quote:
Zijn ze ook maar daar zit hem dus de kneep, veel mensen nemen een dergelijke hond voor de "pose factor" en als blijkt dat ie toch wel erg groot wordt en eigenlijk een vrouwenhondje is dan moet ie weg.
Ze trekken extreem naar vrouwen en kinderen toe vandaar "vrouwenhondje".quote:
maar idd.. kosten te veel tijd en aandacht
niet als je hele dagen thuis bent.. maar dat ben ik dus niet
en even mee in de jaszak.. is ook geen optie
![]()
Wij werken ook beide (vriendin dan wel niet fulltime) maar het is te doen hoor.
![]()
Gewoon zorgen dat je lange wandelingen maakt en veel met ze spelen, zijn ze als een doetje 's avonds.
![]()
quote:
(en idd.. enige wat ik er van gezien heb is dat ze onwijs aanhankelijk en lief zijn)
Amen to that!
Ik heb nog geen enkele hond gehad die zo aanhankelijk en lief was als een argentijn.
quote:
Echt ervaring hebben met specifiek dit ras is geen noodzaak, het gaat er om dat je weet waar je aan begint en zo'n "grote jongen" wel de baas kan.
Veel hoef je er niet voor te kunnen hoor, gewoon consequent zijn (en blijven!) en een hoop geduld hebben.
![]()
Ze leren snel maar zijn ook stronteigenwijs, bij ons resulteerde dat dus in het zakken voor het examen bijv. omdat meneer vond dat lig ineens zit was en viceversa.
Dat zal het humoristische gedeelte wel zijn denk ik.
quote:
Ze zal alleen wat meer eten denk ik, en ik zal mijn bank dan maar in moeten ruilen voor een grotere;)
Qua eten kan ik er niet zoveel over vertellen eigenlijk, wij voeren alleen vers vlees (geen KVV) en daar smikkelt ie ongeveer een kilo per dag van weg. Dit wordt nog aangevuld met allerlei andere dingen zoals, yoghurt, vis, olie, groenten etc. etc.
Afgaande op wat onze fokker vertelde eten ze ongeveer 1 kg brokken per dag en naarmate ze ouder worden keldert dit tot hoogstens een half kilo per dag afhankelijk natuurlijk van hoeveel beweging ze krijgen etc.
quote:
Doe ik!
In principe kunnen wij haar heel kort onderdak bieden mocht de nood echt aan de man zijn maar lang moet het niet duren...........
Op 2 van die kalveren is onze levensstijl, verplichtingen en woonruimte simpelweg niet ingericht.