abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31033310
Ik heb een Almera 1.5 uit 2000 met 90.000 km's op de teller

Sinds een week houdt mn Almera gigantisch in.


Volgens de Nissan dealer is mn distributieketting aan vervanging toe + toebehoren zoals spanrol. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Kosten 1250,-


Nu heb ik hem voor een sec. opinion naar een vakgarage gebracht. Die zeggen dat de krukassensor defect is, hebben hem gister vervangen, maar houdt nog steeds (matig) in. Kosten 50,-

Is het dan toch die ketting? Liever niet natuurlijk, maar als iemand nog ideeen heeft... Spit it out!


Thanks in advance!
  donderdag 29 september 2005 @ 18:24:02 #2
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_31033486
wat dacht je van terug naar de garage gaan en zeggen dat het probleem niet opgelost is?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_31035070
Luchtmassa meter kapot.
R.I.P. Golf II GTi :( R.I.P. Ibiza 1.4 :(
pi_31035465
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:24 schreef ook_gek het volgende:
wat dacht je van terug naar de garage gaan en zeggen dat het probleem niet opgelost is?
Is dat een antwoord op mn vraag? Of zoek je gewoon aandacht?

,..trouwens, hij staat nog steeds bij de garage


>>Luchtmassameter is perfect...:(
pi_31038048
Lambda sonde niet goed?
kan zijn dat je auto in een closed loop mode gaat als die geen goede waarden doorgeeft.
pi_31038171
je hebt ook nog een nokkenassensor.. btw een distributieketting hoeft niet vervangen te worden een riem wel...
Hopeloos benzine verslaafd
  donderdag 29 september 2005 @ 20:41:56 #7
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_31038216
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:30 schreef Snol1ner het volgende:

[..]

Is dat een antwoord op mn vraag? Of zoek je gewoon aandacht?

,..trouwens, hij staat nog steeds bij de garage


>>Luchtmassameter is perfect...:(
Ja dit is een antwoord op je vraag. Jij vraagt wat te doen. Ik ging er van uit dat je de auto terug had en dat het probleem nog niet verholpen was. Ik zou dan zeggen ga terug naar de garage en vertel dat het probleem er nog is en of ze dus verder kunnen kijken wat de oplossing kan zijn

Weet ik veel dat het ding er nog/alweer staat
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 29 september 2005 @ 22:33:58 #8
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_31042629
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:16 schreef Snol1ner het volgende:
Ik heb een Almera 1.5 uit 2000 met 90.000 km's op de teller

Sinds een week houdt mn Almera gigantisch in.


Volgens de Nissan dealer is mn distributieketting aan vervanging toe + toebehoren zoals spanrol. Dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Kosten 1250,-


Nu heb ik hem voor een sec. opinion naar een vakgarage gebracht. Die zeggen dat de krukassensor defect is, hebben hem gister vervangen, maar houdt nog steeds (matig) in. Kosten 50,-

Is het dan toch die ketting? Liever niet natuurlijk, maar als iemand nog ideeen heeft... Spit it out!


Thanks in advance!
Dit zal dan toch wel hét bewijs zijn dat Nissan de slechtste auto's maakt uit het land van de rijzende zon....

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan je distributie ligt, of je moet hem horen rammelen tijdens stationair draaien.Het lijkt me eerlijk gezegd meer een elektronisch of elektrisch probleem zoals bougiekabel/bobine of een sensor die niet jofel is....

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_31044614
een ketting is na 90.000km echt nog niet versleten hoor.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_31047014
Ook al was ie wél versleten, de auto loopt er geen stap langzamer om.
Je zult de ketting hooguit horen, dat dan weer wel. Maar da's dan ook alles.
  vrijdag 30 september 2005 @ 09:16:32 #11
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_31050526
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 00:58 schreef vannelle het volgende:
Ook al was ie wél versleten, de auto loopt er geen stap langzamer om.
Je zult de ketting hooguit horen, dat dan weer wel. Maar da's dan ook alles.
Da's dus niet helemaal waar....

Doordat er teveel speling zit op je distributie staat deze dan in feite niet meer op tijd, en door de speling varieert het ook nog eens, dit kost gewoonweg vermogen.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_31054254
Injectoren vies/lek?
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_31075608
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:16 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Da's dus niet helemaal waar....

Doordat er teveel speling zit op je distributie staat deze dan in feite niet meer op tijd, en door de speling varieert het ook nog eens, dit kost gewoonweg vermogen.

Ja oke, maar waar heb je het dan over? Een klein verschil lijkt mij.
De TS spreekt er over dat de auto gigantisch inhoudt en dat heeft m.i. weinig met die ketting te maken.
Ik snap je gedachtengang wel en ik ben het er ook mee eens, maar een gerekte ketting is geen verklaring voor wat er aan de hand is/was.
pi_31078300
tt change
wat duidelijker
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_31081066
thanks voor alle reacties sofar!

Volgens de Nissan Dealer zit er speling op de ketting en moet zowiezo de spanrol vervangen worden. Deze houdt hem namelijk strak. Doordatie niet strak zit geeftie geen goede aandrijving, waardoor de krukas onregelmatig loopt,.. geloof ik,..: )

Alleen die fucking reperatie is al zo duur,... en die fuckbak kost me al echt teveel geld..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')