abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31181724
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31435538
Review van de mixcd:
quote:
Richie Hawtin is dreaming of the future again. More than 15 years after he began exploring new frontiers in electronic dance music, he is redefining the idea of what a DJ can be. From his stark techno tracks on the Plus-8 label to the spectral acid minimalism of his releases as Plastikman, Hawtin has always been, as he puts it, "searching for what's next". Now his new mix album, DE9: Transitions, has made another quantum leap of the imagination.

The promo copy we got here at the office only contains the CD, and not the 5.1 surround DVD. We have listened to the preview at Sonar though (several times) so can make quite an impression of what the total package will have to offer.

The DE9 saga started in 1999 as "Decks, FX & 909" (what Hawtin was using in his Minus Orange-period). The latest episode has been created with Ableton Live and Pro Tools though, again making him push the technological possibilities of this era. My musical- and technological taste have always been very similar to Hawtin's, so I still play the first two editions in this series very often. This third edition doesn’t disappoint me in any way!

The sleeve gives 21 track titles, but in facts it's probably over a hundred. As Hawtin says; the word "Transitions" has several meanings for him, one of them being the transition from one track to another. It is without a doubt impossible to hear when one track starts or ends, it's one big blend of clicks, hits, bits 'n beats. Everyone who has heard Hawtin play in past couple months has without a doubt heard gimmicks like "Research" (We All Search), "Seduction", "Noch Nah ®", the bubbling "Weiter Noch" and deep-looped "Where is Mayday". Closing this album is the absolutely stunning and beautiful "(D) Ecaying Beauty", what an end!

It's too bad we don't have the DVD in yet, because that's suppose to contain an even longer mix and as said the 5.1 version. The sneak preview of the surround sound was truly amazing at Sonar, like being sucked into a virtual techno world without boundaries. Judging by the CD itself though we may draw the conclusion that Hawtin did it again. Where non-minimal-lovers will probably find "Transitions" a bit boring, for the fans it's a must have! Every time you listen to it you discover new sounds, layers and emotions.

Our verdict: partyalarm
Toffe relevante quote van een messageboard:
quote:
If anyone cares.

friday oct 7th i had a chance to go to AES show in NYC at the javits center where hawtin did a "seminar" about the cd. ( as i said earlier )
some key points that he noted some of you may find interesting are

-he used over 500 songs to put together this album. -
someone in the audience asked if he had found a way to easily "warp"(www.ableton.com) entire tracks. he said "nope and that it was a real pain in the ass" anyone who uses ableton knows what he means.
-he obtained studio masters for 99% of tracks on cdunlike the previous cd which he said he spent more time de-clicking than anything.
-he recorded 70-80% of all volume, panning, effects and eq automation LIVE. he noted that he wanted to keep fades human where they needed to be exept for obvious parts like a section in the cd he describes as "one track moving and mixing from front to back as the next track is moving and mixing from back to front" that he had to 'draw' in by hand
-he said that the entire album is 128 bpm
(that was shocking to me especially after listening alot allready.)
-he mixed the album in 5.1 first then made a re-edited stereo version.
-he said "the 16 bit/44.1 stereo version is inferior to the 24 bit/96k 5.1 version but he is happy with it."

Now i havent listened to the 5.1 version yet. but i really have been enjoying this mix.
Im a big fan so my opinion is not objective whatsoever.
BUT i think its f&%king brilliant!

he even includes an mp3 of the 96 min version on the data portion of the dvd and in the jacket it says "....hope you will be kind enough to use it for your own personal use"
sorry for the rant im just inspired again.
-Joe
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:32:08 #28
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31437660
Wtf 500 tracks?? Ik kan echt niet lang meer wachten! dit klinkt echt zo verschrikkelijk geil allemaal...
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_31441857
Ik wil dat album... SNEL! .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_31564361
Ik krijg em nu binnen . Ik ben erg benieuwd...

Maar ik ga em toch wel kopen .
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:31:28 #31
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31609359
Een godsgruwelijk vet album dit!! Mixtechnisch werkelijk waar subliem en ook de platenkeus is uiteraard weer meer dan geniaal, deze ga ik ook zeker origineel halen
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_31611901
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 18:31 schreef HAL9000S het volgende:
Een godsgruwelijk vet album dit!! Mixtechnisch werkelijk waar subliem en ook de platenkeus is uiteraard weer meer dan geniaal, deze ga ik ook zeker origineel halen
En wat een einde, damn .
pi_31621685
ik heb alleen nog maar de cd versie gehoord en ik moet zeggen dat het best goed is. het nieuwtje is er wel af sinds de vorige de9. maar ik ga zeker voor het hele pakket inclusief de cd en dvd.
pi_31625959
Score op Beatfreax: 5.67 (18 votes)

Belooft veel goeds.
pi_31698692
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 18:31 schreef HAL9000S het volgende:
Wat een held deze man.
underground forever baby
pi_31704274
Hij valt mij tegen. Ik vind hem totaal niet bijzonder, ik krijg er een heel erg 13 in een dozijn gevoel bij. Het eerste stuk is echt bij om in slaap te vallen. Totaal spanningsloos. Halverwege komt'ie dan toch een beetje los en pakt de cd je dan weer wel een beetje beet. Maar het is zoals we al vaak van 'm gehoord hebben.
pi_31834919
tja hij zal echt niet ineens hardrock gaan maken.
pi_31904231
Interview: http://www.ilovetechno.be/downloads/richiehawtin.pdf

Iemand de DVD al gezien?
pi_31906046
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 13:46 schreef LostFormat het volgende:
Score op Beatfreax: 5.67 (18 votes)

Belooft veel goeds.
Pak je ook wel een site met een ietwat kritische userbase erbij
pi_31912716
http://3voor12.vpro.nl/3v(...)ml?10617791+24691523

Op de luisterpaal te beluisteren.
pi_31922462
quote:
Op woensdag 2 november 2005 19:38 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Pak je ook wel een site met een ietwat kritische userbase erbij
niets mis met kritisch toch
pi_31934888
niks mis met kritisch zijn maar zelf een oordeel vormen is voor sommige mensen best moeilijk. en TE kritisch zijn is ook niet goed. zeker niet als een oordeel nog geen dag na de release van een promo tot stand komt en op internet gepubliceerd word. soms duurt het maanden voor een album tot zijn volle wasdom komt. in dit geval is de nieuwe hawtin echt een plaat waar je voor in de stemming moet zijn. en niet iets wat je vlug vlug op een "middagje" mag beoordelen.
pi_31935257
Op BF heeft het zeer grote meerendeel zeker wel verstand van zaken. Over het algemeen kloppen de recensie en beoordelingen daar goed.
pi_31935508
ik lap de mening van BF aan mijn laars want dat zijn mensen die wel erg snel hun neus ergens voor ophalen. mensen die er prat opgaan dat zij die ene dj waar nog nooit iemand van gehoord heeft wel kennen. de techno-scene zit boordevol met dat soort puristen. mensen die zo bezig zijn met zichzelf en hoe hip hun smaak wel niet is dat ze soms vergeten gewoon even te luisteren. en om dus op een mening af te gaan die daar gepubliceerd word lijkt me dus niet slim. gewoon zelf een oordeel vormen en dan pas kijken wat anderen er van vinden. en ook voor je mening blijven staan. dat lijkt me veel eerlijker ten opzichte van degene die maanden tijd steekt in een project louter om iets te geks in elkaar te steken. zoals die nieuwe van hawtin. dat is gewoon een te gekke plaat/dvd/cd. en eigenlijk verbaasde het me niks dat op beatfreax deze plaat minder in de smaak viel. minimal is ten slotte niet meer zo nieuw als een tijdje terug. dus de "hip" factor is enigzins verminderd. ik vind hem gewoon goed. wat een ander ook denkt.
pi_31935802
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:02 schreef rheingold het volgende:
ik lap de mening van BF aan mijn laars want dat zijn mensen die wel erg snel hun neus ergens voor ophalen. mensen die er prat opgaan dat zij die ene dj waar nog nooit iemand van gehoord heeft wel kennen. de techno-scene zit boordevol met dat soort puristen. mensen die zo bezig zijn met zichzelf en hoe hip hun smaak wel niet is dat ze soms vergeten gewoon even te luisteren. en om dus op een mening af te gaan die daar gepubliceerd word lijkt me dus niet slim. gewoon zelf een oordeel vormen en dan pas kijken wat anderen er van vinden. en ook voor je mening blijven staan. dat lijkt me veel eerlijker ten opzichte van degene die maanden tijd steekt in een project louter om iets te geks in elkaar te steken. zoals die nieuwe van hawtin. dat is gewoon een te gekke plaat/dvd/cd. en eigenlijk verbaasde het me niks dat op beatfreax deze plaat minder in de smaak viel. minimal is ten slotte niet meer zo nieuw als een tijdje terug. dus de "hip" factor is enigzins verminderd. ik vind hem gewoon goed. wat een ander ook denkt.
Zeg pipo, als je even naar boven scrollt dan kun je al lang lezen dat ik er een mening over gevormd heb. En ja, BF zit vol met puristen maar dat maakt hun beoordelingen niks minder waard. Ieder z'n ding.
pi_31936130
ho ho, ik bedoelde het verder niet persoonlijk dus voel je niet persoonlijk aangevallen alsjeblieft. als jij hem niet goed vind is dat je goed recht hoor. ieder zijn ding inderdaad. er word hier alleen verwezen naar BF en ik steek mijn mening over BF niet onder stoelen of banken. misschien is het juist wel een goed teken dat zij hem niet goed vinden. net zoals ik de mening van bijvoorbeeld pitchfork media soms wel erg neerbuigend vind. dat jij nou net die link naar BF maakte wil nog niet zeggen dat ik jou iets probeer op te dringen ofzo. en ik heet geen pipo
pi_31951931
maar je bent er wel één
pi_31955079
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 09:34 schreef Yorrit het volgende:
maar je bent er wel één
niets mis met kritisch toch????
pi_31956332
nee
pi_31958219
Het zijn wel een stelletje azijnpissers daar bij BF hoor .

Getuige alleen al hoe hoog ze ons Post hier wause foto's van Villalobos-topic opnamen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')