quote:* Dr.Nikita aanraadt zijn geschiedenisboekje weer eens ter hand te nemen.
Op maandag 05 november 2001 05:58 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
De islam is sinds die tijd niet veel veranderd hè? Geen wonder dat er zoveel verzet is tegen de islamitisering.
De Islam is ontstaan na het Romeinse Rijk dat de Christenen voor de leeuwen wierp.
quote:Kniesoor die daar op let!
Op maandag 05 november 2001 07:41 schreef SilkTie het volgende:[..]
* Dr.Nikita aanraadt zijn geschiedenisboekje weer eens ter hand te nemen.
De Islam is ontstaan na het Romeinse Rijk dat de Christenen voor de leeuwen wierp.
quote:Yep, maar ik ben nu eenmaal een entofornicoloog.
Op maandag 05 november 2001 07:44 schreef links234 het volgende:[..]
Kniesoor die daar op let!
quote:Veel verder is de islam ook niet gekomen sinds die tijd.
Op maandag 05 november 2001 07:41 schreef SilkTie het volgende:[..]
* Dr.Nikita aanraadt zijn haar geschiedenisboekje weer eens ter hand te nemen.
quote:Welke islam? Die van amerikaanse moslims, of die van de iraanse? Of die van de bosnische, of de mauretanische? Of van de moslims uit indonesie of van de moslims die al generaties in west-europa wonen?
Op maandag 05 november 2001 10:00 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Veel verder is de islam ook niet gekomen sinds die tijd.
quote:Gezien vanuit de problemen die we hier hebben vind ik het niet bepaald aanwinst.
Op maandag 05 november 2001 10:03 schreef links234 het volgende:[..]
Welke islam? Die van amerikaanse moslims, of die van de iraanse? Of die van de bosnische, of de mauretanische? Of van de moslims uit indonesie of van de moslims die al generaties in west-europa wonen?
quote:Aha..... Een verbasterde mierenneuker.
Op maandag 05 november 2001 09:33 schreef SilkTie het volgende:[..]
Yep, maar ik ben nu eenmaal een entofornicoloog.
quote:Wat bedoel je? Het niet bezorgen van de krant? Ik zie de link niet helemaal met mensen uit de filippijnen. Of je moet natuurlijk beweren dat ze allemaal hetzelfde geloof hebben. En fillipino's in Manilla zullen ook geen NRC bezorgen. Maar het lijkt me nogal gezocht.
Op maandag 05 november 2001 10:40 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Gezien vanuit de problemen die we hier hebben vind ik het niet bepaald aanwinst.
quote:De Islam heeft eerst een bloeiperiode gehad. Zonder de Islam hadden we nu geen wiskunde gehad, geen scheikunde, geen grammatica, geen overlevering van de Griekse literatuur en wijsbegeerte etc. etc. etc.
Op maandag 05 november 2001 10:00 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Veel verder is de islam ook niet gekomen sinds die tijd.
Ook de middeleeuwse bouwwerken uit de Islamitische perioden in de diverse delen van de wereld zijn van een indrukwekkende schoonheid waar het Muiderslot bij in het niet valt.
Deze hoogstaande cultuur hebben ze helaas niet kunnen vasthouden, de Christelijke wereld heeft de fakkel overgenomen met de Verlichting, ontdekkingsreizen naar de West en de Oost, en kolonisatie van werelddelen (waarbij niet meer dan eens de plaatstelijke religies, zowel mono- als polytheistisch, als minderwaardig werd onderdrukt).
Je kan de Islam niet afdoen als een grote, maar achterlijke religie. Dat dit door een zooitje mullah's en andere volks(mis)leiders nu zo verworden lijkt te zijn, mag je niet anachronistisch op de hele geschiedenis projecteren.
Binnen iedere stroming van welke overtuiging dan ook (of het nu om religie of politiek gaat) heb je mensen die de boel in het Stenen Tijdperk willen schoppen en mensen die vooruit willen komen.
Excuses voor de ongewilde geslachtsverandering.
quote:Het geloof in de islam is overal ter wereld hetzelfde, alleen de interpretatie verschilt nogal.
Op maandag 05 november 2001 10:43 schreef links234 het volgende:[..]
Wat bedoel je? Het niet bezorgen van de krant? Ik zie de link niet helemaal met mensen uit de filippijnen. Of je moet natuurlijk beweren dat ze allemaal hetzelfde geloof hebben. En fillipino's in Manilla zullen ook geen NRC bezorgen. Maar het lijkt me nogal gezocht.
quote:Bevel is bevel?
Op maandag 05 november 2001 11:15 schreef Dr.Nikita het volgende:[..]
Het geloof in de islam is overal ter wereld hetzelfde, alleen de interpretatie verschilt nogal.
Of er nou een afbeelding van de koran of de bijbel in een krant staat mag niet uitmaken, je verhuurt jezelf voor de bezorging ongeacht de inhoud. Kortom, je behoort je werk te doen waar je voor bent ingehuurd.
Ik ben systeembeheerder, en soms wil mijn baas (of degene hoger in de boom) dat ik inbreuk maak op de privacy van gebruikers. Ik weiger dat. Principekwestie. Al heeft hij honderd keer gelijk, en staat hij honderd keer in z'n recht, ik doe het nog steeds niet.
Verder ga ik niet in over de interne aangelegenheden van het NRC. Het zal me jeuken of ze ontslagen worden of niet. Het zal wel bij een officiele waarschuwing blijven. Het NRC kan het zich niet veroorloven om bezorgers kwijt te raken.
quote:Leerzaam en interessant stukje, maar hebben we nu in de huidige tijd niet te maken met een beperking die de islam juist oplegt?
Op maandag 05 november 2001 10:46 schreef SilkTie het volgende:[..]
De Islam heeft eerst een bloeiperiode gehad. Zonder de Islam hadden we nu geen wiskunde gehad, geen scheikunde, geen grammatica, geen overlevering van de Griekse literatuur en wijsbegeerte etc. etc. etc.
Ook de middeleeuwse bouwwerken uit de Islamitische perioden in de diverse delen van de wereld zijn van een indrukwekkende schoonheid waar het Muiderslot bij in het niet valt.
Deze hoogstaande cultuur hebben ze helaas niet kunnen vasthouden, de Christelijke wereld heeft de fakkel overgenomen met de Verlichting, ontdekkingsreizen naar de West en de Oost, en kolonisatie van werelddelen (waarbij niet meer dan eens de plaatstelijke religies, zowel mono- als polytheistisch, als minderwaardig werd onderdrukt).
Je kan de Islam niet afdoen als een grote, maar achterlijke religie. Dat dit door een zooitje mullah's en andere volks(mis)leiders nu zo verworden lijkt te zijn, mag je niet anachronistisch op de hele geschiedenis projecteren.
Binnen iedere stroming van welke overtuiging dan ook (of het nu om religie of politiek gaat) heb je mensen die de boel in het Stenen Tijdperk willen schoppen en mensen die vooruit willen komen.
quote:
Excuses voor de ongewilde geslachtsverandering.
quote:Als je baas, mits hij de privacyrechten niet schendt, je de zak geeft staat hij wettelijk in zijn volste recht.
Op maandag 05 november 2001 11:21 schreef links234 het volgende:[..]
Bevel is bevel?
Ik ben systeembeheerder, en soms wil mijn baas (of degene hoger in de boom) dat ik inbreuk maak op de privacy van gebruikers. Ik weiger dat. Principekwestie. Al heeft hij honderd keer gelijk, en staat hij honderd keer in z'n recht, ik doe het nog steeds niet.
quote:Mij interesseert de afwikkeling verder ook niet, de discussie gaat toch over dat het terrecht werkweigering is of niet, in ieder geval zijn de bezorgers niet aangenomen voor de functie van censurist.
Verder ga ik niet in over de interne aangelegenheden van het NRC. Het zal me jeuken of ze ontslagen worden of niet. Het zal wel bij een officiele waarschuwing blijven. Het NRC kan het zich niet veroorloven om bezorgers kwijt te raken.
Ik vind het nogal een domme actie van de bezorgers, zo maken ze de kloof alleen maar groter. De afbeelding op de voorzijde van het magazine is alleen maar een illustratie, het is héél vergezocht te veronderstellen dat de bijlage verward zou kunnen worden met de Koran zelf.
Misschien hadden ze een mini-burqa over de bijlage heen kunnen trekken
quote:Tenzij je graag verplicht een baard wil dragen, 5 maal per dag wil bidden, besneden wilt worden en je 'Amsterdamse tolerantie' kwijt wil raken niet nee.
Op maandag 05 november 2001 07:29 schreef links234 het volgende:[..]
Is dat erg dan?
quote:Maakt dat wat uit dan ?
Op maandag 05 november 2001 02:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Je zou pas recht van spreken hebben indien de moslims zouden afdwingen dat op de voorpagina's van alle uitgaves van M de Koran stond afgebeeld, en daar gehoor aan zou worden gegeven.
