wat voor modem is het ?quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kan er voorlopig niet mee online.Modem is niet compatible (Apple zei van wel, Tiscali zegt van niet). Nieuw modem besteld.
Ik wacht wel op dat nieuwe modem. Ik weet toch al die instellingen niet enzo.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:53 schreef het_fokschaap het volgende:
probeer dit eens
http://www.macosx.com/con(...)-800-Adsl-Modem.html
Die hebben helemaal geen draadloos netwerk, dat verzinnen ze hier maar.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:54 schreef Chatman het volgende:
heb je al geprobeerd in te loggen op het draadloze netwerk van de buren?
Waarom niet meteen een router? Dan kun je beide compu's aansluiten, en hoef je alleen het ethernet-deel te installeren.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Kan er voorlopig niet mee online.Modem is niet compatible (Apple zei van wel, Tiscali zegt van niet). Nieuw modem besteld.
Ow, nou ja, weetikveel. Tiscali stuurt een nieuw modem.quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:59 schreef Alicey het volgende:
Waarom niet meteen een router? Dan kun je beide compu's aansluiten, en hoef je alleen het ethernet-deel te installeren.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 13:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik wacht wel op dat nieuwe modem. Ik weet toch al die instellingen niet enzo.
Oh, als het niets kost gewoon aanpakken.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ow, nou ja, weetikveel. Tiscali stuurt een nieuw modem.
ander DVDtje proberen, misschien is ie viesquote:Op vrijdag 30 september 2005 14:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hm okee. Heb er net een DVD'tje in gestopt. Begint met spelen, stopt dan ineens en zegt bij 'eject' dat er geen disc beschikbaar is.
Het kost 30 euro.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:02 schreef Alicey het volgende:
Oh, als het niets kost gewoon aanpakken.
Hij heeft 'm al weer uitgespuugd. Nog een poging.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:06 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ander DVDtje proberen, misschien is ie vies
omdat zij zeggen dat er geen driver bestaat, die dus wel blijkt te bestaan, moet jij 30 euro betalenquote:
Is het een router? Als het geld kost, zou ik eerst even goed nakijken wat het is.. Anders beter elders een router halen..quote:
Maar hoe moet ik dan die driver op die Mac krijgen als ik met die Mac niet online kan? Dan moet ik eerst CD-roms halen om het op te zetten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:02 schreef het_fokschaap het volgende:
dan bel je toch met Tiscali. Het is al idioot dat zijn niet weten dat deze driver bestaat
Het is gewoon een modernere modem.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:08 schreef Alicey het volgende:
Is het een router? Als het geld kost, zou ik eerst even goed nakijken wat het is.. Anders beter elders een router halen..
Je wordt dus gewoon een poot uitgedraaid.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is gewoon een modernere modem.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar hoe moet ik dan die driver op die Mac krijgen als ik met die Mac niet online kan? Dan moet ik eerst CD-roms halen om het op te zetten.
Ik vind het wel goed zo.
Je hebt wel al de handleiding gelezen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Andere DVD stopt ook binnen tien seconden met spelen. Maar eventjes met Apple bellen.
Ik heb het serieus wel eens gehad dat ik een heel stuk software opnieuw heb geinstalleerd, en pas toen ik het weigerende apparaat wilde open maken er achter kwam dat de stekker er niet in zat.quote:
dan nog moet je hem "er" wel in stoppenquote:Op vrijdag 30 september 2005 14:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
![]()
De iMac heeft maar één stekker.
quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:29 schreef het_fokschaap het volgende:
dan nog moet je hem "er" wel in stoppen
Wordt altijd gewaardeerd, als je het als klant beter weet dan de helpdesk.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Misschien toch Tiscali nog even bellen dat er wel een driver is.
Hij werd niet vervelend hoor.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:30 schreef Alicey het volgende:
Wordt altijd gewaardeerd, als je het als klant beter weet dan de helpdesk.![]()
Dat scheelt al weer. Ik jaag ze meestal op een of andere manier wel tegen me in het harnas.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hij werd niet vervelend hoor.
Volgens mij wel (Ik heb alleen de reacties gelezen, niet de link(s))quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Okee. Bestelling modem geannuleerd. Ik zou dus in principe die driver op een CD-rom moeten kunnen zetten en het modem van daaraf installeren op de Mac?
Ik moet toch nog even naar de apotheek, dus dat ga ik dan nu maar even doen en dan neem ik wat schijfjes mee.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:37 schreef Alicey het volgende:
Volgens mij wel (Ik heb alleen de reacties gelezen, niet de link(s))
Daar zat ik ook aan te denken... Maar goed, ik ga het gewoon proberen.quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:46 schreef het_fokschaap het volgende:
ik weet alleen niet hoe makkelijk het is om een bestandje te lezen vanaf cd-rom dat er met een pc is opgezet
CD's worden gewoon in ISO gebrand, wat een standaard-formaat is voor alle platforms. Ik neem aan dat de Mac ook wel de Joliet-extensies herkent, waardoor zelfs de volledige bestandsnaam zichtbaar is. DVD's is wel een ander verhaal, een DVD kreeg ik destijds niet aan de praat op een Mac..quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:46 schreef het_fokschaap het volgende:
ik weet alleen niet hoe makkelijk het is om een bestandje te lezen vanaf cd-rom dat er met een pc is opgezet
via USB heb je juist zo'n driver nodig. Via ethernet niet.quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Had ook een probleem met een Sagem modem, die deed het niet op mijn ethernetkaart, maar wel via USBdan maar zo. Mischien ook een optie om te proberen?
Nou, ik zie dat je de link voor die driver gepost hebt, installeren dan maarquote:Op vrijdag 30 september 2005 15:15 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
via USB heb je juist zo'n driver nodig. Via ethernet niet.
aMule is een Open Source variant op eMule, waar misschien ook binaries voor de Mac voor bestaan.quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:54 schreef Godslasteraar het volgende:
Trouwens, is er voor de Mac een equivalent van eMule en PeerGuardian?
Heb je een USB stick of camera?quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb dat ding al heel lang niet meer gebruikt en volgens mij doet 'ie het gewoon niet meer...
Nope. En als ik die ga kopen ben ik samen met die CD's al een stuk meer kwijt dan dat modem kost. Dus ik ga gewoon Tiscali bellen om dat nieuwe modem.quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:18 schreef Alicey het volgende:
Heb je een USB stick of camera?
Vraag aan die knakkers van Tiscali anders meteen een router, kun je beide computers er op aansluiten.quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nope. En als ik die ga kopen ben ik samen met die CD's al een stuk meer kwijt dan dat modem kost. Dus ik ga gewoon Tiscali bellen om dat nieuwe modem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |