Het onderstaande komt uit het Commentaar-topic.
Lieske heeft een mental breakdown omdat ze het gevoel heeft door niemand in het huis serieus genomen te worden.
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:23 schreef CartWOman het volgende:Dit is wat mij betreft het gevolg van Lieske's verbale onvermogen.
Ze komt bij mij ook enorm oninteressant over... als zij iets begint te vertellen denk ik ook: owjee, laat maar.
En nu maar alle schuld bij 'iedereen' leggen.
Het is een klein kind.
![]()
Ik heb hetzelfde, zodra Lieske begint met zo'n monoloog, krijg ik onmiddelijk een gevoel dat het midden houdt tussen verveling en ergernis.
Juist omdát ze het idee heeft niet serieus genomen te worden, probeert ze dubbel zo hard om de aandacht vast te houden, maar dat werkt alleen maar averechts.
Dit is nu typisch iets waar een verbaal niet al te sterke tiener als Lieske tegenaan loopt. Zodra ze ontdekt hoe je je toehoorders kan blijven boeien, en wat je wel en niet moet vertellen, en wannéér je iets moet vertellen, dan gaat het probleem vanzelf over.
Wat in ieder geval niét werkt, en wat ze nu wel doét, is: de groep de schuld geven. Wat denk je zelf Lieske, zou het aan de zender liggen of aan álle ontvangers.
Ze kan het wel aan de kaak stellen, zodat er een beetje rekening mee gehouden kan worden (door haar bijvoorbeeld iets meer ruimte te geven), maar ook dít doet ze dan weer verbaal onhandig., m.i.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."