Wat is precies het nut van de afbeelding van de Koran op de voorpagina van M?
quote:Geloof me, om de NRC te bezorgen hoef je niet om 6 uur op te staan
Op zaterdag 03 november 2001 17:48 schreef Lynch het volgende:
Moslimjongeren zijn nou eenmaal een van de weinige groepen die zich niet te min voelen om kranten te bezorgen en om 6 uur op te staan.
Is er hier misschien een moslim die kan uitleggen waarom een foto van jullie mooie boek een belediging is? Dat ontgaat mij een beetje, ik heb toch ook niets tegen een plaatje van een bijbel?
Verder zou ik ook wel eens willen weten om hoeveel bezorgers het gaat, maar als er "enige duizenden" abonnees geen M hebben ontvangen zijn het "enige tientallen" bezorgers. (uitgaande van gemiddeld 100 kranten per man)
quote:Nee hoor.
Op maandag 05 november 2001 07:29 schreef links234 het volgende:[..]
Is dat erg dan?
[Dit bericht is gewijzigd door Raaf op 05-11-2001 13:44]
quote:Ebn dat allemaal door het niet bezorgen van de zaterdagbijlage.
Op maandag 05 november 2001 11:46 schreef Jomanda het volgende:[..]
Tenzij je graag verplicht een baard wil dragen, 5 maal per dag wil bidden, besneden wilt worden en je 'Amsterdamse tolerantie' kwijt wil raken niet nee.
Kan je het wel shaken met die coffeeshops.
quote:In mijn ogen is het geen belediging. Hooguit een misverstand. Het is waarschijnlijk mooi bedoeld en niet bedoeld om moslims te kwetsen maar de voorkant insinueert dat het blad de Heilige Koran zelf is. Onbedoeld misschien, maar voor moslims is dat niet zo fijn. Zij zien de Heilige koran het liefst in het geheel, zonder misverstanden.
Op maandag 05 november 2001 13:40 schreef ButcherBird het volgende:[..]
.
Is er hier misschien een moslim die kan uitleggen waarom een foto van jullie mooie boek een belediging is? Dat ontgaat mij een beetje, ik heb toch ook niets tegen een plaatje van een bijbel?
BTW. als ik bezorger van het NRC was geweest had ik waarschijnlijk wel de krant bezorgd, maar wel mijn beklag ingediend bij de krant.
quote:En dat allemaal na aanleiding van werkweigering... dit zoort dingen in de media speelt wel lekker in op de onderbuikgevoelens
Op maandag 05 november 2001 13:41 schreef Raaf het volgende:[..]
Nee hoor.
Gooi je Hawaii bloussen maar vast in de zak van max ,die heb je immers toch niet meer nodig.
Ook je vriendin kan haar sexy korte rokjes inleveren want dat werkt aanstotelijk. Maar wees niet bang! ze krijgt er een prachtige hoofddoek of desgewenst sluier voor terug.
Als je homo,s in je kenissenkring hebt:Organiseer maar vast een afscheidsdiner want die gaan voor lange tijd de cel in.
Om 6 uur moet je trouwens niet schrikken als je ineens Arabies gegalm uit luidsprekers over de straten hoort galmen:Dat is de imam die jou en je hele buurt verzoekt op je knieen voor Allah te bidden. Deze man zal trouwens een nieuwe prominente rol in je bestaan gaan innemen maar dat leer je nog wel als je al dan niet onder dwang bekeert bent.
Tot slot: Vanaf opstaan tot weer in je bed: Alla,s wil=wet!
Veel plezier!
quote:Neen, het ging over of het erg zou zijn als moslims de macht in NL over zouden nemen.
Op maandag 05 november 2001 13:42 schreef links234 het volgende:[..]
Ebn dat allemaal door het niet bezorgen van de zaterdagbijlage.
quote:Wil ik
Op maandag 05 november 2001 11:46 schreef Jomanda het volgende:[..]
Tenzij je graag verplicht een baard wil dragen, 5 maal per dag wil bidden, besneden wilt worden en je 'Amsterdamse tolerantie' kwijt wil raken niet nee.
quote:Weg met de coffeeshops!
Kan je het wel shaken met die coffeeshops.
quote:weg met jou!
Op maandag 05 november 2001 14:03 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Wil ik
[..]Weg met de coffeeshops!
quote:O, dus jij bent zo'n linkse blower die de hele tijd knetterstoned met z'n gitaartje onder een boom zit en ouwehoert tegen dovenetels en andere geitewolgewassen? En je wilt de jeugd nog aan de drugs helpen ook?
Op maandag 05 november 2001 14:44 schreef Raaf het volgende:[..]
weg met jou!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |