abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30864204
Mijn ouders hebben sinds een week of twee een 8 jaar ouder kater uit het asiel gehaald.
Hij was eerst enorm lief en deed niks anders dan knuffelen, slapen, spinnen, etc.
Maar na een ruime week lijkt hij gewend ofzo en bijt hij soms als je hem wil aaien. Da's niet goed natuurlijk.
Ze denken erover om hem terug te brengen wat natuurlijk erg jammer zou zijn.

Weet iemand hoe dit komt? Wat je er tegen kan doen? Zo gaat de lol er natuurlijk snel vanaf.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_30864323
Katten kunnen bijten uit speelsigheid. Wordt er als hij geaaid wordt ook gespeeld met hem?

Verder bijten katten doorgaans (indien geen speelsigheid dus) vaak niet zonder waarschuwing. Daarvoor moet je wel de non-verbale 'kattentaal' kennen natuurlijk. Ik weet niet hoeveel ervaring jullie hebben met katten. Vaak kan je als kattenkenner wel zien waarom een kat bijt.

Dus wanneer bijt ie precies en belangrijker: wat gaat er aan vooraf?
pi_30864424
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:01 schreef Tinkerbell het volgende:
Katten kunnen bijten uit speelsigheid. Wordt er als hij geaaid wordt ook gespeeld met hem?

Verder bijten katten doorgaans (indien geen speelsigheid dus) vaak niet zonder waarschuwing. Daarvoor moet je wel de non-verbale 'kattentaal' kennen natuurlijk. Ik weet niet hoeveel ervaring jullie hebben met katten. Vaak kan je als kattenkenner wel zien waarom een kat bijt.

Dus wanneer bijt ie precies en belangrijker: wat gaat er aan vooraf?
Vroeger (wel een tijd terug) hadden ze jarenlang 7 katten, dus ze hebben er wel verstand van.
Hij lijkt echt kort te happen omdat hij geen zin heeft om geaaid te worden. Beetje aso van hem.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_30864550
Ja nu stel ik wel een vraag, maar ik moet wel weg zo en tis zo lullig als ik dan niet meer reageer

Het kan zijn dat de kat bijt omdat je te ver gaat met bv. spelen, knuffelen, aaien en dergelijke. Dan geeft ie aan dat ie het zat is. Maar daar gaat wel een bepaalde stand van de oren/staart en een bepaalde blik in de ogen aan vooraf. Belangrijk om even op te letten, vind ik. Want als de kat terug naar het asiel moet omdat jullie zijn grens overgaan, das zielig nietwaar?

Zomaar bijten komt maar weinig voor in elk geval, dus bekijk gewoon even wat je zelf doet ook.

Als je kat bijt, trek je je hand rustig weg en zeg luid en duidelijk 'nee!'. Ga de kat niet slaan of zo of heel hard schreeuwen, wees consequent in het nee zeggen. Als de kat blijft bijten en je wilt het echt niet, doe dan wat peper of azijn(niet teveel) op je hand, dat vinden ze vies. Niet expres in de snoet duwen natuurlijk dan. Liever dit helemaal niet, maar goed...

Succes

ps: ik zie je reply. Tja aso.... als een kat niet graag geaaid wil worden heb je daar rekening mee te houden. In elk geval is het geen reden om de kat terug te brengen vind ik

pss: het neemt ook tijd voor een kat om te wennen aan een nieuw huis en aan nieuwe mensen. Gun hem die tijd
  vrijdag 23 september 2005 @ 21:50:36 #5
124403 UZN
Hello world!
pi_30871047
Zijn het geen 'liefdesbeetjes'. Die doen ook wel pijn btw. Maar die zijn niet slecht bedoeld.
pi_30880758
Ja, precies! Die liefdesbeetjes doet onze kat ook en onze vorige kat deed dat ook. Dat doen ze dan als je ze lekker aan het aaien bent, ze bijten dan ook niet door. Onze huidige kat wil dan ook nog wel eens met zn pootjes je hand beet houden, heel lief.

Katten hebben trouwens wel een vrij lange tijd nodig om echt te wennen. Onze kat was waarschijnlijk gedumpt en heeft er toch wel een jaar over gedaan om te wennen. Je weet niet wat het beestje allemaal heeft meegemaakt. En na een jaar merkten we nog steeds veranderingen in gedrag, dat ze nog meer op haar gemak raakte enzvoort. Hetzelfde kan gelden voor jullie kat. Oordeel niet te snel over hem, hij verdient ook een lief baastje met veel geduld.
pi_30881770
vooral met geduld

ik kan me niet voorstellen dat een kat zomaar spontaan helemaal uit zichzelf vals word
maar als hij hiervoor een zwaar leven heeft gehad.. si het niet onmogelijk da thij daar wat "kuren" aan over heeft gehouden
vind het beetje zwak als je hem alleen daarom terug wil brengen

en idd.. lovebites kunnen flink zeer doen.. en zijn meestal tijdens het aaien
dat is een "hint" dat ie helemaal gek van jullie is
nahja.. daarom kan je hem toch niet terugbrengen naar een asiel?
heeft het beestje het eidnelijk naar zn zin.. moet ie weg omdat ie laat zien dat ie van je houd
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  zondag 25 september 2005 @ 11:17:15 #8
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_30910694
Die van mij doet ook aan bijten. Het liefst in mijn gezicht. Zijn oren gaan dan helemaal achter in zijn nek en zijn pupillen zijn dan ook groot. Hij weet ook heus wel dat ik het niet wil hebben en toch doet hij het elke keer weer.
Tis een raar ding, dat is het. Hij vindt het gewoon geweldig om bij me te zitten
Proud Powerpauper
  zondag 25 september 2005 @ 11:20:10 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_30910749
Asiel katten hebben soms een verleden. En met de tijd gaat het vaak beter. Kan soms best een tijdje duren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 25 september 2005 @ 15:44:10 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_30917469
Mijn asielpoes is zeker niet vals, maar het had er in het begin wel de schijn van. Het is volgens mij een kwestie van veel geduld, consequent zijn en dan zorgen dat de kat je gaat vertrouwen. En dat kan wel even duren.

Mijn poes leek in het asiel een schat, want ze liet zich gewillig aaien. Ik was echter gewaarschuwd, want aanvankelijk hadden ze in het asiel helemaal niet gedacht haar te kunnen plaatsen omdat ze heel schuw binnenkwam.

Het ging in het begin een paar keer mis: toen ze op bed op me was komen zitten kreeg ik een pets in mijn gezicht en toen ik haar optilde, kreeg ik een klauw met twee poten tegelijk, aan weerskanten van mijn gezicht.

Inmiddels zijn we tweeëneenhalf jaar verder. Ik heb flink geïnvesteerd in het kweken van vertrouwen. Ik weet nu precies waar en wanneer ze zich helemaal happy voelt en dan laat ze zich graag knuffelen. Met heel veel oefenen kan ik haar nu optillen. Zodra ze tegenstribbelt zet ik haar neer, dus ze weet waar ze aan toe is. Ze springt heel vaak uit zichzelf op schoot, maar ze kan ineens - zonder aanleiding die ik kan zien - grote zwarte ogen krijgen, oortjes naar achteren en dan móet ze weer weg. Maar bijten of krabben doet ze zelden. En ze is mijn moppie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_57711173
Leuk om te lezen dat er nog meer van die maffe katten zijn die zo nodig willen bijten! In september heb ik een poes uit het asiel gehaald, en ze begint nu (maart, kan je nagaan!) pas echt zichzelf goed te laten zien. Als ze op schoot zit, wil ze me de laatste tijd nogal eens vrij plotseling 'lovebites' in mijn wang of voorhoofd geven. Ze heeft nogal flinke slagtandjes aan de voorkant dus voorhoofd 'botst' nogal, haha... En van de week toen ik een keer verdrietig was, draaide ze helemáál door met (zachtjes) bijten in mijn wang, achter elkaar door!

Wat ook heel cute is, en wat ze al vrij snel deed nadat we haar in huis hadden gehaald: waar je ook zit (dus ook achter de computer, en dat is bepaald niet handig): ze moet en zal een voorpootje op je hand houden als ze op schoot zit. Als ik in bed lig, heeft ze altijd een pootje op mijn wang, neus of ogen. Zucht, zo lief!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')