En dat zijn ze naar mijn bescheiden mening niet.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:40 schreef longinus het volgende:
Doe een ander voorstel, omdat eneco zwaar in gebreke is
quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:46 schreef hopeloosje het volgende:
Tja, is je meterstanden jaarlijks doorgeven nalatig?
quote:Of is het nalatig dat een bedrijf hier niets mee doet.
quote:We hebben het nog nagekeken (we hadden gelukkig nog nog de jaarnota van het 2e jaar) en nergens stond aangegeven dat dit om een geschat verbruik ging. Had ik dat gezien dan had ik me wel afgevraagd hoe of wat, maar nu vraag ik me af hoe we dit dan hadden moeten weten.
quote:Uiteraard zullen we moeten betalen, dat is dan ook het punt nie en we hebben meteen aangegeven per direct te willen gaan aflossent, maar we kunnen gewoonweg geen 500 euro per maand even extra neer leggen. Dat kunnen de Eneco medewerkers zelf ook niet, lijkt me, dus dat zouden ze moeten snappen. Daarom hebben wij die 250 per maand voor gesteld. Dan kan je als er een 13e maand binnenkomt die ook nog storten indien nodig, en dan hoeft de looptijd gelemaal niet zo lang te zijn, maar ik vind het zo vreemd dat - ondanks dat de fout bij Eneco lag - ze zo onwillig zijn om mee te helpen aan een oplossing die voor beide partijen te doen is.
En hij staat sterk, omdatquote:Op dinsdag 20 september 2005 16:48 schreef YottaBrain het volgende:
Kan je die rijdende rechter of andere tv-rechtprogramma niet om hulp vragen? Ik denk dat jij sterk staat.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:52 schreef Vaakje het volgende:
heb je toch een bewijs dat ze dit zelf zouden moeten kwijtschelden?
Het punt is (waarschijnlijk) dat jij moet bewijzen dat je e.e.a. verbruikt hebt.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:20 schreef hopeloosje het volgende:
We zitten nu de nota na te kijken (wat zeer complex is, jemig) en wat ons nu opvalt is dat ondanks ze dus twee jaar geschat hebben en twee jaar het 'zo gelaten' hebben, dat ze nu ineens de gehele correctie over die 4 jaar alleen op de periode 2003/2004 gemaakt hebben. Maar in die tijd was het gas en licht toch stukken duurder dan in 2001 en 2002? Hadden ze dan niet het gemiddelde per jaar moeten nemen en dan moeten berekenen over de gangbare kosten van dat jaar?
Volgens mij is het wel hard te maken dat het niet meer dan redelijk is dat het verbruik normaal gespreid is over die 4 jaar. En dan lijkt het mij persoonlijk ook dat dan de toen geldende kosten dienen te worden gebruikt voor de berekening van het totaalbedrag waarover het gaatquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het punt is (waarschijnlijk) dat jij moet bewijzen dat je e.e.a. verbruikt hebt.
Daar heb ik toch al die jaren mijn meterstanden voor doorgegeven? Ze hebben toegegeven dat zij het fout hebben gedaan, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat ze het het gemiddelde van de stand in die 4 jaar nemen en dan per jaar het tarief berekenen volgens het geldende tarief van die tijd. Dit is waarschijnlijk honderden euro's extra wat ze eraan verdienen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het punt is (waarschijnlijk) dat jij moet bewijzen dat je e.e.a. verbruikt hebt.
Hoewel dat op een dergelijk bedrag inderdaad wel iets uit zou maken, is het verschil uiteindelijk toch niet bepaald noemenswaardig groot.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:20 schreef hopeloosje het volgende:
dat ze nu ineens de gehele correctie over die 4 jaar alleen op de periode 2003/2004 gemaakt hebben. Maar in die tijd was het gas en licht toch stukken duurder dan in 2001 en 2002?
Ik heb een vermoeden dat het toch wel aardig wat zou schelen. Het zal geen duizend euro zijn, maar het zal vast wel iets uitmaken gezien de stijgende energie prijzen van de afgelopen jaren/quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:49 schreef 700MB het volgende:
[..]
Hoewel dat op een dergelijk bedrag inderdaad wel iets uit zou maken, is het verschil uiteindelijk toch niet bepaald noemenswaardig groot.
Ik werk ook bij enecoquote:Op dinsdag 20 september 2005 20:37 schreef PDOA het volgende:
Hopeloosje, geef me je klantnummer eens, kan ik even in je account kijken wat er allemaal loos is.
Ach ja, zoveel kwaad kan het ook niet, aangezien die klantcode alleen in te voeren is in ons systeem. Maar ja, wat jij wilt.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:11 schreef hopeloosje het volgende:
Bedankt PDOA, maar als je het niet erg vindt geef ik dat niet zomaar aan een wildvreemde op het internet.
Welke afdeling en in welke plaats?quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:15 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ik werk ook bij eneco
'kan ik dat veilig zeggen in dit topic
Rotterdamquote:
geen idee wat SVO isquote:Op dinsdag 20 september 2005 22:18 schreef PDOA het volgende:
Houten, SVO
Goh, eneco ook al verzekeringen?quote:Op dinsdag 20 september 2005 22:19 schreef Five_Horizons het volgende:
Ja en mijn standplaats is Spijkenisse
Nu hebben we het allemaal gehad en dan mogen we weer on topic
Het ergste wat je kan gebeuren is dat een wildvreemde je rekening betaaltquote:Op dinsdag 20 september 2005 21:11 schreef hopeloosje het volgende:
Bedankt PDOA, maar als je het niet erg vindt geef ik dat niet zomaar aan een wildvreemde op het internet.
Nee hoor. Wanneer je het bedrag verschuldigd ben, zal de rechter beslissen dat je dit per direct moet betalen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 16:58 schreef longinus het volgende:
Als je aangeeft wel te willen betalen maar niet te kunnen betalen dan lijkt het mij sterk dat ze er een deurwaarder op af stuuren. Als ze het toch doen en het gaat naar de rechter dan zal de rechter kijken hoeveel je kunt aflossen en als dit vergelijkbaar is met je voorstel zal hij dit toekennen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |