abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2005 @ 20:42:42 #1
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_31038261
Omdat we er zelf al eentje hebben (en er niet nog eentje bij kunnen plaatsen) deze oproep.

Meet Xena. Xena is een Dogo Argentino teefje van nu 2 jaar oud.
De reden dat de huidige eigenaar Xena weg wil doen is omdat het niet samen gaat met de andere honden en hij er niet mee kan fokken.

Omdat plaatsing altijd moeilijk is van grotere honden en de situatie redelijk onhoudbaar wordt moet ze of een nieuwe baas vinden of ze laten haar inslapen. :') (kerngezond en pas 2 jaar oud. )

Verdere facts:
Ze is helaas niet in bezit van een stamboom, hou hier rekening mee!
Ze is goed met (kleine) kinderen en honden (alleen in dit geval andere honden met haar niet), ze is heel zachtaardig maar ook heel onzeker.
Gezocht wordt naar iemand die wel enigzins ervaring heeft met een soortgelijk ras, je moet echt weten waar je aan begint.

De foto's:

Disclaimer:
Wij trachten alleen te bemiddelen, mocht iemand daadwerkelijk interesse hebben dan sturen wij deze persoon door. De hond kan per direct opgehaald worden maar getoetst wordt wel of er ervaring is aangezien we anders over een paar maanden weer een oproep moeten plaatsen.
Argentino's zijn grote honden die veel beweging en een "sterke" baas nodig hebben, Xena daarintegen zal eerst weer een beetje zelfvertrouwen moeten krijgen en je moet daar echt wel het geduld voor op kunnen brengen.

Mochten er nog vragen zijn over het ras, haar kenmerken of andere weetjes? Shoot!
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 00:26:41 #2
17709 hollander172
pi_31074975
Is er nou niemand die enigzins interesse heeft in Xena?

Kan het me bijna niet voorstellen eigenlijk...........
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 14:49:32 #3
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31085782
Jammer genoeg haat mijn hond anderen, maar wat een mooie hond zeg!

Misschien dat je via http://www.nmmc.nl en www.hondenforum.nl meer effect hebt
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
pi_31085829
ik vind het geen mooie hond.
  zondag 2 oktober 2005 @ 00:59:41 #5
17709 hollander172
pi_31103753
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:49 schreef SpugendeLama het volgende:
Jammer genoeg haat mijn hond anderen, maar wat een mooie hond zeg!

Misschien dat je via http://www.nmmc.nl en www.hondenforum.nl meer effect hebt
Met mij is er nog iemand bezig. Die heeft deze kanalen al geprobeerd zonder succes tot nu toe, vandaar mijn oproep hier.
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 14:51 schreef TheFrankey het volgende:
ik vind het geen mooie hond.
Daar heb ik weinig aan he? We proberen een plek voor haar te vinden, geen meningen over het al dan niet mooi zijn.

Beetje ongepast ook want mochten we niemand vinden dan.........
pi_31104136
http://www.shhh.nl/ deze al geprobeerd?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 5 oktober 2005 @ 02:43:20 #7
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_31195127
Schitterende hond, ik heb met mijn ex ook een dogo gehad (staat nog in mijn fotoboek).
Helaas vind ik ze iets te groot voor mijn formaat, en ik heb ook al een tekkel (ja dat was per ongeluk).

Maar ik hoop dat je een lief baasje voor haar vind
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:17:33 #8
17709 hollander172
pi_31212231
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 02:43 schreef Vivi het volgende:
Schitterende hond, ik heb met mijn ex ook een dogo gehad (staat nog in mijn fotoboek).
Helaas vind ik ze iets te groot voor mijn formaat, en ik heb ook al een tekkel (ja dat was per ongeluk).
Ze is idd redelijk rasconform op een paar kleine punten na, verder is het best een leuk beestje om te zien.
Foto had ik al gezien remember?
quote:
Maar ik hoop dat je een lief baasje voor haar vind
Ik hoop het ook maar het ziet er niet best uit voor Xena..........
  woensdag 5 oktober 2005 @ 19:19:57 #9
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31212283
Dat is natuurlijk ook omdat er geen stamboom bij zit, niemand wil zich gaan hechten aan een hond die inbeslag genomen kan worden.
De kans is klein, maja
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
pi_31217025
onzin verwijderd.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:51:29 #11
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_31217212
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:42 schreef hollander172 het volgende:
...
De reden dat de huidige eigenaar Xena weg wil doen is omdat het niet samen gaat met de andere honden en hij er niet mee kan fokken.

[afbeelding]
Die foto ontkracht een beetje het argument dat-ie niet samengaat met andere honden.

