quote:
Op vrijdag 23 september 2005 14:36 schreef wonderer het volgende:[..]
En waar ligt dat dan aan? Zijn ze hun oude maatje vergeten, denken ze "opgestaan, plaats vergaan", is het een territorium drift...?
Opgestaan plaats vergaan
Van de oudste siamees Jules weet ik zeker dat hij de birmaan nog herkende bij de andere was het me niet duidelijk of dat wel zo was. Maar die was nog maar een maand of 7, 8 oud toen de birmaan weg ging dus die heeft hem niet zolang gekend.
Het was me al gauw duidelijk dat er een rangorde strijd aan de gang was. De birmaan was toen hij wegging de nr 1 kat en Jules was nr 2 . Toen werd Jules nr 1 en dat beviel hem erg goed
![]()
.
Casey was altijd nr 2of 3 geweest, maar toen birmaan Dikke terug kwam hoopte hij een plaatsje in rang te stijgen.
Dikke vond het hij gewoon nog steeds de oudste rechten had en vanzelfsprekend de nr 1 was en blééf, en toen had je een hoop gedonderjaaag tussen de heren
Casey blijft maar smachten naar een hoger rangorde plaatsje en Dikke die een hekel aan vechten heeft vind dat erg vervelend.
Een van de hete hangijzers is * wie eet het eerste * Jules liet Casey altijd voorgaan omdat hij niet zo'n vreetzak is als Case, maar als hij echt honger had moest Casey wachten tot Jules klaar was met eten.
Dikke wil gewoon als eerste eten en is nog een treuzelaar ook , dus dat geeft problemen met hongerlap Casey. Ik heb de indruk dat Dikke het gezanik over eten beu is en soms maar een oogje dichtknijpt.....
Geen idee hoe het gaat aflopen maar wel er wel benieuwd naar. Casey blijft op en af treiteren--->, loeren, plotseling meppen en dan er van tussen. Dikke is meer het type van heer Bommel, een heer van stand en is stom verbaast als hij niet met alle hem vanzelfsprekend toekomende egards behandeld wordt.
![]()
Zo is de situatie dus bij mijn katten maar ik weet dat er ook katten zijn die erg boos worden als er een vreemde kat in hun territorium komt. Dat speelt bij die van mij niet zo'n grote rol maar dat komt misschien ook omdat ik heel erg bazig ben en ze niet zomaar altijd hun gang laat gaan onder het motto * zo zijn katten nu eenmaal * Bij mij is 't meer van * jammer dan, ze wonen in mijn huis en passen zich maar aan *