abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:21:36 #1
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_30762927
Hallo mensen,

zijn er hier mensen die ervaring hebben met Nyenrode, en dan de Accountancy opleiding. Dat is een combinatie van werken en leren. Ik heb momenteel mijn P gehaald van Accountancy op de HES en zit nu in het tweede jaar, maar wil graag overstappen naar Nyenrode. Is het bijvoorbeeld moeilijk om een werkgever te vinden?? En hoe kom je in contact met de accountantskantoren, een open sollicitatie mailen??

Groetjes
pi_30763067
Neem alvast een flinke zak met geld mee.........
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:28:17 #3
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_30763136
Daar zoek ik werkgever voor...
pi_30763268
Nyenrode is een prima opleiding als je registeraccountant wilt worden. De combinatie werken en leren is bij tijden afzien, maar het resultaat is natuurlijk wel de moeite waard. Op dit moment hebben redelijk veel (grote) accountantskantoren tekorten aan personeel, dus een baan vinden lijkt me geen probleem. Op het moment dat je een baan hebt is het geld ook geen probleem meer, de baas betaald!

Of solliciteren per e-mail de weg is waag ik te betwijfelen. Een open (of gerichte) sollicitatiebrief maakt over het algemeen een betere indruk. Of je moet natuurlijk al ergens contacten hebben, dan kun je een CV doorspelen via die persoon.

Waarom wil je eigenlijk na je P al overstappen naar Nyenrode? De meeste mensen kiezen ervoor om eerst de HEAO af te maken. Het is makkelijker om de eerste 4 jaar van de accountancy opleiding in voltijd te doen dan naast je werk. Gezien de ontwikkelingen dacht ik zelfs dat Nyenrode bezig was de deur voor VWO'ers en mensen zonder HEAO / doctoraal dicht te gooien. Maar daar zal je al wel naar gekeken hebben neem ik aan.
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:38:51 #5
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_30763477
Ik heb wel een beetje gekeken, en ik kan gewoon overstappen. Kan zelfs bepaalde vrijstellingen krijgen. Een klasgenootje van me van vorig jaar is na haar P direct overgestapt. Heb tegenwoordig alleen niet zoveel contact meer met haar, eigenlijk geen, dus die moet ik misschien ook maar een mail sturen, hoe het haar bevalt en hoe het in zijn werk gaat.

Ik heb nog nergens echt contacten, en misschien is een brief inderdaad een betere optie, maar mijn oom, die hoge functie bij bank heeft en ook sollicitaties voor zijn onderdeel afneemt, raad me vader altijd aan als hij gaat solliciteren dit per mail te doen als daar op de site een gerichte optie voor is.
pi_30763579
Mischien een beetje offtopic maar bij ons zijn ze ook dol op solicitaties per e-mail. Helaas verder geen tips voor je.
pi_30763607
Voor wat betreft vacatures voor assistent accountants zou ik beginnen met de websites van de meest voor de hand liggende kantoren (in willekeurige volgorde):
- Deloitte
- KPMG
- Ernst & Young
- PWC
- BDO CampsObers

Daarnaast zijn er nog een heleboel kleinere kantoren, maar of dat verstandig is gezien de ontwikkelingen in de markt betwijfel ik serieus.
  dinsdag 20 september 2005 @ 17:48:38 #8
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_30763752
Ik heb ooit eens een kleine kennismaking gehad bij Mazars, dat beviel me wel heel goed. Ken echter vaag iemand die daar dus heeft gewerkt, ook tijdens studie bij Nyenrode, en zij had in ieder geval geen auto. Dat klinkt misschien heel stom, net of het me daar allemaal om te doen is, maar dat is voor mij eigenljk wel heel belangrijk. Weet niet of er uberhaupt veel mensen zijn die auto krijgen, maar ze zijn er in ieder geval wel. Ik wil best aardig wat inleveren op mijn loon wat dat betreft.

Op een of andere manier trekt KPMG me echt niet, zo massaal, weet niet, misschien is het wel goede werkgever.
pi_30763846
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:43 schreef Grindbak het volgende:
Voor wat betreft vacatures voor assistent accountants zou ik beginnen met de websites van de meest voor de hand liggende kantoren (in willekeurige volgorde):
- Deloitte
- KPMG
- Ernst & Young
- PWC
- BDO CampsObers

Daarnaast zijn er nog een heleboel kleinere kantoren, maar of dat verstandig is gezien de ontwikkelingen in de markt betwijfel ik serieus.
Zo voor de hand liggend zijn deze kantoren helemaal niet. Het zijn de grootste dat is waar, maar je moet kijken wat je het beste ligt. Vind je een groot kantoor interessant om te werken of hou je het liever wat kleiner en meestal informeler?

Daarom zou ik zeker ook kijken naar kantoren als:
- Jong & Laan
- Gibo Groep
- Meeuwsen Ten Hoopen
- Berk
- Lokale accountantskantoren.

Ik heb bij zowel grote (Deloitte) als kleine kantoren gewerkt. Ik denk dus dat ik redelijk goed kan beoordelen dat niet iedereen het even prettig vind om bij een groot kantoor te werken, of andersom om bij een klein kantoor te werken.

Het ligt aan het aard van het beestje.
pi_30763860
Mazars staat niet goed bekend, het verloop is daar (in verhouding) hoog. Ik ken meerdere mensen die daar vertrokken zijn.

Of een grote werkgever je wel of niet ligt kan ik niet voor je beslissen. Dat is een kwestie van gevoel. Overigens zijn PWC, Ernst & Young en Deloitte groter dan KPMG. Vergeet echter niet dat je op een kantoor komt te werken, dus je hebt wel invloed op het feit of je op een groot of klein kantoor terecht komt.

Wel of geen auto is afhankelijk van het kantoor. Daar zijn overal andere regelingen voor, mede afhankelijk van het niveau waarop je instroomt.
pi_30763893
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:51 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Zo voor de hand liggend zijn deze kantoren helemaal niet. Het zijn de grootste dat is waar, maar je moet kijken wat je het beste ligt. Vind je een groot kantoor interessant om te werken of hou je het liever wat kleiner en meestal informeler?

Daarom zou ik zeker ook kijken naar kantoren als:
- Jong & Laan
- Gibo Groep
- Meeuwsen Ten Hoopen
- Berk
- Lokale accountantskantoren.

Ik heb bij zowel grote (Deloitte) als kleine kantoren gewerkt. Ik denk dus dat ik redelijk goed kan beoordelen dat niet iedereen het even prettig vind om bij een groot kantoor te werken, of andersom om bij een klein kantoor te werken.

Het ligt aan het aard van het beestje.
Wat betreft de auto-regeling....... de kantoren die ik goed ken zijn niet zo vrijgevig meer als ze enkele jaren geleden waren. Je hebt beperkte keus (als je begint) en moet bijdragen en krijgt een aantal scherpe regels mee naar huis waar je je aan moet houden.
pi_30763962
Het fenomeen grote of kleine kantoren is inderdaad zeer persoonlijk. Zelf heb ik bij Ernst & Young, KPMG en Deloitte gewerkt. Wat met name opvalt is dat elk kantoor van elkaar verschilt. Dit wordt met name veroorzaakt door de omvang en de plaats. In mijn optiek blijft derhalve overeind dat een klein kantoor van de grote 4 dezelfde sfeer kan bieden als een klein kantoor.

Op dit moment zit ik naar grote tevredenheid bij BDO CampsObers. Zonder iemand tekort te willen doen ben ik wel van mening dat je het beste kunt starten bij een groot kantoor. Op het gebied van vaktechniek kunnen de andere kantoren daar gewoon niet aan tippen. Tevens is het gezien de ontwikkelingen inzake het toezicht op accountants niet waarschijnlijk dat de veelheid aan accountantskantoren zal blijven bestaan.
  donderdag 22 september 2005 @ 16:53:16 #14
56011 bmwdevil
Freude am Fahren
pi_30828814
Volgens mij zijn er geen mensen hier die zelf Nyenrode doen momenteel?? Weet iemand misschien wel of je tussentijds kan instromen, in februari. Dit kan bij bijna alle hogescholen ed wel, maar kan echt nergens vinden of het bij Nyenrode kan.
pi_54460601
Beste bmwdevil,

Net zoals u 2 jaar geleden, zal ik dit jaar mijn propedeuse halen aan hvahes.
Nu wil ik zelf ook naar Nyenrode en aan de Bachelor of Science in Accountancy beginnen per september 2008.
Omdat de opleiding best wel prijzig is, ben ik al een tijd opzoek naar een werkgever.
Ik heb bij een aantal grote kantoren gesolliciteerd zoals KPMG, maar helaas kreeg ik als antwoord dat de functie voor junior assistent accountant alleen met een vwo- diploma mag beginnen.

Graag wil ik weten of het u wel is gelukt om een werkgever te vinden en hoe u dit hebt gedaan.

alvast bedankt.
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
pi_54461872
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:56 schreef Grindbak het volgende:
Het fenomeen grote of kleine kantoren is inderdaad zeer persoonlijk. Zelf heb ik bij Ernst & Young, KPMG en Deloitte gewerkt. Wat met name opvalt is dat elk kantoor van elkaar verschilt. Dit wordt met name veroorzaakt door de omvang en de plaats. In mijn optiek blijft derhalve overeind dat een klein kantoor van de grote 4 dezelfde sfeer kan bieden als een klein kantoor.

Op dit moment zit ik naar grote tevredenheid bij BDO CampsObers. Zonder iemand tekort te willen doen ben ik wel van mening dat je het beste kunt starten bij een groot kantoor. Op het gebied van vaktechniek kunnen de andere kantoren daar gewoon niet aan tippen. Tevens is het gezien de ontwikkelingen inzake het toezicht op accountants niet waarschijnlijk dat de veelheid aan accountantskantoren zal blijven bestaan.
Ok even een vraagje, waar is meer sprake van hierarchie bij E&Y of KPMG? danke
pi_54465272
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 17:53 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Wat betreft de auto-regeling....... de kantoren die ik goed ken zijn niet zo vrijgevig meer als ze enkele jaren geleden waren. Je hebt beperkte keus (als je begint) en moet bijdragen en krijgt een aantal scherpe regels mee naar huis waar je je aan moet houden.

Accountancy
  donderdag 8 november 2007 @ 22:36:23 #18
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54468270
Hoezo zou je in hemelsnaam die opleiding gaan doen? Neyenrode staat echt niet goed bekend, meer als rijkenluisschooltje waar mensen zitten die het ergens anders niet halen. Je kan beter naar een echt goede Uni. gaan en gewoon voltijd gaan studeren imo.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54468537
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:36 schreef Public_NME het volgende:
Hoezo zou je in hemelsnaam die opleiding gaan doen? Neyenrode staat echt niet goed bekend, meer als rijkenluisschooltje waar mensen zitten die het ergens anders niet halen. Je kan beter naar een echt goede Uni. gaan en gewoon voltijd gaan studeren imo.
Omdat je als je RA wilt worden Neijenrode nog altijd de beste oplossing is.
En hoe kom jij er bij dat het niet goed bekend staat?

Veel van mijn ex-collega's gingen daar heen.... nooit een raar woord over gehoord.
  donderdag 8 november 2007 @ 22:50:15 #20
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_54468699
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:45 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Omdat je als je RA wilt worden Neijenrode nog altijd de beste oplossing is.
En hoe kom jij er bij dat het niet goed bekend staat?

Veel van mijn ex-collega's gingen daar heen.... nooit een raar woord over gehoord.
Nou, het is algemeen bekend in het bedrijfsleven dat Neyenrode niet zo goed te boek staat. (check ook de rankings)
Wel raar dat RA redelijk kort duurt, terwijl je op een gerenommeerde Uni. er nog een traject van 3jaar achteraan moet doen. (na je MSc A&C)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_54470065
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:50 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Wel raar dat RA redelijk kort duurt, terwijl je op een gerenommeerde Uni. er nog een traject van 3jaar achteraan moet doen. (na je MSc A&C)
Onzin, op een normale universiteit duurt het totaal 6 jaar: 3 jaar bachelor, 1 jaar master, 2 jaar post-master.
Nyenrode: bachelor 4,5 + master & post-master 3.5.

You do the math . Feit blijft wel dat je, mits je vanaf VWO begint, je meer werkervaring hebt en ook meer salaris etc. Het is een keuze , die je imo moet respecteren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_54473491
Bedankt voor jullie reacties, maar kent iemand een bedrijf/kantoor die mij kan helpen met de kosten voor Bachelor of Science in Accountancy te dekken.
Ik heb zelf geen vwo maar wel een hbo propedeuse.
Ik weet dat er ook de mogelijkheid bestaat dit jaar vwo examen te doen maar dat wil ik pas doen wanneer ik zeker weet dat er geen bedrijf mij wil aannemen met een hbo propedeuse.
I wake up after only seeing the beginning of my dream...but I will grasp what happens after that with my arms
pi_54478804
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 06:58 schreef nourguy01 het volgende:
Bedankt voor jullie reacties, maar kent iemand een bedrijf/kantoor die mij kan helpen met de kosten voor Bachelor of Science in Accountancy te dekken.
Ik heb zelf geen vwo maar wel een hbo propedeuse.
Ik weet dat er ook de mogelijkheid bestaat dit jaar vwo examen te doen maar dat wil ik pas doen wanneer ik zeker weet dat er geen bedrijf mij wil aannemen met een hbo propedeuse.
Je kan denk ik het beste even contact opnemen met Nivra-Nyenrode. In principe zal ieder bedrijf je kosten dekken.
pi_54558468
yo thanx heb ik gedaan.
blijkbaar nemen alle kantoren me aan die staan ingeschreven bij nivra.
ze hebben zelfs mensen die buiten deze groep hier ook werken.
pi_54582772
Waarom wil je eigenlijk per see naar Nyenrode? Heb je geld teveel of zo?
pi_54582888
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:21 schreef Smart_ass het volgende:
ALS JE ACCOUNTANCY DOET OP NIVRA DAN DOE JE DUAAL, EN DUS BETAALD JE WERKGEVER ALLES.. je moet dan wel 2 jaar minstens blijven werken nadat je klaar bent.. in die richting.
pi_54582987
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:21 schreef Smart_ass het volgende:
Ik denk dat je twee opleidingen door elkaar haalt.

Hierboven wordt gesproken over Nivra-Nyenrode. De opleiding voor registeraccountant (RA). Deze opleiding doe je partime naast je werk als assistent-accountant bij een willekeurig accountantskantoor. De opleiding wordt vaak volledig betaald door de werkgever.

Daarnaast heb je op Universiteit Nyenrode allerlei masters, post-masters of executive programs. Dit zijn al die bedrijfskundige opleidingen waarmee Nyenrode bekend is geworden. Deze zijn verschrikkelijk duur en hebben ook een bepaald imago. Of dit positief of negatief is laat ik even in het midden.
Wie eerlijk is in alles, zal wel eenzaam zijn
pi_54584802
nope maar bij nyenrode ga je 4 dagen werken en 1 dag naar school
en waar ik nu op school zit ga je pas vanaf de 2de een half werken.

+ de baas draait op voor de kosten.
pi_54585077
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:29 schreef JackRyan het volgende:

[..]

Ik denk dat je twee opleidingen door elkaar haalt.

Hierboven wordt gesproken over Nivra-Nyenrode. De opleiding voor registeraccountant (RA). Deze opleiding doe je partime naast je werk als assistent-accountant bij een willekeurig accountantskantoor. De opleiding wordt vaak volledig betaald door de werkgever.

Daarnaast heb je op Universiteit Nyenrode allerlei masters, post-masters of executive programs. Dit zijn al die bedrijfskundige opleidingen waarmee Nyenrode bekend is geworden. Deze zijn verschrikkelijk duur en hebben ook een bepaald imago. Of dit positief of negatief is laat ik even in het midden.
Ahaaaa ok, bedankt voor de info. Dan dacht ik inderdaad dat die universiteit bedoeld werd.
pi_54858300
Voor de mensen die interesse hebben er is een open dag op 8 december 2007
  maandag 26 november 2007 @ 23:17:58 #31
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_54859067
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:37 schreef nourguy01 het volgende:
...
+ de baas draait op voor de kosten.
Tja het is maar hoe je het bekijkt. Als je eens kijkt wat voor tarief je baas voor jou reken en ook nog eens kijkt hoeveel hij je betaalt, dan moet je misschien je zelf eens afvragen of je baas of JIJ voor de kosten draait.
pi_54861448
Schnabbeltje, het valt toch mee,
Ik hoor van oude vwo studenten dat ze gemiddeld rond de 1300 euro per maand verdienen.
terwijl ze helemaal geen ervaring hebben.
+ de baas betaalde de boeken en het collegegeld alles wat zij kwijt waren was 3 a 4 uurtjes op vrijdag
want je krijgt alleen 50% van je college uren doorbetaald.
  dinsdag 27 november 2007 @ 10:13:38 #33
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_54865205
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 00:39 schreef nourguy01 het volgende:
Schnabbeltje, het valt toch mee,
Ik hoor van oude vwo studenten dat ze gemiddeld rond de 1300 euro per maand verdienen.
terwijl ze helemaal geen ervaring hebben.
+ de baas betaalde de boeken en het collegegeld alles wat zij kwijt waren was 3 a 4 uurtjes op vrijdag
want je krijgt alleen 50% van je college uren doorbetaald.
Of je nou als VWO'er begint, HBO'er (met uitzondering van die half jaar stage) of WO'er. Je begint vrijwel altijd zonder ervaring. Het klinkt natuurlijk leuk dat de baas je studie betaald, maar dit verdienen ze ook dubbel en dwars terug. Daarnaast als je weet hoeveel zij aan jou verdienen, en wat jij er voor krijgt en ook nog eens rekening hou met de economie/werkgelegenheid, dan word je gewoonweg onderbetaald. Het wordt soms aantrekkelijker gemaakt dan de werkelijkheid. Hetzelfde geldt voor die auto van de zaak, klinkt leuker dan het is, maar daar ga ik maar niet verder op in. Begrijp me overigens niet verkeerd, accountancy is absoluut een uitstekende keuze, qua beroep. Je kunt er heel veel mee bereiken.
pi_54911922
Gratis een RA papiertje krijgen klinkt niet alleen goed, is ook gewoon top begin van een financiele carriere. Natuurlijk, je verdient ook veel geld voor je werkgever maar het gaat duidelijk 2 kanten op. Waarom staan anders in de top beste werkgevers zoveel accountancy kantoren?

Overigens start ik waarschijnlijk in september.

[ Bericht 9% gewijzigd door Underdoggy op 29-11-2007 04:48:19 ]
pi_54949172
Bij welke bedrijf underdoggy?
pi_54962649
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 16:35 schreef nourguy01 het volgende:
Bij welke bedrijf underdoggy?
Nog onbekend, kom over maand weer terug in NL, ga dan naar opendag + bedrijf zoeken (en vinden).
pi_55024433
Hoe duur kost dat eigenlijk?
pi_55026633
niets aangezien je werkgever betaalt in 99% van de gevallen
pi_88864866
Zijn er nog meer mensen die per september 2011 beginnen aan bachelor of science in accountancy aan nyenrode?
pi_88955663
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 15:40 schreef guessyess het volgende:
Zijn er nog meer mensen die per september 2011 beginnen aan bachelor of science in accountancy aan nyenrode?
Als alles goed gaat begin ik per september 2011 aan de bachelor of science in accountantcy. Op dit moment ben ik druk aan het solliciteren, en jij?
pi_88957412
Ja me too!! ik ben ook aan het solliciteren. Waar solliciteer jij en hoe gaat het?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')