abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30964457
Broccoli oppepper voor het geheugen

LONDON - Bepaalde groentesoorten, met name broccoli, kunnen het geheugen een oppepper geven. Dat blijkt uit een Brits onderzoek van King's College London, waarvan dinsdag de resultaten bekend worden gemaakt tijdens het een Brits farmaceutisch conferentie in Manchester.

Het onderzoek heeft grote gevolgen voor de behandeling van Alzheimer, meent de Royal Farmaceutical Society. Broccoli, aardappelen, sinaasappelen, appels en radijsjes bevatten stoffen die hetzelfde effect op Alzheimer hebben als medicijnen die gebruikt worden om de ziekte tegen te gaan. Dit geldt met name voor broccoli.

Alzheimer

Hiermee is niet bewezen dat het eten van deze groenten de ziekte kan bestrijden. Wel kan het regelmatig eten van onder meer broccoli de hersenen minder snel doen aftakelen.

De vooralsnog ongeneeslijke ziekte Alzheimer is een aandoening van de hersenen waarbij de zenuwcellen hun werk niet goed meer doen.

NU.NL

Daarom heb ik zo'n goed geheugen, ik eet elke week Broccoli

[ Bericht 3% gewijzigd door more op 27-09-2005 09:34:46 ]
pi_30964481
Uhm....wat was broccoli ook alweer??
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:23:00 #3
13465 eesch
Bijna weekend !!!
pi_30964598
Ben ik toch vergeten wat ik gisteravond gegeten heb....
Is a dream a lie, when it don't come true, or is it something worse?
pi_30964853
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 09:23 schreef eesch het volgende:
Ben ik toch vergeten wat ik gisteravond gegeten heb....
i.i.g. Broccoli.
pi_30964871
Dat zijn nou net de produkten waar ik niks mee heb. Ik krijg van sinaasappelen het apenzuur, van brocolli een konijnengevoel, van aardappelen word ik melig, appels hebben tegenwoordig geen smaak meer en van radijsjes brand m'n tong me de bek uit. Laat ik dan maar vergeetachtig worden, dat ben ik al volgens anderen, kan er niet mee zitten.
pi_30964974
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 09:37 schreef Suko het volgende:
. Ik krijg van sinaasappelen het apenzuur,
Dat is niet echt normaal!
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:44:30 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_30965013
Brocccpolli!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_30966492
broccoli is de groente die ik het meest eet
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:51:36 #9
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_31373604
Nee, ik ben op brocolli uitgegeten...Hoezo, Brocolli een oppepper voor het geheugen ? Ik lijd niet aan geheugenverlies Al eet ik geen Brocolli !
Ik heb het wel altijd gelust !
  woensdag 12 oktober 2005 @ 01:28:43 #10
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_31374374
Ik... merk er niets van.
The Internets, I needs it..
pi_31375442
hee das handig voor als je een nachtje gaat slikken! broccoli!
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_31377257
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 03:00 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
hee das handig voor als je een nachtje gaat slikken! broccoli!
Inderdaad.

Probleem is dan alleen hoe het je strot af te krijgen. Misschien moeten ze eens met broccoli-pillen op de markt komen.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 09:37:17 #13
81237 releaze
best of both worlds
pi_31377533
brocolli. dat vind ik behoorlijk smerig. brocollisoep is lekker.

overigens las ik gisteren dat narcissen ofzo ook een stofje hebben tegen alzheimer en dat er farmaceutische bedrijven bezig zijn te kijken of ze dat stofje in grote getale kunnen mogen winnen voor medicijnen.

of het was een ander bloemetje, maar ik dacht de narcis.
pi_31378252
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 09:17 schreef more het volgende:
Broccoli oppepper voor het geheugen

[afbeelding]

LONDON - Bepaalde groentesoorten, met name broccoli, kunnen het geheugen een oppepper geven. Dat blijkt uit een Brits onderzoek van King's College London, waarvan dinsdag de resultaten bekend worden gemaakt tijdens het een Brits farmaceutisch conferentie in Manchester.

