Alistapart.com kan het beter uitleggenquote:Op vrijdag 25 november 2005 22:15 schreef FlowDesign het volgende:
Misschien dat een van jullie het misschien weet:
Ik heb zeg maar onderstaande indeling van een webpagina opgebouwd met CSS.
De lichtblauwe achtergrond is een DIV (layer) met vaste plek (margin: 0 auto) zodat deze in het midden wordt uitgelijnd.
De andere zijn ook DIV's (met vaste plek).
Alleen het menu is "Floating: left".
De height staat niet vast, de margins en de paddings wel.
Echter wat er nu gebeurd is dat wanneer er te weinig tekst in het menu of in de content layer staan, de footer te hoog op de pagina komt waardoor de achtergrond weer te zien is.
Ik vraag mij dus af: Is het mogelijk om te zorgen dat de footer altijd dusdanig ver onderaan de pagina komt te staan zodat de achtergrond niet meer te zien is.
Tnx manquote:Op vrijdag 25 november 2005 22:53 schreef Quarks het volgende:
[..]
Alistapart.com kan het beter uitleggen
Hmmzz... nu werkt het wel in FireFox, maar in IE (6) zet ie die footer weer niet onderaan.quote:Op zaterdag 26 november 2005 16:14 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Tnx man
Ik heb het helemaal gelezen, maar dat stuk voor MAC ondersteuning ga ik niet gebruiken. Ik gebruik de pure-CSS oplossing (aangezien de desbetreffende website dan toch wel compatible is voor 99,9% van de bezoekers).![]()
Wat heb je bij height staan voor de tweede div?quote:Op donderdag 1 december 2005 22:59 schreef DionysuZ het volgende:
hm vraagje.
ik heb 2 divs, de een genest in de ander. De eerste heeft een hoogte van 100% van het scherm. De tweede is absoluut gepositioneerd in de eerste en heeft een variabele hoogte. Nu is het zo dat als de inhoud van de tweede erg veel wordt, er tekst gaat wegvallen omdat de buitenste div niet mee resized. hoe los ik dat op?
1 2 3 4 5 6 7 | min-height: 100%;/* W3C */ _height: 100%;/* IE */ } #inner { /* GEEN position: absolute */ } |
Hier staat vast wel tussen wat je zoekt.quote:Op zondag 4 december 2005 11:45 schreef Chandler het volgende:
Tnx SuperRembo, maar bedoel meer de platte menu met vaste icons (zoals de bar bij winzip, add, extract, ennuh de korte tabs zoals in office(excel etc)
Bedoel je zoiets?quote:Op zondag 4 december 2005 12:58 schreef Chandler het volgende:
die had ik ook al gezienmaar dat is net niet wat ik zoek... je moet het zien als de button bar van (tool bar) van internet explorer... de stijle van de achtergrond etc
Waarom knip je niet gewooon die plaatjes uit en maak je het zelf; zo moeilijk is het niet.quote:Op zondag 4 december 2005 13:16 schreef Chandler het volgende:
dat is het bijna maar dan de grote versie er van![]()
[afbeelding]
ofzo![]()
Gaat goed, ik had alleen geen zin om voor elke knop een apart plaatje te gebruiken.quote:Op zondag 4 december 2005 16:27 schreef Chandler het volgende:
ow ennuh als ik het nu wel in ie wil gebruiken? ruim 89% van alle gebruikers zit nog op IE
Ik weet dat het met een omweg mogelijk is, maar ik denk dat aparte plaatjes voor de imagemap toch makkelijker zijn voor Chandler.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |