abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30967034
quote:
ROTTERDAM- Vooraanstaande Turken in Rotterdam en de rest van het land maken zich zorgen over het toenemend aantal hoogopgeleide Turkse jongeren dat Nederland de rug toekeert. Dat aantal neemt elk jaar toe.

Turkse Nederlanders vrezen dat het vertrek van aansprekende voorbeelden uit Nederland op den duur het integratieproces van Turken kan belemmeren.

Zij houden daarom morgen een debat hierover in de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Hieraan zullen bekende Nederlandse Turken als het kamerlid Albayrak en het Rotterdams gemeenteraadslid Erdal, deelnemen.

Centrale vraag tijdens het debat met studenten van de Erasmus Universiteit is of deze uittocht een slechte zaak is voor Nederland, omdat zo een belangrijke kennisinvestering verloren gaat.
Vorig jaar vertrokken zo n vierduizend Turken uit Nederland, om zich voorgoed te vestigen in Turkije.

Zo n achthonderd van hen waren jongeren van de tweede generatie. Het jaar daarvoor waren dat er nog maar 669.

Ook dit jaar hebben veel jongeren hun koffers gepakt, aldus Erdal, die zelf onlangs twee goede vrienden zag emigreren.

Volgens Erdal is het vertrek vooral een probleem voor de grote steden van Nederland.
,,Rotterdam heeft bijvoorbeeld al grote moeite om hoogopgeleiden aan de stad te binden. Als we ook nog succesvolle Turkse en Marokkaanse jongeren kwijtraken, is het einde zoek. Dan blijft hier alleen de problematische groep over.
De groei van de Turkse economie speelt volgens hem een rol bij het besluit van deze emigranten, maar ook het sociale klimaat in Nederland van de afgelopen jaren is vaak van doorslaggevend belang.

Overigens keren niet alleen vaker Turkse jongeren Nederland de rug toe. Ook steeds meer Marokkaanse jongeren besluiten het land te verlaten.
Vorig jaar ging het om ruim 850 leden van de tweede generatie
.
In Rotterdam wonen ruim 70.000 Turken en Marokkanen. Een groot deel hiervan behoort tot de tweede generatie.
Bron : AD

Heel goed
Nederland heeft Turken en Marokkanen niet meer nodig
veel Turken zijn het hiermee eens en gaan terug naar Turkije want met Turkije gaat het supergoed met de economie - het Nederlandse klimaat jegens allochtonen is het ergste van de wereld

Al de goede allochtonen vertrekken uit Nederland omdat Nederland geen onderscheid kan maken tussen de goede en de slechte Allochtonen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_30967162
ik geef ze geen ongelijk. als ik in 1 land moest wonen met mijn 'landgenoten' die de sfeer dermate verpesten dat ik er zelf op aangekeken zou worden, dan zou ik ook vertrekken.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_30967194
Ik denk niet dat alle "goede" allochtonen vertrekken omdat er geen onderscheid kan worden gemaakt. Waarom hier blijven,als het in Turkije goed gaat met economie,en ze in hun thuis land bij eventueel hun famillie zitten. Overigens heb ik er helemaal geen problemen meet dat turken en marokkanen vertrekken. IMHO zit het hier te vol
tata!
pi_30967228
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:25 schreef Qlarice het volgende:
Ik denk niet dat alle "goede" allochtonen vertrekken omdat er geen onderscheid kan worden gemaakt. Waarom hier blijven,als het in Turkije goed gaat met economie,en ze in hun thuis land bij eventueel hun famillie zitten. Overigens heb ik er helemaal geen problemen meet dat turken en marokkanen vertrekken. IMHO zit het hier te vol
maar dan gaan de slechten niet weg die blijven hier
maar de goeden gaan weg
pi_30967239
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:25 schreef Qlarice het volgende:
succesvolle allochtonen zou je liever hier houden in het kader van de kenniseconomie etc. het is juist de niet succesvolle groep die wel blijft zitten, en dat is precies het omgekeerde van wat je wilt.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_30967257
Hey meki, grote jankerd.

dit was al langer bekend: de reden hiervan is niet dat nederlanders racistish zijn zoals jij graag wilt beweren maar omdat moslims dat zijn.

een tijd geleden was er hier een artikele gepost over ook hoogopgeleide turken die terug wouden. dit kwam omdat de moslim gemeenschap te fundamentalistisch was en zij graag hun godsdienst op een vrije makkelijke manier wilden beleidden. daarnaast vond men dat de nederlandse regering te slap optrede tegen moslim terreur. zij zagen idd de moslimgemeenschap als oorzaak van de ellende in nederland.

goed topic meki!
Islam=facisme
pi_30967309
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:27 schreef DarkDancer het volgende:
Hey meki, grote jankerd.

dit was al langer bekend: de reden hiervan is niet dat nederlanders racistish zijn zoals jij graag wilt beweren maar omdat moslims dat zijn.

een tijd geleden was er hier een artikele gepost over ook hoogopgeleide turken die terug wouden. dit kwam omdat de moslim gemeenschap te fundamentalistisch was en zij graag hun godsdienst op een vrije makkelijke manier wilden beleidden. daarnaast vond men dat de nederlandse regering te slap optrede tegen moslim terreur. zij zagen idd de moslimgemeenschap als oorzaak van de ellende in nederland.

goed topic meki!
hallo grote vriend

dat was maar een verhaal van een persoon die had ik ook gelezen en ik ben met hem eens
maar de meeste gaan weg omdat Nederland niet goed waren jegens turken zijn
pi_30967356
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:29 schreef Meki het volgende:

[..]

hallo grote vriend

dat was maar een verhaal van een persoon die had ik ook gelezen en ik ben met hem eens
maar de meeste gaan weg omdat Nederland niet goed waren jegens turken zijn
omg zeikerd. er was een onderzoek naar geweest en de schrijver van het stuk liet gewoon een paar van die hoogopgeleide turken zelf hun verhaal vertellen. ze waren mensen zoals jouw zat, irritante schappenvullers die moslims belachelijk maken of in een kwaad daglicht stellen!
Islam=facisme
pi_30967482
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:27 schreef electricity het volgende:

[..]

succesvolle allochtonen zou je liever hier houden in het kader van de kenniseconomie etc. het is juist de niet succesvolle groep die wel blijft zitten, en dat is precies het omgekeerde van wat je wilt.
True,maar aangezien de rotte groep niet ophoepelt...
tata!
pi_30967496
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:31 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

omg zeikerd. er was een onderzoek naar geweest en de schrijver van het stuk liet gewoon een paar van die hoogopgeleide turken zelf hun verhaal vertellen. ze waren mensen zoals jouw zat, irritante schappenvullers die moslims belachelijk maken of in een kwaad daglicht stellen!
als ik jou postgeschiedenis leest ben jij HIER diegene die hier een religie zwart zit te maken en niet iemand anders dus als ik het jou was zou ik je daaraan aanpassen

je was tog tegen Allochtonen en nu verdedig je turken ?
pi_30967545
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:26 schreef Meki het volgende:

[..]

maar de goeden gaan weg
En toch zoals ik in mn vorige post ook al zei "aangezien de rotte niet weg gaan" heb ik er ook geen problemen mee dat de "goede" vertrekken
tata!
pi_30967757
Het is inderdaad waar dat allochtonen die succesvol zijn Nederland massaal de rug toe keren. Spreek zelf veel mensen in mijn omgeving die na hun studie toch naar het buitenland gaan. En steeds meer allochtonen bouwen huizen in het land van herkomst. Dit heeft voor een groot gedeelte te maken met de negatieve sfeer in de samenleving t.o.v. allochtonen en voor een mindere mate met de tegenvallende economie.
tu mudhje ghoen do, me tume azaadi denge -- Netaji Subhash Chandre Bose
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:48:36 #13
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30967821
offtopic: 700-850 hoogopgeleide mensen op de hoeveel? En hoeveel allochtone mensen zijn er in Nederland? Dus welke verhoudingen gaat het om?

En hoe ligt die verhouding bij de autochtonen? Hoeveel autochtone hoogopgeleide mensen verlaten Nederland? Hoeveel allochtone mensen zitten er momenteel eigenlijk op de hogere opleidingen in Nederland? Hoeveel mensen komen uberhaupt al niet alleen voor een degelijke opleiding naar Nederland (waarvoor ze een grotere beurs krijgen dan de autochtone studenten) om vervolgens linea recta richting land van herkomst terug te gaan?

Ofwel: onvolledige informatie.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_30967838
Zo zie je maar weer.
Eerst trekken ze de staatskas leeg aan studiefinanciering,kinderbijslag, huursubsidie noem maar op.
Zodra ze dan eindelijk na jaren lang pamperen op eigen benen kunnen staan vertrekken ze weer en zitten wij met een grotere staatschuld.
pi_30967855
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:49 schreef Dementor het volgende:
Zo zie je maar weer.
Eerst trekken ze de staatskas leeg aan studiefinanciering,kinderbijslag, huursubsidie noem maar op.
Zodra ze dan eindelijk na jaren lang pamperen op eigen benen kunnen staan vertrekken ze weer en zitten wij met een grotere staatschuld.

wie o wie steelt geld van verzekeraars
pi_30967910
quote:
Zo zie je maar weer.
Je kan het ook zo zien, Nederland heeft eerst geplunderd vervolgens zijn allochtonen gekomen voor een betere toekomst, nu de rekening gelijk staat gaan ze weg!
pi_30967916
Dit is wel een typisch voorbeeld van opportunisme dat je wel vaker ziet bij allochtonen.
Hier de mogelijkheden ten volste benutten (studeren ed, kost een hoop geld) en daarna weg.

Dat is jammer, ook omdat de 'goede voorbeelden' dan wegvallen.
Het mooi kotsende meisje.
pi_30967950
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:51 schreef Sukh het volgende:

[..]

Je kan het ook zo zien, Nederland heeft eerst geplunderd vervolgens zijn allochtonen gekomen voor een betere toekomst, nu de rekening gelijk staat gaan ze weg!
Aha dus dat is een vrijbrief om ons nu kaal te plukken?
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:53:36 #19
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30967956
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dit is wel een typisch voorbeeld van opportunisme dat je wel vaker ziet bij allochtonen.
Hier de mogelijkheden ten volste benutten (studeren ed, kost een hoop geld) en daarna weg.

Dat is jammer, ook omdat de 'goede voorbeelden' dan wegvallen.
dat heet parasitisme als ik mijn biologielessen kan herinneren, maar om mijn statement te herhalen: er is onvoldoende informatie om een mening te kunnen objectiveren.
pi_30968013
quote:
Zo zie je maar weer.
Denk je nou echt dat ze hier met voorbedachte rade geboren zijn....om misbruik te maken van de voorzieningen hier om daarna te vertrekken. Dat is best slim denken voor een foetus anders....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:58:52 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30968089
ik hoef ook geen hoogopgeleide profiteurs in nederland. die zijn net zo erg als slecht opgeleide profiteurs.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 27 september 2005 @ 11:59:10 #22
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_30968096
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:26 schreef Meki het volgende:

[..]

maar de goeden gaan weg
geloof mij. Das altijd zo geweest. Ben eens in Marokko geweest en verbaasde me echt hoe aardig de mensen waren. Ze hebben echt alle 'slechten' hierheen gestuurd. Kon echt geen één typisch 'marokanen' trekje bij die gasten terug vonden daar.
pi_30968118
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat ze hier met voorbedachte rade geboren zijn....om misbruik te maken van de voorzieningen hier om daarna te vertrekken. Dat is best slim denken voor een foetus anders....
Een keer op Zembla ging het over voetballers die of voor het land van geboorte of voor marokko of turkije gingen voetballen.

Een van deze (namen weet ik niet van voetballers) wilde nu hij rijk was (rijk had kunnen worden) 'terug' omdat de belastingen in marokko vele malen lager waren (en meer van deze dingen).
Het mooi kotsende meisje.
pi_30968254
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:53 schreef Dementor het volgende:

[..]

Aha dus dat is een vrijbrief om ons nu kaal te plukken?
Het is karma
pi_30968340
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:59 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Een keer op Zembla ging het over voetballers die of voor het land van geboorte of voor marokko of turkije gingen voetballen.

Een van deze (namen weet ik niet van voetballers) wilde nu hij rijk was (rijk had kunnen worden) 'terug' omdat de belastingen in marokko vele malen lager waren (en meer van deze dingen).
Ah, net zoals al die patatmiljonairs die nu naar Belgie zijn vertrokken. De echte miljonairs die tegenwoordig resideren in Zwitserland of Monaco.....of gewoon al die gepensioeneerden die naar Spanje verkassen?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:08:02 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30968342
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:04 schreef Sukh het volgende:

[..]

Het is karma
dan ben ik benieuwd wat er voor hen te wachten staat.
pi_30968364
Zolang we in dit land (mede dankzij het huidige regeringsbeleid) grote groepen studenten hebben die na hun HBO-opleiding niet aan een baan kunnen komen, heb ik er geen moeite mee dat Turken of Marokkanen teruggaan naar hun vaderland. Overigens moeten we opmerken dat het om zeer geringe aantallen gaat, dus moeten we niet de indruk wekken dat Turken Nederland massaal vaarwel zeggen.
pi_30968369
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Precies
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:11:11 #29
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_30968434
Wat wil je hiermee bereiken Meki? Dat we het jammer gaan vinden dat ze vertrekken? Als je een enquete houdt onder de Nederlandse bevolking ben ik bang dat het overgrote deel geen traan zal laten om het vertrek van deze medelanders.

Het jammere is dat er zo weinig hoogopgeleide Turken en Marokkanen zijn...
pi_30968481
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Als ze weggaan:
een land met economische groei en mooi natuur en lekker weer!
pi_30968539
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:11 schreef Zwansen het volgende:
Wat wil je hiermee bereiken Meki? Dat we het jammer gaan vinden dat ze vertrekken? Als je een enquete houdt onder de Nederlandse bevolking ben ik bang dat het overgrote deel geen traan zal laten om het vertrek van deze medelanders.

Het jammere is dat er zo weinig hoogopgeleide Turken en Marokkanen zijn...
daarom zeg ik dat Nederland weinig gastvrijheid en Nederland nummer 1 is mensen die niet helder kunnen nadenken
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:19:10 #32
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_30968631
-edit: doe eens niet zo achterlijk .-

[ Bericht 79% gewijzigd door kLowJow op 27-09-2005 14:36:40 ]
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:22:34 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30968728
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:13 schreef Sukh het volgende:

[..]

Als ze weggaan:
een land met economische groei en mooi natuur en lekker weer!
wat let de rest om te blijven in dit land met minder economische groei, minder mooie natuur en slechter weer? die hebben nog niet genoeg geprofiteerd, is dat het?
pi_30968762
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat let de rest om te blijven in dit land met minder economische groei, minder mooie natuur en slechter weer? die hebben nog niet genoeg geprofiteerd, is dat het?
Wil jij zeggen dat ALLE allochtonen profiteurs zijn?
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:23:52 #35
3185 Adelante
To let it go now
pi_30968766
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:20 schreef Meki het volgende:

Als je een enquete houdt onder de Nederlandse bevolking ben ik bang dat het overgrote deel geen traan zal laten om het vertrek van deze medelanders.
ja en? ik zal ook geen traan laten om autotchtonen die wensen te gaan emigreren, iedereen zal daar zijn eigen redenen toe hebben. lekker laten gaan en er zelf hier wat van maken
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:25:14 #36
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30968797
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:23 schreef Sukh het volgende:

[..]

Wil jij zeggen dat ALLE allochtonen profiteurs zijn?
wat lul je dan met je karma?
pi_30968845
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat lul je dan met je karma?
Beantwoord me vraag dan. Karma sloeg op een eerder antwoord.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:33:03 #38
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30969006
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:27 schreef Sukh het volgende:

[..]

Beantwoord me vraag dan. Karma sloeg op een eerder antwoord.
nee jij vindt het blijkbaar karma voor alle nederlanders. over generaliseren gesproken. overigens kost een allochtonenleven ons 400.000 inplaats van dat ze iets opleveren. dus ja, dan kan je wel spreken van profiteurs.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:34:12 #39
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_30969038
Oftewel de turkse en marokaanse gemeenschap gebruiken nederland alleen maar om hun opleiding te volgen c.q. te financieren!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:35:40 #40
3185 Adelante
To let it go now
pi_30969080
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:34 schreef sanger het volgende:
Oftewel de turkse en marokaanse gemeenschap gebruiken nederland alleen maar om hun opleiding te volgen c.q. te financieren!
Gelukkig heeft de Nederlandse gemeenschap dit nooit gedaan bij Turken en Marokkanen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:36:23 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30969099
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:35 schreef Adelante het volgende:

[..]

Gelukkig heeft de Nederlandse gemeenschap dit nooit gedaan bij Turken en Marokkanen
geef eens een voorbeeld.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:39:13 #42
3185 Adelante
To let it go now
pi_30969170
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:36 schreef zoalshetis het volgende:

geef eens een voorbeeld.
Nou over dat "gebruik" maken van: wie heeft die gasten hier naar toe gehaald in de eerste plaats? was er niet een gemeenschap te "trots" om kutklusjes/dom werk te doen en werf er toen geen beroep gedaan op anderen?
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:40:07 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30969198
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:39 schreef Adelante het volgende:

[..]

Nou over dat "gebruik" maken van: wie heeft die gasten hier naar toe gehaald in de eerste plaats? was er niet een gemeenschap te "trots" om kutklusjes/dom werk te doen en werf er toen geen beroep gedaan op anderen?
het was geen gedwongen keuze voor de mensen die graag in een wat beter land wilden wonen en werken.
pi_30969218
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nee jij vindt het blijkbaar karma voor alle nederlanders. over generaliseren gesproken. overigens kost een allochtonenleven ons 400.000 inplaats van dat ze iets opleveren. dus ja, dan kan je wel spreken van profiteurs.
De inwoners van een land zitten ook met de consequenties van het beleid van de regering en voorgaande regeringen. Als een regering nu een foute beslissing maakt kan het consequenties hebben die jaren later voelbaar zijn.

Daarom is het niet correct om nu de vinger te wijzen zonder te kijken naar de eventuele oorzaak. Natuurlijk moeten mensen (gastarbeiders) zelf ook verantwoordelijkheid nemen, maar als je weet wat je koopt moet je achteraf niet gaan klagen over de kwaliteit, terwijl je wist wat je in huis haalde.

Trouwens kan jij die 400.000 onderbouwen? Ik ben zelf allochtoon, studeer en werk, en het lijkt mij sterk dat ik jou 400.000 kost.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:41:28 #45
3185 Adelante
To let it go now
pi_30969236
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:40 schreef zoalshetis het volgende:

het was geen gedwongen keuze voor de mensen die graag in een wat beter land wilden wonen en werken.
klopt, maar terwijl zij het werk deden, konden jouw en mijn ouders hun opleiding volgen.
pi_30969255
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:40 schreef Sukh het volgende:

[..]

De inwoners van een land zitten ook met de consequenties van het beleid van de regering en voorgaande regeringen. Als een regering nu een foute beslissing maakt kan het consequenties hebben die jaren later voelbaar zijn.

Daarom is het niet correct om nu de vinger te wijzen zonder te kijken naar de eventuele oorzaak. Natuurlijk moeten mensen (gastarbeiders) zelf ook verantwoordelijkheid nemen, maar als je weet wat je koopt moet je achteraf niet gaan klagen over de kwaliteit, terwijl je wist wat je in huis haalde.

Trouwens kan jij die 400.000 onderbouwen? Ik ben zelf allochtoon, studeer en werk, en het lijkt mij sterk dat ik jou 400.000 kost.
Je studie alleen al is rond de 40-50.000 euro en dan heb ik het nog niet eens over het basis onderwijs en voortgezet onderwijs.
pi_30969263
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:15 schreef Meki het volgende:

[..]

daarom zeg ik dat Nederland weinig gastvrijheid en Nederland nummer 1 is mensen die niet helder kunnen nadenken
Nederland is altijd te gastvrij geweest , en trouwens een goede " gast " weet wanneer het tijd is om te vertrekken.Ik vind trouwens dat Nederlanders meer recht hebben om in hun eigen land hun eigen mening te zeggen, gasten moeten blij zijn dat ze al die jaren positief zijn gediscrimineerd, nu is helaas voor hun de tijd aan het veranderen en willen Nederlanders weer baas worden in eigen land.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:42:46 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30969283
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:40 schreef Sukh het volgende:

[..]

cbs is de bron. de gemiddelde niet-westerse allochtoon kost ons 400.000. ik snap dat je daar zelf ook wel een beetje van schrikt terwijl je dacht dat allochtonen eigenlijk supermensen zijn.
pi_30969340
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:55 schreef longinus het volgende:
Alle moslims terugsturen, hebben we ook geen terreurdreiging meer
Helaas zal dat niet waar gaan zijn.........
stupidity has become as common as common sense was before
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:44:23 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30969343
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:41 schreef Adelante het volgende:

[..]

klopt, maar terwijl zij het werk deden, konden jouw en mijn ouders hun opleiding volgen.
ja iedereen blij toch? geen reden om ons stank voor dank te geven.
pi_30969437
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

cbs is de bron. de gemiddelde niet-westerse allochtoon kost ons 400.000. ik snap dat je daar zelf ook wel een beetje van schrikt terwijl je dacht dat allochtonen eigenlijk supermensen zijn.
Als jij iets zegt betekent niet dat het gezaghebbend is, heb je een link of een persbericht of een website met de conclusies van het onderzoek?

Heb nooit gezegd dat allochtonen supermensen zijn.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:49:01 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30969501
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:47 schreef Sukh het volgende:

[..]

Als jij iets zegt betekent niet dat het gezaghebbend is, heb je een link of een persbericht of een website met de conclusies van het onderzoek?

Heb nooit gezegd dat allochtonen supermensen zijn.
ga maar ff googelen op cbs.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:49:59 #53
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30969530
Wat een non-discussie is dit eigenlijk. Ik heb alleen nog maar fragmentarische objectieve gegevens tegen uiterst subjectieve dingen zien staan die helemaal niets met elkaar te maken hebben. Voorbeeld: Nederlandse gastvrijheid:
- de een drukt dat uit in dat mensen van heel de wereld hier heen mogen komen om zich te vestigen zo dat ze ook nog flink worden gespekt (en terecht, naar mijn mening)
- de ander drukt het uit in dat niemand er om zal rouwen dat ze ook weer weg gaan

Dat raakt kant nog wal
Objectief: Er is een klein groepje dat het verstiert voor een hele boel mensen die uitermate goede intenties heeft en graag in Nederland wilt blijven. Sommigen kunnen niet terug omdat heel hun familie hier zit. Dat hoger opgeleiden terug gaan is heel slim van ze. Maar dat geldt net zo voor autochtonen. Dat is nou eenmaal het gevolg van het beleid van de afgelopen 20 jaar hier in Nederland. Dat wisten ze van te voren dat er een klein deel hoger opgeleiden meer zou vertrekken.

Maar goed, objectiviteit heeft in deze thread geen plaats geloof ik. Alleen subjectiviteit en onbenullige losstaande cijfertjes van het CBS.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:52:15 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30969586
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:49 schreef Allantois het volgende:
Wat een non-discussie is dit eigenlijk. Ik heb alleen nog maar fragmentarische objectieve gegevens tegen uiterst subjectieve dingen zien staan die helemaal niets met elkaar te maken hebben. Voorbeeld: Nederlandse gastvrijheid:
- de een drukt dat uit in dat mensen van heel de wereld hier heen mogen komen om zich te vestigen zo dat ze ook nog flink worden gespekt (en terecht, naar mijn mening)
- de ander drukt het uit in dat niemand er om zal rouwen dat ze ook weer weg gaan

Dat raakt kant nog wal
Objectief: Er is een klein groepje dat het verstiert voor een hele boel mensen die uitermate goede intenties heeft en graag in Nederland wilt blijven. Sommigen kunnen niet terug omdat heel hun familie hier zit. Dat hoger opgeleiden terug gaan is heel slim van ze. Maar dat geldt net zo voor autochtonen. Dat is nou eenmaal het gevolg van het beleid van de afgelopen 20 jaar hier in Nederland. Dat wisten ze van te voren dat er een klein deel hoger opgeleiden meer zou vertrekken.

Maar goed, objectiviteit heeft in deze thread geen plaats geloof ik. Alleen subjectiviteit en onbenullige losstaande cijfertjes van het CBS.
zoals de cijfertjes dat 1 op de 5 marokkanen zich met criminele zaken bezig houdt en 1 op de 6 antillianen? tegen 1 op de 25 autochtonen? klein groepje? onbenullig? omdat het niet in je ideale plaatje past?
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:52:41 #55
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30969592
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zoals de cijfertjes dat 1 op de 5 marokkanen zich met criminele zaken bezig houdt en 1 op de 6 antillianen? tegen 1 op de 25 autochtonen? klein groepje? onbenullig? omdat het niet in je ideale plaatje past?
lees mijn post beter, het is een klein groepje dat de boel verstiert.
pi_30969597
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:01 schreef Meki het volgende:

[..]

schelden doen we hier niet
sorry maar zelfs de meest kalme humane personen zul jij nog een smerige racistische opmerking kunnen ontlokken!
ik hoop nog steeds dat je een middelmatige relkloon bent...
Islam=facisme
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:54:53 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30969643
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:52 schreef Allantois het volgende:

[..]

lees mijn post beter, het is een klein groepje dat de boel verstiert.
ik geef je toch net aan dat ik 1 op de 5 geen klein groepje vind... 20% klein? nee structureel en groot.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:55:31 #58
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30969662
quote:

[..]

Ik vind 1 op de 5 en 1 op de 6 nog wel meevallen eigenlijk als je bekijkt dat het toen de onderste klasse uit de arbeidersklasse was die naar Nederland kwam 3 generaties terug.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:56:38 #59
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30969680
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:54 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik geef je toch net aan dat ik 1 op de 5 geen klein groepje vind... 20% klein? nee structureel en groot.
trouwens, definieer 'criminele' zaken. Is dat ook als je toevallig in het zelfde groepje hoort als iemand die met een gestolen fiets aan komt? Of is dat alleen als je eigenhandig een bankkluis hebt gekraakt?
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:56:41 #60
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30969682
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:55 schreef Allantois het volgende:

[..]

Ik vind 1 op de 5 en 1 op de 6 nog wel meevallen eigenlijk als je bekijkt dat het toen de onderste klasse uit de arbeidersklasse was die naar Nederland kwam 3 generaties terug.
ik vind het enorm. en schandalig in het land waar je alle kansen op een presenteerblaadje krijgt aangereikt. ik heb het overigens niet over eerste generatie. die was veelal bereid de handen uit de mouwen te steken.
pi_30969700
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:24 schreef electricity het volgende:
ik geef ze geen ongelijk. als ik in 1 land moest wonen met mijn 'landgenoten' die de sfeer dermate verpesten dat ik er zelf op aangekeken zou worden, dan zou ik ook vertrekken.
Ik geef ze ook geen ongelijk. Vooral als het nog beter gaat in het land van herkomst terwijl er verharding hier jegens vreemdelingen heerst. Er komt een tijd wanneer NL beseft dat zij een gevaarlijke fout had gemaakt met dat harde houding jegens alle vreemdelingen. Goede allochtonen gaan weg omdat NL geen onderscheid kunt maken is zwaar triest.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:57:22 #62
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30969711
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:56 schreef Allantois het volgende:

[..]

trouwens, definieer 'criminele' zaken. Is dat ook als je toevallig in het zelfde groepje hoort als iemand die met een gestolen fiets aan komt? Of is dat alleen als je eigenhandig een bankkluis hebt gekraakt?
het gaat om de criminaliteit waar autochtonen zich 1 op de 25 aan schuldig maken.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:57:35 #63
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30969719
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind het enorm. en schandalig in het land waar je alle kansen op een presenteerblaadje krijgt aangereikt. ik heb het overigens niet over eerste generatie. die was veelal bereid de handen uit de mouwen te steken.
wat zijn je oplossingen voor dit schandalige probleem?
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:58:59 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30969748
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:57 schreef Allantois het volgende:

[..]

wat zijn je oplossingen voor dit schandalige probleem?
de ouders keihard aanpakken voor het niet opvoeden van hun kinderen en desnoods met voorbeeldstraffen (hele familie terug naar de rif) werken.
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:00:50 #65
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30969800
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de ouders keihard aanpakken voor het niet opvoedden van hun kinderen en desnoods met voorbeeldstraffen (hele familie terug naar de rif) werken.
en hoe wou je het verantwoorden dat je iemand straft voor de fouten van een ander? (ie broer/zus en zelfs misschien vader/moeder)
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:03:24 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30969875
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:00 schreef Allantois het volgende:

[..]

en hoe wou je het verantwoorden dat iemand straft voor de fouten van een ander? (ie broer/zus en zelfs misschien vader/moeder)
omdat de fouten deels de verantwoordelijkheid zijn van de kinderfabrieken. overigens geldt in principe nog steeds de regel dat ze hier te gast zijn en daardoor elk moment teruggestuurd zouden kunnen worden.
pi_30969897
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ga maar ff googelen op cbs.
Als jij iets beweert ligt de bewijslast bij jou.
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:05:12 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30969945
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:03 schreef Sukh het volgende:

[..]

Als jij iets beweert ligt de bewijslast bij jou.
ik zal eens kijken of ik het kan vinden. anders is er vast nog wel iemand op fok die het paraat heeft.
pi_30969955
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:41 schreef Dementor het volgende:

[..]

Je studie alleen al is rond de 40-50.000 euro en dan heb ik het nog niet eens over het basis onderwijs en voortgezet onderwijs.
De jouwe toch ook? dat heeft niks met allochtoon of autochtoon te maken.
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:06:58 #70
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30970000
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

omdat de fouten deels de verantwoordelijkheid zijn van de kinderfabrieken. overigens geldt in principe nog steeds de regel dat ze hier te gast zijn en daardoor elk moment teruggestuurd zouden kunnen worden.
Wie zijn er nog meer verantwoordelijk voor?

En hoe kunnen mensen met een Nederlands paspoort te gast zijn in Nederland?
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:07:50 #71
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30970034
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:05 schreef Sukh het volgende:

[..]

De jouwe toch ook? dat heeft niks met allochtoon of autochtoon te maken.
wij houden die kennis in ons land, in tegenstelling tot allochtonen die wel van de lusten profiteren, maar nooit de lasten zullen terugbetalen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:09:26 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30970093
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:06 schreef Allantois het volgende:

[..]

Wie zijn er nog meer verantwoordelijk voor?

En hoe kunnen mensen met een Nederlands paspoort te gast zijn in Nederland?
de linkse politiek.

het is maar een tijdelijk paspoort. dat kan je intrekken na een referendum.
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:11:46 #73
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30970189
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de linkse politiek.

het is maar een tijdelijk paspoort. dat kan je intrekken na een referendum.
referendum
pi_30970414
quote:

[..]

Praat toch niet zoveel onzin man. Gastvrij ben je alleen wanneer je 'gasten' zich normaal gedragen. Als er tijdens een feestje in mijn huis er iemand bewust een pleuriszooi van maakt trap ik deze persoon mijn huis uit.
Zowel mijn directe- als schoonfamilie is grotendeels 'allochtoon'. Tuurlijk wordt er gesproken over de problemen in Nederland, maar dan komen ook de oorzaken aan bod.

Noem mij eens een land dat gastvrijer is dan Nederland?
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_30970444
quote:
Het zou wel een hoop janktopics schelen...
quote:
in Marokko hebben ze ook internet
Humor!
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:23:06 #76
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_30970486
Ik denk dat de wat slimmere allochtonen wel aanvoelen dat de multi-culturele samenleving op een bloedbad gaat uitlopen.
I'm nobody's sheep
pi_30970504
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wij houden die kennis in ons land, in tegenstelling tot allochtonen die wel van de lusten profiteren, maar nooit de lasten zullen terugbetalen.
De allochtonen zitten er nog, dus dat betekent dat de meeste het ook in NL houden!
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:25:17 #78
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30970541
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:19 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Praat toch niet zoveel onzin man. Gastvrij ben je alleen wanneer je 'gasten' zich normaal gedragen. Als er tijdens een feestje in mijn huis er iemand bewust een pleuriszooi van maakt trap ik deze persoon mijn huis uit.
Zowel mijn directe- als schoonfamilie is grotendeels 'allochtoon'. Tuurlijk wordt er gesproken over de problemen in Nederland, maar dan komen ook de oorzaken aan bod.

Noem mij eens een land dat gastvrijer is dan Nederland?
Waar ze een extra uitkering boven op je normale uitkering geven als je 1 tot 10 mensen hebt beroofd of vermoord en een dubbele extra uitkering als je er meer dan 10 gedaan hebt

Natuurlijk ook voor auto's. Hoe gepimpter je al scheurende met een knallende R&B-radio over een drukke voetgangerszone rijdt krijg je een appeltje voor de dorst van 10k euro

Als je een willekeurig meisje met z''n 4-en smerige dingen naroept krijg je gratis studiebeurs, als je een groepsverkrachting doet dan krijg je ook een laptop voor je studie. Als je daarna in de rechtbank glashard beweert dat je dat ook op MTV ziet krijg je ook een leasemobiel voor niets.

En voor ieder uur dat je nutteloos op het bankje de park checkt of iemands scooter checkt dan krijg je 10eur voor hanggeld
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:26:43 #79
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30970574
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:23 schreef Scandum het volgende:
Ik denk dat de wat slimmere allochtonen wel aanvoelen dat de multi-culturele samenleving op een bloedbad gaat uitlopen.
da's dan wel weer het andere uiterste
Waarom kunnen mensen van verschillende nationaliteit niet naast elkaar wonen?
pi_30970637
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:26 schreef Allantois het volgende:

[..]

Veel 'allochtonen' balen ook van de groepen die het voor de massa verpesten. Helaas weet de media er vaak een algemeen allochtonverhaal van te maken. Wat mij betreft wordt bij elke misdaad de nationaliteit vermeld. Graag aan het einde van het jaar ook een lijstje met uitstekend presterende allochtonen.
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:31:14 #81
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30970691
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:26 schreef Allantois het volgende:

[..]

omdat er bepaalde mensen zijn die het niet dulden dat je homo bent ofzo. dan word je weggepest als buurman/vrouw. nederlanders hebben helemaal geen moeite om naast mensen te wonen die nasi of cous cous eten.
pi_30970708
Als het voor de nederlanders weer meer werkgelegenheid opbrengt hou ik ze absoluut niet tegen, kreeg toch al steeds meer het gevoel dat ze banen aan het afpakken waren dus ga je gang en ga de economie in turkije of marokko steunen!!
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:33:02 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30970727
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:32 schreef kluivie het volgende:
dus ga je gang en ga de economie in turkije of marokko steunen!!
maar niet op mijn kosten.
pi_30970772
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:37 schreef Mikkie het volgende:
Nu die Marokkanen en Antillianen nog.
De Antillianen en Arubanen vertrekken al in massa uit NL. NL is een emigratieland voor de Antillen en Aruba. Als je een beetje had gezocht zou je dat ook weten. Voornaamste reden voor vertrek uit NL..betere economische klimaat op de Antillen voornamelijk Aruba en de verharding in NL jegens allochtonen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bevolking groeit tot boven honderdduizend
20 Sep, 2005, 17:40 (GMT -04:00)

ORANJESTAD — De Arubaanse bevolking telt sinds het tweede kwartaal van dit jaar 100.517 mensen. Dat maakt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) bekend in haar demografisch bulletin over het tweede kwartaal van 2005. In de jaren sinds de laatste volkstelling is de bevolking met 9.453 personen gegroeid.

Bij de volkstelling in oktober 2000, bedroeg het aantal inwoners nog 91.064. In de periode van 2000 tot het tweede kwartaal van 2005 werden 5.470 baby's geboren, terwijl 2.174 personen overleden. In dezelfde periode werden 15.504 immigranten bijgeschreven, terwijl 9.350 personen het eiland verlieten.

Tussen 2000 en 2004 groeide het aantal inwoners in de leeftijd tussen 70 en 74 jaar meer dan alle andere leeftijdsgroepen, namelijk met 71,34 personen per 1.000 inwoners. Het aantal kinderen in de leeftijd van nul tot vier jaar nam in deze periode juist af, en wel met 18,84 per duizend inwoners. De groep in de arbeidzame leeftijd van 25 tot 64 jaar groeide met 23,38 per duizend inwoners en de groep 65-plussers groeide het snelst, met 50,79.

Het aantal baby's, als gevolg van tienerzwangerschappen, bedroeg in de jaren 2000 tot 2004 gemiddeld 135 per jaar. De jongste moeder was slechts dertien jaar. Het aantal tienermoeders nam in die periode relatief wel af. In het jaar 2000 werden 32 baby's geboren per 1.000 vrouwelijke teenagers tussen tien en negentien jaar. In 2004 was dat aantal nog 24.

Het aantal op Aruba of in de Antillen geboren personen, dat voor kortere of langere tijd in Nederland heeft gewoond en besluit naar Aruba terug te keren, is groeiende. In 2000 maakten zij 46,3 procent uit van het aantal personen dat zich vanuit Nederland op Aruba kwam vestigen. In 2004 steeg dat percentage naar 55,4. In absolute aantallen is er zelfs bijna van een verdubbeling sprake: van 490 in 2000 naar 939 in 2004.

Bron: nieuwsblad Amigoe

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afgeronde cijfers

(dalende trend)
Antillianen en Arubanen die in NL vestigen, eerste helft 2005: 800
Antillianen en Arubanen die in NL vestigen, eerste helft 2004: 1,100

(stijgende trend)
Antillianen en Arubanen die uit NL vertrekken, eerste helft 2005: 2,400
Antillianen en Arubanen die uit NL vertrekken, eerste helft 2004: 2,200

Bron: Nederlandse CBS.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Bericht 1% gewijzigd door Stratos op 27-09-2005 13:40:30 ]
pi_30970781
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Nederlanders hebben helemaal geen moeite om naast mensen te wonen die nasi of cous cous eten.
Laat ik dat dan maar hopen. Gisteren heerlijke Cous Cous gegeten
pi_30971100
quote:

[..]

Blijft toch een minderheid die het voor de gros verpest!
pi_30971116
quote:

[..]

Dat is een glasharde leugen en dat weet je. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je zo dom bent. Alhoewel?????

Een allochtoon hierheen halen, zonder opleiding, zonder kennis van cultuur en taal kost zoveel. Een allochtoon die hier geboren is kost dat niet. Die zal evenveel "kosten" als jij! Dus denk even na voordat je post!

On-topic.

Dit is een tendens die al jaren bezig is. Eind jaren negenitg vertok ongeveer 60% van de Somaliers van Nederland naar Engeland, omdat ze daar WEL een zaak konden beginnen en een leven konden opbouwen. In Nederland werd hun dat door allerlei regeltjes onmogelijk gemaakt. Het probleem dat je dan krijgt is duidelijk. De mensen met een laag toekomstperspectief blijven en zullen waarschijnlijk in de bijstand of ww belanden. En dat is iets wat we net niet willen. Bovendien geef je dan alle jankerds hierboven nog meer reden om te gaan huilen.

Kortom slechte trend, die we eens een keer moeten doorbreken.
pi_30971117
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:34 schreef Idiosincrasico het volgende:

[..]

Laat ik dat dan maar hopen. Gisteren heerlijke Cous Cous gegeten
Gelukkig woon ik niet naast je
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:49:45 #89
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30971176
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

omdat er bepaalde mensen zijn die het niet dulden dat je homo bent ofzo. dan word je weggepest als buurman/vrouw. nederlanders hebben helemaal geen moeite om naast mensen te wonen die nasi of cous cous eten.
Ik snap niet dat je in een land gaat wonen waar mensen wonen die je haat, zoals christenen of homo's. Als ik een enorme hekel zou hebben aan mensen met rood haar, dan ga ik toch ook niet in Groot Britannie wonen?
pi_30971199
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:49 schreef Allantois het volgende:

[..]

Ik snap niet dat je in een land gaat wonen waar mensen wonen die je haat, zoals christenen of homo's. Als ik een enorme hekel zou hebben aan mensen met rood haar, dan ga ik toch ook niet in Groot Britannie wonen?
Ja, waarom blijven al die Marokkanen-haters hier eigenlijk wonen? Optiefen allemaal!
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:51:22 #91
129273 erik.jansen101
Auto's moeten dood :)
pi_30971218
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:51 schreef devv05 het volgende:

[..]

Zie zn post historie maar.. Loopt alleen maar te janken hoe ongelovelijk slecht ze het in NL hebben en hoe zielig ze wel niet zijn dat ze altijd gediscrimineerd en ondergewaardeerd worden
Zet daar tegenover eens al die honderden rascistische reacties die hij naar z'n hoofd geslingerd krijgt.
>> Ondertitel gewijzigd door FA, niet terugplaatsen.<<
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:52:46 #92
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30971258
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ja, waarom blijven al die Marokkanen-haters hier eigenlijk wonen? Optiefen allemaal!
leuk grapje
pi_30971284
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:47 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Dit is een tendens die al jaren bezig is. Eind jaren negenitg vertok ongeveer 60% van de Somaliers van Nederland naar Engeland, omdat ze daar WEL een zaak konden beginnen en een leven konden opbouwen.
Somaliers zijn volgens mij de slechtspresterende groep asielzoekers van de afgelopen jaren ...
Dat ze in de UK wel een zaak konden starten zegt mij weinig. Wat voor bedrijfjes zijn dat dan?
pi_30971285
komt wel goed joh.
Dit hele moslimdiscussiegezeik komt door ene mr. Bush die zonodig het middenoosten van haar olie wil beroven.
USA viel Afghanistan & Irak aan... wie zijn degenen die verzet biedden volgens Bush? De Fundamentele Moslims.
Het moment dat hij DAT zei, veranderde de oorlog tegen terrorisme in een oorlog tegen islam .
De NL. media hebben ook een groot aandeel in de propagandamachine van de westerse wereld.
Ze moeten eens eerlijk zijn over de motieven om het Midden Oosten aan te vallen ( olie ).. Dan krijgen ze veel meer steun, zelfs van moslims .
pi_30971318
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:52 schreef Allantois het volgende:

[..]

leuk grapje
Ik kon de jouwe ook wel waarderen
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:56:00 #96
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30971342
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:53 schreef Salvad0R het volgende:
komt wel goed joh.
Dit hele moslimdiscussiegezeik komt door ene mr. Bush die zonodig het middenoosten van haar olie wil beroven.
USA viel Afghanistan & Irak aan... wie zijn degenen die verzet biedden volgens Bush? De Fundamentele Moslims.
Het moment dat hij DAT zei, veranderde de oorlog tegen terrorisme in een oorlog tegen islam .
De NL. media hebben ook een groot aandeel in de propagandamachine van de westerse wereld.
Ze moeten eens eerlijk zijn over de motieven om het Midden Oosten aan te vallen ( olie ).. Dan krijgen ze veel meer steun, zelfs van moslims .
Ik weet niet hoor, maar deze discussie speelt al zolang ik me kan herinneren.
Daar heeft mr G.W.Bush niet zo heel veel mee van doen.
pi_30971454
quote:
Zo zie je maar weer.
Mijn God. Voor zover ik weet moeten ze allemaal hun studiefinanciering terugbetalen met rente daarbovenop welteverstaan!!! Het wordt niet voor niets studieschuld genoemd. De enige die hier flink van profiteert is de Nederlandse onderwijs die winst maakt op de rug van de studenten veelal van allochtone komaf. De allochtonen profiteren weinig ze hebben wel een HBO diploma op zak, maar hebben weinig kansen op de arbeidsmarkt zelfs als ze zo hoogopgeleid zijn. Ook die gaan eventueel uit NL weg opzoek naar betere kansen elders.

Over huursubsidie en kinderbijslag, dat heeft ieder die in NL woont recht op. Dat zijn de regels van jouw eigen Nederland.
pi_30971528
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:56 schreef Allantois het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar deze discussie speelt al zolang ik me kan herinneren.
Daar heeft mr G.W.Bush niet zo heel veel mee van doen.
Het begon met Pim Fortuyn.
"Het moslimgeloof is de grootste bedreiging voor de wereldvrede, laten we dat nou eens zien."
pi_30971581
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:51 schreef erik.jansen101 het volgende:

[..]

Zet daar tegenover eens al die honderden rascistische reacties die hij naar z'n hoofd geslingerd krijgt.
Precies....
  dinsdag 27 september 2005 @ 14:05:32 #100
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30971622
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:02 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het begon met Pim Fortuyn.
"Het moslimgeloof is de grootste bedreiging voor de wereldvrede, laten we dat nou eens zien."
oehoew... <insert angstaanjagend geluidje>... de wereld 'begon' met Pim Fortuyn. Alsof hij zoveel impact heeft gehad. Hij riep alleen wat de helft van Nederland dacht, maar niet durfden te zeggen omdat ze zich ongelukkig voelde bij de gedachte een groep mensen te moeten afwijzen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 14:10:46 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30971766
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:47 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Dat is een glasharde leugen en dat weet je. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je zo dom bent. Alhoewel?????

Een allochtoon hierheen halen, zonder opleiding, zonder kennis van cultuur en taal kost zoveel. Een allochtoon die hier geboren is kost dat niet. Die zal evenveel "kosten" als jij! Dus denk even na voordat je post!
beste onbekende huilbak. het zijn cijfers die je zo bij het cbs kan opvragen. doe anders eerst ff onderzoek voordat je me beschuldigd van dom gedrag.
pi_30971818
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:05 schreef Allantois het volgende:

[..]

oehoew... <insert angstaanjagend geluidje>... de wereld 'begon' met Pim Fortuyn. Alsof hij zoveel impact heeft gehad. Hij riep alleen wat de helft van Nederland dacht, maar niet durfden te zeggen omdat ze zich ongelukkig voelde bij de gedachte een groep mensen te moeten afwijzen.
nee, half nederland dacht dat niet, half nederland accepteerde fortuyns mening als haar eigen.
Net of alle duitsers anti-jood waren in jaren '30 & '40 van vorige eeuw .
ik heb nooit problemen met turken en marokkanen, het zijn altijd de kampers en achterbuurtnederlanders die met gebroken glazen en wapens staan te zwaaien, en die erop los slaan zonder aanleiding.
Echt hoor .
pi_30971945
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:05 schreef Allantois het volgende:

[..]

Ik zag Nederland veranderen sinds Fortuyn. Dus een zware impact had hij zeker. En Fortuyn riep niet alleen maar...hij stigmatiseerde, beledigde en soms lulde hij erg populistisch dom op een zwaar eigenwijze en arrogante manier.
  dinsdag 27 september 2005 @ 14:20:00 #104
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30972028
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:17 schreef Stratos het volgende:

[..]

Ik zag Nederland veranderen sinds Fortuyn. Dus een zware impact had hij zeker. En Fortuyn riep niet alleen maar...hij stigmatiseerde, beledigde en soms lulde hij erg populistisch dom op een zwaar eigenwijze en arrogante manier.
Dom was hij niet, de rest wel. Best slim vond ik het om op zo'n populistische manier het spelletje te spelen. Hij had bergen met aanhangers. Ik was absoluut geen voorstander van hem, maar hij had het spelletje best slim gespeeld.
pi_30972316
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 11:59 schreef Kresj het volgende:

[..]

geloof mij. Das altijd zo geweest. Ben eens in Marokko geweest en verbaasde me echt hoe aardig de mensen waren. Ze hebben echt alle 'slechten' hierheen gestuurd. Kon echt geen één typisch 'marokanen' trekje bij die gasten terug vonden daar.
Denk eens na, waarom zou je weggaan uit je land als je het daar goed hebt?
dit geldt niet enkel voor marokkanen en turken hoor europeanen peren hem ook uit eigen land als het ze daar te heet onder de voeten wordt..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30972362
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:17 schreef Stratos het volgende:

[..]

Hij verwoorde wat veel mensen al tijden zagen. Alleen werden die mensen onder Paars weggezet als rascist.

Ik vind achteraf de impact van Fortuyb ook zeker niet positief. Maar zonder hem waren we lekker doorgegaan met het multiculturele-ideaal. De wens om van allerhande culturen één goed functionerende smeltkroes te maken is mislukt.
  dinsdag 27 september 2005 @ 14:44:47 #107
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_30972661
Whehehe Nederland blijft echt een meesterlijk land
Groot gelijk aan de turken en marokanen overigens.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor dat iedere werkgever alleen nog maar Poolse mensen in dienst neemt.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_30972770
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

beste onbekende huilbak. het zijn cijfers die je zo bij het cbs kan opvragen. doe anders eerst ff onderzoek voordat je me beschuldigd van dom gedrag.
nog steeds wacht ik op die zogenaamde cijfers van het CBS...waar blijft je onderbouwing.
pi_30972797
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Zucht lezen is zo moeilijk

De cijfers slaan op het hierheen halen van allochtonen uit andere verre landen die geen opleiding hebben en geen kennis van taal en cultuur. Snap je dat nog?

Jij verwijt Sukh dat hij ook zoveel kost terwijl hij HIER geboren is. Je vergelijkt appels met peren je rukt contexten uit zijn verband en je blaat als een dom schaap een rapportje achterna wat je toevallig bevalt. Dus nog een keer: Het CBS rapport wat je aanhaalt gaat over het halen van allochtonen naar Nederland, niet over de kosten van allochtonen die in nederland geboren en getogen zijn. Begrijp je het?
pi_30972801
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:44 schreef DarkManta het volgende:
Whehehe Nederland blijft echt een meesterlijk land
Groot gelijk aan de turken en marokanen overigens.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor dat iedere werkgever alleen nog maar Poolse mensen in dienst neemt.
'Alleen maar' is onzin natuurlijk, maar in de toekomst kun je uit heel Europa personeel aantrekken. Logischerwijze zullen werkgevers dan goedkopere arbeidskrachten aantrekken die beter bij hun cultuur passen.
pi_30973017
Het is alleen maar beter dat de hoog opgeleide Allochtonen ons land verlaten.

Heb je weleens gezien wat voor opleiding die Allochtonen hadden van 11/9 ??
Of aanslagen op Madrid ??
Of aanslagen op London ??
Wat dacht je van de Hofstad Groep ??
Mohammed B misschien iemand ??

Even de voordelen op een rijtje.
- Allochtonen kosten nederland meer dan dat ze opbrengen. (CBS)
- De allochtonen staan in de criminelen lijsten overal boven aan. (CBS)
- De intelligente Allochtonen houden zich rustig en blazen vervolgens je metro station op. (Nieuws)
- Moskeen preken haat op iedereen wat hun niet bevalt en weigeren een overkomst te sluiten met de regering over het laten daarvan. (Nieuws)
- Het bleek pas uit onderzoek dat zowat alle moslims de daden van Bin Laden goed keuren (Netwerk)
- Allochtonen integreren nauwelijks tot slecht.
- Komen veel meer bijna vrij voor autochtonen die ook niet aan de bak komen met een hoge opleiding
(Dus aan het feit dat we hoog opgeleiden allochtonen verliezen zie ik geen nadeel)

Nu dan even de nadelen.

- Naja laten we hem dan toch maar noemen we verliezen hoog opgeleiden allochtonen.
- De nederlander moet weer de zogenaamde rot klusjes doen (Die de allochtonen ook al niet deden vanwege zelf respect :S )
- .....
  dinsdag 27 september 2005 @ 14:59:31 #112
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30973105
quote:
Nu dan even de nadelen.

- Naja laten we hem dan toch maar noemen we verliezen hoog opgeleiden allochtonen.
- De nederlander moet weer de zogenaamde rot klusjes doen (Die de allochtonen ook al niet deden vanwege zelf respect :S )
- .....
Dit raakt kant noch wal
Als of de hoogopgeleidde allochtoon alleen maar rotklusjes deed
pi_30973141
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 14:59 schreef Allantois het volgende:

[..]

Dit raakt kant noch wal
Als of de hoogopgeleidde allochtoon alleen maar rotklusjes deed
Ik zei toch al dat ze dat niet deden omdat ze zichzelf te goed voelen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:04:34 #114
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30973242
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:00 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Ik zei toch al dat ze dat niet deden omdat ze zichzelf te goed voelen.
geen enkele marokkaan doet dat.
ik zie alleen maar autochtonen en antilianen achter de vuilniswagen staan
pi_30973344
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:04 schreef Allantois het volgende:

[..]

Ja Allantois en die zullen vast een HBO opleiding hebben :S
pi_30973360
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:04 schreef Allantois het volgende:

[..]

Lijkt mij ook helemaal niets mis mee. Ik ben tenminste blij dat mijn vuilnis elke donderdagochtend netjes opgehaald wordt.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:09:12 #117
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30973384
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:07 schreef Gargoylesla het volgende:

[..]

Ja Allantois en die zullen vast een HBO opleiding hebben :S
Klopt, en ik heb achter de vuilniswagen gewerkt dus ik kan het weten

[ Bericht 3% gewijzigd door Allantois op 27-09-2005 15:10:01 (Premature Invoer) ]
pi_30973438
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:09 schreef Allantois het volgende:

[..]

Klopt, en ik heb achter de vuilniswagen gewerkt dus ik kan het weten
Goede vriend van mij ook. Goed betaalde bijbaan btw ...
pi_30973470
No Offense tegen jouw persoonlijk Allantois

Zet de punten nou eens gewoon tegen over elkaar en accepteer dat ook eens gewoon niet met je zielige tekst als je geen argument hebt.

Bron ??

Ben je blind?? volg je het nieuws niet ?? Komt dat door die lompe schotel attene en ontvang je geen nederlandse zenders ??

Weer geen offense maar sommige mensen hebben hier echt oogkleppen op
Of zouden ze selectief blind zijn ??
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:13:59 #120
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_30973522
Ik ben het met je eens hoor

Maar iedereen staat te dansen om het vreudgevuur dat die hoog opgeleidde allachtonen weg gaan, maar dat betekent denk ik dat de laag opgeleidde al helemaal geen motivatie meer hebben tot het volgen van vervolgopleidingen e.d.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:17:09 #121
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_30973610
quote:
CBS: immigranten kosten meer dan ze de staat opleveren

Arbeidsmigratie is geen effectief middel om de financiële gevolgen van de vergrijzing te verlichten. Het grootschalig binnenhalen van buitenlandse arbeidskrachten zou zelfs schade aan de Nederlandse economie kunnen toebrengen.

Arbeidsmigratie geen succes
Dat concludeert het Centraal Planbureau (CPB) in een onderzoek naar de effecten van arbeidsmigratie op de Nederlandse economie. President N. Wellink van De Nederlandsche Bank (DNB) stelde eind vorig jaar nog dat het Nederlands welvaartsniveau niet is vast te houden zonder migranten.

Volgens het CPB kan alleen beperkte immigratie gunstig zijn voor de economie. Dan moeten de buitenlandse arbeidskrachten goed zijn opgeleid, vooruitzichten hebben op werk en in moeilijk vervulbare vacatures terechtkomen.

Immigrant kost 3000 euro per jaar
De huidige praktijk leert volgens het Planbureau dat niet-westerse immigranten het gemiddeld aanzienlijk slechter op de arbeidsmarkt doen dan Nederlanders: ze zijn vaker werkloos, zijn meer afhankelijk van een sociale uitkering en hebben gemiddeld een lager inkomen.
De doorsnee niet-westerse immigrant kost de overheid ongeveer 3000 euro per verblijfsjaar. De kosten voor onder meer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid van de groep arbeidsmigranten zijn een stuk hoger dan de extra belasting- en premie-inkomsten voor de staat.

