abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2005 @ 08:49:46 #1
122805 user-x
the insignificant other
pi_28184086
wat valt daar te doen?
ik ga vandaag voor het eerst in mijn leven (ruim in de dertig) als stugge groninger naar een eiland om het weekend samen met mijn lief door te brengen.

wat valt daar te doen dus? ik weet het niet.
wat zijn de places to be and things to do?
uhm....
post alleen maar kwaliteitspolls.
pi_28184731
Is het niet veel leuker om dat zelf uit te zoeken?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:27:42 #3
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28184879
Schiermonnikoog heeft vooral veel strand en veel natuur. Dus huur een fiets (als je die niet zelf meeneemt) en rij over het eiland. Een fiets is sowieso aan te raden als je ergens wilt komen, want je auto moet je laten staan in Lauwersoog.

Het strand is enorm ruim (het kan bijna een kilometer lopen zijn van de duinrand naar het water), en vergeleken met de stranden in het westen zijn ze leeg, zelfs op een drukke dag. En het grootste deel van het strand is naaktstrand, grofweg gezegd het stuk van de strandopgang bij het dorp naar het westen, en bij het badstrand naar het oosten. Daartussen is familiestrand, maar ik heb nog nooit gehoord dat er moeilijk werd gedaan over naaktrecreatie daar. Hoe verder van het dorp, hoe stiller het wordt overigens, ik heb wel eens over het strand naar het oostn gelopen, en op een zeker moment moet je moeite gaan doen om uberhaupt nog mensen te vinden.

Dan het uitgaansleven: midden in het dorp vind je alle horeca bij elkaar. Ze zijn allemaal gezellig, maar niet echt wereldschokkend. En natuurlijk mag je de Toxbar niet vergeten, de enige discotheek van het eiland. Een heel apart sfeertje, maar zeker de moeite waard om gedaan te hebben.

http://www.vvvschiermonnikoog.nl/
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:37:33 #4
56744 babba_
Kleddermebats
pi_28185125
schiermonnikoog:
zee
strand
duinen
fietspaadjes
bunker
vuurtoren
bosplas (zwem meertje)
en een klein dorpje

dat was het zo'n beetje
Fok! Forum verslaafde
Fok! Forum verslaving: Tijdens MSN'n op F5 drukken als iemand een tijdje niks zegt!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 09:39:26 #5
56744 babba_
Kleddermebats
pi_28185169
quote:
En natuurlijk mag je de Toxbar niet vergeten
De TOXBAR
Fok! Forum verslaafde
Fok! Forum verslaving: Tijdens MSN'n op F5 drukken als iemand een tijdje niks zegt!
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:03:04 #6
122805 user-x
the insignificant other
pi_28185739
weinig te doen daar dus.
lekker uitrusten, beetje fietsen en dan heb je het wel gehad.
uhm....
  vrijdag 24 juni 2005 @ 10:11:24 #7
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28185932
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:03 schreef user-x het volgende:
weinig te doen daar dus.
lekker uitrusten, beetje fietsen en dan heb je het wel gehad. [afbeelding]
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator vrijdag 24 juni 2005 @ 16:34:52 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_28198208
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 10:03 schreef user-x het volgende:
weinig te doen daar dus.
lekker uitrusten, beetje fietsen en dan heb je het wel gehad. [afbeelding]
Ik als stugge groninger ben er ook nognooit geweest
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_28198547
Je treft er weinig kwaliteit aan. Direct bij aankomst kun je er een fiets huren, maar het is beter om even te wachten op een taxi. Zeker met dit weer ideaal, want van fietsen ga je maar zweten.
@find the_riaa_cant_touch_me.mp3
  vrijdag 24 juni 2005 @ 17:33:58 #10
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_28199482
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 16:48 schreef hi2uplz het volgende:
Je treft er weinig kwaliteit aan. Direct bij aankomst kun je er een fiets huren, maar het is beter om even te wachten op een taxi. Zeker met dit weer ideaal, want van fietsen ga je maar zweten.
Hangt er vanaf wat je verstaat onder kwaliteit. Misschien is TS wel op zoek naar een plekje waar hij met vriendin lekker in begin-jaren-80-geitenwollensokken-sfeer kan rondhangen. Schier is zo retro als de neten, en ik vind dat wel lekker.
Het is de enige plek waar ik aan computers en intenet kan ontkomen.
Het is ook de enige plek waar ik een heel groot deel van de dag kan rondlopen zonder gestoord te worden door 16-jarige eikeltjes op scooters.
Schier is onthaasten in optima forma!
- Privacy Matters
  maandag 27 juni 2005 @ 08:52:17 #11
122805 user-x
the insignificant other
pi_28263809
quote:
Op vrijdag 24 juni 2005 17:33 schreef RonaldV het volgende:

Schier is onthaasten in optima forma!
en dat was het!!!!
superweekend gehad daar. helemaal niets gedaan.
auto in lauwersoog neergezet, de fietsen eruit en de tassen op de fietsen geladen en op vrijdag nog naar schier vertrokken.
lekker op een terasje gezeten daar (nadat we de tent opgezet hadden) en de volgende dag het eiland verkennen.

mên. wat kun je op zo'n dag weinig mensen tegenkomen. heerlijk.....

al met al een superonthaastweekend.
geen scooters gezien daar. wel een verdwaalde motorrijder.. wat die daar moet??????
uhm....
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:21:37 #12
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_30982156
We willen met oud en nieuw weg! Naar een eiland dachten we. Lekker met een paar vrienden in een huisje zitten, champagne drinken, spelletjes doen en lange strandwandelingen maken. Ik zelf heb een zwak voor Terschelling, maar hier thuis wordt ook voor Schiermonnikoog gepleit. Dus momenteel zijn we in onderhandeling...

Wie is daar wel eens geweest en hoe waren je ervaringen?
Is het mooi? Veel bos? Veel duin? Paar leuke kroegen? Hoeveel dorpjes?
Kortom; steek mij aan en light my fire. Dank.
pi_30983118
Ga dan idd naar Terschelling, op Schiermonnikoog ben je echt volledig van de buitenwereld afgesloten, ik ben er zelf wel eens op de fiets heen, ff met de boot over maar das alleen ff voor het strand maar om daar midden in de winter te gaat zitten, nee echt das niks, vergeet niet dat ze er 1 dorp, 1 kroeg en 1 supermarkt hebben en verder moet je je reet maar redden. De rest zal wel niet open zijn in die tijd, ligt maanden buiten het seizoen

Niet doen dus tenzij je echt al die tijd monepoly en mens erger je niet wilt doen , natuur is eigenlijk op alle eiland mooi, ameland misschien nog wel het mooist en daar is over het algemeen iets meer te beleven.

Maar 1 uurtje fietsen en je bent het eilend al rond en heb je alles minsten 2 keer gezien zo niet vaker. Dus ik denk dat je op Schiermonnikoog snel uitgekeken bent.
Doe vandaag niet wat morgen kan!
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
pi_30984694
Ga dan naar Vlieland. Dat is net wat bewoonder dan Schiermonnikoog en ook heerlijk rustig.
Er zijn wel een paar leuke kroegjes, en heel veel ruimte (stand, duin en bos).

Maar Terschellig is en blijft toch wel het leuste eiland ja, al ben ik er nooit 's winters geweest.
Save a mouse, eat a pussy.
  woensdag 28 september 2005 @ 09:47:44 #15
105888 renzell
pi_30992488
Ja he, dat was dus ook precies mijn gedachte. Op Terschelling kun je nog echt een beetje rondstruinen en nieuwe plekken, kroegen of dorpjes ontdekken.
Dank!
pi_30993178
What about Texel?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  woensdag 28 september 2005 @ 11:15:25 #17
105888 renzell
pi_30994319
hmmmm, zo groot. mis het eilandgevoel op texel een beetje...
pi_31045993
quote:
Op woensdag 28 september 2005 11:15 schreef renzell het volgende:
hmmmm, zo groot. mis het eilandgevoel op texel een beetje...
Gewoon naar Schier gaan. Als je voor het eilandgevoel gaat, zit je daar helemaal goed. Stappen kan idd alleen in de Tox bar maar dat is wel één van de leukste kroegen in het noorden van het land.
pi_61665991
Enige waddeneiland waar ik nog nooit geweest ben.

Tips?
pi_63571453
Ik ga maandag en wil ook wel wat hete tips (uiteraard passend bij het seizoen)
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_70905629
Wie gaan nog meer deze zomer?
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
pi_71267381
Ga eind augustus een paar dagen. Hoop dat het dan nog mooi weer is.
Jimmy Carter:
  donderdag 23 juli 2009 @ 23:27:02 #23
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71268603
Ik ben er 1 keer een midweek geweest en ik heb me nog net niet verhangen, wat een gruwelijk saai eiland is dat.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_71300867
Haha.. kan me wel voorstellen dat je het saai vindt. Ik noem het rustig..

In welke periode was je er?

Ik moet nog hopen dat ik eind augustus een paar dagen vrij kan nemen. Anders kan ik helemaal niet gaan.
Jimmy Carter:
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:38:01 #25
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_71309340
Een paar jaar geleden een midweek eind mei. Ik ga normaalgesproken altijd naar het buitenland, maar ik dacht laat ik voor deze tussendoorvakantie een keer naar een Waddeneiland gaan, daar is het in deze periode van het jaar vast lekker rustig. Nou, ik had gelijk wat dat betreft, want er was werkelijk niets te doen.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')