abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2076153
Zit nu even niet in mijn appartement in Groningen, maar heb jij (als je ook NRC-abo bent) het magazine ontvangen?
quote:
Bezorging M gehinderd

In sommige delen van het land, waaronder de regio Amsterdam, zijn er problemen met de verspreiding van het maandblad M.

Een aantal lezers loopt de kans bij de zaterdagkrant geen M aan te treffen. Via de lezersservice op 0800 0323 kunt u zaterdag tot 16.45 een exemplaar van M nabestellen. De lezersservice is vanaf maandag weer geopend tot 19.45 uur. De directie biedt z'n verontschuldigingen aan voor het veroorzaakte ongemak.
Directie NRC Handelsblad BV

lekker bevordelijk voor de persvrijheid zeg, jammer dat er een tekort is aan bezorgers anders anders zouden ze dit niet flikken.
en dat alleen voor dit:

zaterdag 3 november 2001 @ 17:19:28 #2
17965 Jomanda
We are all together now...
pi_2076199
Werkweigering=Ontslag

Maar in dit geval natuurlijk niet, want het zijn moslims. Dus dan mag het. Het blad zal wel beledigend voor hun geloof/cultuur/moeder/overleden opa zijn....

Gezeik met die islam altijd...

Straalt u via uw beeldscherm in! Kom maar, en breng uw hoofd dicht bij het beeldscherm!
pi_2076209
De mensen die geweigerd hebben dit blad te bezorgen, moeten ontslagen worden.
  Redactie Frontpage zaterdag 3 november 2001 @ 17:24:12 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2076235
Waarom lees ik nergens dat het om Islamitische bezorgers gaat?
pi_2076241
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:24 schreef SunChaser het volgende:
Waarom lees ik nergens dat het om Islamitische bezorgers gaat?
was net op de radio. De directie van NRC wil zijn vinger niet branden ofzo?
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:25:28 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_2076248
Het probleem van bezorgers is dat er nou niet bepaald een overvloed aan is. Overigens is dit geen probleem als je zelf bezorger bent (). Maar inderdaad ze moeten ontslagen worden.
Nou vraag ik me trouwens ook af of ik die M heb gehad (alhoewel wij een niet onleuk blond meisje als bezorgster hebben).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:27:01 #7
17965 Jomanda
pi_2076262
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:24 schreef Lynch het volgende:

[..]

was net op de radio. De directie van NRC wil zijn vinger niet branden ofzo?

Nee, je zou de waarheid maar eens zeggen...
Straalt u via uw beeldscherm in! Kom maar, en breng uw hoofd dicht bij het beeldscherm!
pi_2076278
Wat een onzin zeg. Wat zijn ze weer snel op hun teentjes getrapt. Iedere link met de islam is per definitie natuurlijk beledigend, racistisch en discriminerend bedoeld. Dit zegt wel weer genoeg over die bezorgers.
Tel daar de uitlatingen van wat imam's bij op en wat krijg je: haat tegen islamieten. En dan vinden ze het nog gek ook.

Als er een foto van een vliegtuig dat een WTC toren ramt op staat bellen ze zeker aan om het trots te overhandigen...

Ontslaan die gasten.

zaterdag 3 november 2001 @ 17:32:50 #9
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_2076310
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:28 schreef 6502 het volgende:
En dan vinden ze het nog gek ook.
Dat vind ik, als 'we' in jou perceptie zijnde, in ieder geval ook gek. Maar is het dom om te vragen wat die plaat nu eigenlijk betekent? Is het de voorkant van de Koran ofzo?
  Redactie Frontpage zaterdag 3 november 2001 @ 17:35:51 #10
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2076329
De voorkant van de koran. Is dat niet een beetje goedkoop willen scoren als NRC?
pi_2076343
Zijn ze toch nog ergens goed voor.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:38:39 #12
2764 Trainspotter
pi_2076350
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:35 schreef SunChaser het volgende:
De voorkant van de koran. Is dat niet een beetje goedkoop willen scoren als NRC?
Mwoah, op zijn hoogst arrogant om je supplement aan een geloofsboek gelijk te stellen.

[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 03-11-2001 17:39]

zaterdag 3 november 2001 @ 17:39:47 #13
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_2076362
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:13 schreef Lynch het volgende:
lekker bevordelijk voor de persvrijheid zeg,
Hoezo? Is die in gevaar of zo?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2076367
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:37 schreef Calella het volgende:
Zijn ze toch nog ergens goed voor.
wie?
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:40:39 #15
17965 Jomanda
pi_2076369
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:35 schreef SunChaser het volgende:
?

Zou het misschien in de bijlage M over de islam gaan?

En dan nog, is dit een excuus om werk te weigeren?

pi_2076374
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:39 schreef links234 het volgende:

[..]

Hoezo? Is die in gevaar of zo?

ja, als het NRC zijn bezorgers en dus een deel van zijn winst wil behouden, publiceren ze dit soort dingen in de toekomst niet meer. En dan is beperkend voor het NRC.
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:42:27 #17
10188 links234
pi_2076385
Overigens lees ik in de quote nergens ook maar een woord over werkweigering.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
pi_2076396
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:38 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Mwoah, op zijn hoogst arrogant om je supplement aan een geloofsboek gelijk te stellen.

daar gaat het niet om, de pers mag arrogant zijn. Het is trouwens helemaal niet zo dat het NRC suggereert dat het supplement van dezelfde kwaliteit als de koran is, dat is niet de intentie van de omslag geweest. De pers MOET provoceren en zich kritisch opstellen. Als bezorger moet je je niet bemoeien met de inhoud, je bent aangenomen om die kant door de bus te douwen en als dat met opzet niet gebeurt dien je ontslagen te worden.
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:46:02 #19
2764 Trainspotter
pi_2076406
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:41 schreef Lynch het volgende:

[..]

ja, als het NRC zijn bezorgers en dus een deel van zijn winst wil behouden, publiceren ze dit soort dingen in de toekomst niet meer. En dan is beperkend voor het NRC.

Ik denk dat die bezorgers het blaadje best hadden willen bezorgen als de voorkant anders was. Of beschik jij over bronnen die bevestigen dat bezorgers de kranten pas bezorgen nadat ze de inhoud ervan hebben gescand op mogelijk negatieve uitlatingen ten aanzien van de islam?
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:48:10 #20
2764 Trainspotter
pi_2076419
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:44 schreef Lynch het volgende:

[..]

daar gaat het niet om, de pers mag arrogant zijn. Het is trouwens helemaal niet zo dat het NRC suggereert dat het supplement van dezelfde kwaliteit als de koran is, dat is niet de intentie van de omslag geweest. De pers MOET provoceren en zich kritisch opstellen. Als bezorger moet je je niet bemoeien met de inhoud, je bent aangenomen om die kant door de bus te douwen en als dat met opzet niet gebeurt dien je ontslagen te worden.

Sorry, ik had de moeten toevoegen blijkbaar. Ik ben het verder wel met je eens, al kan ik me de beweegredenen van de bezorgers wel begrijpen. Een standje lijkt me verder wel voldoende.
pi_2076424
Die imam ofzo die nu op radio 1 is wil morgen (zondag?) een rectificatie in de krant. De hoofdredactuer gaat daar niet mee accoord. Duidelijk is dat het NRC/PCM zich niet kan permitteren om de bezorgers op de vingers te tikken omdat ze dan weer veel geld kwijt zijn aan werving. Moslimjongeren zijn nou eenmaal een van de weinige groepen die zich niet te min voelen om kranten te bezorgen en om 6 uur op te staan.
  zaterdag 3 november 2001 @ 17:52:22 #22
10188 links234
pi_2076456
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:48 schreef Lynch het volgende:
Die imam ofzo die nu op radio 1 is wil morgen (zondag?) een rectificatie in de krant. De hoofdredactuer gaat daar niet mee accoord. Duidelijk is dat het NRC/PCM zich niet kan permitteren om de bezorgers op de vingers te tikken omdat ze dan weer veel geld kwijt zijn aan werving. Moslimjongeren zijn nou eenmaal een van de weinige groepen die zich niet te min voelen om kranten te bezorgen en om 6 uur op te staan.
Klopt, en dan heb je het oude vraag-aanbod dingetje weer, en dus dikke vette pech voor het NRC.

zaterdag 3 november 2001 @ 17:54:00 #23
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_2076467
Staat de inhoud van de 'M' trouwens wel op hun site?
Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
pi_2076492
quote:
Op zaterdag 03 november 2001 17:46 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ik denk dat die bezorgers het blaadje best hadden willen bezorgen als de voorkant anders was.

ja, het is alleen niet aan hen om voor honderduizenden abonees te bepalen wat ze wel of niet te mogen zien. Ze worden er niet voor betaald te censureren. Het is GEEN aanval op de koran of de Islam. Als het de voorkant van de bijbel was hadden ze er vast geen probleem mee gehad (of wel?).
quote:
Of beschik jij over bronnen die bevestigen dat bezorgers de kranten pas bezorgen nadat ze de inhoud ervan hebben gescand op mogelijk negatieve uitlatingen ten aanzien van de islam?
Blijkbaar bezorgen ze al niet voor alleen een afbeelding van de koran, of er negatieve uitlatingen over de Islam instonden weet ik niet. Maar zou dit ook gebeuren met Pim Fortuyn op de voorkant? Dat is dan pas echt gevaarlijk.
pi_2076519
Is er ook een indicatie van om hoeveel bezorgers dit gaat ? In het bericht staat 'een aantal' en er wordt hier in het topic gedaan alsof het een landelijke actie is.

Overigens is er wel degelijk sprake van werkweigering als een werknemer zijn hoofdtaak weigert uit te voeren. Een bezorger die dus niet wil bezorgen heeft zich schuldig gemaakt aan werkweigering.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')