Ja nu stel ik wel een vraag, maar ik moet wel weg zo en tis zo lullig als ik dan niet meer reageer
![]()
Het kan zijn dat de kat bijt omdat je te ver gaat met bv. spelen, knuffelen, aaien en dergelijke. Dan geeft ie aan dat ie het zat is. Maar daar gaat wel een bepaalde stand van de oren/staart en een bepaalde blik in de ogen aan vooraf. Belangrijk om even op te letten, vind ik. Want als de kat terug naar het asiel moet omdat jullie zijn grens overgaan, das zielig nietwaar?
![]()
Zomaar bijten komt maar weinig voor in elk geval, dus bekijk gewoon even wat je zelf doet ook.
Als je kat bijt, trek je je hand rustig weg en zeg luid en duidelijk 'nee!'. Ga de kat niet slaan of zo of heel hard schreeuwen, wees consequent in het nee zeggen. Als de kat blijft bijten en je wilt het echt niet, doe dan wat peper of azijn(niet teveel) op je hand, dat vinden ze vies. Niet expres in de snoet duwen natuurlijk dan. Liever dit helemaal niet, maar goed...
Succes
![]()
ps: ik zie je reply. Tja aso.... als een kat niet graag geaaid wil worden heb je daar rekening mee te houden. In elk geval is het geen reden om de kat terug te brengen vind ik
![]()
pss: het neemt ook tijd voor een kat om te wennen aan een nieuw huis en aan nieuwe mensen. Gun hem die tijd