Migranten in Nederland doen het gemiddeld volgens het CPB minder goed dan migranten in andere Europese landen. Het is volgens het Planbureau nog onduidelijk wat hiervan de oorzaken zijn.
Dit zal voor de 2e en 3e generaties niet veel anders zijn gezien de 2e en 3e generaties niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, uitkeringen (WAO, ziekte etc.) en het geld wat hier wordt verdiend nog steeds (al is het minder) naar het land van herkomst wordt verstuurd en daar wordt ge-investeerd, zie ik dit niet als een persé slechte ontwikkeling. Hoewel we natuurlijk er meer bate bij hebben wanneer er laagopgeleide niet-westerse allochtonen vertrekken, misschien moeten we dit d.m.v. overheidsbeleid stimuleren.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_30973619
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:13 schreef Allantois het volgende:

Maar iedereen staat te dansen om het vreudgevuur dat die hoog opgeleidde allachtonen weg gaan, maar dat betekent denk ik dat de laag opgeleidde al helemaal geen motivatie meer hebben tot het volgen van vervolgopleidingen e.d.
Dat is inderdaad een probleem. Hun rolmodellen verlaten het land.

Toch zal iedereen (autochtoon & allochtoon) zich er van bewust moeten zijn dat je zonder dimploma's een compleet nutteloos element van deze samenleving bent. In de toekomst zal er steeds minder geld beschikbaar zijn voor mensen die hun kansen niet gepakt hebben omdat ze liever 'gangstah' waren. Enige oplossing is gewoon normaal gedrag vertonen en hard werken voor een goede toekomst.
pi_30973708
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:13 schreef Allantois het volgende:

Ik ben blij dat je het ziet.

En ik ben het nu weer met jouw eens

Ik denk dat de motivatie bij veel allochtonen zoenzo al ver te zoeken is.
(Dit is trouwens even eens bij de autochtonen) Dit kom voornamelijk door de slechte
onderwijs methode in nederland zoals ik al bij een ander topic melde.

Ze moeten een echte leraren voor de klas zetten, niet ik lees uit dit boekje voor en vraag vooral
niks aan mij mensen .
pi_30973874
Interessant bericht hoor... Dit ook wel:
quote:
'Turken en Marokkanen blijven in Nederland'

Uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vandaag gepubliceerd heeft, blijkt dat de meeste jongeren (18 tot 27 jaar) van Turkse en Marokkaanse komaf in Nederland willen blijven wonen. Slechts 10% van de Turken zou overwegen om terug te gaan naar het land van hun ouders en ziet daar ook mogelijkheden toe. 66% van de Turkse jongeren denkt altijd in Nederland te zullen blijven wonen.

Bij de Marokkaanse jongeren overweegt maar 5% een terugkeer. 75% van de Marokkaanse jeugd denkt dat ze altijd in Nederland zullen blijven wonen, en ruim 15% heeft er nog nooit over nagedacht.

De voornaamste reden om voorgoed in Nederland te willen blijven, is dat het prima bevalt in Nederland (vindt zo'n 50% van de Turken en Marokkanen). Verder worden 'werk', 'familie' en 'geen toekomst in het herkomstland' genoemd. Zo'n 33% van de Marokkaanse jongeren en 20% van de Turkse jongeren wil in Nederland blijven omdat zij géén binding hebben met het moederland; de cultuur zegt hen daar weinig.

In 2004 zijn bijna 3.000 Turken van de eerste generatie en bijna 1.000 Turken van de tweede generatie vertrokken uit Nederland. Bij Marokkanen lag dat op 1.600 van de eerste generatie en bijna 1.000 van de tweede generatie.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:29:39 #125
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30973932
oud nieuws. Stond een half jaar geleden in het nrc al een uitgebreid artikel over. Nietemin wel zeer goed nieuws.

Nou nog kijken hoe we de onderste laag weg krijgen. Misschien moeten we de uitkeringen eens intrekken. Ze zijn hier immers te gast. En wat doe je met gasten die je koelkast leegvreten. Juist, opgepleurt
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30974042
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:29 schreef McCarthy het volgende:
oud nieuws. Stond een half jaar geleden in het nrc al een uitgebreid artikel over. Nietemin wel zeer goed nieuws.

Nou nog kijken hoe we de onderste laag weg krijgen. Misschien moeten we de uitkeringen eens intrekken. Ze zijn hier immers te gast. En wat doe je met gasten die je koelkast leegvreten. Juist, opgepleurt
Ook leuk hoor, van die onzinnige niet uit te voeren suggesties doen... .
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:33:51 #127
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30974057
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 12:39 schreef Adelante het volgende:

[..]

daar zijn ze toch voor betaald
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:35:38 #128
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30974112
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:33 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ook leuk hoor, van die onzinnige niet uit te voeren suggesties doen... .
niet uitvoerbaar
Uitkeringen afschaffen is niet zo ingewikkeld hoor

We trekken nu gewoon de losers aan. Het afvoerputje van de wereld waren we. Niet werken, wel lekekr vangen Je hoeft gene prof te zijn om te snappen dat je dan paupers binnenhaalt.
socialistische kutheilstaat die het hier is.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:36:34 #129
3185 Adelante
To let it go now
pi_30974142
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:33 schreef McCarthy het volgende:

daar zijn ze toch voor betaald
nee, een vergoeding sluit natuurlijk altijd uit dat je geen gebruik maakt van mensen
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:37:15 #130
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30974168
quote:

[..]

WTF

open er eens een topic over
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:38:44 #131
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30974215
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:36 schreef Adelante het volgende:

[..]

nee, een vergoeding sluit natuurlijk altijd uit dat je geen gebruik maakt van mensen
hebben we ze gedwongen hier te werken of zo? Het was volkomen vrijwillig dus zeur niet zo en hou op met dat onterechte geklaag over uitbuiting. Dat was het niet
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:40:43 #132
3185 Adelante
To let it go now
pi_30974284
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:38 schreef McCarthy het volgende:

hebben we ze gedwongen hier te werken of zo? Het was volkomen vrijwillig dus zeur niet zo en hou op met dat onterechte geklaag over uitbuiting. Dat was het niet
prima dan kunnen we ook meteen even kortsluiten dat de turkse en marokkaanse gemeenschappen Nederland niet uitbuiten. Want wij bieden ze gewoon een bijstandsuitkering aan, da's onze wetgeving, dus misbruik maken van? nee, ze maken er gebruik van
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:41:09 #133
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30974301
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volkomen mee eens.
pi_30974322
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:35 schreef McCarthy het volgende:

[..]

niet uitvoerbaar
Niet uitvoerbaar nee. Zeker niet als je het slechts voor een minderheid van de Nederlandse bevolking toe wil passen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:43:03 #135
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30974355
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:40 schreef Adelante het volgende:

[..]

prima dan kunnen we ook meteen even kortsluiten dat de turkse en marokkaanse gemeenschappen Nederland niet uitbuiten. Want wij bieden ze gewoon een bijstandsuitkering aan, da's onze wetgeving, dus misbruik maken van? nee, ze maken er gebruik van
Jaren 70 niet nee, daarna zaten ze massaal aan de uitkeringen te lurken en de crimi-stats te bevuilen.

Maar goed, als ik de OP lees is er nog hoop voor de autochtone nederlanders
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:45:48 #136
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30974434
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 13:34 schreef Stratos het volgende:

[..]

De Antillianen en Arubanen vertrekken al in massa uit NL.
jammer, zaten lekkere wijven tussen
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:49:54 #137
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30974545
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:27 schreef kLowJow het volgende:
Interessant bericht hoor... Dit ook wel:
[..]

Je kan hier keten en kattekwaad uithalen en je krijgt er nog een uitkering voor ook. Een uitkering die hoegr ligt dan het gemiddelde maandsalaris in marokko.

Tuurlijk blijven ze hier, het land van melk en honinh verlaat je niet zomaar.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:49:54 #138
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30974546
.

[ Bericht 99% gewijzigd door McCarthy op 27-09-2005 15:50:48 ]
pi_30974655
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:45 schreef McCarthy het volgende:

[..]

jammer, zaten lekkere wijven tussen
Hehe, mijn meisje haar papa woont inmiddels weer op Aruba ... Maar zij is gelukkig nog steeds hier
pi_31017678
Ik vind het zo zielig voor iedereen dat Nederland nu te vol is. Vroeger was er ruimte zat en konden er makkelijk wat exoten bij, maar het lijkt een trend te worden. Het doet pijn dat mensen weg moeten. Het is hard dat ze kunnen gaan, maar aan alles komt een einde. Ik denk dat het de wijsten blijken te zijn. Respect !

[ Bericht 0% gewijzigd door Den_Dead_Kennedys op 29-09-2005 17:10:59 ]
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_31019683
Nederland is nog niet vol
  donderdag 29 september 2005 @ 09:59:36 #142
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31019824
Turken waren volgens mij de enige allochtone groepering die vonden dat Nederland idd teveel allochtonen had en dat er niet echt meer moesten komen. Heeft iemand daar nog een bronnetje van? Anders moet ik me hele archief gaan naslaan
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_31020124
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:59 schreef Pracissor het volgende:
Turken waren volgens mij de enige allochtone groepering die vonden dat Nederland idd teveel allochtonen had en dat er niet echt meer moesten komen. Heeft iemand daar nog een bronnetje van? Anders moet ik me hele archief gaan naslaan
dat was een turk die het zei die sprak voor zich zelf
pi_31020376
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:11 schreef Meki het volgende:

[..]

dat was een turk die het zei die sprak voor zich zelf
en de laatste tijd verlaten hoog opgeleide turken nederland wegens het moslim extremisme en het falende beleid van de overheid om hier wat aan te doen.
(hier zijn ook diverse artikelen over, dus een turk is het niet!)
Islam=facisme
pi_31020407
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:22 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

en de laatste tijd verlaten hoog opgeleide turken nederland wegens het moslim extremisme en het falende beleid van de overheid om hier wat aan te doen.
(hier zijn ook diverse artikelen over, dus een turk is het niet!)
voor jou maakt dat niet
ze moeten toch allemaal van jou weg gaan
pi_31020500
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:24 schreef Meki het volgende:

[..]

voor jou maakt dat niet
ze moeten toch allemaal van jou weg gaan
nee hoor, alleen de niet geintegreerde criminele componenten. zou wel een complete exodus zijn maar dan kunnen we eindelijk weer genieten van een leuke vriendelijke multi-culti samenleving!
Islam=facisme
pi_31020845
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:53 schreef Meki het volgende:
Nederland is nog niet vol
Goed je kunt er mensen bij doen, maar heeft dat zin? Als er nu al bijna geen echte kansen zijn voor nieuwkomers, wat dan? Nederland is misschien niet vol, maar het is wel hutjemutje aan het worden. Wij hebben met ons lieve beleid dingen gedaan voor nieuwkomers, die je niet zomaar ziet in een ander land. Veel is gebaseerd op onschuldige naieviteit anderen doen het uit goeiigheid.
Nederland, incluis moi, staat heel vriendelijk en heel welwillend tegenover nieuwkomers ( in tegentstelling tot onze buurlanden) , dat is iets waar wij wel eens een schouderklopje voor verdienen.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_31020875
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:27 schreef DarkDancer het volgende:

[..]

nee hoor, alleen de niet geintegreerde criminele componenten. zou wel een complete exodus zijn maar dan kunnen we eindelijk weer genieten van een leuke vriendelijke multi-culti samenleving!
ik ben van mening als we de criminelen hard aanpakken
  donderdag 29 september 2005 @ 11:46:51 #149
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_31022605
Je moet de politiek in Meki ... er is vast wel wat positieve discriminatie die dat mogelijk maakt ...

pi_31022836
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:41 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

[..]

