abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 september 2005 @ 16:57:27 #51
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_30828971
yup
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
pi_30829008
Geweldige foto's!

en

donderdag 22 september 2005 @ 17:01:05 #53
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_30829101
die onderste is wel eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrug cute, zeg
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
  donderdag 22 september 2005 @ 19:20:34 #54
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_30833156
Harry krijgt er hoogstwaarschijnlijk over een weekje of 2 een vriendinnetje bij
Zondag ga ik een kijkje nemen bij de cattery.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 22 september 2005 @ 19:27:35 #55
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_30833397
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:20 schreef tonja het volgende:
Harry krijgt er hoogstwaarschijnlijk over een weekje of 2 een vriendinnetje bij
Zondag ga ik een kijkje nemen bij de cattery.
En wat hébben ze daar in die cattery allemaal voor moois om uit te kiezen ????
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 22 september 2005 @ 19:49:11 #56
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_30834047
Oosterse korthaartjes,
Een black tabby, en een ebony zoals Harry.

Zondag ga ik kijken of het 'klikt'. Ik zal zo ff wat foto's plaatsen

Angelina

of
Rosalie

Allebei om op te vreten toch?
  donderdag 22 september 2005 @ 20:00:49 #57
78780 deedeetee
pi_30834467
Een tabby die vind ik zo lief uitzien met al die streepjes en stippen

* héél érg vréselijk óntzettend jaloers is

ik wil óók wel een streepje maar 2 siamezen en 1 heilige birmaan is echt al genoeg

Maak je ook foto's en laat je weten welke je neemt ?

Harry en een poes dat wordt straks genieten van de foto 's
  donderdag 22 september 2005 @ 20:38:18 #58
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_30835861
Qua uiterlijk geniet de tabby ook mijn voorkeur, maar ik wil toch vooral even kijken welke ik het liefste vind, en denk dat het beste bij Harry past. Altijd een gok natuurlijk.

Ik ben wel een beetje onzeker of het gaat lukken met Harry en een nieuw viervoetertje, maar ik denk het wel. Soms heb ik het idee dat ie een maatje mist.

Ik zal uitgebreid verslag uitbrengen
  donderdag 22 september 2005 @ 21:05:48 #59
78780 deedeetee
pi_30837101
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:38 schreef tonja het volgende:
Qua uiterlijk geniet de tabby ook mijn voorkeur, maar ik wil toch vooral even kijken welke ik het liefste vind, en denk dat het beste bij Harry past. Altijd een gok natuurlijk.

Ik ben wel een beetje onzeker of het gaat lukken met Harry en een nieuw viervoetertje, maar ik denk het wel. Soms heb ik het idee dat ie een maatje mist.
Toen ik Casey kreeg gromde hij de eerste dag als Jules in de buurt kwam. Dat vond Jules zó eng dat het een maand duurde voor hij een beetje aandacht aan Casey wilde besteden. Nu zijn het dikke maatjes. Dikke ( de birmaan ) vond Casey juist erg lief en sukkelde goedmoedig achter het kitten aan. Ik had van te voren gedacht dat het juist omgekeerd zou gaan.
Het is dus onvoorspelbaar hoe een kat reageerd op een nieuwkomer. Gewoon het poesje nemen dat je zelf het leukste vind is misschien nog het beste. Maar een nog jonge kater zal een poes bijna altijd zonder problemen accepteren helemaal als het een kitten betreft. Een OK of siamees stelt gezelschap eigenlijk altijd erg op prijs
Jouw vorige kat was er niet zo blij mee geloof ik ? Maar was die niet al ouder toen je er een kat bijnam ? En was dat ook een siamees of een ander ras ? Dat kan namelijk óók voor problemen zorgen. Ze zien het liefste een rasgenootje.
  donderdag 22 september 2005 @ 21:10:03 #60
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_30837322
quote:
Op donderdag 22 september 2005 20:38 schreef tonja het volgende:

Ik zal uitgebreid verslag uitbrengen
Kun je Harry niet meenemen naar de cattery of zeg ik nou iets heel doms?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 22 september 2005 @ 21:24:23 #61
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_30837983
Mijn vorige kat accepteerde het inderdaad helemaal niet (crockett, siamees) maar die was al 12 jaar oud toen zijn maatje overleed. En inderdaad, de kat die ik toen probeerde was een HTK kat, dus geen rasgenootje, maar dat was zijn overleden maatje 'Scum' ook niet, dat was een rooie dakduivel zogezeid. (nooit geweten trouwens dat katten racisten zijn ).
"Ricky" heet die kat waar het met Crockett niet mee ging, en woont nu alweer een hele tijd bij een lief baasje in Purmerend.

Harry komt uit een heel groot katten gezin, en is dus gewend aan dat er allerlei figuren over zijn hoofd heen lopen als ie ligt te slapen bijvoorbeeld, ik denk dat ie wat gesodemieter hier en daar wel kan waarderen, en hij is nog jong dus dit is het moment voor 'gezinsuitbreiding' lijkt me

Het besluit om er een nieuw kitten bij te nemen is wel al genomen, maar het blijft toch spannend.
  donderdag 22 september 2005 @ 21:25:47 #62
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_30838046
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Misschien kan het met sommige katten, maar van Harry weet ik dat ie volkomen in de stress schiet als ie in een kooitje naar buiten wordt gedragen.
Dan is er alleen nog maar sprake van paniek.
  donderdag 22 september 2005 @ 21:43:57 #63
78780 deedeetee
pi_30838794
Siamezen en OK vinden gezelschap altijd wel leuk en gezellig.
Ik had eerst Dikke en toen na een jaar kwam Jules. Die 2 konden prima met elkaar overweg maar Dikke is een birmaan die best een * enigste - kat * kan zijn. Dat vinden siamezen meestal erg naar die hebben juist graag gezelschap.
Daarom heb ik Casey genomen en hij en Jules lagen na een paar maandjes ineengestrengeld samen te slapen en dat hebben Jules en Dikke nooit zo gedaan. Ze lagen wel 'ns in de zelfde mand bij elkaar maar toch ánders. Het heeft gewoon met het karakter te maken denk ik. Twee siamezen of OK 's samen dat is echt heel leuk om te zien. Daar heb ík zelfs leuke foto 's van en ik ben niet zo'n fotograaf
  donderdag 22 september 2005 @ 21:46:37 #64
78780 deedeetee
pi_30838891
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Harry in de cattery met een vreemde poes en Harry thuis met dezelfde vreemde poes kan totaal anders zijn. In de cattery is hij op vreemd terrein en zal zich dus anders gedragen als thuis.
  donderdag 22 september 2005 @ 22:37:14 #65
71919 wonderer
pi_30840690
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Harry in de cattery met een vreemde poes en Harry thuis met dezelfde vreemde poes kan totaal anders zijn. In de cattery is hij op vreemd terrein en zal zich dus anders gedragen als thuis.
Ik weet niet zoveel van katten

Weer wat geleerd
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_30846987
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  vrijdag 23 september 2005 @ 09:03:05 #67
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_30849364
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:51 schreef Scandalous het volgende:
http://catsinsinks.com/

!
hihi jij hebt ook de veronicagids
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
  vrijdag 23 september 2005 @ 13:25:14 #68
78780 deedeetee
pi_30855987
quote:
Op donderdag 22 september 2005 22:37 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik weet niet zoveel van katten

Weer wat geleerd
Nou je toch aan 't leren bent :
Katten zijn zelden blij met het bezoek van een vreemde kat in * hun * huis. Ik heb 3 katten waarvan de oudste een jaartje bij iemand anders heeft gewoond. Toen hij weer thuis kwam waren de andere 2 er niet enthousiast over
Ze hadden regelrecht de pest in
We zij nu een paar maandjes verder en nog vinden er lichte schermutselingen plaats. Soms gaat het dagen goed en dan vind ik 's ochtends weer een hoop sneeuwvlokken ------>haarplukken van de birmaan die uit logeren is geweest.
pi_30856452
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 09:03 schreef QueenR het volgende:

[..]

hihi jij hebt ook de veronicagids
Nee, ik kwam die link gisteren ergens tegen
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_30857096
quote:
Op woensdag 21 september 2005 23:39 schreef Webby het volgende:
Pulan en Moshi willen zichzelf ook nog eens laten zien.

Look at me, i'm pretty:
[afbeelding]

Yay een camera:
[afbeelding]

Past makkelijk:
[afbeelding]
Waaaaah wat een schitterende vacht!
  vrijdag 23 september 2005 @ 14:36:24 #71
71919 wonderer
pi_30857781
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 13:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nou je toch aan 't leren bent :
Katten zijn zelden blij met het bezoek van een vreemde kat in * hun * huis. Ik heb 3 katten waarvan de oudste een jaartje bij iemand anders heeft gewoond. Toen hij weer thuis kwam waren de andere 2 er niet enthousiast over
Ze hadden regelrecht de pest in
We zij nu een paar maandjes verder en nog vinden er lichte schermutselingen plaats. Soms gaat het dagen goed en dan vind ik 's ochtends weer een hoop sneeuwvlokken ------>haarplukken van de birmaan die uit logeren is geweest.
En waar ligt dat dan aan? Zijn ze hun oude maatje vergeten, denken ze "opgestaan, plaats vergaan", is het een territorium drift...?
pi_30858718
Spannend Tonja, een poesje erbij ! Ik heb net even op de site van de cattery gekeken, wat een leuk nestje zo met al die verschillende kleuren. Het zijn allebei schatjes, ikzelf vind streepjes-Angelina erg leuk. Veel plezier en succes met kiezen zondag ! (als de cattery je bevalt natuurlijk)
pi_30864692
matisse die is echt maf op dat gebied, als er een andere kat in onze tuin komt sluipt hij er op af en gaat er mee spelen, hij probeert ze te "tikken" met een heel slap pootje. Hij heeft nu al een paar vriendjes gemaakt waarmee hij in jaag houding (naast elkaar, geweldig gezicht) de halve tuin mee doorspit, volgens mij ook niet helemaal normaal
  vrijdag 23 september 2005 @ 18:46:15 #74
78780 deedeetee
pi_30865596
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:36 schreef wonderer het volgende:

[..]

En waar ligt dat dan aan? Zijn ze hun oude maatje vergeten, denken ze "opgestaan, plaats vergaan", is het een territorium drift...?
Opgestaan plaats vergaan
Van de oudste siamees Jules weet ik zeker dat hij de birmaan nog herkende bij de andere was het me niet duidelijk of dat wel zo was. Maar die was nog maar een maand of 7, 8 oud toen de birmaan weg ging dus die heeft hem niet zolang gekend.
Het was me al gauw duidelijk dat er een rangorde strijd aan de gang was. De birmaan was toen hij wegging de nr 1 kat en Jules was nr 2 . Toen werd Jules nr 1 en dat beviel hem erg goed .
Casey was altijd nr 2of 3 geweest, maar toen birmaan Dikke terug kwam hoopte hij een plaatsje in rang te stijgen.
Dikke vond het hij gewoon nog steeds de oudste rechten had en vanzelfsprekend de nr 1 was en blééf, en toen had je een hoop gedonderjaaag tussen de heren
Casey blijft maar smachten naar een hoger rangorde plaatsje en Dikke die een hekel aan vechten heeft vind dat erg vervelend.
Een van de hete hangijzers is * wie eet het eerste * Jules liet Casey altijd voorgaan omdat hij niet zo'n vreetzak is als Case, maar als hij echt honger had moest Casey wachten tot Jules klaar was met eten.
Dikke wil gewoon als eerste eten en is nog een treuzelaar ook , dus dat geeft problemen met hongerlap Casey. Ik heb de indruk dat Dikke het gezanik over eten beu is en soms maar een oogje dichtknijpt.....
Geen idee hoe het gaat aflopen maar wel er wel benieuwd naar. Casey blijft op en af treiteren--->, loeren, plotseling meppen en dan er van tussen. Dikke is meer het type van heer Bommel, een heer van stand en is stom verbaast als hij niet met alle hem vanzelfsprekend toekomende egards behandeld wordt.

Zo is de situatie dus bij mijn katten maar ik weet dat er ook katten zijn die erg boos worden als er een vreemde kat in hun territorium komt. Dat speelt bij die van mij niet zo'n grote rol maar dat komt misschien ook omdat ik heel erg bazig ben en ze niet zomaar altijd hun gang laat gaan onder het motto * zo zijn katten nu eenmaal * Bij mij is 't meer van * jammer dan, ze wonen in mijn huis en passen zich maar aan *
  Lieve Belg vrijdag 23 september 2005 @ 23:12:25 #75
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_30873820
Zoemie (gelijk hoe je het uitspreekt )

Is 4 of 5 maand, moet het eens vragen om precies te zien. Maar ze plast soms nog in huis naast de kattenbak
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')