Maar ze kunnen je wel van de uni afkicken of de deurwaarder op je afsturenquote:Op donderdag 29 september 2005 15:10 schreef SocialDisorder het volgende:
van een kale kip kan men niet plukken, dus feest in Leiden vanavond mensen!
quote:Op donderdag 29 september 2005 15:07 schreef thefunny het volgende:
Wel opletten...kan wordt nog teruggehaald worden door de bank.
heb ik geen last van als ik morgenochtend terug thuis benquote:Op donderdag 29 september 2005 15:12 schreef erik.jansen101 het volgende:
[..]
Maar ze kunnen je wel van de uni afkicken of de deurwaarder op je afsturen![]()
Nee, dat kan niet wanneer TS zich verzet. Dit neemt niet weg dat TS het bedrag onrechtmatig heeft verkregen, en hoe dan ook zal moeten terug betalen.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:07 schreef thefunny het volgende:
Wel opletten...kan nog teruggehaald worden door de bank.
De bank kan niets meer terughalen. Dit kan alleen als TS een automatische incasso heeft gedaan. De school heeft het zelf ingevoerd en verstuurt. In ieder banksysteem zit er minimaal 2 controles, oftewel eigen verantwoordelijkheid. Dit is zowel prive als zakelijk zo.quote:Op donderdag 29 september 2005 15:07 schreef thefunny het volgende:
Wel opletten...kan nog teruggehaald worden door de bank.
Er zijn zat mongolen geweest hier die ook zoiets hadden (niet alleen SES) en het geld wegschreven of opmaakten. En vervolgens kwamen kankeren dat de [betreffende overboeker] z'n geld terug wouquote:Op donderdag 29 september 2005 15:31 schreef JoPiDo het volgende:in de OP staat dat ik studeer
denken jullie nou echt dat ik niet over genoeg hersencapaciteit bezit om ook zelf te begrijpen dat ik het geld ooit terug moet betalendamn
.niet iedereen is bedeeld met een bruikbare hoeveelheid hersenenquote:Op donderdag 29 september 2005 15:34 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Er zijn zat mongolen geweest hier die ook zoiets hadden (niet alleen SES) en het geld wegschreven of opmaakten. En vervolgens kwamen kankeren dat de [betreffende overboeker] z'n geld terug wou.
quote:Op donderdag 29 september 2005 16:12 schreef JoPiDo het volgende:
wel een voordeel dat ik voor deze periode geen rente hoef te betalen voor rood staan
Sterke nog, je ontvangt zelfs rentequote:Op donderdag 29 september 2005 16:12 schreef JoPiDo het volgende:
wel een voordeel dat ik voor deze periode geen rente hoef te betalen voor rood staan
Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Als je ongeoorloofd rood stond, was het al een feit dat je betalingsproblemen had. In dat geval zal degene die onrechtmatig heeft overgemaakt waarschijnlijk een procedure starten, en vervolgens beslag leggen.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:24 schreef longinus het volgende:
Wat nou als je al 2000 rood staat, dan kan je niet terugstorten
'beetje' being the operative word... Als het mee zit, ongeveer 3 euro per maand?quote:Op donderdag 29 september 2005 17:40 schreef Renesite het volgende:
Ik denk gewoon eventjes wegsluisen naar een andere rekening (spaar?) en zo lang het kan mooi een beetje rente er van trekken.
Ja, nou, je kan het lekker wegzetten en die 3 euro is toch wát, je snapt vast wel wat ik bedoelquote:Op donderdag 29 september 2005 17:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'beetje' being the operative word... Als het mee zit, ongeveer 3 euro per maand?
quote:Op donderdag 29 september 2005 18:33 schreef JoPiDo het volgende:
ik heb er vaten olie van gekocht, als investering
Dan is het denk ik voordeliger dat je het geld op je normale rekening laat staan. De rente voor "rood staan" is VEEL hoger dan de rente op een spaarrekening, dus op deze manier verdien je er nog het meest aan.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:12 schreef JoPiDo het volgende:
Heb je er wel lekker rente voor gekregen, pluspuntje toch?quote:Op zondag 2 oktober 2005 15:27 schreef Wakey het volgende:
Zoiets heb ik ook weleens gehad, het heeft meer dan een jaar geduurd voordat ik toch nog een brief kreeg van de betreffende hogeschool, met een vriendelijk verzoek om het geld terug te storten![]()
Had natuurlijk niet anders verwacht, maar dat t zo lang moest duren....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |