Het ligt er een beetje aan voor welk land je het gebruikt. Het probleem is dat maar weinig landen het systeem van MBO/HBO kennen. Meestal is het college of geen college (dus in het laatste geval alleen highschool).quote:Op dinsdag 27 september 2005 15:26 schreef Ultralaser het volgende:
Ik moet een engelse CV schrijven voor een interne sollicatie nu moet die CV in het engels zijn maar nu is mijn vraag wat zijn de engelse namen van het MBO & het HBO weet iemand die? En hoe kan je schrijven dat je van je HBO je Propeduese al heb?
Volgens mij komt een associate degree redelijk in de buurt. 60 ECTS voor een inleiding mbt een vakgebied.quote:Op dinsdag 27 september 2005 21:09 schreef DRA het volgende:
[..]
Een propedeuse kennen ze in de meeste landen namelijk niet.
Moppelt iets over Harvard, Yale, Camebridge, Oxford, MIT, Caltech.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:45 schreef Ultralaser het volgende:
Ons onderwijs systeem is vele malen beter dan wat ze in de UK of in de VS hebben.
ja, blabla TU Delft blablaquote:Op maandag 3 oktober 2005 16:07 schreef julekes het volgende:
[..]
Moppelt iets over Harvard, Yale, Camebridge, Oxford, MIT, Caltech.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dan begin ik er nog niet over dat ongeveer de helft die je noemt 'Institute' in hun naam hebben staanBovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
Moppelt iets over beter tellen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:09 schreef Yildiz het volgende:
en dan begin ik er nog niet over dat ongeveer de helft die je noemt 'Institute' in hun naam hebben staan
Dat is absoluut niet waar. Het onderwijssysteem in de VS is veruit het beste onderwijssysteem dat er in de wereld bestaat. Nergens ligt ook het onderwijsniveau zo hoog als daar (kijk maar naar de onderwijsstatistieken in van de OECD). Het enige verschil zit hem in het feit dat alles dat boven highschool zit automatisch universiteit is. Er zijn daar dan ook ruim 2000 universiteiten. Al hoewel de VS een stuk groter is dan Nederland, zouden er in Nederland zo'n 125 universiteiten moeten staan om per inwoner net zo veel universiteiten te hebben als in de VS. Nederland komt echter maar op 13 universiteiten. Het verschil zit hem echter in het feit dat ze in de VS geen HBO en MBO kennen en er zijn in de VS best universiteiten die maar net beter zijn dan een MBO in Nederland. In vergelijking met Harvard, Princeton, Chicago, Stanford, UCLA en MIT zijn onze universiteiten echter absolute lachertjes. Na deze universiteiten zijn er nog wel een stuk of honderd met een betere kwaliteit dan onze universiteiten.quote:Op maandag 3 oktober 2005 13:45 schreef Ultralaser het volgende:
Heb het ook nog over gehad. Een MBO kan je omschrijven als een Academy en dan een omschrijving daar achter. Ons onderwijs systeem is vele malen beter dan wat ze in de UK of in de VS hebben. Een HBO opleiding staat gelijk aan een Universiteit opleiding daar beetje krom allemaal
Ik snap niet wat dat ertoe doet. Dat de I van MIT voor Institute staat zal de gemiddelde amerikaan een worst wezen. Het zijn gewoon universiteiten hoor.quote:Op maandag 3 oktober 2005 16:09 schreef Yildiz het volgende:
en dan begin ik er nog niet over dat ongeveer de helft die je noemt 'Institute' in hun naam hebben staan.
Om Nederland toch wat credits te geven wil ik even toevoegen dat buiten de VS enkele Nederlandse universiteiten/faculteiten wel tot de beste ter wereld behoren.quote:
MBO = Associates Degreequote:Op dinsdag 27 september 2005 15:26 schreef Ultralaser het volgende:
Ik moet een engelse CV schrijven voor een interne sollicatie nu moet die CV in het engels zijn maar nu is mijn vraag wat zijn de engelse namen van het MBO & het HBO weet iemand die? En hoe kan je schrijven dat je van je HBO je Propeduese al heb?
Dat is inderdaad mooi.,quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 10:38 schreef halion het volgende:
[..]
MBO = Associates Degree
HBO = Bachelor Degree
Propedeuse kennen ze daar niet.
Je zou kunnen vermelden: "Freshman Year completed".
Of Master of Business Administration.... Dat krijgt m'n zusje op de UT namelijk...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:27 schreef Overlast het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mooi.,
Tegenwoordig worden afgestudeerden op het HBO en op de uni Ba of MA.
Op de uni krijg je er echter "of arts" of "of science" bij. Volkomen ondoorzichtig.
Dat van Overlast is inderdaad een hele goede.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:27 schreef Overlast het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mooi.,
Tegenwoordig worden afgestudeerden op het HBO en op de uni Ba of MA.
Op de uni krijg je er echter "of arts" of "of science" bij. Volkomen ondoorzichtig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |