abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:15:15 #101
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_32580970
Misschien dat een van jullie het misschien weet:

Ik heb zeg maar onderstaande indeling van een webpagina opgebouwd met CSS.
De lichtblauwe achtergrond is een DIV (layer) met vaste plek (margin: 0 auto) zodat deze in het midden wordt uitgelijnd.
De andere zijn ook DIV's (met vaste plek).
Alleen het menu is "Floating: left".
De height staat niet vast, de margins en de paddings wel.
Echter wat er nu gebeurd is dat wanneer er te weinig tekst in het menu of in de content layer staan, de footer te hoog op de pagina komt waardoor de achtergrond weer te zien is.
Ik vraag mij dus af: Is het mogelijk om te zorgen dat de footer altijd dusdanig ver onderaan de pagina komt te staan zodat de achtergrond niet meer te zien is.

Age of fruity enlightenment!
pi_32580974
Bedankt AnGabhar, alleen krijg ik daaruit toch nog niet een duidelijke oplossing... zal wel aan mij liggen denk ik
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:53:49 #103
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_32582097
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:15 schreef FlowDesign het volgende:
Misschien dat een van jullie het misschien weet:

Ik heb zeg maar onderstaande indeling van een webpagina opgebouwd met CSS.
De lichtblauwe achtergrond is een DIV (layer) met vaste plek (margin: 0 auto) zodat deze in het midden wordt uitgelijnd.
De andere zijn ook DIV's (met vaste plek).
Alleen het menu is "Floating: left".
De height staat niet vast, de margins en de paddings wel.
Echter wat er nu gebeurd is dat wanneer er te weinig tekst in het menu of in de content layer staan, de footer te hoog op de pagina komt waardoor de achtergrond weer te zien is.
Ik vraag mij dus af: Is het mogelijk om te zorgen dat de footer altijd dusdanig ver onderaan de pagina komt te staan zodat de achtergrond niet meer te zien is.
Alistapart.com kan het beter uitleggen
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_32583359
en wie kan mij die andere uitleg beter uitleggen?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32596879
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 22:53 schreef Quarks het volgende:

[..]

Alistapart.com kan het beter uitleggen
Tnx man

Ik heb het helemaal gelezen, maar dat stuk voor MAC ondersteuning ga ik niet gebruiken. Ik gebruik de pure-CSS oplossing (aangezien de desbetreffende website dan toch wel compatible is voor 99,9% van de bezoekers).
pi_32599730
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 16:14 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Tnx man

Ik heb het helemaal gelezen, maar dat stuk voor MAC ondersteuning ga ik niet gebruiken. Ik gebruik de pure-CSS oplossing (aangezien de desbetreffende website dan toch wel compatible is voor 99,9% van de bezoekers).
Hmmzz... nu werkt het wel in FireFox, maar in IE (6) zet ie die footer weer niet onderaan.
Zie: http://eggsplosion.com/drupal/

De CSS-code

Zoals je momenteel ook kunt zien, valt op pagina's waar heel weinig tekst in het rechter deel van de pagina staat, heel de searchbox weg onder de footer

[ Bericht 12% gewijzigd door FlowDesign op 26-11-2005 18:44:56 ]
pi_32648261
Weet iemand of het mogelijk is om zulke borders met alleen CSS te genereren?

zou mooi zijn namelijk
Like trump...
  maandag 28 november 2005 @ 16:44:35 #108
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32648555
http://www.w3schools.com/css/pr_border-style.asp
je hebt de volgende borderstyles:

• none Defines no border
  • hidden The same as "none", except in border conflict resolution for table elements
  • dotted Defines a dotted border. Renders as solid in most browsers
  • dashed Defines a dashed border. Renders as solid in most browsers
  • solid Defines a solid border
  • double Defines two borders. The width of the two borders are the same as the border-width value
  • groove Defines a 3D grooved border. The effect depends on the border-color value
  • ridge Defines a 3D ridged border. The effect depends on the border-color value
  • inset Defines a 3D inset border. The effect depends on the border-color value
  • outset Defines a 3D outset border. The effect depends on the border-color value
  • □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
    pi_32648823
    maar je houdt zwarte randen hoe kom je daar vanaf....
    Like trump...
      donderdag 1 december 2005 @ 22:59:11 #110
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_32741186
    hm vraagje.

ik heb 2 divs, de een genest in de ander. De eerste heeft een hoogte van 100% van het scherm. De tweede is absoluut gepositioneerd in de eerste en heeft een variabele hoogte. Nu is het zo dat als de inhoud van de tweede erg veel wordt, er tekst gaat wegvallen omdat de buitenste div niet mee resized. hoe los ik dat op?
    □ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
    □ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
      donderdag 1 december 2005 @ 23:11:57 #111
    100054 Quarks
    pi_32741657
    quote:
    Op donderdag 1 december 2005 22:59 schreef DionysuZ het volgende:
    hm vraagje.

ik heb 2 divs, de een genest in de ander. De eerste heeft een hoogte van 100% van het scherm. De tweede is absoluut gepositioneerd in de eerste en heeft een variabele hoogte. Nu is het zo dat als de inhoud van de tweede erg veel wordt, er tekst gaat wegvallen omdat de buitenste div niet mee resized. hoe los ik dat op?
    Wat heb je bij height staan voor de tweede div?
    * 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
    pi_32747134
    Een element dat absoluut gepositioneerd is valt buiten de flow. Jouw binnenste div zal er dus nooit voor zorgen dat je buitenste div oprekt.
    Als je een element een hoogte geeft, dan rekt het niet mee met de inhoud. Tenminste, dat zou niet mogen, maar IE doet het toch. Je moet de hoogte als min-height opgeven, alleen snapt IE dat weer niet.

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    #outer {
       min-height: 100%;/* W3C */
       _height: 100%;/* IE */
    }
    #inner {
       /* GEEN position: absolute */
    }
    Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
    pi_32802013
    Iemand die beked is met vele CSS sites? zoek eingelijk een voorbeeld van CSS als in een Office XP menu oid ennuh velden zoals windows programma's... eingelijk dus gewoon alles wat met windows te maken heeft in CSS (en voorbeeld natuurlijk)..

Iemand ideeen?
    Like trump...
    pi_32802392
    Het is geen CSS site, maar de luitjes van Component-Art hebben van al hun controls ook een demo in Windows XP stijl. Bijvoorbeeld een menu en een tree .
    Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
    pi_32802518
    Tnx SuperRembo, maar bedoel meer de platte menu met vaste icons (zoals de bar bij winzip, add, extract, ennuh de korte tabs zoals in office (excel etc)
    Like trump...
      zondag 4 december 2005 @ 12:54:45 #116
    100054 Quarks
    pi_32804313
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 11:45 schreef Chandler het volgende:
    Tnx SuperRembo, maar bedoel meer de platte menu met vaste icons (zoals de bar bij winzip, add, extract, ennuh de korte tabs zoals in office (excel etc)
    Hier staat vast wel tussen wat je zoekt.
    pi_32804413
    die had ik ook al gezien maar dat is net niet wat ik zoek... je moet het zien als de button bar van (tool bar) van internet explorer... de stijle van de achtergrond etc
    Like trump...
      zondag 4 december 2005 @ 13:07:44 #118
    100054 Quarks
    pi_32804678
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 12:58 schreef Chandler het volgende:
    die had ik ook al gezien maar dat is net niet wat ik zoek... je moet het zien als de button bar van (tool bar) van internet explorer... de stijle van de achtergrond etc
    Bedoel je zoiets?
    pi_32804910
    dat is het bijna maar dan de grote versie er van

ofzo
    Like trump...
      zondag 4 december 2005 @ 13:29:30 #120
    100054 Quarks
    pi_32805358
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 13:16 schreef Chandler het volgende:
    dat is het bijna maar dan de grote versie er van

[afbeelding]

ofzo
    Waarom knip je niet gewooon die plaatjes uit en maak je het zelf; zo moeilijk is het niet.
      zondag 4 december 2005 @ 16:22:25 #121
    100054 Quarks
    pi_32810215
    Chandler, ik heb even voor je geknutseld: CSS IE Menu
    Bekijken met firefox of opera, IE ondersteund geen PNG transperantie.
    pi_32810369
    ow ennuh als ik het nu wel in ie wil gebruiken? ruim 89% van alle gebruikers zit nog op IE
    Like trump...
      zondag 4 december 2005 @ 16:32:23 #123
    100054 Quarks
    pi_32810500
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 16:27 schreef Chandler het volgende:
    ow ennuh als ik het nu wel in ie wil gebruiken? ruim 89% van alle gebruikers zit nog op IE
    Gaat goed, ik had alleen geen zin om voor elke knop een apart plaatje te gebruiken.
    In plaats van hover.png te gebruiken, maak je gewoon voor elke knop een plaatje dat je wilt gebruik als mouse-over.
    Dus link1.gif link2.gif enz..
      zondag 4 december 2005 @ 17:12:23 #124
    26353 FlowDesign
    OMG IT SPINS!
    pi_32811571
      zondag 4 december 2005 @ 17:19:24 #125
    100054 Quarks
    pi_32811763
    quote:
    Op zondag 4 december 2005 17:12 schreef FlowDesign het volgende:
    PNG-transparantie in IE
    Ik weet dat het met een omweg mogelijk is, maar ik denk dat aparte plaatjes voor de imagemap toch makkelijker zijn voor Chandler.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')