De rest moet u maar tussen de regels door lezen.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:56:10 #12
17709 hollander172
pi_31217341
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 19:19 schreef SpugendeLama het volgende:
Dat is natuurlijk ook omdat er geen stamboom bij zit, niemand wil zich gaan hechten aan een hond die inbeslag genomen kan worden.
De kans is klein, maja
Die kans is echt te verwaarlozen. Hij heeft niks weg van een Pitt.
Enige dat zou kunnen is een "misverstand" tussen Xena en een ander mens of hond, om dit in te dekken zou je een gedragstest kunnen overwegen.
Vooralsnog is het gewoon een angstig en schrikkerig hoopje hond dat met een beetje toewijding en geduld gewoon een kameraad voor het leven kan worden.

Let wel mensen, het beestje wordt herplaatst en kost dus het immense bedrag van 0,0 euro.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:02:27 #13
17709 hollander172
pi_31217553
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:51 schreef sooty het volgende:
Die foto ontkracht een beetje het argument dat-ie niet samengaat met andere honden.
Boodschap komt niet helemaal over zie ik.

De huidige eigenaar is enkel professioneel geinteresseerd in honden, zijn bedoeling was dan om te gaan fokken met Xena. Nu dat onmogelijk blijkt (reden is mij niet bekend, zal het stamboomverhaal zijn vrees ik) schenkt hij geen enkele aandacht meer aan haar.
Beestje krijgt te eten en wordt uitgelaten en that's it.

Omdat er meerdere honden aanwezig zijn en de "baas" duidelijk laat merken andere honden boven Xena te verkiezen zien deze hun kans schoon om een gooi naar de top te doen, gevolg is dus dat Xena het onderspit delft en als laagste in de roedel door het leven gaat.

Zij kan dus wel met andere honden maar de huidige honden niet met haar. Kenners van het ras snappen denk ik wel wat ik bedoel. Argentino's hebben gewoon vrij veel aandacht nodig en krijgen ze dat niet dan eisen ze dat wel en daar gaat het dus mis.

Ik hoop dat het verhaal nu helder is.
pi_31226222
Jammer dat zij zo groot is, en mijn huisje zo klein.... Hoe is ze met katten, is dat bekend?
pi_31226588
beetje jammer dat die vent ds gewoon zelf de boel aan het verzieken is met die hond

mogen we dit aanstrepen als gevalletje "broodfokker" ipv dierenliefhebber
anders zou hij het met die argentino toch anders doen lijkt me
jobensaskia.nl
  donderdag 6 oktober 2005 @ 14:11:16 #16
17709 hollander172
pi_31229671
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:02 schreef Mille het volgende:
Jammer dat zij zo groot is, en mijn huisje zo klein.... Hoe is ze met katten, is dat bekend?
Maakt niet echt wat uit hoor wij hebben hier een reutje (die zijn nog iets groter) en onze huiskamer is ook maar 16 vierkante meter. Gewoon zorgen dat ie genoeg beweging (buiten de deur) krijgt.

Met katten weet ik eerlijk gezegd niet. Ga ik voor je navragen.

Done! Met katten gaat het goed.
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:16 schreef Uhmmie het volgende:
beetje jammer dat die vent ds gewoon zelf de boel aan het verzieken is met die hond

mogen we dit aanstrepen als gevalletje "broodfokker" ipv dierenliefhebber
anders zou hij het met die argentino toch anders doen lijkt me
Je hebt gelijk en het lullige is dat er met een beetje pech weer een beestje aan onderdoor gaat.

Sowieso wordt ze voor een dergelijk ras enorm verwaarloosd, ze hebben best veel aandacht en liefde nodig.

Misschien een belangrijk punt voor mensen, Argentino's kruipen doorgaans graag bij je (op de bank) en hebben niet echt in de gaten dat ze groot, lomp en zwaar zijn.
Hebben meerdere grote rassen last van overigens. Heb hier nog een foto van een DD van 103kg die bij iemand op schoot gaat zitten. Vond het stoeltje niet leuk.

[ Bericht 6% gewijzigd door hollander172 op 06-10-2005 14:25:13 ]
pi_31231183
mja ik ken wel iemand die ze heeft... vind het stoere beesten

maar idd.. kosten te veel tijd en aandacht
niet als je hele dagen thuis bent.. maar dat ben ik dus niet
en even mee in de jaszak.. is ook geen optie

(en idd.. enige wat ik er van gezien heb is dat ze onwijs aanhankelijk en lief zijn)
jobensaskia.nl
pi_31231204
Beweging is geen probleem (ik ben bijna altijt thuis), katten zijn geen probleem, ervaring met honden in het algemeen is geen probleem (zowel pups als opnieuw opvoeden heb ik ervaring mee), alleen niet specifiek met deze rassen...
Als het qua ruimte betreft niet uitmaakt, wat is haar schofthoogte en wat weegt ze?

Misschien kun je me even mailen? m.tiehuis1@chello.nl.....
pi_31231486
Klinkt goed Mille

*duimt*
pi_31231564
Thnx! Het enige dat ik dus niet heb is veel ervaring met dit ras....enige is dat ik ze op de hondenschool wel eens ben tegengekomen, maar ik moest er altijd zo om lachen. Ze hebben zeker humor.
Ik was wel op 'zoek' naar een hond, liefst geen pup, maar niet zo'n grote;) Ach nou ja, ik ben heel benieuwd! Ze zal alleen wat meer eten denk ik, en ik zal mijn bank dan maar in moeten ruilen voor een grotere;)
pi_31232682
Ik ben verliefd na het zien van Xena.

Maar helaas kunnen we er echt geen hond bij hebben. Helaas, helaas.

Maar als de tijd dringt, en het dreigt gevaarlijk te worden voor Xena, dus voordat ze wordt afgemaakt. Geef dan aub een hele harde gil hier, in dit topic! Dan zal ik kijken wat ik kan doen.
Mijn vriend wil er echt geen hond bij hebben, maar als hij weet dat een beesie wordt afgemaakt, dan kan ook hij wel janken, en dan het beest in huis nemen.
Dus, overal is een oplossing voor.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 17:32:08 #22
17709 hollander172
pi_31234518
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:02 schreef Uhmmie het volgende:
mja ik ken wel iemand die ze heeft... vind het stoere beesten
Zijn ze ook maar daar zit hem dus de kneep, veel mensen nemen een dergelijke hond voor de "pose factor" en als blijkt dat ie toch wel erg groot wordt en eigenlijk een vrouwenhondje is dan moet ie weg.

Ze trekken extreem naar vrouwen en kinderen toe vandaar "vrouwenhondje".
quote:
maar idd.. kosten te veel tijd en aandacht
niet als je hele dagen thuis bent.. maar dat ben ik dus niet
en even mee in de jaszak.. is ook geen optie
Wij werken ook beide (vriendin dan wel niet fulltime) maar het is te doen hoor.
Gewoon zorgen dat je lange wandelingen maakt en veel met ze spelen, zijn ze als een doetje 's avonds.
quote:
(en idd.. enige wat ik er van gezien heb is dat ze onwijs aanhankelijk en lief zijn)
Amen to that!
Ik heb nog geen enkele hond gehad die zo aanhankelijk en lief was als een argentijn.
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:17 schreef Mille het volgende:
Thnx! Het enige dat ik dus niet heb is veel ervaring met dit ras....
Echt ervaring hebben met specifiek dit ras is geen noodzaak, het gaat er om dat je weet waar je aan begint en zo'n "grote jongen" wel de baas kan.
Veel hoef je er niet voor te kunnen hoor, gewoon consequent zijn (en blijven!) en een hoop geduld hebben.
Ze leren snel maar zijn ook stronteigenwijs, bij ons resulteerde dat dus in het zakken voor het examen bijv. omdat meneer vond dat lig ineens zit was en viceversa.

Dat zal het humoristische gedeelte wel zijn denk ik.
quote:
Ze zal alleen wat meer eten denk ik, en ik zal mijn bank dan maar in moeten ruilen voor een grotere;)
Qua eten kan ik er niet zoveel over vertellen eigenlijk, wij voeren alleen vers vlees (geen KVV) en daar smikkelt ie ongeveer een kilo per dag van weg. Dit wordt nog aangevuld met allerlei andere dingen zoals, yoghurt, vis, olie, groenten etc. etc.

Afgaande op wat onze fokker vertelde eten ze ongeveer 1 kg brokken per dag en naarmate ze ouder worden keldert dit tot hoogstens een half kilo per dag afhankelijk natuurlijk van hoeveel beweging ze krijgen etc.
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:04 schreef ymme het volgende:
Geef dan aub een hele harde gil hier, in dit topic!
Doe ik!

In principe kunnen wij haar heel kort onderdak bieden mocht de nood echt aan de man zijn maar lang moet het niet duren...........
Op 2 van die kalveren is onze levensstijl, verplichtingen en woonruimte simpelweg niet ingericht.
pi_31234656
quote:
Wij werken ook beide (vriendin dan wel niet fulltime) maar het is te doen hoor.
Gewoon zorgen dat je lange wandelingen maakt en veel met ze spelen, zijn ze als een doetje 's avonds.
maar jij woont vast geen 1-2 uur van je werk
afhankelijk van het ov
dat maakt je dagen namelijk ineens 12 uur lang
das wel errug veel hoor
jobensaskia.nl
pi_31389997
TS verzocht mij dit topic op slot te gooien omdat :

Topic mag wel een (tijdelijk) slotje, mij is onbekend of het beestje wel of niet nog beschikbaar is voor plaatsing.
Informatieverstrekking door de huidige eigenaar is minimaal en zolang ik geen verdere info of contact heb lijkt het me onnodig de oproep nog te handhaven.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')