Goed je kunt er mensen bij doen, maar heeft dat zin? Als er nu al bijna geen echte kansen zijn voor nieuwkomers, wat dan? Nederland is misschien niet vol, maar het is wel hutjemutje aan het worden. Wij hebben met ons lieve beleid dingen gedaan voor nieuwkomers, die je niet zomaar ziet in een ander land. Veel is gebaseerd op onschuldige naieviteit anderen doen het uit goeiigheid.
Nederland, incluis moi, staat heel vriendelijk en heel welwillend tegenover nieuwkomers ( in tegentstelling tot onze buurlanden) , dat is iets waar wij wel eens een schouderklopje voor verdienen.
Nederland gebruikt maar 9% van zijn oppervlakte (bewoond). Nog lang niet vol.....
  donderdag 29 september 2005 @ 13:35:30 #151
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31025488
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:54 schreef Sukh het volgende:

[..]

Nederland gebruikt maar 9% van zijn oppervlakte (bewoond). Nog lang niet vol.....
mwoa, ik dacht toch dat nederland een van de drukst bezette gebieden ter wereld is. laten we eerst maar eens schoon schip maken, dan kunnen we later altijd nog besluiten er een paar hardwerkende oost-europeanen in te stouwen.
pi_31029729
Hey, "zoals het is" Je bent er weer, al ervan overtuigd dat je je eerdere bron verkeerd interpreteerde?

Trouwens Sukh: 9% van de oppervlakte bewoond? Reken je bedrijventerreinen kantoorpanden en keukens niet mee ofzo? Vergeet niet dat voor het functioneren van een land je ook landbouwgrond etc. etc. nodig hebt. Mijns inziens is Nederland nog lang niet vol, zeker niet voor de vluchteling die onze hulp echt nodig is, maar 9% bewoonde oppervlakte is toch echt onzin.
  donderdag 29 september 2005 @ 16:26:01 #153
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31030156
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:11 schreef Zemi77 het volgende:
Hey, "zoals het is" Je bent er weer, al ervan overtuigd dat je je eerdere bron verkeerd interpreteerde?

Trouwens Sukh: 9% van de oppervlakte bewoond? Reken je bedrijventerreinen kantoorpanden en keukens niet mee ofzo? Vergeet niet dat voor het functioneren van een land je ook landbouwgrond etc. etc. nodig hebt. Mijns inziens is Nederland nog lang niet vol, zeker niet voor de vluchteling die onze hulp echt nodig is, maar 9% bewoonde oppervlakte is toch echt onzin.
Lees mijn post anders ff.
pi_31030556
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:17 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Dit zal voor de 2e en 3e generaties niet veel anders zijn gezien de 2e en 3e generaties niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, uitkeringen (WAO, ziekte etc.) en het geld wat hier wordt verdiend nog steeds (al is het minder) naar het land van herkomst wordt verstuurd en daar wordt ge-investeerd, zie ik dit niet als een persé slechte ontwikkeling. Hoewel we natuurlijk er meer bate bij hebben wanneer er laagopgeleide niet-westerse allochtonen vertrekken, misschien moeten we dit d.m.v. overheidsbeleid stimuleren.
Deze post bedoel je?

De discussie met "zoals het is" ging erover dat hij beweerde dat Sukh de staat in totaal 400.000 euro kost en baseerde zich op bovenstaande bron. Ik beweerde dat hij de bron verkeerd interpreteerde en zei waarom.

Jij beweert hier dat de 400.000 euro toch wel kan kloppen. Waarom?

Je maakt een paar aannames over omstandigheden, die niet meegenomen zijn in het onderzoek. Het bedrag (400.000) is een optelsom van kosten die de staat kwijt is om een allochtoon naar nederland te halen en hem "bruikbaar" te maken voor de samenleving. Ik stel mij hierbij voor dat scholing, huisvesting, pensioen, aanpassingstijd etc. worden meegerekend. Ik ben ervan overtuigd dat criminaliteit en het sturen van geld naar huis niet meegerekend worden in het onderzoek.
Kortom wat jij beweert is pure speculatie en mocht dit een reactie op mijn eerdere post zijn geen bewijs voor een aanname dat Sukh of elke willekeurige andere in nederland geboren allochtoon de staat ca 400.000 euro kost.

Ik neem aan dat een crimineel en een uitkeringstrekker de staat nu eenmaal geld kosten, maar jij mag mij bewijzen dat een allochtone uitkeringsgerechtigde of crimineel de staat meer geld kosten dan een autochtone!
  donderdag 29 september 2005 @ 19:17:25 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31034966
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:39 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Deze post bedoel je?

De discussie met "zoals het is" ging erover dat hij beweerde dat Sukh de staat in totaal 400.000 euro kost en baseerde zich op bovenstaande bron. Ik beweerde dat hij de bron verkeerd interpreteerde en zei waarom.

Je maakt een paar aannames over omstandigheden, die niet meegenomen zijn in het onderzoek. Het bedrag (400.000) is een optelsom van kosten die de staat kwijt is om een allochtoon naar nederland te halen en hem "bruikbaar" te maken voor de samenleving. Ik stel mij hierbij voor dat scholing, huisvesting, pensioen, aanpassingstijd etc. worden meegerekend. Ik ben ervan overtuigd dat criminaliteit en het sturen van geld naar huis niet meegerekend worden in het onderzoek.
Kortom wat jij beweert is pure speculatie en mocht dit een reactie op mijn eerdere post zijn geen bewijs voor een aanname dat Sukh of elke willekeurige andere in nederland geboren allochtoon de staat ca 400.000 euro kost.

Ik neem aan dat een crimineel en een uitkeringstrekker de staat nu eenmaal geld kosten, maar jij mag mij bewijzen dat een allochtone uitkeringsgerechtigde of crimineel de staat meer geld kosten dan een autochtone!
ho ho ik beweerde niet dat de persoon sukh mij 400.000 euro kost. ik beweer dat de gemiddelde allochtoon ons 400.000 euro kost. zonder dat er op verdiend wordt. gemiddeld dus en niet de persoon sukh. en dat doet me uiteraard veel deugd.
  donderdag 29 september 2005 @ 19:41:05 #156
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31035857
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:39 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Deze post bedoel je?

Op wat voor manier betaalde wij de scholing, huisvestiging etc. voor immigranten? Het gaat erom dat ook de 2e en 3e generatie immigranten oververtegenwoordigd zijn in de zorg, criminaliteit en sociale zekerheid, daarop beredeneerde ik dat het goed mogelijk is dat ook die meer geld kosten dan dat ze gemiddeld opleveren.
pi_31039164
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mwoa, ik dacht toch dat nederland een van de drukst bezette gebieden ter wereld is. laten we eerst maar eens schoon schip maken, dan kunnen we later altijd nog besluiten er een paar hardwerkende oost-europeanen in te stouwen.
NL staat niets in de top 10 van dichtsbevolkte landen in de wereld. Het grappige is dat juist de landen die in de top 10 zitten niet zeuren over vol.
  donderdag 29 september 2005 @ 21:09:42 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31039347
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:04 schreef Stratos het volgende:

[..]

NL staat niets in de top 10 van dichtsbevolkte landen in de wereld. Het grappige is dat juist de landen die in de top 10 zitten niet zeuren over vol.
waar is je lijstje? en hoe goed ken jij de ins en outs van die landen?

(ter uwer info. "een van de dichtsbevolkte landen" klopt dus prima)
pi_31039368
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 15:35 schreef McCarthy het volgende:

[..]

niet uitvoerbaar

We trekken nu gewoon de losers aan. Het afvoerputje van de wereld waren we. Niet werken, wel lekekr vangen Je hoeft gene prof te zijn om te snappen dat je dan paupers binnenhaalt.
socialistische kutheilstaat die het hier is.
Tis tegenwoordig heel erg moeilijk om een uitkering te krijgen. Als je een allochtoon een baan biedt en niet alleen autochtonen aannemen zoals de gros van de werkgevers dat wel doen, dan waren de gros van de allochtonen niet op een uitkering. Simpel. NL zorgt zelf dat er troep is.
  donderdag 29 september 2005 @ 21:12:54 #160
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31039467
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:10 schreef Stratos het volgende:

[..]

Tis tegenwoordig heel erg moeilijk om een uitkering te krijgen. Als je een allochtoon een baan biedt en niet alleen autochtonen aannemen zoals de gros van de werkgevers dat wel doen, dan waren de gros van de allochtonen niet op een uitkering. Simpel. NL zorgt zelf dat er troep is.
dat ging om een discutabel onderzoek van een wazige partij. bovendien waren de kansen behalve de bouw precies hetzelfde en soms door pos. discriminatie hoger. dus lul maar raak voor een knaak.
  donderdag 29 september 2005 @ 21:14:08 #161
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31039516
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:10 schreef Stratos het volgende:

[..]

pi_31039801
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:09 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waar is je lijstje? en hoe goed ken jij de ins en outs van die landen?

(ter uwer info. "een van de dichtsbevolkte landen" klopt dus prima)
Dichtsbevolkte landen stad/staten in de wereld, inwoners per vierkante kilometer

01 Macau SAR, PRC 17,684
02 Monaco 16,620
03 Singapore 6,389
04 Hong Kong SAR, PRC 6,317
05 Gibraltar 4,289
06 Gaza Strip 3,823
07 Vatican City 2,093
08 Malta 1,261
09 Bermuda 1,226
10 Maldives 1,163
11 Bahrain 1,035
12 Bangladesh 1,002
13 Guernsey 836
14 Jersey 782
15 Barbados 647
16 Republic of China (Taiwan) 636
17 Nauru 621
18 Mauritius 603
19 Aruba 520
20 Mayotte 517
21 South Korea 491
22 San Marino 471
23 Tuvalu 447
24 Puerto Rico 430
25 West Bank 407
26 The Netherlands 395

World Factbook Juli 2005.
pi_31039835
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat ging om een discutabel onderzoek van een wazige partij. bovendien waren de kansen behalve de bouw precies hetzelfde en soms door pos. discriminatie hoger. dus lul maar raak voor een knaak.
Vertel dat maar aan de CWI
  donderdag 29 september 2005 @ 21:23:51 #164
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31039899
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:21 schreef Stratos het volgende:

[..]

01 Macau SAR, PRC 17,684
02 Monaco 16,620
03 Singapore 6,389
04 Hong Kong SAR, PRC 6,317
05 Gibraltar 4,289
06 Gaza Strip 3,823
07 Vatican City 2,093
08 Malta 1,261
09 Bermuda 1,226
10 Maldives 1,163
11 Bahrain 1,035
12 Bangladesh 1,002
13 Guernsey 836
14 Jersey 782
15 Barbados 647
16 Republic of China (Taiwan) 636
17 Nauru 621
18 Mauritius 603
19 Aruba 520
20 Mayotte 517
21 South Korea 491
22 San Marino 471
23 Tuvalu 447
24 Puerto Rico 430
25 West Bank 407
26 The Netherlands 395

World Factbook Juli 2005.
van alle landen is het dus één van de dichtsbevolkte landen ter wereld. doe niet zo moeilijk en word wakker. ik zei helemaal niks onoirbaars, zeker niet als je de problematiek van de grote steden in nl bekijkt.
  donderdag 29 september 2005 @ 21:24:37 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31039931
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:22 schreef Stratos het volgende:

[..]

