abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2005 @ 20:36:32 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_31037994
Wie heeft hier het boek 'Messer' van Till Lindemann (zanger van Rammstein) gelezen? Het bevat (lugubere) gedichten en bovendien een aantal net zo lugubere foto's. Ik heb het boek besteld vanuit Duitsland. Hopelijk komt het dit weekend binnen
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
. Ben echter wel erg nieuwsgierig naar lezersreacties
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Ik heb het boek gekocht, omdat ik liefhebber ben van Rammstein (ja dat geef ik eerlijk toe), maar ook omdat de thematiek mij aanspreekt na alle postmoderne gezeik dat ik de laatste tijd voor m'n kiezen heb gekregen. In mijn signature vind je een gedicht van hem. Typisch Till zou ik zeggen.
Andere reacties?

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

één van de promofoto's voor het boek. Ik zie een breekbaar, getormenteerd persoon. En jullie?
Niet meer actief op Fok!
pi_31038090
Mede-Rammstein fan meldt zich
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.

Ik wist dat Till dichter was, maar ik heb nog nooit wat van 'm gelezen. Ben dan ook erg benieuwd naar wat je ervan vindt! Soortement van tvp'tje dus
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.

De foto vind ik prachtig. Die man heeft zo'n sprekend en boeiend gezicht!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_31038123
.weer zoon aanstelbiografie om populairder te worden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.waarom zou je een punt nou weer achter de zin moeten zetten?
pi_31038248
dit is het eerste wat ik er over lees.... lijkt me wel tof, ben altijd wel gecharmeerd van Till
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  donderdag 29 september 2005 @ 20:46:54 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_31038464
quote:
Op donderdag 29 september 2005 20:40 schreef ctrl_fuck het volgende:
.weer zoon aanstelbiografie om populairder te worden
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
anders lees je de tt ff. Dit is geen (auto)biografie
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
En als je niks hebt toe te voegen, dan blijf je maar weg
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Niet meer actief op Fok!
pi_31058607
Hey, als je het boek hebt mag je hier wel een paar gedichten plaatsen! Ik ben heel benieuwd
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:55:05 #7
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_31061892
quote:
Ich habe ein Gewehr
ich habe es geladen
Ein Knall
Du hast kein Köpfchen mehr
Dit voorbeeld bedoel je? Wat een geniaal denker en een boeiende taalvirtuoos inderdaad!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_31062251
Ik ben wel benieuwd naar (wat andere) fragmentjes
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
pi_31062693
Ik ben ook erg benieuwd. Als de gedichten in de trant van Rammsteinteksten zijn, (en dat zal wel), dan zit het wat mij betreft al goed. (Alleen het ene gedichtje dat hierboven staat, dat vind ik niet echt getuigen van genialiteit.)
  vrijdag 30 september 2005 @ 17:46:04 #10
88233 Steve
Still the best.
pi_31062946
Nog een voorbeeld:
quote:
Ich habe ein Gewehr
ich habe es geladen
ein Knall
du hast kein Köpfchen mehr
das seh ich durch die Schwaden

Sie klopfen an die Tür
nun werden sie mich fangen
ich kann doch nichts dafür
ist einfach losgegangen
bron
Ik ben benieuwd.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 30 september 2005 @ 22:31:42 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_31071520
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:55 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Dit voorbeeld bedoel je? Wat een geniaal denker en een boeiende taalvirtuoos inderdaad!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
ik zeg niet dat het heel erg geniaal is of dat hij prachtige gedichten schrijft, maar het is wel zo typisch Rammstein, typisch Till. En dat is genoeg voor mij
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Duistere gevoelens hebben ook lucht nodig
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

het boek stamt al uit 2002, een periode waarin Rammstein nog heerlijk getormenteerd en agressief was
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Nog een paar gedichten (gevonden op internet
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
)
quote:
Glück

Das Leben birgt auch gute Stunden
hab Fischaugen am Strand gefunden
werd sie auf meine Augen nähen
kann dich dann unter Wasser sehen
und alle die bunten Wasserschlangen
aus deinem schönen Schädel fangen.
quote:
Aberglaube

Aus meinem Auge fällt ein Haar
ich wünsch mir was
sie ware tot
und nicht mehr da
quote:
Nebel

Wenn die Nebel aus den Wiesen steigen
werd ich mir die Haut aufschneiden
zwei Faden unterm Schluesselbein
lass ich das weisse Meer hinein

Ich steche mir die Augen aus
ohne Fenster ist das Haus
schlag mir schoen den Schaedel ein
dann schneit es und mein Hirn friert ein

Ich hacke meine Brust aus Spass
es regnet und mein Herz wird nass
oeffne meine dicken Venen
und schenk dir Straeusse roter Traenen

Ich schneide wie ein Blatt Papier
jeden Tag ein Stueck von mir
leg dir die Teile auf die Stirn
versenke sie in deinem Hirn
bis ich winzig und ganz klein
zieh dann in deinen Koerper ein

Ich werde auf deine Brueste steigen
und mir selbst die Aussicht zeigen
durch die Lippen kriechen muessen
kann ich deine Zunge kuessen

Der Leberfleck auf deinem Bein
soll meine kleine Insel sein
die kleine Narbe wird mein Nest
ich mich an den Haerchen fest
wenn du das blasse Kleid anziehst
und weine wenn du Maerchen liest
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 15:53:09 #12
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_31283425
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 22:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik zeg niet dat het heel erg geniaal is of dat hij prachtige gedichten schrijft, maar het is wel zo typisch Rammstein, typisch Till. En dat is genoeg voor mij
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Duistere gevoelens hebben ook lucht nodig
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

het boek stamt al uit 2002, een periode waarin Rammstein nog heerlijk getormenteerd en agressief was
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Nog een paar gedichten (gevonden op internet
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
)
[..]

[..]

[..]
Ik vind het nogal moeilijk deze teksten te lezen zonder Rammsteinmuziek erbij te denken. Ze zouden het prima doen als songteksten. Ik zie niet zozeer een getormeerd persoon als wel iemand die zichzelf prima aan het vermaken is.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
(om terug te komen op je openingspost)
A spoonful of sugar...
pi_43207765
Hallo!

Wij moeten voor school een opdracht maken over een duitse persoon en zagen jullie bezig over het boek van Till Lindemann "Messer"
Zou iemand hier één van zijn gedichten kunnen publiceren zodat we dat kunnen gebruiken in de les?

DANKU!

Lien en Jolien
pi_43207963
Scroll eens omhoog?
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:15:00 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43208003
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 16:05 schreef gedichten het volgende:
Hallo!

Wij moeten voor school een opdracht maken over een duitse persoon en zagen jullie bezig over het boek van Till Lindemann "Messer"
Zou iemand hier één van zijn gedichten kunnen publiceren zodat we dat kunnen gebruiken in de les?

DANKU!

Lien en Jolien
ja, daarboven dus. Persoonlijk vind 'ich habe ein Gewehr' erg mooi. Het is wel erg controversieel. Moeten jullie een opdracht maken over een Duitse dichter? Dan zou ik eerder bijv Goethe nemen, maar dat is misschien weer wat cliché.

Succes ermee, iig
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 8 november 2006 @ 12:35:03 #16
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_43354968
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 15:53 schreef Sasandra het volgende:

[..]

Ik vind het nogal moeilijk deze teksten te lezen zonder Rammsteinmuziek erbij te denken.
Vooral bij Nebel had ik dat, waarschijnlijk ook omdat het ook daadwerkelijk een nummer van ze is:

Sie stehen eng umschlungen
ein Fleischgemisch so reich an Tagen
wo das Meer das Land berührt
will sie ihm die Wahrheit sagen

Doch ihre Worte frisst der Wind
wo das Meer zu Ende ist
hält sie zitternd seine Hand
und hat ihn auf die Stirn geküsst

sie trägt den Abend in der Brust
und weiss dass sie verleben muss
sie legt den Kopf in seinen Schoss
und bittet einen letzten Kuss

und dann hat er sie geküsst
wo das Meer zu Ende ist
ihre Lippen schwach und blaß
und seine Augen werden naß

Der letzte Kuss ist so lang her
der letzte Kuss
er erinnert sich nicht mehr

Geweldige muziek maken die gasten. Vooral als ik een humeur heb om op te schieten is dit geweldige afleiding. Indien mogelijk meezingen. Ik kom bijna net zo laag.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  woensdag 8 november 2006 @ 12:37:51 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43355048
quote:
Op woensdag 8 november 2006 12:35 schreef Rampestamper het volgende:
Geweldige muziek maken die gasten. Vooral als ik een humeur heb om op te schieten is dit geweldige afleiding. Indien mogelijk meezingen. Ik kom bijna net zo laag.
haha, ik niet, maar ik ben dan ook een vrouw.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 8 november 2006 @ 12:42:48 #18
60847 Rampestamper
Fabricati diem, punc!
pi_43355196
quote:
Op woensdag 8 november 2006 12:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

haha, ik niet, maar ik ben dan ook een vrouw.
En ik zing vals, maar dat hoort toch niemand. Hoop ik.
De zin van het leven, is het leven zin geven.
  donderdag 9 november 2006 @ 22:21:55 #19
124712 Mutter
feuer und wasser
pi_43412560
De gedichten zijn prachtig.
Duister, gekweld en ook geschreven met Liefde. Het gedicht Nele is wonderschoon.
Je moet ze meerdere keren lezen, de eerste keer vind je ze misschien rauw, hard en zelfs afschuwelijk( hoewel ik dat niet had) Nog steeds haal ik er steeds nieuwe dingen eruit, sommige zijn zeer autobiograisch.
Voor mij is Till een zeer begenadigd artiest,
Ik heb zowel de orginele teksten als de Engelse vertaling gelezen.

En ik zing alle teksten mee van alle Rammstein nummers, helaas zijn mijn kinderen hier niet zo gelukkig mee.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Mutter Mutter Muuuuuuttttttttttttttteeerrrrrrrrr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop