abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 september 2005 @ 11:25:19 #1
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_31021944
bron: Miljardenschat ontdekt op Chileens eiland
quote:
Miljardenschat ontdekt op Chileens eiland

Op het eiland Robinson Crusoë, vernoemd naar de hoofdpersoon uit Daniel Defoes gelijknamige roman, hebben schatzoekers een immense schat aangetroffen. Vermoedelijk gaat het om de legendarische schat van de Spaanse zeevaarder Juan Esteban Ubillay Echeverria, die hij in 1715 achterliet op het eiland.

De schat werd ontdekt met behulp van een robot die is uitgerust met een metaaldetector. Zodra de benodigde vergunningen verkregen zijn, zullen de schatzoekers beginnen met graven. De schat heeft vermoedelijk een waarde van 13 miljard dollar.

Robinson Crusoë kent een populatie van 600 mensen en is onderdeel van de Juan Fernandez archipel. De eilandengroep ligt zo'n 700 kilometer uit de Chileense kust. De laatste zoektocht naar de schat vond plaats in 1998 en werd geleid door de Nederlander Bernard Kaiser. Destijds werd niets aangetroffen.
Het verhaal intrigeert me op een Indiana Jones/Goonies achtige manier.
Weet er iemand meer? Zijn er misschien al foto's?
Ik heb al een boek.
pi_31022066
Ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb, maar de ontdekker wil niet gaan graven voordat hij de garantie heeft dat hij minstens de helft van de opbrengst mag houden van de Chileense overheid. De exacte locatie houdt 'ie dan ook nog even geheim.
pi_31022131
Ik heb het gisteravond gezien op het jeugdjournaal, schijnt wel waar te zijn. Alleen de schatzoekers hebben nu ruzie met de regering over naar wie de schat nu gaat.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_31022167
Hoax. Er kan best een schat liggen, maar 13 miljard dollar is gewoon niet serieus te nemen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:48:59 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_31022664
Te veel geld, hij wil het grootste deel aan de bevolking schenken, niemand heeft daar eerder iets gevonden - ik geloof 'm niet.... wil vast geld lospeuteren
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_31049123
Eerst zien, dan geloven. Overigens geloof ik gerust dat er schatten van 13 miljard ergens liggen hoor. Je wil niet weten hoeveel goud de Spanjaarden uit Z.A. gehaald hebben. Dan hebben we het echt over duizenden kilo's, exclusief juwelen en priceless unieke sieraden e.d.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  vrijdag 30 september 2005 @ 04:24:49 #7
129569 SpugendeLama
Hallowed are the Ori
pi_31049210
Als het lukt moeten ze het zeker verfilmen!
I have an imaginary friend too. His name is loopy. He’s a polar bear who helps me fight crime.
pi_31050059
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 03:57 schreef StefanP het volgende:
Eerst zien, dan geloven. Overigens geloof ik gerust dat er schatten van 13 miljard ergens liggen hoor. Je wil niet weten hoeveel goud de Spanjaarden uit Z.A. gehaald hebben. Dan hebben we het echt over duizenden kilo's, exclusief juwelen en priceless unieke sieraden e.d.
Als we alleen even van de goudprijs van 12.440 dollar de kilo uitgaan zou het inhouden dat er daar ongeveer 1 miljoen kilo goud zou moeten liggen. (1 miljoen kilo = 1000 ton)

De vroegere schepen hadden laadvermogens van rond de 600 ton. daar moest men natuurlijk ook nog eten en drinken van de manschappen meenemen. Zou iemand echt met 3 schepen naar een afgelegen eilandje varen en daar zoveel verbergen?
pi_31050394
C&H ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')