abonnement Unibet Coolblue
pi_30786232
Een kennis van me heeft twee kinderen. Hij en zijn vrouw gaan scheiden. Om de kinderen zo min mogelijk te schaden vroegen we ons af hoe kan je zoiets nou het beste aanpakken.
De oudste is drie en zal er niks van snappen, hoe kan je uitleggen dat papa niet meer thuis woont?

Iemand ervaring hierin of goede tips zodat ik ze weer door kan geven?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_30786318
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:48 schreef Spekkiemonster het volgende:
De oudste is drie en zal er niks van snappen,
wat moet er dan uitgelegd worden als ze het toch niet gaan snappen,

iets simpels als:
"pappa of mamma heeft een ander huis gekocht en gaat daar wonen"
gaat dan al gewoon werken
pi_30786369
Het kennis verhaal jaja...

er zijn boekjes over in de bieb...
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30786549
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:51 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

wat moet er dan uitgelegd worden als ze het toch niet gaan snappen,

iets simpels als:
"pappa of mamma heeft een ander huis gekocht en gaat daar wonen"
gaat dan al gewoon werken
En jij denkt dat dat kind dan geen vragen meer stelt en het daarmee begrijpt?
De vraag was meer hoe kan je het het beste aanpakken zonder het kind te schaden. (wat al onmogelijk is natuurlijk)
Hij zal het niet snappen en dus vragen gaan stellen. kan je een kind van drie al uitleggen dat papa en mama niet meer van elkaar houden.
Hoe doe je dat zonder dat het kind zich schuldig gaat voelen, wat je altijd hoort in scheidingszaken... ?
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_30786606
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:52 schreef zhe-devilll het volgende:
Het kennis verhaal jaja...

er zijn boekjes over in de bieb...
Je kan dus ook advies en ervaringsverhalen vragen op een forum en dan hopen op normaal antwoord waar je wat aan hebt.
welkom op de digitale snelweg!!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_30786618
Gewoon zeggen dat papa of mama ergens anders gaat wonen . en dat ze elkaar nog wel leuk / lief vinden maar niet leuk / lief genoeg om nog samen in huis te wonen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_30786705
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:57 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

En jij denkt dat dat kind dan geen vragen meer stelt en het daarmee begrijpt?
De vraag was meer hoe kan je het het beste aanpakken zonder het kind te schaden. (wat al onmogelijk is natuurlijk)
Hij zal het niet snappen en dus vragen gaan stellen. kan je een kind van drie al uitleggen dat papa en mama niet meer van elkaar houden.
Hoe doe je dat zonder dat het kind zich schuldig gaat voelen, wat je altijd hoort in scheidingszaken... ?
gewoon precies zoals Joene hierboven al zegt,

niet moeilijker maken dan dat het is. Ik denk dat het juist makkelijker is voor de ouders en de kids juist omdat ze nog zo jong zijn. Ze snappen het nu toch niet, en op latere leeftijd dan zijn ze ook al jaren aan de situatie gewend
  woensdag 21 september 2005 @ 12:08:48 #8
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_30786894
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:02 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

gewoon precies zoals Joene hierboven al zegt,

niet moeilijker maken dan dat het is. Ik denk dat het juist makkelijker is voor de ouders en de kids juist omdat ze nog zo jong zijn. Ze snappen het nu toch niet, en op latere leeftijd dan zijn ze ook al jaren aan de situatie gewend
als papa of mama weg is, merkt dat kind dat heus wel en gaat papa of mama dan ook missen.

"papa's zijn net zo onmisbaar thuis als op het werk" (papa kan verwisseld worden door mama)
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_30787010
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:08 schreef kless het volgende:

[..]

als papa of mama weg is, merkt dat kind dat heus wel en gaat papa of mama dan ook missen.

"papa's zijn net zo onmisbaar thuis als op het werk" (papa kan verwisseld worden door mama)
Ja.
Er wordt duidelijk gezegd dat het bekend is dat de kinderen worden geschaad door een dergelijke situatie.
TS wil alleen weten wat nu de minst schadelijke manier is om het te vertellen.

Je went ook aan iemand missen.
"Here we gooooo!", "I'ma tired...", "Letsa go!", "I'ma the Partystar!", "Mamma Mia!", "Woohoo" en natuurlijk het meest gebruikte "WAAAAAAAHHHHH!!!!!!"
pi_30787047
Jongen, papa neukt andere vrouwen...
pi_30787096
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:13 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Jongen, papa neukt andere vrouwen...
Wow pappa, goed man, dat wil ik later ook! Je bent echt een superpappa weet je dat
Big dick.
pi_30787193
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:48 schreef Spekkiemonster het volgende:
Een kennis van me heeft twee kinderen. Hij en zijn vrouw gaan scheiden. Om de kinderen zo min mogelijk te schaden vroegen we ons af hoe kan je zoiets nou het beste aanpakken.
Laat je kennissen het zelf oplossen. Wat heb jij ermee te maken? Niks, nou dan...
pi_30787240
edit: daar gaat 't dus niet over

[ Bericht 96% gewijzigd door E.T. op 21-09-2005 12:48:23 ]
Bismillahi rahmani rahim
Alhamdu lillahi rabbi al-'alamien
Arahmani rahim
Maliki yawmi-din
pi_30787246
Leuk, heb je net 2 kindertjes en dan zeg je mekaar gedag, triest hoor. Vooral zielig voor die kindertjes.
Elk uur een frietuur
Lang leve de doodstraf
pi_30787294
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:20 schreef Billekoek het volgende:
Leuk, heb je net 2 kindertjes en dan zeg je mekaar gedag, triest hoor. Vooral zielig voor die kindertjes.
Ja daar kies je ook bewust voor om elkaar niet meer leuk te vinden .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_30787299
[edit: dus dan ook de reactie

[ Bericht 96% gewijzigd door E.T. op 21-09-2005 12:48:59 ]
  woensdag 21 september 2005 @ 12:24:45 #17
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_30787377
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door E.T. op 21-09-2005 12:49:28 ]
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_30787381
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:22 schreef Joene het volgende:

[..]

Ja daar kies je ook bewust voor om elkaar niet meer leuk te vinden .
Wat heb je dan verkeerd gedaan?
Elk uur een frietuur
Lang leve de doodstraf
pi_30787413
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:25 schreef Billekoek het volgende:

[..]

Wat heb je dan verkeerd gedaan?
als je er vanuit gaat dat het over mij gaat nee en ik heb ook geen gescheiden ouders of iets dergelijks maar met een beetje gezond verstand kan je er vanuit gaan dat ze geen kinderen zouden maken als ze zouden hebben gedacht dat ze uitelkaar zouden gaan ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 21 september 2005 @ 12:46:35 #20
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_30787977
De discussie over de scheiding zelf is hier niet op z'n plaats. Iedereen is vrij daarover een topic in R&P te openen.
Hier gaat 't over hoe je 't aan de kinderen vertelt.

Ik ga nu 't topic even opschonen (als ik ff snel kijk is dat wel nodig).
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 21 september 2005 @ 15:05:04 #21
43556 miss_dynastie
pi_30792219
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:48 schreef Spekkiemonster het volgende:
De oudste is drie en zal er niks van snappen, hoe kan je uitleggen dat papa niet meer thuis woont?
Het kind duidelijk maken dat papa en mama niet meer van elkaar houden, maar nog wel van hem, en dat altijd zullen blijven doen vooral oudere kinderen schijnen vaak te schrikken van 'we houden niet meer van elkaar'; straks houden jullie ook niet meer van mij, dus dat wel duidelijk maken, dat je altijd van het kind zal houden, maar alleen niet meer verliefd bent op/houdt van papa. Papa heeft een ander huis, en papa en mama gaan nu om en om voor jou zorgen, alleen dan in hun eigen huis, en allebei op hun eigen manier.
pi_30792324
Het is belangrijk (lijkt mij) dat beide ouders nog redelijk met elkaar overweg kunnen gaan, en dat beide ouders voldoende aandacht aan het kind (blijven) geven...

Een kind van 3 zal gewoon zo opgroeien met papa en mama die niet bij elkaar wonen...
pi_30794347
nu zullen de kinderen er niets van merken nee. Maar later wel, dan is het gemis van pappa of mamma er nog steeds hoor. Tis geen kwestie van dat doen we ff, kind went er wel aan, klaar. Nee zo werkt het dus echt niet. Want de kinderen zullen hoe dan ook van hotnaarher gesleept worden en hebben toch altijd het gevoel dat ze voor 1 ouder moeten kiezen. kortom, Voor de kids is het echt geen pretje als de ouders gaan scheiden, hoe goed de relatie dan ook blijft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_30794579
wij waren blij dat de ruzies voorbij waren
ze hebben gewoon eerlijk gezegd dat ma ergens anders wilde wonen omdat ze niet meer van m hield.. mja ik was 13 ofzo
helaas kan ik geen echte tip geven hoe ze het moeten vertellen maar wees eerlijk iig
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_30794805
Hangt een beetje van de leeftijd af denk ik. Kinderen van pak hem beet 10 jar hebben meestal wel door dat het thuis niet zo goed gaat tussen pa en ma. Een kind van 5 niet.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')