:39 schreef Meh7 het volgende:
racisten zijn zeker aanwezig hier op het forum, dat staat vast.
Ik doe alleen een poging om het een en ander voor hem te verduidelijken.quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:56 schreef boyv het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk kan dat niet. Je kunt een Nederlander niet uitzetten, uitzonderingen hierop zijn echt minimaal.
Zie voor mijn mening daarover mijn eerste reactie in dit topic. Kort samengevat is deze reactie: niet-Nederlanders die een misdrijf plegen moeten worden uitgezet.quote:Iemand die geen Nederlands staatsburger is, is veel makkelijker uit te zetten. Zeg nou zelf, wat moeten wij met niet-Nederlandse criminelen in Nederland als we als Nederlandse criminelen genoeg hebben?
preciesquote:Op vrijdag 30 september 2005 01:02 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik ben waarschijnlijk net zo allochtoon als jij, maar ben het wel met dit voorstel eens. Veel negatieve publiciteit wordt veroorzaakt door nieuwkomers die misbruik maken van de belachelijk lage strafmaat in Nederland. Door dit soort tuig worden 'de allochtonen' veelvuldig in een kwaad daglicht gezet. Nu kun je wel de schuld aan de media en de Nederlanders geven, maar je kunt ook de oorzaak aanpakken ....
Het onderscheiden van een overtreding en een misdaad is dan ook niet de makkelijkste zaak van de wereld. In de wetboeken staat het vaak wel aangegeven als "de artikelen x en y vallen onder misdrijven...", maar heel simpel gezegd is een overtreding een niet-ernstig strafbaar begaan feit en een misdaad een wel-ernstig strafbaar begaan feit.quote:Op vrijdag 30 september 2005 01:06 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik doe alleen een poging om het een en ander voor hem te verduidelijken.
[..]
Zie voor mijn mening daarover mijn eerste reactie in dit topic. Kort samengevat is deze reactie: niet-Nederlanders die een misdrijf plegen moeten worden uitgezet.
Het is mij trouwens opgevallen dat veel mensen hier op Fok (daarmee bedoel ik niet jou) het onderscheid tussen een misdrijf en een overtreding niet kennen.
Juist dan gaan criminelen slimmer denken en hun pakkans juist proberen te verkleinen. Ik denk niet dat je een gedachte van een crimineel veranderd door zo'n maatregel.quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is helemaal niet hard. Als je van tevoren weet dat je het land uit wordt geflikkerd als je een t.v. jat, denk je wel twee keer na. En anders is het je eigen schuld, dus als dat hard is is het dom.
Goh ik vind het eerder dom dat vele autochtonen en de Nederlandse media geen onderscheidt kunnen maken tussen goede en slechte allochtonen. Allochtonen maken niet andere allochtonen slecht of zwart dat willen de autochtonen je laten geloven en de media speelt een grote rol daarin.quote:Op vrijdag 30 september 2005 01:02 schreef Idiosincrasico het volgende:
[..]
Ik ben waarschijnlijk net zo allochtoon als jij, maar ben het wel met dit voorstel eens. Veel negatieve publiciteit wordt veroorzaakt door nieuwkomers die misbruik maken van de belachelijk lage strafmaat in Nederland. Door dit soort tuig worden 'de allochtonen' veelvuldig in een kwaad daglicht gezet. Nu kun je wel de schuld aan de media en de Nederlanders geven, maar je kunt ook de oorzaak aanpakken ....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |