abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30856988
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:41 schreef Metro2005 het volgende:
Je moest eens weten hoeveel bedrijven zo onbeschoft zijn niks van zich te laten horen na een sollicitatie.
Dat zijn er TEveel

Gelukkig zijn er ook bedrijven waar je binnen 24 uur een ontvangst bevestiging van ontvangt.
Vervolgens krijg je binnen een redelijke tijd(+- 5 werkdagen) te horen dat je het niet(ofwel) geworden bent.
Sommige geven zelfs nog hints wat eventueel verbeterd kan worden en/of welke informatie ze eigenlijk nog missen, etc.
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_30857233
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:03 schreef bkz het volgende:
Dynabyte is in Tilburg de beste computershop, nu hebben ze daar ook consoles enzo, vette shit.
Dat zegt wel erg veel over de rest
Hier stond een kutsig.
Hier staat nu wederom een kutsig.
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:29:13 #28
123780 Davoice
Don't innovate. Imitate!
pi_30857577
quote:
Je moest eens weten hoeveel bedrijven zo onbeschoft zijn niks van zich te laten horen na een sollicitatie.
Ja, ze zouden toch op z'n minst een berichtje kunnen sturen dat ze je bedanken voor de getoonde belangstelling.
One man can make a difference, Davoice makes the difference
  Moderator / Redactie FP vrijdag 23 september 2005 @ 14:32:17 #29
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_30857669
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In Breda werkt zo'n hele dikke verkoper. Dat is ook erg.
!!
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_30857859
quote:
Je moet eens weten hoeveel sollicitaties die kant nog wal raken (en duidelijk bedoelt zijn om aan de sollicitatie plicht te voldoen) het gemiddelde bedrijf krijgt.

Als ik wil heb ik een dagtaak aan het beantwoorden van sollicitatiebrieven.
pi_30858129
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:38 schreef Bouddalain het volgende:

[..]

Je moet eens weten hoeveel sollicitaties die kant nog wal raken (en duidelijk bedoelt zijn om aan de sollicitatie plicht te voldoen) het gemiddelde bedrijf krijgt.

Ik geloof je graag maar ikzelf stuur altijd normale sollicitatie brieven - als ik niet zeker weet of het goed is leg ik ze eerst even voor aan vrienden, kennissen ter beoordeling.
Maar zelfs dan krijg je vaak geen enkele reactie hetgeen ik ronduit onbeschoft vind.
Stuur dan tenminste een standaardbriefje van 'bedankt voor de belangstelling, succes met verdere sollicitaties' dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
pi_30858719
Hier kan me dus ook aan ergeren he?
Al stel je een standaard mail op, selecteer de hele rotzooi in een bcc, en stuur die naar de afgewezen personen. Kost je misschien 5 minuten ofzo.
pi_30858724
laat die klootzakken met hun veel ste dure troep lekker in hun eigen soep gaarkoken, je laat deze dag toch niet verpesten door een stelletje prutsers van dynabyte
Even a broken clock is right twice a day.
pi_30858994
quote:

[..]

Aan sollicitatiebrieven wel.
Aan sollicitatie-email niet. kwestie van beetje sorteren bij ontvangst min aangenomen solicitanten -->bulk sent: klaar
My Mind Is The Limit.
Assume the universe is a box,
What is outside the box?!
pi_30859047
quote:

[..]

Dat is inderdaad de andere kant van het plaatje ja. Ik krijg ze hier ook regelmatig binnen. Vol met spelfouten en niet-Nederlandse zinnen enzo
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30859100
wie gaat er nou bij Dynabyte werken

TS in ieder geval niet
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_30933041
2 jaar geleden gesolliciteerd daar.... ook via email .
2 maanden later pas gesprek....en doeiiiii heb allang wat anders.
  maandag 26 september 2005 @ 00:30:55 #38
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_30933059
Had ik bij dixons.
Het zit in de branch.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_30933163
Moet je ns bellen.. of beter nog: erheen gaan. Werkt anno 2005 nog altijd beter 'de confrontatie' dan 'de mail'..
Chillend...
pi_30933679
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:27 schreef VeX- het volgende:
Je moest via de site solliciteren dmv het invullen van een formulier en dan kon je aangeven hoe je genotificeerd wilde worden (e-mail, telefoon, etc.).
Als aankomend medewerker van een computerzaak zou je moeten weten dat die zeer gebrekkig op emails reageren.
  maandag 26 september 2005 @ 09:04:21 #41
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30936438
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:22 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Nee hoor. Email is een uitstekend medium om te gebruiken voor sollicitaties
ik vind nog steeds van niet. Mailen is overal goed voor, maar solliciteren hoort wat mij betreft nog steeds per brief.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_30940836
Ach, het is op dit moment tekenend voor alle werkgevers. Bot en lomp (zoals ze in wezen zijn, dus). Vijf jaar geleden was het wel anders. Op een cv-tje op monsterboard had ik na 24 uur al 37 reacties waarvan een groot deel niets duidelijkers overliet dan "wil je alsjeblieft bij ons komen werken", waaronder ook grote bedrijven.

Nu hebben bedrijven het inderdaad voor het uitzoeken en is het even wat minder. Maar niets is leuker dan wanneer je eenmaal een baan hebt tegen je baas zeggen "zo lul, maandag kom ik niet meer" en dan ergens voor 500,- meer beginnen. Lekker gevoel is dat
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_30940885
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:20 schreef Echo99 het volgende:
[lemming mode]

Paar weken geleden kregen we een sollicitatie brief binnen van de een of t andere incompetente prutser. De brief zat vol met spel- en grammaticale fouten. Ik heb em in de prullenbak gegooid en niks meer van me laten horen. Stuurt die vlegel een onbeschoft mailtje of wij em dan echt niet wilde hebben. Nee natuurlijk niet, kneus, anders hadden we toch wel gereageerd.

Van mij mag ie verrekken. Dat jong wil ik niet eens in mn winkel hebben.

[/lemming mode]
le-zen; zijn eerste brief was ook een mailtje
pi_30941095
quote:
Op maandag 26 september 2005 09:04 schreef buzzer het volgende:

[..]

ik vind nog steeds van niet. Mailen is overal goed voor, maar solliciteren hoort wat mij betreft nog steeds per brief.
Aangezien 90% vd bedrijven niet reageert op je brieven ga je failliet aan de postzegels
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30941143
quote:
Op maandag 26 september 2005 12:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
Maar niets is leuker dan wanneer je eenmaal een baan hebt tegen je baas zeggen "zo lul, maandag kom ik niet meer" en dan ergens voor 500,- meer beginnen. Lekker gevoel is dat
Ontslagtermijn?
pi_30941212
Mits vakantiedagen / uitzendwerk / ziekte veinzen enz.

Een bedrijf waar ik weg wilde vertikte het om me mijn verlofdagen te laten opnemen in mijn uitwerkperiode (ik ga vast de staat spekken met 50% belasting door die dagen uit te laten betalen). Want "dan heb ik personele problemen", aldus de baas, huil huil bla bla. Ik weer "Okee, dan meld ik me ziek. Dan kom je de verlofdagen alsnog uit te betalen en dan heb ik dubbel " Ow men, wat een gezicht trok die gast! Onbetaalbaar. Het is gewoon heerlijk als je een werkgever in de tang hebt, dan kan je die corrupte klootzak eindelijk wat terug doen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_30943002
Arme Vogeltjesdans! Wat een haat en frustratie jegens zijn oude werkgever

Had je jouw oude werkgever niet meer nodig als referentie dan?
Krekker is de bom!
pi_30943039
waarom ging je me flashen op irc krekker?
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_30943314
In Vlissingen is het een voordeel als je ongeveer 1.65 lang bent/ mollig/ korte krulletjes vol met wax en je niks van pc's af weet of er niet in geinteresseerd bent. 4 van de 5 werknemers daar voldoen aan die eisen, dus als jij ook zo bent, zou ik het eens in Vlissingen proberen.
pi_30945820
quote:
Op maandag 26 september 2005 14:02 schreef BennyNL het volgende:
waarom ging je me flashen op irc krekker?
Je bedoelt flessen?

Geen idee waar je het over hebt eigenlijk, wat en wanneer dan
Krekker is de bom!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')