Ja ik vat 'm nu, moet dus $c=$c&' ' zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:35 schreef Light het volgende:
[..]
Er zit verschil tussen 'a' & 0 en 'a' & '0'.
1 2 3 | <?php $a=strtolower($_POST[string]);$a=preg_replace('/\w\s?\w?/e','ucfirst("$0")',$a); ?> |
Hij doet het niet.quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:41 schreef JeRa het volgende:
[ code verwijderd ]
Verder dan dat kom ik op het moment niet. 84 tekens inclusief <? en ?>
1 2 3 | <?php $a=strtolower($_POST[string]);echo preg_replace('/\w\s?\w?/e','ucfirst("$0")',$a); ?> |
Maak er danquote:
1 | <?=preg_replace('/\w\s?\w?/e','ucfirst("$0")',strtolower($_POST[string])); |
In mijn afgunst van die constructie was ik 'm gewoon helemaal vergetenquote:Op zondag 2 oktober 2005 19:51 schreef Nevermind het volgende:
[..]
Maak er dan
[ code verwijderd ]
van, heb je 74
Case insensitive maken is makkelijk (i-modifier), maar de bron lowercase maken is een ander verhaalquote:Op zondag 2 oktober 2005 19:56 schreef Nevermind het volgende:
Kun je niet iets toevoegen aan de pattern zodat ie case insensitive wordt en je het "strtolower"-stukje weg kan laten?
case insensitive preg_replace is geen probleem (ipv /e wordt het /ie), maar... wat doe je dan als de input een hoofdletter is en het een kleine letter moet worden?quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:56 schreef Nevermind het volgende:
Kun je niet iets toevoegen aan de pattern zodat ie case insensitive wordt en je het "strtolower"-stukje weg kan laten?
quote:Op zondag 2 oktober 2005 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:
ucfirst maakt van het eerste karakter van een string een hoofdletter.
Ik begrijp je regexp niet
1 | \w\s?\w? |
Je hebt gelijk, ik zat even mee te denken, maar ik heb veel te weinig ervaring met regexp om iets zinnigs toe te voegenquote:Op zondag 2 oktober 2005 19:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
case insensitive preg_replace is geen probleem (ipv /e wordt het /ie), maar... wat doe je dan als de input een hoofdletter is en het een kleine letter moet worden?
Ach fuck, natuurlijk. ? is 0 of 1, dus je $0 wordt letter+letter of letter+spatie+letter, waarbij de eerste van $0 hoofdletter wordtquote:Op zondag 2 oktober 2005 19:59 schreef JeRa het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Woord-karakter, eventuele whitespace, eventueel woord-karakter.
Deze string matched ie telkens (2 bij 2, bij een spatie 3, bij het laatste teken eventueel 1) en dan maakt ie van het eerste teken een uppercase
Dus:
blaat blaat blaat
Maar het is kennelijk niet dé oplossingquote:Op zondag 2 oktober 2005 20:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ach fuck, natuurlijk. ? is 0 of 1, dus je $0 wordt letter+letter of letter+spatie+letter, waarbij de eerste van $0 hoofdletter wordtDeze zocht ik al.
Die wil ik ook wel zienquote:
1 | <?=preg_replace('/\w/e','++$u%2?$0&~" ":$0|" "',$_POST[string]); |
Hmmm, ja. Heb 'm weer weggehaald. Had niet verwacht dat dat zo snel gevonden zou wordenquote:Op zondag 2 oktober 2005 20:07 schreef JeRa het volgende:
SuperRembo, klopt het dat jouw code op je site staat?
Hele mooie oplossing, maar daar kunnen er nog 3 vanafquote:Op zondag 2 oktober 2005 20:06 schreef Light het volgende:
[ code verwijderd ]
Ik heb er nog 65 van weten te maken
quote:Op zondag 2 oktober 2005 20:06 schreef Light het volgende:
[ code verwijderd ]
Ik heb er nog 65 van weten te maken
1 | '++$u%2?$0&~" ":$0|" "' |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |