abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31030836
quote:
Steeds vaker alcohol op schoolfeestjes

Gepost door Gertjan (Kozzmic) - Bron: ANP

Gepubliceerd: donderdag 29 september 2005 @ 13:21

Op schoolfeesten in het voortgezet onderwijs wordt steeds vaker alcohol geschonken. Uit een onderzoek blijkt dat driekwart van de middelbare scholen geen moeite heeft met het aanbieden van alcoholhoudende dranken. Vijf jaar geleden was dat nog maar de helft. Ruim tweederde van de leerlingen drinkt alcohol op een schoolfeest.

Eenderde drinkt daarbij zelfs meer dan vijf glazen alcohol op een avond. Ook voor scholieren die jonger zijn dan 16 blijkt het geen probleem om aan alcohol te komen. Vijftig procent van de 12- tot 15-jarigen drinkt wel eens een biertje, breezertje of ander alcoholhoudend vocht. Tweederde geeft aan dat het voor deze groep niet moeilijk is om zelf alcohol te kopen.

Het onderzoek van de Stichting Alcoholpreventie (STAP) werd uitgevoerd onder 450 leerlingen van 50 middelbare scholen.
Hij komt van de frontpage van FOK en hier vind je het artikel Steeds vaker alcohol op schoolfeestjes .

De jongeren gooien er nog een slootje alcohol tegenaan en drinken zo de ondergang van onze hoogstaande Westerse cultuur tegemoet. Vergeet niet dat gedestilleerde alcohol tenslotte is uitgevonden in ........ jawel ......... ARABIË . En dat zijn culturen die inmiddels tamelijk in verval zijn geraakt, jammergenoeg, maar de vraag is wat te doen.??

In Amerika gelden veel strengere wetten, en mag je nl. pas vanaf je 21e alcohol drinken, iets wat streng overkomt, maar wat ook meer orde en regelmaat onder de jongeren brengt. Ja dan leven ze zich uit vanaf hun 21e en dan ben je toch wat volwassener.

Stelling:

Verbied alcohol aan jongeren onder 21, dit is legitiem omdat het in Amerika ook niet mag.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_31030963
BHFH topic.

[Ontopic]
Met verbieden gooi je het in de illegaliteit en dat maakt het alleen maar spannender...
Het probleem tussen jeugd en alcohol is slechts een van de gevolgen van de te slappe opvoeding uit de jaren 80 en 90. Alles moet mogen, iedereen heeft rechten maar niemand heeft pichten.
Als er bij de kids eens wat verantwoordelijkheidsbesef wordt ingeramd, ben je veel verder.
quote:
Verbied alcohol aan jongeren onder 21, dit is legitiem omdat het in Amerika ook niet mag.
Dit is je reinste nonsens. Dan moeten we openbaar stenigen ook maar toestaan omdat het in Iran ook mag.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  donderdag 29 september 2005 @ 16:55:01 #3
128106 AndJusticeForAll
Religion is for the weak
pi_31030980
Als men in Amerika collectief zelfmoord pleegt, moeten wij het dan ook maar doen?
I see dumb people
pi_31030990
Mijn stelling:

Vermoord alle vrouwen die overspel plegen c.q. verkracht worden, dit is legitiem omdat het in Iran ook mag.

Beide stellingen zijn natuurlijk te debiel voor woorden. Maar even inhoudelijk heb je het idee dat er in Amerika minder wordt gedronken dan in Europa? Ik niet namelijk alleen drinkt de jeugd daar clandestien met alle mogelijke extra problemen van dien.

mooi BHFH topic overigens.
pi_31031036
Mensen moeten hun grenzen leren en dat kan alleen maar als ze er een paar keer goed overheen gaan. Alcohol is een perfect leermiddel en de beste leertijd voor de meesten is tussen 16 en 20. Niet doen dus!!!
pi_31031055
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:49 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Stelling:

Hahahahah, "omdat het in Amerika ook niet mag"... Fantastische reden zeg...
Hoezo loos onderschrift!?
  donderdag 29 september 2005 @ 16:59:52 #7
95657 Fisher
I don't think, I drink!!
pi_31031113
quote:

[..]

Stelling:

Leuke reden trouwens

en wil je me soms dood hebben
ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!!!!
pi_31031133
"Legitiem", kent u die uitdrukking?

De topicstarter van dit topic wel, maar de betekenis ervan mag hij wat mij betreft nog eens opzoeken in het werk van bijvoorbeeld Max Weber.

Ik wens u nog een prettig etensmaal, met spekjes of iets dergelijks.
Ik wens u voor nu nog een prettig etensmaal, met spekjes of iets dergelijks.
pi_31031140
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:57 schreef Tony_diNovo het volgende:

[..]

viel mij ook al op, deze 'fantastische' reden. We bepalen zelf wel wat we doen met een leeftijdsgrens voor alcohol.
IPV een hogere leeftijdsgrens kunnen we natuurlijk ook staatswinkels maken, zoals men in zweden doet.
Maar alleen een hogere leeftijdsgrens vind ik ook goed, van mij mogen ze het wel naar 20 gooien....maar dan wel van álle alcohol, dus ook die breezers e.d. 20+ leeftijd geven
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  donderdag 29 september 2005 @ 17:02:10 #10
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_31031174
En wij moeten natuurlijk gewoon amerika volgen......

Gewoon iedereen mag alcohol drinken als ie dat wilt, als je jezelf naar de klote helpt is dat je eigen schuld
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
pi_31031221
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:57 schreef Tony_diNovo het volgende:

[..]

