FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Nissan almera houdt in! (help)
Snol1nerdonderdag 29 september 2005 @ 18:16
Ik heb een Almera 1.5 uit 2000 met 90.000 km's op de teller

Sinds een week houdt mn Almera gigantisch in.


Volgens de Nissan dealer is mn distributieketting aan vervanging toe + toebehoren zoals spanrol. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Kosten 1250,-


Nu heb ik hem voor een sec. opinion naar een vakgarage gebracht. Die zeggen dat de krukassensor defect is, hebben hem gister vervangen, maar houdt nog steeds (matig) in. Kosten 50,-

Is het dan toch die ketting? Liever niet natuurlijk, maar als iemand nog ideeen heeft... Spit it out!


Thanks in advance!
ook_gekdonderdag 29 september 2005 @ 18:24
wat dacht je van terug naar de garage gaan en zeggen dat het probleem niet opgelost is?
riceboydonderdag 29 september 2005 @ 19:20
Luchtmassa meter kapot.
Snol1nerdonderdag 29 september 2005 @ 19:30
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:24 schreef ook_gek het volgende:
wat dacht je van terug naar de garage gaan en zeggen dat het probleem niet opgelost is?
Is dat een antwoord op mn vraag? Of zoek je gewoon aandacht?

,..trouwens, hij staat nog steeds bij de garage


>>Luchtmassameter is perfect...:(
Tjabbodonderdag 29 september 2005 @ 20:38
Lambda sonde niet goed?
kan zijn dat je auto in een closed loop mode gaat als die geen goede waarden doorgeeft.
Youpdonderdag 29 september 2005 @ 20:41
je hebt ook nog een nokkenassensor.. btw een distributieketting hoeft niet vervangen te worden een riem wel...
ook_gekdonderdag 29 september 2005 @ 20:41
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:30 schreef Snol1ner het volgende:

[..]

Is dat een antwoord op mn vraag? Of zoek je gewoon aandacht?

,..trouwens, hij staat nog steeds bij de garage


>>Luchtmassameter is perfect...:(
Ja dit is een antwoord op je vraag. Jij vraagt wat te doen. Ik ging er van uit dat je de auto terug had en dat het probleem nog niet verholpen was. Ik zou dan zeggen ga terug naar de garage en vertel dat het probleem er nog is en of ze dus verder kunnen kijken wat de oplossing kan zijn

Weet ik veel dat het ding er nog/alweer staat
Herr.Flickdonderdag 29 september 2005 @ 22:33
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:16 schreef Snol1ner het volgende:
Ik heb een Almera 1.5 uit 2000 met 90.000 km's op de teller

Sinds een week houdt mn Almera gigantisch in.


Volgens de Nissan dealer is mn distributieketting aan vervanging toe + toebehoren zoals spanrol. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Kosten 1250,-


Nu heb ik hem voor een sec. opinion naar een vakgarage gebracht. Die zeggen dat de krukassensor defect is, hebben hem gister vervangen, maar houdt nog steeds (matig) in. Kosten 50,-

Is het dan toch die ketting? Liever niet natuurlijk, maar als iemand nog ideeen heeft... Spit it out!


Thanks in advance!
Dit zal dan toch wel hét bewijs zijn dat Nissan de slechtste auto's maakt uit het land van de rijzende zon....

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan je distributie ligt, of je moet hem horen rammelen tijdens stationair draaien.Het lijkt me eerlijk gezegd meer een elektronisch of elektrisch probleem zoals bougiekabel/bobine of een sensor die niet jofel is....

Catch22-donderdag 29 september 2005 @ 23:30
een ketting is na 90.000km echt nog niet versleten hoor.
vannellevrijdag 30 september 2005 @ 00:58
Ook al was ie wél versleten, de auto loopt er geen stap langzamer om.
Je zult de ketting hooguit horen, dat dan weer wel. Maar da's dan ook alles.
Herr.Flickvrijdag 30 september 2005 @ 09:16
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:58 schreef vannelle het volgende:
Ook al was ie wél versleten, de auto loopt er geen stap langzamer om.
Je zult de ketting hooguit horen, dat dan weer wel. Maar da's dan ook alles.
Da's dus niet helemaal waar....

Doordat er teveel speling zit op je distributie staat deze dan in feite niet meer op tijd, en door de speling varieert het ook nog eens, dit kost gewoonweg vermogen.

tim2308vrijdag 30 september 2005 @ 11:46
Injectoren vies/lek?
vannellezaterdag 1 oktober 2005 @ 00:52
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:16 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Da's dus niet helemaal waar....

Doordat er teveel speling zit op je distributie staat deze dan in feite niet meer op tijd, en door de speling varieert het ook nog eens, dit kost gewoonweg vermogen.

Ja oke, maar waar heb je het dan over? Een klein verschil lijkt mij.
De TS spreekt er over dat de auto gigantisch inhoudt en dat heeft m.i. weinig met die ketting te maken.
Ik snap je gedachtengang wel en ik ben het er ook mee eens, maar een gerekte ketting is geen verklaring voor wat er aan de hand is/was.
ThaFreakzaterdag 1 oktober 2005 @ 07:18
tt change
wat duidelijker
Snol1nerzaterdag 1 oktober 2005 @ 11:54
thanks voor alle reacties sofar!

Volgens de Nissan Dealer zit er speling op de ketting en moet zowiezo de spanrol vervangen worden. Deze houdt hem namelijk strak. Doordatie niet strak zit geeftie geen goede aandrijving, waardoor de krukas onregelmatig loopt,.. geloof ik,..: )

Alleen die fucking reperatie is al zo duur,... en die fuckbak kost me al echt teveel geld..