Het onderzoek heeft grote gevolgen voor de behandeling van Alzheimer, meent de Royal Farmaceutical Society. Broccoli, aardappelen, sinaasappelen, appels en radijsjes bevatten stoffen die hetzelfde effect op Alzheimer hebben als medicijnen die gebruikt worden om de ziekte tegen te gaan. Dit geldt met name voor broccoli.
Alzheimer

Hiermee is niet bewezen dat het eten van deze groenten de ziekte kan bestrijden. Wel kan het regelmatig eten van onder meer broccoli de hersenen minder snel doen aftakelen.

De vooralsnog ongeneeslijke ziekte Alzheimer is een aandoening van de hersenen waarbij de zenuwcellen hun werk niet goed meer doen.

NU.NL

Daarom heb ik zo'n goed geheugen, ik eet elke week Broccoli
Nou, dat is dan een mooie opsteker voor dit kabinet. Die medicijnen kunnen het ziekenfonds ook wel uit dus. "Eet u nog maar een stronkje broccoli".
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:22:24 #15
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31378359
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:16 schreef Mwanatabu het volgende:

Nou, dat is dan een mooie opsteker voor dit kabinet. Die medicijnen kunnen het ziekenfonds ook wel uit dus. "Eet u nog maar een stronkje broccoli".
Dat zou inderdaad een prima advies zijn: als iedereen wat vaker groenten en fruit zou eten, zou er al heel wat bespaard kunnen worden in de zorg aan medicijnen en dergelijke. Maarja, de moderne mondige burger vergifigt zichzelf liever lui op de bank liever met vette meuk, drank en sigaretten, om vervolgens te klagen over gestegen zorgpremies.

Voor de meeste 40érs van nu is het geen vraag meer óf ze suikerziekte krijgen, maar wanneer ze het krijgen.

Maar hey! Eigen verantwoordelijkheid he. Moet kunnen allemaal. .
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_31378511
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:22 schreef kippenek het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad een prima advies zijn: als iedereen wat vaker groenten en fruit zou eten, zou er al heel wat bespaard kunnen worden in de zorg aan medicijnen en dergelijke. Maarja, de moderne mondige burger vergifigt zichzelf liever lui op de bank liever met vette meuk, drank en sigaretten, om vervolgens te klagen over gestegen zorgpremies.

Voor de meeste 40érs van nu is het geen vraag meer óf ze suikerziekte krijgen, maar wanneer ze het krijgen.

Maar hey! Eigen verantwoordelijkheid he. Moet kunnen allemaal. .
Als alle moeders borstvoeding zouden (kunnen) geven, dan zou dit de gezondheidszorg miljarden besparen. Maar je gaat toch ook niet tegen een kind met leukemie zeggen "We vergoeden maar 50% van je behandeling, want door je flesvoeding had je nou eenmaal 2x zoveel kans op kinderkanker".
Gezond eten moet ja, maar hoe ga je controleren of die ene meneer met leverkanker dit nou te danken heeft aan excessief zuipgedrag of dat hij gewoon pech had?
Alzheimer is vaak trouwens een kwestie van aanleg.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 12 oktober 2005 @ 10:31:14 #17
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_31378562
Het trieste is natuurlijk dat de meeste mensen het pas écht gaan doen als er controle mogelijk is, of als er sancties op zouden staan. Beetje eigen verantwoordelijkheid zou natuurlijk ook niet gek zijn.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_31379223
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 10:31 schreef kippenek het volgende:
Het trieste is natuurlijk dat de meeste mensen het pas écht gaan doen als er controle mogelijk is, of als er sancties op zouden staan. Beetje eigen verantwoordelijkheid zou natuurlijk ook niet gek zijn.
Absoluut.
Vraag is of controle wenselijk is én of controle nou juist de eigen verantwoordelijkheid afremt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')