Amerika is eigenlijke onze grote broer, Europa is een rip-off met 50 landen ipv 50 staten en wij zullen meer en meer als Amerikanen moeten worden. Tuurlijk moet je nadenken alvorens je een wet uit een ander land invoert, maar dit is op zich lang geen slechte wet van de Amerikanen.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_31031308
Ik vind alcohol drinken echt belachelijk, mensen onder de 21 jaar hebben ook behoefte aan dat soort dingen, hoort bij de opgroeien. Vind je het gek dat mensen in amerika zoveel illegaal aan de drugs en alcohol zitten. Komt alleen maar door het feit dat het vanaf 21 pas mag en dan krijg je illegale praktijken.

Als je vanaf het begin goed voorlicht en toestaat, kijk scheiding sterke drank en bier/breezers vind ik prima zoals het nu geregelt is. Maar alle drank uitsluiten onder 21, no WAY!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_31031410
ach als ze dat doen
ga ik toch gewoon een ander soort hard drugs gebruiken.
Hand in Hand.
"He who does'nt understand history is doomed to repeat it."
  donderdag 29 september 2005 @ 17:09:56 #14
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_31031417
Dit is een vrij land enzo dus ik zuip wanneer ik wil en hoeveel ik wil.
Maar ja ook al verbieden ze het onder de 21 dan kan ik nog zuipen wat ik wil
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  donderdag 29 september 2005 @ 17:10:09 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_31031428
Oja en in Amerika gaat het goed met de jongeren omdat ze pas vanaf hun 21e legaal mogen drinken

weltrusten
pi_31031653
Onzin,
16 jaar is goed.
pi_31031675
quote:

[..]

Hij komt van de frontpage van FOK en hier vind je het artikel Steeds vaker alcohol op schoolfeestjes .

De jongeren gooien er nog een slootje alcohol tegenaan en drinken zo de ondergang van onze hoogstaande Westerse cultuur tegemoet. Vergeet niet dat gedestilleerde alcohol tenslotte is uitgevonden in ........ jawel ......... ARABIË . En dat zijn culturen die inmiddels tamelijk in verval zijn geraakt, jammergenoeg, maar de vraag is wat te doen.??

In Amerika gelden veel strengere wetten, en mag je nl. pas vanaf je 21e alcohol drinken, iets wat streng overkomt, maar wat ook meer orde en regelmaat onder de jongeren brengt. Ja dan leven ze zich uit vanaf hun 21e en dan ben je toch wat volwassener.

Stelling:

"begint te neurien" LaLaLa Dochters Bush LaLaLa"

Do I need to say more?

Allebei minderjarig en meerdere malen gearresteerd voor drank misbruik op te jonge leeftijd.
Ok, pa was alcoholist, maar is dat dan een excuus? In Amerika wel, hier dan ook maar?
pi_31031905
wat een kansloos topic.........
zullen we dan in nederland dan ook maar invoeren dat je zo een automatisch machine geweer kunt gaan halen in de supermarkt.....
  donderdag 29 september 2005 @ 17:28:35 #19
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_31031984
quote:
Op donderdag 29 september 2005 17:26 schreef Crazy_Rabbid het volgende:
wat een kansloos topic.........
zullen we dan in nederland dan ook maar invoeren dat je zo een automatisch machine geweer kunt gaan halen in de supermarkt.....
Een volmondig JA!
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_31032537
quote:

[..]

dus.. arabische culturen zijn in verval geraakt door alcohol.. en waar haal je die wijsheid vandaan?
quote:
amerikaanse jongeren en orde en regelmatigheid? Dat het niet mag, wil niet zeggen dat ze zich alsnog niet vol laten lopen.. en over ordelijke amerikaanse jongeren gesproken, ga jij eens tijdens spring break op vakantin in vallarta, mazatlan, whatever, en dan spreken we elkaar nog wel eens..
quote:
Stelling:

in de VS mag je ook rustig je reet afvegen met de mensenrechten, dus dat is alleen daarom ook in Nederland legitiem? wtf, waarom bestaan er nogsteeds mensen die denken dat alles wat uit gringolandia komt hemels goed is??

idd verkapt bhfh topic btw...
PHOENIXZ
PHP5 *FUCK MICROSOFT* Viva Mexico! Nissan 100NX
pi_31033449
quote:
Stelling:
Nederland is een zelfstandig land en hoeft zich niet in alles te meten met Amerika; een land dat op veel terreinen meer problemen kent dan Nederland (drugsproblematiek, tienerzwangerschappen, overgewicht, noem maar op).

Waar het in Nederland aan schort is handhaving. Dus het bestraffen van de schoolkantine of kroeg-eigenaar die tegen de regels in alcohol / sterke drank schenkt aan jongeren beneden de 16 / 18 jaar.
  donderdag 29 september 2005 @ 18:29:46 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_31033613
Dit is vrij simpel op te lossen toch: alle klassen tot 16 jaar gezamenlijk feest aanbieden waar geen alcohol geschonken wordt en de klassen vanaf 16 jaar een feest geven waar wel (aangelengd) bier en wijn mogen worden verkocht zittenblijvers hebben dan gewoon nog een jaartje pech, haden ze maar beter hun best moeten doen.

En om die grens te verleggen van 16 naar 21 jaar, omdat dat in Amerika zo is Amerika is Amerika, Nederland is Nederland. We schaffen hier toch ook de wapenvergunning niet af, want jah in Amerika mag iedereen een gun bezitten
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_31033878
Net alsof iedereen onder de 21 in Amerika netjes volgens de wet geen alcohol drinkt.
En kunnen ze niet aan alcohol komen stappen ze heel makkelijk over op andere, gevaarlijkere narcotica.
  donderdag 29 september 2005 @ 18:52:19 #24
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_31034155
Wat mij betreft verbieden ze het voor iedereen, het veroorzaakt alleen maar ellende.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_31034272
Ja hier ben ik voor!!!!
*verwijderd door Admin*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')