abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31258300

[ Bericht 94% gewijzigd door Uhmmie op 07-10-2005 17:17:05 (dubbel :() ]
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_31258919
eerst geen probleem
genoeg bommeltjes gezien al
jobensaskia.nl
pi_31259138
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:52 schreef rena het volgende:
Ja, vreemd.. Ik weet er verder ook niks van eigenlijk, maar eerst kon je ze wel zien toch?
Hmmmm...Ik zag je icoontje wel altijd, maar vandaag niet. Ik zie een rood kruisje

En ik zie de Bommelfoto's nu ook niet meer.

[ Bericht 3% gewijzigd door kissa op 07-10-2005 20:43:04 ]
pi_31264753
Wat een ontzettende grafdag is het vandaag zeg....

Gisteravond voltrok zich weereens een ramp in ons huis, Sammy ligt lekker te liggen, wil opstaan om mee naar buiten te gaan en klapt neer, hevige toeval volgde.

Maar helaas hield het daar niet bij op, toeval na toeval volgde, nog geen half uur later, maar wel een stuk of 8 toevallen later zaten we bij de dierenarts.
Met man en macht hebben we sam plat proberen te krijgen, 5 ampullen diazpam(valium) later was hij nog niet van de wereld, met 4 dikke zetpillen diazpam werden we naar huis gestuurd in de hoop dat hij in zijn vertrouwde omgeving wel wat zou kalmeren en de toevallen de kans zouden krijgen ermee op te houden.

Mooi niet dus, hij heeft welgeteld 1 uur geslapen vannacht, verder volgde toeval op toeval, gelukkig wel vrij milde toevallen door de verdoving die erin zat.

Vanmorgen om 9 uur zaten we weer bij de dierenarts en was onze eigen vertrouwde arts er weer die zijn verhaal vanaf het begin heeft meegemaakt.

Het ergste wat kon gebeuren is gebeurd, sammy heeft weer een hersenbloeding gehad en deze keer heeft het wat ze een statische epeleptie noemen veroorzaakt.
Dit houdt in dat hij continu epeleptische aanvallen heeft met amper tijd ertussen om even bij te komen, wat een levensgevaarlijke situatie is omdat de aanvallen een aanslag zijn op zijn hart(die godzijdank oersterk is) en zijn algehele conditie.

Het verschrikkelijke eraan is dat zelfs de dierenarts met zijn handen in het haar zit, vanmorgen hebben we er van 9 tot half 12 gezeten en heeft hij gepoogd de aanvallen een halt toe te roepen, sam plat, slapend te krijgen, maar niets hielp.
Er zijn ongelovelijke hoeveelheden aan phenobarbital in gegaan om een ander middel te proberen wat ook de hersenactiviteit reguleerd, daar reageerde hij wel wat op, maar niet zoals hij had moeten reageren op die hoeveelheden(lees hij zou diep in slaap moeten zijn, zonder toevallen).
Cortosteroide erin(schrijf je dat zo?) om de eventuele zwelling in de hersenen tegen te gaan en een halve liter vocht erin voor de zekerheid aangzien hij gisteren niet in staat was om te drinken.

Vanmiddag weer geweest omdat hij wel rustig werd, maar zelfs toen de toevallen nog door gingen en weer sterker werden.
Nog meer phenobarbital erin, zoveel als wat kan, meer gaat echt niet zonder hem te slopen.

Maar nog gaan de toevallen door, nog slaapt hij niet.

Nu is het bidden voor een wonder dat hij vannacht tot rust komt, de toevallen beginnen hun tol te eisen, als hij er al uit komt hebben we geen idee van de schade die het aangedaan kan hebben, dat kan heel erg meevallen, dat kan alles omvattend zijn, nu is er nog niets over te zeggen igg.

Nu voor de nacht nog 2 zetpillen diazpam en tabletten phenobarbital, maar we zien het somber in, durven niet nogmaals op een regelrecht wonder te rekenen.

Morgen om 10.30 weer bij de dierenarts, als de toevallen dan nog niet gestopt zijn, tja, dan weten we het niet meer....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31264997
Ero, wat verschrikkelijk
Voor het beest zelf maar zeker voor jullie, om dat áán te zien zeg!

pi_31265139
Ik zit dan ook heel even op adem te komen achter de pc nu, ben helemaal kapot, gisteren niet geslapen, ziet er niet naar uit dat vandaag anders gaat worden.
Moet heel eventjes wat anders doen tussendoor, anders gaat het niet goed.

Maar mijn god wat is dat eng die aanvallen, het is dat ik weet dat ze er niets van meekrijgen, dat is bij mensen ook zo, maar het is echt hartverscheurend om aan te zien.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_31265431
Jeetje wat vreselijk....
Ik wens Sammy en jullie heel veel sterkte.
Er brandt een kaars voor Sammy.
pi_31269085
Veel sterkte, Ero. Je dier zo te moeten zien is zo pijnlijk, en alles wat er daarna misschien nog bij komt kijken...Ik wens jullie het beste toe.
pi_31269534
Wat verschrikkelijk, erodome Ik hoop voor jullie dat er nog wat aan te doen is. Sterkte!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † vrijdag 7 oktober 2005 @ 23:47:03 #210
37843 lady-wrb
kortaf
pi_31270762
wat afschuwelijk erodome
veel sterkte gewenst vanaf hier.
  † In Memoriam † zaterdag 8 oktober 2005 @ 14:19:35 #211
43556 miss_dynastie
pi_31281328
Hoe is het gegaan vanmorgen ero?
pi_31281553
Hoe is het met Sammy?
pi_31281915
Ik hoop ook maar dat het al wat beter gaat met Sammy.

Hier ook een zieke, maar bij lange na niet zo ernstig; om 12.30 ontdekte ik dat Mimosa weer een oogontsteking heeft. Voor de 3e keer al dit jaar. De eerste keer op 1 januari, de tweede keer 9 februari 's avonds laat, en nu weer op een zaterdag. Ik kan nooit eens naar m'n eigen dierenarts met haar, we hebben geen auto en nu moeten we helemaal naar de andere kant van Walcheren (Oostkapelle). We moeten wachten tot het spreekuur om 17.00 uur. Mijn tegenwerpingen dat haar oog tegen die tijd veel ontstokener zal zijn, knalgroen of geel in plaats van blauw, maakten blijkbaar niks uit, terwijl het de tweede keer na een prikje niet meer erger geworden is en ook veel sneller genezen dan de eerste keer, toen ze precies zolang moest wachten.

Dier en zorg zullen ook wel de pest in hebben want ze hadden oogontstekingen het eerste half jaar uitgesloten voor vergoeding omdat Mimoos dat al eens had gehad, maar nu valt het weer onder de verzekering
pi_31286235
Erodome, veel beterschap voor Sammy!!!

Spin, ik wil voor Bas en Joop nieuwe riemen gaan bestellen, maar kan me niet meer herinneren waar ik de laatste keer Joop haar riem heb besteld. Jij had een link geplaatst, weet je nog welke?? Ik heb toen die halsband met bloemen besteld

Heb hem al gevonden Hondtotaal was het Ga mezelf weer ff uitleven!!

Rena, ik zie Bommel ook niet!

Tadaaaah Voor Bas en Joop zojuist besteld:

een blauwe en roze

en deze voor de kerst

[ Bericht 19% gewijzigd door Beaker op 08-10-2005 17:43:31 ]
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_31287447
oh dat kerstding is echt ernstig!

enneh.. dier en zorg moet niet zeuren
je betaalt ze toch om te zorgen dat ze dat soort oogontstekingen betalen?
ze maken vast evengoed nog winst genoeg
jobensaskia.nl
pi_31287968
Dat kerstding ga ik ook niet kopen hoor al hoewel....... het is niet duur......
Bas!! Basje!! Basje!! Kom is bij het vrouwtje
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_31292396
hmm gelukkig zijn bas en joop dan niet de enige die voor joker lopen
(als ze ubehaupt ngo de deur uit durven dus)
jobensaskia.nl
pi_31292487
ruby hoest met de oogjes nu??

Beaker MY god, je gaat toch geen kerstpakkie kopen he
pi_31292887
dat kerstpakje ziet er zoo schattig uit. Als ik ooit een hond hierin zie lopen moet ik denk ik wel hard mijn best doen om niet in lachen uit te barsten

Ik zie het al voor me als ik het bij mijn kat aantrek. Volgens mij trekt zij zo'n kop erbij dat je gewoon ziet dat ze het niet leuk vindt
=^.^=
pi_31293970
Volgens mij neemt een kat daarna bloederig wraak ofzo.

We zijn naar de DA geweest maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. D'r oog is groen en het kan niet tegen licht, maar verder is ze OK, ze had er de andere keren ook geen last van. Andere keren kreeg ik zalf en antibiotica, dit keer alleen een zalfje en geen AB. Ik hoop maar dat dat goed gaat, de dierenarts dacht dat ze Chlamydia heeft en dat dat door stress opflakkert. De twee vorige keren was ze krols en nu hebben we de kittens.

Ik snap alleen niet hoe een binnenkat Chlamydia zou moeten oplopen, ze zou dan de eerste weken van haar leven besmet moeten zijn geraakt. Dat was dan ook de verklaring van de dierenarts. Ik thuis dus zoeken naar info over Chlamydia, vind ik dit: http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-chlamydiakat.html De symptomen en behandeling die daar beschreven staan zijn toch een tikje anders dan Mimosa's symptomen, plus dat ze geen AB heeft gekregen. Ben benieuwd hoe het allemaal uit gaat pakken.
pi_31299124
Ik heb alleen de riempjes besteld
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_31303406
hmm ik heb cavasan hier liggen
dat is ook oogzalf
maar dus antibiotische oogzalf

weet niet awt jij heb.. maar misschien is dat het wel
jobensaskia.nl
pi_31304553
Mimosa heeft nu Aureomycin. De keer hiervoor had ze Fucithalmic en daarvoor RCAF, maar dat werkte voor geen meter. Dit is ook een antibiotische oogzalf, maar ze knapte de vorige keren gelijk zo op van een prikje. Vanochtend was haar oogje alleen maar erger. Ze is gelukkig een lieve patient, Duncan pakt haar gewoon op voor een knuffel en na een tijdje pak ik haar bij haar kopje, trek het oog open en drubbel dat spul erin. Ze spint gewoon door. Daarna mag ze als beloning uit het blikje met kittenbrokjes snoepen. Ze had bij de dierenarts ook al een pluim en een handje snoepjes gehad omdat ze zo braaf geweest was. Ze was alleen zo onder de indruk dat de snoepjes nog in het mandje lagen bij thuiskomst, met dit als gevolg:

Onderste donkere vlek is de staart van Ernesto, met dEUS erbovenop.
pi_31313650
Rustig hier vandaag
Doe mij maar een paar leuke honden/katten/caafjes spammetjes
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_31314015
Nou dan wil ik wel eventjes spammen met Smokey... Mag hem zaterdag eindelijk ophalen..

Lief he
=^.^=
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')