Vertel dat maar aan de CWI
vertel dat maar aan de probleemwijken in nederland waar ouders hun kinderen voor galg en rad laten opgroeien.
pi_31040028
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

van alle landen is het dus één van de dichtsbevolkte landen ter wereld. doe niet zo moeilijk en word wakker. ik zei helemaal niks onoirbaars, zeker niet als je de problematiek van de grote steden in nl bekijkt.
Ruimte zat in Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Flevoland en Zeeland. Alleen de Randstad is druk.
  donderdag 29 september 2005 @ 21:29:13 #167
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31040137
quote:
Op donderdag 29 september 2005 21:26 schreef Stratos het volgende:

[..]

Ruimte zat in Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Flevoland en Zeeland. Alleen de Randstad is druk.
niet alleen druk, er zijn ook erg veel problemen. moeten we die dan ook in alle andere steden gaan krijgen? wil je dat graag en sluit je je ogen voor mijn post helemaal bovenaan waarop je reageerde met je vrolijke zweepsmiley en je afschuivende bagetallisatie?
pi_31040745
Je doet alsof de Randstad vergaat.. Ik woon zelf in de Randstad en heb het prima naar mijn zin. Problemen zijn er maar niks die vreemd is voor een grote stad. Elke grote stad in de wereld heeft problemen. Elke grote metropool is multi culti zelfs Tokyo in Japan. Aanpakken van de problemen doe je niet door allochtonen weg te jagen. Allochtonen zijn mede verantwoordelijk dat steden niet zijn vergaan.
pi_31041049
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ho ho ik beweerde niet dat de persoon sukh mij 400.000 euro kost. ik beweer dat de gemiddelde allochtoon ons 400.000 euro kost. zonder dat er op verdiend wordt. gemiddeld dus en niet de persoon sukh. en dat doet me uiteraard veel deugd.
Dat weet ik en ik zeg steeds dat je dat verkeerd hebt. In het onderzoek van het CPB staat duidelijk dat het halen van immigranten naar Nederland om de kosten voor de vergrijzing te drukken 400.000 euro is en dus een zinloos plan is. Er wordt nergens beweerd dat de gemiddelde allochtoon in nederland zoveel kost. Een allochtoon hoeft geen immigrant te zijn, het kan een tweede of derde generatie allochtoon zijn en wat de kosten of de baten van zo iemand zijn, zou ik niet weten. In ieder geval niet de 400.000 van het artikel.
pi_31041634
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:41 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Op wat voor manier betaalde wij de scholing, huisvestiging etc. voor immigranten?
Dat zouden we moeten doen, als we de immigranten zonder diloma hierheen zouden halen om de kosten voor de vergrijzing te dekken. Het CPB heeft berekend dat dar niet lukt, dus doen we het niet. We hebben geen
quote:
Het gaat erom dat ook de 2e en 3e generatie immigranten oververtegenwoordigd zijn in de zorg, criminaliteit en sociale zekerheid, daarop beredeneerde ik dat het goed mogelijk is dat ook die meer geld kosten dan dat ze gemiddeld opleveren.
In de eerste plaats heeft het onderzoek van het CPB hier dan helemaal niets mee te maken, maar dat heb ik al vaak genoeg uitgelegd.

Ten tweede als immigranten oververtegenwoordigd zouden zijn in de sociale zekerheid en in de zorg zou ik hier graag een bron van zien. En dan wil ik ook nog graag een berekening dat ze dan meer kosten dan dat ze opbrengen.

Ten derde, dit geouwehoer is leuk, maar oplossingen zijn natuurlijk nog beter, als er zoveel mensen (al dan niet allochtoon) onterecht in de zorg en sociale zekerheid zitten, hoe komt dat dan en hoe krijgen we ze eruit? En nee allemaal verbannen of tegen de muur zetten is geen uitvoerbare oplossing.
pi_31041720
Eigenlijk best positief dat allochtonen niet altijd negatief in het nieuws zijn
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  donderdag 29 september 2005 @ 22:39:10 #172
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_31042853
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:08 schreef Zemi77 het volgende:
En nee allemaal verbannen of tegen de muur zetten is geen uitvoerbare oplossing.
tegen de muur zetten? doe niet zo dramatisch... we zijn geen arabisch land.
pi_31059671
Het grootste probleem dat de Turken hebben is het feit dat Nederland de Turken en Marrokanen over een kam scheren, terwijl de ze niets met elkaar te maken hebben. Zowel cultureel als geloof niet. Volgens een onderzoek van een professor aan de Leidse universiteit is er bijna nooit Turkse probleemjongeren op straat geweest. Het waren altijd van andere culturen die verward werden met de Turken. Volgens een onderzoek van de CBS zijn 90% van Turken die crimineel zijn eigenlijk van Koerdische afkomst.
quote:
Heb je weleens gezien wat voor opleiding die Allochtonen hadden van 11/9 ??
Of aanslagen op Madrid ??
Of aanslagen op London ??
Wat dacht je van de Hofstad Groep ??
Mohammed B misschien iemand ??
Ik weet niet wat de Turken hiermee te maken hebben. Voor mensen die alles over 1 kam scheren: Turken hebben niets met de achtergestelde moslim/arabische terroristen te maken. Net zoals een christelijke Nederlander niets met een Colombiaanse christelijke drugsmafia te maken heeft.
quote:
Even de voordelen op een rijtje.
- Allochtonen kosten nederland meer dan dat ze opbrengen. (CBS)
Hier weer een frustratiepunt van de Turken. Turken zijn zoals bekend het meest ondernemende volk in Europa. Jaarlijks verdient alleen Nederland en Duitsland al 30 miljard euro aan Turkse bedrijven en er werken in heel Europa 2 miljoen mensen voor deze bedrijven.
quote:
- De allochtonen staan in de criminelen lijsten overal boven aan. (CBS)
Als je alles over een kam scheert dan lijkt het dat het goed is dat Turken Nederland verlaten. Als je aannneemt dat Turken het minst crimineel zijn en van de criminelen de meeste van Koerdische afkomst, dan klopt het dus niet.
quote:
- De intelligente Allochtonen houden zich rustig en blazen vervolgens je metro station op. (Nieuws)
De Turkse islam is heel anders dan die van de Arabische landen. Het is liberaal en demokratisch. Zelfs ortodoxe Turken zijn een schijntje van die van de Arabieren. Er is daarom nooit een Turks islamitisch fundamentalist geweest. Ooit een Turks terrorist gezien? De Turken houden trouwens niet van de Arabieren of Marrokanen. En andersom ook niet. Juist doordat men steeds de Turken er ook bij betrekt (door bijv. Turken en Marrokanen in 1 zin te zetten), zorgt men ervoor dat de Turken er genoeg van krijgen en het land beginnen te verlaten.
quote:
- Moskeen preken haat op iedereen wat hun niet bevalt en weigeren een overkomst te sluiten met de regering over het laten daarvan. (Nieuws)
Alle moskeeen die geen Turks zijn. Dus weer geld wat je schrijft niet voor deze topic.
quote:
- Het bleek pas uit onderzoek dat zowat alle moslims de daden van Bin Laden goed keuren (Netwerk)
Ik ken geen enkele Turk die Bin Laden goedkeurd. Mischien dat alle Arabieren dat doen. Maar door alle moslims te generaliseren laat men zien hoe weinig men over het onderwerp weet. Bin Laden is een Arabier. En Turken houden niet van die godsdienstwaanzinnige Arabieren. Nederlanders die een rondtocht door Turkije maken begrijpen dat uiteindelijk. Men heeft een verkeerd beeld van Turkije en dr Turken.
quote:
- Allochtonen integreren nauwelijks tot slecht.
Dit is de enige punt waar je correct bent. Turken integreren moeilijk. Wat ik wel zie is dat de Turken beter integreren dan andere allochtonen. Maar de reden dat de Turken niet zo makkelijk integreren komt doordat Turkije nooit overheerst is door een buitenlandse mogendheid. Dit lijkt raar maar ik zal in het kort uitleggen waarom. Landen die altijd overheerst zijn hebben geen eigen geschiedenis en culturele idenditeit van deze landen zijn zwak. Marokko was altijd overheerst geweest en heeft nooit zijn eigen geschiedenis, cultuur, idenditeit ontwikkeld. De bevolking heeft nooit de kans gehad om zichzelf psychologisch te ontwikkelen. Deze mensen kunnen makkelijk overgehaald en geintegreerd worden. Turkije is daartegenover altijd zelf een mogendheid geweest die andere landen overheerste. Het land heeft een sterk culturele identiteitsbesef. Tevens door de diversiteit in het land zullen de Turken altijd trots blijven op hun land en moeilijk integreren. In ieder geval de eerste paar generaties niet.

Turken worden met 1 adem genoemd met andere groepen, ze worden aangekeken voor iets waar ze niets mee te maken hebben. Ik heb vaak gehad dat een Nederlandse vriend van mij op straat met de vinger wijsde naar ortodoxe moslims en hen Turken noemde, terwijl ik duidelijk kon zien dat het Marrokanen waren. Men heeft een verkeerd beeld. Ten onrechte worden Turken in de situatie van de afgelopen 4 jaar betrokken. En DAT is de reden waardoor de Turken er genoeg van hebben en massaal terugkeren.
pi_31059855
@Delapoko

BRAVO!!
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:49:57 #175
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31059894
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:42 schreef delapoko het volgende:
Het grootste probleem dat de Turken hebben is het feit dat Nederland de Turken en Marrokanen over een kam scheren, terwijl de ze niets met elkaar te maken hebben. Zowel cultureel als geloof niet. Volgens een onderzoek van een professor aan de Leidse universiteit is er bijna nooit Turkse probleemjongeren op...
Je hebt wel grotendeels gelijk, maar opzich is het beeld van Nederlanders over Turken wel redelijk positief hoor.
Het is idd een probleem wanneer Marokkanen voor Turken worden aangezien.
Je ziet het ook terug in dat Turkse moskeeen samenwerken met de overheid en Pakistaanse en vooral Marokkaanse moskeeen dit weigeren. Ook is er in het jaarverslag van de AIVD te lezen dat er geen noemenswaardige radicale element binnen de Turkse gemeenschap bestaat. Maar ik denk dat Turken niet zo bang hoeven te zijn, ook vooral door hun ondernemersdrang hebben zij veel goodwill gekweekt onder de Nederlandse bevolking.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 02:11:01 #176
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31077198
quote:
Waarom hebben we dit probleem schijnbaar niet met onze aziatische vrienden.
Food for thought... of toch een vooroordeel. ?
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 02:12:21 #177
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_31077211
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:49 schreef Pracissor het volgende:
Je hebt wel grotendeels gelijk, maar opzich is het beeld van Nederlanders over Turken wel redelijk positief hoor.
Je ziet het ook terug in dat Turkse moskeeen samenwerken met de overheid en Pakistaanse en vooral Marokkaanse moskeeen dit weigeren. Ook is er in het jaarverslag van de AIVD te lezen dat er geen noemenswaardige radicale element binnen de Turkse gemeenschap bestaat. Maar ik denk dat Turken niet zo bang hoeven te zijn, ook vooral door hun ondernemersdrang hebben zij veel goodwill gekweekt onder de Nederlandse bevolking.
Eens..
pi_31079725
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:49 schreef Pracissor het volgende:

[..]

er bestaan volgens mij 2 Marokkaanse Moskeeen die haat prediken
de Tawheed en de Moskee in eindhoven
deze 2 klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')