Inderdaad, dus daar hoeven we ook niet verder op in te gaan. Was slechts ter illustratie van 1 van mijn ideen... Alhoewel het wel wat voor mij zou zijn, aangezien ik écht moeilijk wakker wordt.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:21 schreef -_Tommy_- het volgende:
Denk niet het een succes wordt, mensen willen geen schok om wakker te worden lijkt mij. En dan moet ik erbij zeggen dat het principe wel bestaat, mijn neefje had een soortgelijk horloge om op tijd zijn medicijnen in te nemen, echter was dat niet met schokken, maar met trillingen, wat natuurlijk een stukje vriendelijker is....
L.A. Gear! jeugdsentimentquote:
Een modestudent bedoel ik dan ook. Die zijn vast wel aanwezig hier.quote:Maar eerst zou ik octrooien aanvragen ipv eerst met mensen te praten die er veel vanaf weten. Behalve als je het natuurlijk met een modestudent doet oid. Maar ga niet direct met bedrijven/professionals praten zonder eerst je intellectuele eigendom vast te leggen.
Zoals ik al zei: Ik heb goed deskresearch verricht, en ben tevens het 'field' ingegaan. Ben er zo goed als zeker van dat een dergelijk product niet bestaat. Vanwege mijn achtergrond (Nima A/ Nima B) zal het in de markt zetten ook niet zo'n probleem zijn uiteindelijk. Het gaat mij meer om het ontwerp te perfectioneren. Vandaar deze oproep aan een modestudent oid.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:26 schreef SoNoS het volgende:
ik zou eens goed uitzoeken of je idee inderdaad nog nooit eerder gebruikt is. Anders wordt het moeilijk om octrooi op een idee te krijgen.
Oja? Die eerste vertelde ik zelf al, maar dat tweede ben ik nog nergens tegengekomen. Daar wil ik trouwens verder ook niks mee. Het gaat mij om het laatste idee.quote:Je eerder genoemde ideeen zijn namelijk allang beschikbaar.
Het eerste idee is niet zo revolutionair. Het voorkomen dat handvaten snijden in je handen, daar heb je verschillende tassen voor. Dat er nog steeds plastictassen worden uitgegeven die wel in je handen snijden is natuurlijk gewoon een kosten overweging.quote:Op woensdag 28 september 2005 11:33 schreef Sosa het volgende:
Oja? Die eerste vertelde ik zelf al, maar dat tweede ben ik nog nergens tegengekomen. Daar wil ik trouwens verder ook niks mee. Het gaat mij om het laatste idee.
Begrijpend lezen is voor sommige mensen erg lastigquote:Op woensdag 28 september 2005 13:07 schreef Sosa het volgende:
Nogmaals, de eerste 2 waren voorbeelden van jaren geleden. Of het toen revolutionair was of niet zal me aan me reet roesten.
Ik heb ook nog een idee voor een 'doe-het-zelfmoord-kit'. Wel eerst ff zelf uitproberen he.quote:Op woensdag 28 september 2005 14:59 schreef Salvad0R het volgende:
TVP
altijd handig, een topic waarin mensen ideeen bedenken die ik zelf kan laten patenteren en geld op kan maken.
Bedankt alvast.
quote:Op woensdag 28 september 2005 15:01 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een idee voor een 'doe-het-zelfmoord-kit'. Wel eerst ff zelf uitproberen he.
Die is ook al bekend.quote:Op woensdag 28 september 2005 15:01 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ik heb ook nog een idee voor een 'doe-het-zelfmoord-kit'. Wel eerst ff zelf uitproberen he.
quote:Op woensdag 28 september 2005 19:50 schreef frederik het volgende:
Die is ook al bekend.
Pil van Drion genaamd
Euh... dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik ga mee in het feit dat het gehele idee vaak moeilijk vast te leggen is, vanwege de imitator die minimale veranderingen maakt tov van jouw product. Zo kan het trouwens ook hè, gewoon een bestaand product verbeteren/aanpassen..quote:Patenten en octrooien aanvragen heeft in veel gevallen geen nut. Het nadeel is dat het of heel veel geld kost of dat je je beperkt tot een bepaald gebied. Ook is er in veel gevallen makkelijk om onderuit te komen. Omdat het lastig is om het gehele idee vast te leggen doormiddel van dit. Het beste is doorverkopen of snel uitzuigen. Ik heb het ook maar van 1 persoon Dus misschien zijn er ook mensen die er veel andere ervaringen mee hebben?
Voor een octrooi moet er sprake zijn van een technische vinding. Bij een mode-artikel zal daar hoogstwaarschijnlijk geen sprake van zijn, tenzij je een nieuwe productie-techniek ofzo hebt bedacht. En dat lijkt me met jouw achtergrond nog onwaarschijnlijker.quote:Op woensdag 28 september 2005 10:59 schreef Sosa het volgende:
en octrooi (en evt alsnog nieuwheidsonderzoek) aan te vragen, zou ik nog wel in contact willen komen die daadwerkelijk verstand heeft van confectie, en met name ontwerp hiervan. Ik kan er wel bij vermelden dat de vinding met schoenen te maken heeft.
<zucht>quote:Op donderdag 29 september 2005 16:38 schreef HarryP het volgende:
Patenten zijn duur en alleen geldig in europa of Nederland.
Zoals ik al eerder schreef is een octrooi alleen mogelijk voor technische vindingen. Voor een naam of merk is er het Merkenrecht. Voor het uiterlijk of de vormgeving van een product is er het modellenrecht. (Denk maar aan de typische vorm van een Coca Colafles.) Bescherming van modellen is goedkoper, maar ook makkelijker te omzeilen dan een octrooi.quote:Op donderdag 29 september 2005 16:45 schreef Vulkan het volgende:
Trouwens, als je een octrooi op je naam en slogan wilt zetten. Kost dat ook zo verschikkelijk veel?Van mij mag iedereen mijn product maken, zolang ze mijn naam maar niet gebruiken vind ik het best.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |